Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo  (gelezen 5024 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #20 Gepost op: 10-04-2023, 17:35:33 »
Ik zat half te kijken of 1 van die bingodames geen incognito oud mol oid was.
Maar waarschijnlijk waren het 'gewoon' hele slechte actrices  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #21 Gepost op: 10-04-2023, 17:53:58 »


Dan zou dit Gilles Van Bouwel kunnen zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #22 Gepost op: 10-04-2023, 18:28:34 »
Ik heb ongeveer hetzelfde gedacht vooral om de nogal opvallende quote die bij het screenshot is gezet . 


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #23 Gepost op: 10-04-2023, 18:29:44 »
 ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #24 Gepost op: 10-04-2023, 21:15:14 »
Dat Thomas die foute 'beats' zogenaamd niet ziet is zoo opvallend en dom, dat hij hierbij voor mij afvalt als mogelijke Mol.
Dat was een heel opvallend moment, maar dat hij het vervolgens 'opgeeft' en zegt niks verkeerds te zien op het hele bord is nog veel opvallender en dommer. Maar dan ook echt VEEL.......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #25 Gepost op: 11-04-2023, 08:19:56 »
Dat was een heel opvallend moment, maar dat hij het vervolgens 'opgeeft' en zegt niks verkeerds te zien op het hele bord is nog veel opvallender en dommer. Maar dan ook echt VEEL.......
Ik had het idee dat hij er overheen las.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #26 Gepost op: 11-04-2023, 10:44:42 »
Mols momentje

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #27 Gepost op: 11-04-2023, 10:45:54 »
Dat beats niet benadrukken is duidelijk een momentje mol en kandidaat die de mol door heeft. Door de montage op Thomas te leggen, neig ik momenteel meer naar kandidaat Thomas die mol Ruben test. Maar omgekeerd kan ook even goed.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #28 Gepost op: 11-04-2023, 10:46:22 »
Domme kandidaat momentje.  :)
Ik zag niet dat Ruben achter hem stond mee te lezen, dus er was geen sprake van testen.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2023, 10:50:26 door Run »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #29 Gepost op: 11-04-2023, 15:04:40 »
Ik had het idee dat hij er overheen las.
Ja, het zag eruit alsof hij een misser maakte, per ongeluk begon te lezen. Daarna zie je hem heel snel herstellen, en ook een volgend woord verhusselen met de t. Hij wil afleiden en kiest voor verwarring.

Het lijkt erop dat hij dit niet perfect voorbereid heeft. Wel voorkennis, maar verkeerd in zijnen kop. Dat bord had verschillende vlakken. Hij dacht waarschijnlijk dat de taalfout in het belangrijke middenvlak zat. Maar het was al een van de eerste woorden, meteen links bovenaan. Oops, het floepte eruit voor hij er erg in had. Maar dus vooral wat volgt is opvallend: een heel normaal woord dat er notabene GOED staat verhaspelt hij dan ook.

En hij geeft helemaal niks door, zegt de dames dat hij helemaal niks kan opnoemen, terwijl beats toch van alle kanten hartstikke fout is. Een kandidaat had zeker dat woord doorgegeven, als je verder toch niks meer kan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #30 Gepost op: 11-04-2023, 15:29:52 »
Nogmaals kandidaten hebben speladrenaline .  Tuurlijk kan het zijn dat Thomas de mol is ,maar gaat een mol opzettelijk het juiste (verkeerd gespelde woord ) voorlezen met een kandidaat bij hem .

Ik zie eerder dat het een zenuwachtige kandidaten actie is en door de spanning gaat het even niet zoals Thomas wil. Ik vind de niet actieve houding van Ruben in dezelfde scène veel vreemder .  Een kandidaat zou meelezen en uit niets blijkt dat Ruben bezig is met deze opdracht op dat moment .   


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #31 Gepost op: 12-04-2023, 12:12:42 »
Wel toepasselijk camouflageblouse heeft Thomas aan...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #32 Gepost op: 12-04-2023, 21:33:10 »
Hoe Comfort drie keer invloed uitoefende op de gevraagde ballen.
Ronde 500 euro. Lancelot vraagt 48 of 8. Leïla en Comfort kiezen 48, de stokstaartjes. Ga maar tellen en gokken jongens. Ze gokken verkeerd. Gedwongen om te gokken door de keuze voor 48 ipv 8. Diane heeft bingo.
Ronde 1000 euro. Toos vraagt nummer 12 aan. De jongens zeggen wij denken 1 hoorn. Ze lijken vrij zeker. Te elfder ure vinden Leïla en Comfort de neushoorn en Leïla zegt redelijk zeker dat het de verdikking in de nek is. Comfort zegt heel onzeker ja. De jongens geven het juiste antwoord door aan Toos. Comfort niet optimaal hier maar hoopt mogelijk dat de jongens vanwege de onzekerheid gaan voor hun eigen zekerdere voorzet: 1 hoorn en dat zou fout zijn. Toos roept bingo.
Ronde 1500 euro. Aanvraag door Toos voor 10, 39 en 41 bij Thomas. Dit had eigenlijk aan C+L gemoeten. Maar ze gaan 39 doen dus het is doorgegeven. En later 10.  10 is de Andean Bear. We kijken naar de kandidaten Thomas en Ruben die verdacht willen blijven door opeens beats niet meer te kunnen lezen. Maar waar het om gaat is welk antwoord gaat er naar de bingo. Thomas en Ruben kunnen niet meer antwoorden en C+L hebben C doorgegeven ipv A. Patricia bingo.
Inderdaad heel veel C geantwoord door Comfort bij de bingo en de tijdreis-eliminatie ook vier keer C geantwoord.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2023, 21:35:35 door foxhunter »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #33 Gepost op: 12-04-2023, 22:05:00 »
Overzicht vragen:

verticale/horizontale rij

16 Kraanvogel blauw, doorgegeven door Thomas
28 dierenhuiden D foute voorzet door Ruben waar anderen in meegaan ondanks herstel van Ruben.
telefoontje dat 48 en 8 nodig zijn
48 stokstaartjes 11, foute voorzet Ruben ( Thomas laat de keuze aan Ruben)
Diana heeft Bingo

Kruis

67 goed door Comfort
3 goed door Leila
? struisvogel fout door Leila
telefoontje 12 laatste benodigde getal voor Bingo
12 goed, door leila en Comfort 1000 euro verdiend

volle kaart
Telefoontje: nog maar 3 getallen nodig 10, 39, 41
39 goed Ruben ( haalt hier hetzelfde trucje uit als bij de dierenhuiden maar gaat niet mee met de fout van Thomas.
41 via de spelleider
10 is cruciaal voor 1500 euro. Opmerkelijk dat Thomas met 1.14 tijd op de klok de verkeerde zin een paar keer voorleest. Voor een mol een enorm risico om 1500 euro in de pot te spelen. Ruben houdt zich stil, zegt niets.De mol wordt hier gered door de bejaarde dame. Waarom duikt Thomas voor haar weg, een mol is toch blij met deze afleiding?
« Laatst bewerkt op: 12-04-2023, 22:08:43 door Marimol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #34 Gepost op: 13-04-2023, 01:52:03 »
Hoe Comfort drie keer invloed uitoefende op de gevraagde ballen.
Ronde 500 euro. Lancelot vraagt 48 of 8. Leïla en Comfort kiezen 48, de stokstaartjes. Ga maar tellen en gokken jongens. Ze gokken verkeerd. Gedwongen om te gokken door de keuze voor 48 ipv 8. Diane heeft bingo.
Is de vraag die hoorde bij 8 in beeld geweest? Nemen we hier aan dat die vraag bij 8 makkelijker was dan die bij 48? Die andere vragen die we hebben gezien kon je beantwoorden door naar één dier te kijken of de tekst op het bord bij de dieren. Wat ik bij die stokstaartjes ook wel aardig vond is dat Comfort vraagt "Hoeveel denken jullie ongeveer" terwijl ze beter had kunnen zeggen dat de antwoorden liggen tussen 9 en 12. In dat geval zou je namelijk niet verder hoeven zoeken naar die beesten als je er al 12 hebt gezien.
Op die vraag zegt Thomas: tussen 9 en 12, precies de range van de antwoorden.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 01:55:27 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #35 Gepost op: 13-04-2023, 07:46:24 »
Vraag 8 hebben we niet beantwoord zien worden. Is wel beantwoord ivm volle kaart. Daar moest alleen nog 10.

Waar het mij om gaat is dat je als mol, die ondergronds wil blijven, je ook antwoorden goed kan beantwoorden, het is immers een kansspel, maar op de momenten dat er een specifieke bal wordt gevraagd, je tegenspartelt, tegenwerkt. En zo per saldo toch verborgen blijft.

Een meerkat (stokstaartje) leeft niet alleen ondergronds, hij wordt ook blind geboren.
En voor de Ruben fans: het is een groepsdier en Ruben een ‘groepsspeler’.

En de oude dames in de ZOO waren dat zussen? Tweeling. Een verwijzing naar meerdere kandidaten.

En een paar keer de focus op het ZOO standbeeld. Dubbel OO ?
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 07:57:34 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #36 Gepost op: 13-04-2023, 07:53:52 »
Ronde 500 euro. Lancelot vraagt 48 of 8. Leïla en Comfort kiezen 48, de stokstaartjes. Ga maar tellen en gokken jongens. Ze gokken verkeerd. Gedwongen om te gokken door de keuze voor 48 ipv 8. Diane heeft bingo.
Ik neem aan dat de mol alle vragen en antwoorden kent, maar of die ook nog de bijbehorende nummers weet? Dat lijkt me wel erg veel onthoudwerk.
Maar wel een ideale vraag voor de mol aan het bord. Thomas en Ruben lekker laten gokken. Het is daarnaast de enige vraag waarbij Gilles niet zegt wat het juiste antwoord was. Dus het kan ook nog zo zijn dat de mannen wel goed gokten, maar dat Comfort en Leïla dat hebben overruled. (Leïla had tunnelvisie. Als dat op Ruben of Thomas was, gaan Comfort en Leïla natuurlijk niet zo maar af op een gok).

10 is de Andean Bear.
En die Andean werd wel heel beroerd uitgesproken door Comfort. ;D
Ideale vraag weer voor een mol aan het bord, want wie gelooft nou dat beren fout is gespeld? Je denkt toch eerder aan kunstmatig (artificial) of overwinteren (hibernate). Dus als de mannen met 'beren' waren gekomen, hoefden ze daar aan het bord niet zo maar in mee te gaan. Leïla's wantrouwen jegens die twee voeden, en klaar.

Een paar ideale vragen voor de mol aan het bord dus, en Leïla was daarbij de ideale partner.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #37 Gepost op: 13-04-2023, 09:15:55 »
En bij de Struthio Camelio. Antwoorden: Dromedaris, Struisvogel, Otter en Geit. C+L zoeken de Dromedaris omdat Leïla de link legde tussen Camel(io) en Dromedaris, maar vinden uiteindelijk de Otter. En de Otter is het niet. Leïla zegt: Het is niet de Otter, ga maar voor Dromedaris. (waarschijnlijk gedwongen door tijdgebrek).
Dit is wel een ideaal scenario voor de mol. Je stuurt aan op de Otter, die is het niet, geen tijd over, gokken, rara wat zouden ze gokken? En het enige wat je hoeft te doen is om rond te lopen de Dromedaris niet vinden en de Otter wel.
Die ZOO is niet zo groot lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 09:19:32 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #38 Gepost op: 13-04-2023, 09:37:41 »
Inderdaad. Op zoek naar de witte neushoorn komen Comfort en Leïla alsnog langs de struisvogel. Leïla kijkt niet op het bordje en roept na struisvogel nog: schildpad. Alsof dat de volgende is die ze moeten checken. Het waren twee antwoordmogelijkheden op de Struthius Camelus vraag.
Kan toeval zijn dat ze er langs lopen, maar waarom gaat Comfort dan op dat bordje kijken als ze haast hebben en op zoek zijn naar de witte neushoorn? Ik vraag me af of dit geen ingemonteerd beeld is.

Er is maar één beeld met een tussentijds overzicht over wat er al gedraaid is. Ruben en Thomas zijn op dat moment op zoek naar de alligator. Ruben komt teruglopen. Het vreemde is dat de alligator wel gedraaid is (rechts), maar Comfort, Leïla èn Ruben kijken naar de tandjes.
Kan iemand dit verklaren? Ik houd het er maar op dat Comfort en Leïla nog niks aankonden met de alligator, en aan het checken zijn of het wel echt de pacu was die ze in hun ronde hadden gezien. Alternatief is dat Ruben zojuist heeft gecheckt of de pacu wel klopte, ingemonteerd beeld dus, maar in dat geval zou de alligator nog niet mogen zijn gedraaid.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #39 Gepost op: 13-04-2023, 09:38:07 »
Vraag 8 hebben we niet beantwoord zien worden. Is wel beantwoord ivm volle kaart. Daar moest alleen nog 10.
Vraag 8 was niet meer nodig omdat Diana Bingo had. Dat het wel afgestempeld was betekent niet dat de vraag is beantwoord. Het spel in de zaal ging ook gewoon door.

Citaat
Waar het mij om gaat is dat je als mol, die ondergronds wil blijven, je ook antwoorden goed kan beantwoorden, het is immers een kansspel, maar op de momenten dat er een specifieke bal wordt gevraagd, je tegenspartelt, tegenwerkt. En zo per saldo toch verborgen blijft.

Precies dit heb ik al eerder genoemd, de mol hoeft niet alles goed te doen en werd geholpen door de telefoontjes. Hij wist daardoor precies hoe het ervoor stond.

Ik neem aan dat de mol alle vragen en antwoorden kent, maar of die ook nog de bijbehorende nummers weet? Dat lijkt me wel erg veel onthoudwerk.

Nee, maar er zit wel een systeem in Bingo. Misschien dat daar nog een ezelsbruggetje voor de mol inzat.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ruben wist overigens de weg  ::rofl:: maar verbetert snel dat hij "ondertussen" de weg weet