Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 379526 keer)

Offline SanderFMC

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #700 Gepost op: 21-02-2024, 19:57:02 »
Ik kan nu even geen video kijken (zal ik later doen) maar wat in ieder geval montage was was dat Daniël 5 enveloppen pakte terwijl de montage er maar 2 liet zien, waardoor de indruk ontstond dat hij er 3 achterover gedrukt had (wat in werkelijkheid nooit is gebeurd). Maar terug naar dit seizoen, ik zou (of ze nou de mol is of niet) graag weten wat Anna daar nou precies uitspookte met die enveloppen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #701 Gepost op: 21-02-2024, 20:01:44 »
Ja, dat klopt. Het was alsof Daniël enveloppen achterover drukte (en hij wekte zelf ook die schijn) en er waren geweldige hackerhints (die ik geloofwaardiger vond dan al die badeend-aanwijzingen).

Dus ja, ik trapte daarin. En nee: dit jaar doe ik niks met hints.  ;D
(al vind ik molik stiekem wel een goede).

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #702 Gepost op: 21-02-2024, 20:09:39 »
Ja, dat bleek uiteindelijk toch gewoon een stukje montage te zijn geweest. Maar ik vind het wel echt opvallend wat Anna daar met de enveloppen deed, ondanks dat ik haar verder niet verdenk

Weet je, het verstoppen van een envelop onder je shirt is, denk ik, toch een mollenstreek. Op die manier kun je roet in het eten gooien en (mogelijk) ervoor zorgen dat de puzzel niet opgelost wordt. Het heeft geen zin het om een andere reden te doen. Kennelijk heeft niemand van de anderen het gemerkt en dat is wat de MOL wil, toch?

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #703 Gepost op: 21-02-2024, 20:10:34 »
Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat Anna de mol is, omdat ik zo weinig vertrouwen in mijn eigen oordeel heb dit jaar en ik daarom steeds denk “misschien ziet de rest iets dat ik gemist heb”. Maar op basis van de pure feiten zie ik het niet zo.

Er is niets dat haar onmogelijk maakt als mol en de sterkste tegenargumenten (speeddaten en Justins ogenschijnlijke verdenking van haar) zijn minder sterk dan de tegenargumenten voor andere verdachten. Voor mij telt nog sterker dat ik weinig tot geen mogelijke mollenstreken bij haar zie.

Bij Kees geldt dat de montage hem te veel laat zien en te weinig beschermt. Zijn moltactiek zou zijn dat hij met van alles wegkomt omdat mensen hem nu eenmaal als een warrig persoon zien. Dat zou briljant gelukt zijn, maar het lijkt me erg moeilijk om voor elkaar te krijgen.

Bij Rosario is de ogenschijnlijke verdenking door Babs. Zijn moltactiek zou zijn dat mensen hem zien als iemand die constant  een spelletje speelt maar daardoor niet noodzakelijk zelf de mol is. Ik zou niet bij voorbaat verwachten dat dat een effectieve tactiek is, maar het kan op zich wel aardig werken. Hij heeft genoeg mogelijke molacties, een paar mogelijke verdenkingen naar hem en hij wordt vooral door de montage uit de wind gehouden. We weten dat Babs Sor wantrouwde maar we hebben nergens uitgesproken gezien of ze hem wantrouwde als liegende kandidaat of hem wantrouwde als mogelijke mol. Ik zie dus nog een mogelijkheid dat ze hem als liegende kandidaat zag en niet als mol. Het kan dat haar twee verdachten Fons en iemand anders (meest waarschijnlijk dan: Anna) waren. Die kans lijkt niet zo heel ontzettend waarschijnlijk met de beelden, maar ik moet bij één kandidaat een onwaarschijnlijke sprong maken en misschien zag de montage een kans om ons op het verkeerde been te zetten.

Kortom, ik stem op Rosario als mol.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #704 Gepost op: 21-02-2024, 20:23:15 »
Weet je, het verstoppen van een envelop onder je shirt is, denk ik, toch een mollenstreek. Op die manier kun je roet in het eten gooien en (mogelijk) ervoor zorgen dat de puzzel niet opgelost wordt. Het heeft geen zin het om een andere reden te doen. Kennelijk heeft niemand van de anderen het gemerkt en dat is wat de MOL wil, toch?
Kan zeker een mol actie zijn, maar kan ook zo zijn dat ze geen zin had om daarmee in de handen te blijven sjouwen. Als dat ding niet in een broekzak kan, dan is dit een goed alternatief.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #705 Gepost op: 21-02-2024, 20:25:27 »
Kan zeker een mol actie zijn, maar kan ook zo zijn dat ze geen zin had om daarmee in de handen te blijven sjouwen. Als dat ding niet in een broekzak kan, dan is dit een goed alternatief.

Het viel ook echt enorm op, ook voor de montage, dan had ze 'm beter weg kunnen gooien.

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #706 Gepost op: 21-02-2024, 20:32:32 »
Ah nee, die envelop moest op P3 geraken om daar gewisseld te worden.
En ik denk dat Rosario het daar gezien heeft. Zijn ogen zijn op Anna's handen gericht. Vanaf dat moment is hij ook nadrukkelijker aanwezig.

Dat is voor mij nog altijd de hoofdreden om Anna te verdenken.

Samen met de positie bij de kisten en het combineren van een droge envelop met een doorweekte bij de Molympische Spelen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #707 Gepost op: 21-02-2024, 20:40:38 »
Zou ook nog kunnen: als Anna in aflevering 1 op het feest al de -vermomde- mol heeft gezien, heeft ze bijna al een vrijgeleide naar de overwinning, en kan ze meteen super verdacht gedrag gaan vertonen als kandidaat om de aandacht van de mol af te houden. Dan haal je mollenstreken uit die ook daadwerkelijk gezien kunnen worden door anderen -en sterker nog door ons ook, en we tuinen er allemaal in.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #708 Gepost op: 21-02-2024, 20:47:13 »
Zou ook nog kunnen: als Anna in aflevering 1 op het feest al de -vermomde- mol heeft gezien, heeft ze bijna al een vrijgeleide naar de overwinning, en kan ze meteen super verdacht gedrag gaan vertonen als kandidaat om de aandacht van de mol af te houden. Dan haal je mollenstreken uit die ook daadwerkelijk gezien kunnen worden door anderen -en sterker nog door ons ook, en we tuinen er allemaal in.
Dit zou zeker kunnen en een hoop verklaren, omdat er nog best veel onmolse dingen zijn van Anna, vooral in haar reacties maar ook in opdrachten dat als ze de mol is ik niet kan verklaren en zie haar dan als een kandidaat overkomt.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 20:49:08 door Mol1991 »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #709 Gepost op: 21-02-2024, 20:52:54 »
 Hetzelfde als in Toscane gebeurde, Winnares Nikki keek om en zag de mol.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #710 Gepost op: 21-02-2024, 20:55:25 »
Is hier uitgesloten, hoor. Anna had aan het begin van afl. 7 twee verdachten, en inmiddels weer drie.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #711 Gepost op: 21-02-2024, 21:17:11 »
Ze zal afleveringen lang natuurlijk wel toneelstukjes moeten spelen t/m in haar biechten. Het zou wat zijn dat we vanaf afl. 1 Anna haar biechten horen "dames en heren ik heb de mol zojuist gezien, ik ga vanaf nu 100% alleen maar op Rian/Fons/Kees/Rosario"
Uiteraard niet.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #712 Gepost op: 21-02-2024, 21:39:55 »
Hetzelfde als in Toscane gebeurde, Winnares Nikki keek om en zag de mol.
Ja en toen wisten we ook volgens mij niet dat ze vol op Jeroen zat.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #713 Gepost op: 21-02-2024, 21:54:15 »
Dat werden 8 afleveringen lang toneelstukjes.

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #714 Gepost op: 22-02-2024, 08:02:19 »
Zou ook nog kunnen: als Anna in aflevering 1 op het feest al de -vermomde- mol heeft gezien, heeft ze bijna al een vrijgeleide naar de overwinning, en kan ze meteen super verdacht gedrag gaan vertonen als kandidaat om de aandacht van de mol af te houden.

Behalve dat het wel meevalt met het “super verdachte gedrag”. Ik vind haar zich helemaal niet verdacht gedragen: er is weinig concreets aan mollenstreken te noemen.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #715 Gepost op: 22-02-2024, 08:35:04 »
Dat werden 8 afleveringen lang toneelstukjes.

hoezo toneelstukjes?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #716 Gepost op: 22-02-2024, 08:42:11 »
hoezo toneelstukjes?
Bij het extra seizoen met Jeroen als mol, had Nikki bij de eerste aflevering al ontdekt dat Jeroen het was, omdat ze hem zag lopen. Maar tijdens de biechten deed ze een toneelstukje dat ze nog niet helemaal wist wie het was, maar werkelijk al lang wist.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #717 Gepost op: 22-02-2024, 08:47:17 »
Ze zei overigens achteraf wel dat ze de eerste afleveringen echt nog wel twijfelde en niet vol op Jeroen durfde in te zetten. Dus het was niet helemaal een toneelstukje.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #718 Gepost op: 22-02-2024, 08:58:13 »
Ze zei overigens achteraf wel dat ze de eerste afleveringen echt nog wel twijfelde en niet vol op Jeroen durfde in te zetten. Dus het was niet helemaal een toneelstukje.
Ohja dat herinner ik me nu, (ik heb niet zo goede herinnering merk ik met widm, haha oeps) maar ze had niet constant Jeroen genoemd in die biechten. En dat bedoelt Mollem

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #719 Gepost op: 22-02-2024, 12:37:28 »
Door het gezicht in de laatste posten van het Dia Del Topito-topic, twijfel ik helemaal opnieuw aan Rian. Ik vind het toch echt heel erg lijken en overweeg terug te gaan naar Rian. Maar ja… ik vind het bewijs zo mager… 
Laten we jabberen joekelen.