Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat Anna de mol is, omdat ik zo weinig vertrouwen in mijn eigen oordeel heb dit jaar en ik daarom steeds denk “misschien ziet de rest iets dat ik gemist heb”. Maar op basis van de pure feiten zie ik het niet zo.
Er is niets dat haar onmogelijk maakt als mol en de sterkste tegenargumenten (speeddaten en Justins ogenschijnlijke verdenking van haar) zijn minder sterk dan de tegenargumenten voor andere verdachten. Voor mij telt nog sterker dat ik weinig tot geen mogelijke mollenstreken bij haar zie.
Bij Kees geldt dat de montage hem te veel laat zien en te weinig beschermt. Zijn moltactiek zou zijn dat hij met van alles wegkomt omdat mensen hem nu eenmaal als een warrig persoon zien. Dat zou briljant gelukt zijn, maar het lijkt me erg moeilijk om voor elkaar te krijgen.
Bij Rosario is de ogenschijnlijke verdenking door Babs. Zijn moltactiek zou zijn dat mensen hem zien als iemand die constant een spelletje speelt maar daardoor niet noodzakelijk zelf de mol is. Ik zou niet bij voorbaat verwachten dat dat een effectieve tactiek is, maar het kan op zich wel aardig werken. Hij heeft genoeg mogelijke molacties, een paar mogelijke verdenkingen naar hem en hij wordt vooral door de montage uit de wind gehouden. We weten dat Babs Sor wantrouwde maar we hebben nergens uitgesproken gezien of ze hem wantrouwde als liegende kandidaat of hem wantrouwde als mogelijke mol. Ik zie dus nog een mogelijkheid dat ze hem als liegende kandidaat zag en niet als mol. Het kan dat haar twee verdachten Fons en iemand anders (meest waarschijnlijk dan: Anna) waren. Die kans lijkt niet zo heel ontzettend waarschijnlijk met de beelden, maar ik moet bij één kandidaat een onwaarschijnlijke sprong maken en misschien zag de montage een kans om ons op het verkeerde been te zetten.
Kortom, ik stem op Rosario als mol.