Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 261848 keer)

Offline skip030

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #1020 Gepost op: 3-03-2024, 00:11:53 »
Lijstje Sor:
Geen presentator/acteur
1 In de auto confronteert hij fons meteen als hij liegt over stem op jeroen
1 Zegt bij schilderij: unibrow niet vergeten jongens
2 Waarschijnlijk 1 vraag goed op de berg > €250 (zegt in de groep 3, als anna zegt dat ze 4 goed had)
3 Nadat anna colombia zegt en rian cuba: ik zou ook cuba zeggen
3 Bij steden opdracht: luik klinkt verder > waarschijnlijk €150
3 Als kees zegt dat hij zoveel mogelijk foto’s moet maken: je mag er maar 1 sturen
5 Wil de sleutel uitkiezen (net als jeroen en rian)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #1021 Gepost op: 3-03-2024, 01:10:38 »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #1022 Gepost op: 3-03-2024, 01:12:22 »
Ik heb alleen de eerste paar aflevering bijgehouden:

Echt geen overtuigend lijstje

1 Vraagt om ‘a pito’ en reageert nauwelijks op dat de mol misschien sneller was: maybe - Geen topito vinden is juist mols lijkt me
1 Stemt bij speeddate op rian > €1000 - Dat kan hij makkelijk doen als voor hem al iemand op Rian gestemd heeft (of dat zo is weten we niet want we krijgen niet alles te zien)
1 Liegt in auto over stemmen op jeroen, terwijl kees net daarvoor zegt dat hij op jeroen heeft gestemd, omdat hij zeker wist dat hij hem had (ipv babs) - Waarmee geen geld gemoeid is en hij zich meteen als ongeloofwaardige leugenaar neerzet
1 Zijn schilderij levert als enige €500 op - De correcte schilderijen van de andere vier zijn nooit bij Babs en Rian terechtgekomen dus of de andere vier het inderdaad slechter deden kunnen we nooit weten
2 Lang in beeld met geklooi briefjes bij molympische spelen, maar lijkt juist te willen ordenen - Het is absoluut niet waar dat Fons ze juist ordende. Hij gooit ze juist volledig door elkaar en dit is dé reden dat deze opdracht mislukte
2 In reactie op betoog tooske om opdrachten eerst te bespreken: niet meer wisselen van positie, want dat zorgt voor verwarring - Ik weet even niet zo goed op welk moment je hier doelt
2 Waarschijnlijk 3 vragen goed op de berg > €750 - Het kunnen er ook twee zijn
3 Stelt voor om op details van de mariachi’s te letten: kleding, aantal etc - Ik mis even wat je precies onmols vindt, gebrek aan voorkennis? Mollen willen juist hun voorkennis niet laten blijken dus zeggen vaak zoiets dat juist niet klopt
3 Bij doorgaan na eerste vraag pubquiz: ho ho, we hebben nog maar 1 vraag goed nu
3 ‘Moeten we niet even overleggen hoeveel we max willen uitgeven?’ Wil ook na 4 vragen al stoppen
- Dit is juist heel mols. In eerste instantie wil hij langer doorgaat, maar als hij merkt dat het goed gaat wil hij stoppen om te voorkomen dat er meer geld verdiend wordt. Hij omschrijft deze strategie zelfs zelf perfect in zijn biecht. Zogenaamd wilde hij testen wie er wilden stoppen en leverde dat hem namen op die de mol zouden kunnen zijn, maar in de test stemt hij doodleuk op Anna die juist wilde doorgaan.
3 Zegt als enige sport ipv bruiloft, wat €400 had opgeleverd - Een goed antwoord geven terwijl de rest al overtuigd is van het verkeerde antwoord is natuurlijk iets wat een mol graag doet. Kun je mooi even "zie je wel" roepen
3 Justin klikt bij testvraag op hotelkamer en was daar samen met fons - Er zijn sterkere aanwijzingen dat Justin op Anna zat dan dat hij op Fons zat. Maar hij zal vast ook een paar vragen op Fons hebben gezet (wie niet) en die laten ze dan natuurlijk graag zien bij de afvaller
4 Raadt 6 voorwerpen goed > €600 - Dit deed hij inderdaad goed (ik kwam zelfs tot zeven goede voorwerpen) maar natuurlijk wel nadat hij flink wat geld per goed antwoord heeft weggebeld

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #1023 Gepost op: 3-03-2024, 01:21:18 »
Laten we jabberen joekelen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #1024 Gepost op: 3-03-2024, 01:45:30 »
1 Stemt bij speeddate op rian > €1000 - Dat kan hij makkelijk doen als voor hem al iemand op Rian gestemd heeft (of dat zo is weten we niet want we krijgen niet alles te zien)
We krijgen wel te horen dat iedereen op iedereen stemde dus er had verder niemand anders ook op Rian gestemd. Maar zoals ik eerder al zei was het wel mols van hem om toch op Rian te stemmen. Immers bekende Rian verleden week dat ze slecht kon liegen. Maar ze moest wel liegen daar. Dus je kunt inschatten dat meerdere mensen op Rian zouden stemmen om die vrijstelling weg te krijgen. En dus kon Fons veilig op zijn 1e tafel partner stemmen. Plannetje mislukte omdat niemand anders op Rian stemde, maar je kunt hem niet specifiek 1000 euro aanrekenen, dan kun je iedereen wel 1000 euro aanrekenen. Anna kun je wel het gros van de totaal 6000 euro aanrekenen dus Fons wint duidelijk het molduel in deze opdracht, zoals hij die vandaag ook weer won door slechts 250 euro in te brengen tov. Anna die 750 inbracht.
De Blondine is de Mol :)

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #1025 Gepost op: 3-03-2024, 01:50:20 »
We krijgen wel te horen dat iedereen op iedereen stemde dus er had verder niemand anders ook op Rian gestemd.
Waar heb je dit gehoord? Dat heb ik dan gemist

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #1026 Gepost op: 3-03-2024, 02:29:14 »
Help me ff, want ik zie het echt niet.

Vorm van het gezicht; de kin en ook de ogen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #1027 Gepost op: 3-03-2024, 03:45:11 »
Vorm van het gezicht; de kin en ook de ogen.

Echt? Ik zie er echt nul gelijkenis in  :-\\ Die bij Anna, on the other hand(je helpen) met de stand-in…

Laten we jabberen joekelen.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #1028 Gepost op: 3-03-2024, 08:00:20 »
Fons kan dus alleen nog maar de mol zijn als Sor ook op hem zit en daar verschillen de meningen nogal over haha

Fons is op basis van wie-verdenkt-wie wel al langer uit te sluiten. Sor wordt niet verdacht.

Het is geen rocket science meer jongens en meisjes…

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1029 Gepost op: 3-03-2024, 08:18:16 »
Fons is op basis van wie-verdenkt-wie wel al langer uit te sluiten. Sor wordt niet verdacht.

Het is geen rocket science meer jongens en meisjes…
Eerst was ik niet helemaal met je eens vanwege dat Sor het nog wel kon zijn in mijn ogen en Anna door sommige eerste afvallers al verdacht werd, maar als je inderdaad nu logisch nadenkt en na de afleveringen kijkt kan het alleen nog, maar Anna zijn.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #1030 Gepost op: 3-03-2024, 08:21:50 »
Nog eens een nachtje erover geslapen en nul wijzer, maar wel met een rijtje met de belangrijkste mogelijke sabotages / antimolacties:

1.1
Fons / Anna vinden geen topito (mols)
Sor vindt er wel een (onmols)

1.2
Anna’s plan om op eerste gesprekspartner te stemmen (erg onmols - leverde waarschijnlijk c 2.000 extra op).
Fons stemde als enige op Rian en probeerde dat te verbergen (onmols).
Onbekend wie Sor heeft gestemd

1.3
het schilderij van Fons levert geld op (onmols)
Fons/Sor kunnen het sleutel vinden lastiger gemaakt te hebben maar we zien er weinig van.
Slechts één van de gevonden schilderijen is goed (mols), heeft Anna er bewust verkeerde schilderijen uitgetrokken?
Anna zegt getallen warrig en verkeerd terug naar Kees, waarmee ze zichzelf onnodig verdacht maakt (ze had ook de juiste getallen kunnen zeggen) licht onmols maar tel ik niet mee

2.1
het gaat bij de briefjes van de lopers vrijwel direct fout. Anna lijkt als eerste bij de briefjes te staan (mols), Fons als tweede (mols, maar net iets minder) en Sor later (een stuk minder mols)

2.2
kunnen alle drie gelogen hebben over hoeveel vragen ze goed hadden

3.1
Anna komt als enige met la cucaracha antwoord en overtuigt de rest (onmols).
Fons komt met goede canta no llora antwoord maar wordt overruled (misschien al gewantrouwd? Onduidelijk of mols/onmols)

3.2
dit is een beetje een blur voor mij. Fons loopt vrijwel gelijk verkeerd, Sor loopt een tijd alleen en Anna verdwaalt aan het einde

3.3
Sor maakt foute foto’s, Anna tekent slecht, Fons maakt foute combinaties

4.1
Sor belt en zet dan Tooske aan tot meer bellen (mols)
Fons belt zelf veel (mols) maar met ongeloofwaardig verhaal
Fons vindt 7 goede combinaties (onmols)
Anna deze opdracht irrelevant

4.2
Sor doet veel spelletjes fout (mols)
Anna / Fons doen niet zichtbaar spellen fout

5.1
Fons komt op een incorrecte manier op de juiste kleuren (onmols)
Einde gaat zo chaotisch dat tijd bijna op is

5.2
Onhaalbaar
Anna moet minimaal één verkeerde pinata (mols)
Fons stelt voor heel veel verkeerde pinatas te meppen (mols)

5.3
Anna -500 (mols)
Sor -3.000 (erg mols)

6.1
Anna lijkt zich vertellen (mols) maar het lijkt gecorrigeerd te worden
Fons haalt een toren stenen weer uit elkaar (mogelijk mols)

6.2
geen bewijs wie fout in eerste gedeelte maakte
Sor haalt Babs eruit die achter had moeten blijven (mols)

7.1
Anna doet haar enige opdracht goed (onmols)
Sor doet een opdracht goed en gaat daarna een beetje piano spelen terwijl anderen (Kees, Rian) beslissen
Fons lost moeilijke opdracht op maar is wel te laat (mols)

7.2
Cruciale fout met de C is op Anna’s tafel gemaakt (mols)
Fons was daar niet bij (onmols). Een rol voor Sor is mogelijk maar ligt minder voor de hand

7.3
Sor/Fons kijken en kosten geld (mols)
Anna kijkt niet, biedt te laag en kost dus geen geld (onmols)

8.1
Fons pakt jokers, sowieso geen geld in de pot (mols)
Anna pakt geld maar schat mogelijk in dat ze wordt afgeschoten (mols/onmols? Tel ik niet mee)
Sor schiet 2.000 af en laat 2.000 doorlopen (mols/onmols? Na discussie hieronder tel ik dit maar als onmols)

8.2
Anna vindt veel woorden en het valt wel mee met de lidwoorden. Komt met cruciale inzicht dat boek een werkwoord is (onmols)
Sor vindt weinig (mols)
Fons klaagt en doet op zich wel aardig op zijn positie

9.1
Anna lost als enige puzzel sneller dan de mol op en levert daarmee geld op (onmols)
Fons onthoudt lichaamsdelen goed maar levert een minimaal bedrag op (mols/onmols?)
Sor langzamer dan de mol (mols

Totaalscore

Anna
6x mols
5x onmols (waarvan 1x erg onmols)

Fons
8x mols
5x onmols

Sor
6x mols (waarvan 1x erg mols)
2x onmols

Uitkomst zo ongeveer omgekeerd dan waar wie-verdenkt-wie me naar toe leidt. Nog maar eens meer over nadenken.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2024, 09:18:37 door Leendert »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #1031 Gepost op: 3-03-2024, 08:56:41 »
Leendert Leendert, de subjectiviteit spat er vanaf. De grootste anti-molactie van het seizoen: Sor die 2000 euro doorlaat, niet eens als erg onmols labellen. Verder is naar de finalevragen kijken, terwijl Fons dit al gedaan had, ook erg onmols.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #1032 Gepost op: 3-03-2024, 09:05:53 »
Leendert Leendert, de subjectiviteit spat er vanaf. De grootste anti-molactie van het seizoen: Sor die 2000 euro doorlaat, niet eens als erg onmols labellen. Verder is naar de finalevragen kijken, terwijl Fons dit al gedaan had, ook erg onmols.

Tuurlijk is het subjectief. Ik wil die 2000 best als onmols tellen voor Sor. Heb dit nu aangepast.

Maar de finalevragen waren een kans voor de mol om zonder al te veel repercussies 500 euro uit de pot te spelen. Als mol moet je die kans alleen laten liggen, als je van plan bent om het hoogste bod te bieden en zo meer geld uit de pot te spelen. Anna doet geen van beiden en laat beide kansen liggen geld uit de pot te spelen.

Het beste wat je van Anna als mol die opdracht kunt zeggen, is dat ze even een opdracht niet meedeed en de ideale kandidaat speelde. Dat is door en door onmols.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2024, 09:08:37 door Leendert »

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #1033 Gepost op: 3-03-2024, 09:09:46 »
Anna vanaf aflevering 1

Ik blijf er bij…
Meer L

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #1034 Gepost op: 3-03-2024, 09:28:29 »
Nog eens een nachtje erover geslapen en nul wijzer, maar wel met een rijtje met de belangrijkste mogelijke sabotages / antimolacties:

1.1
Fons / Anna vinden geen topito (mols)
Sor vindt er wel een (onmols)

1.2
Anna’s plan om op eerste gesprekspartner te stemmen (erg onmols - leverde waarschijnlijk c 2.000 extra op).
Fons stemde als enige op Rian en probeerde dat te verbergen (onmols).
Onbekend wie Sor heeft gestemd

1.3
het schilderij van Fons levert geld op (onmols)
Fons/Sor kunnen het sleutel vinden lastiger gemaakt te hebben maar we zien er weinig van.
Slechts één van de gevonden schilderijen is goed (mols), heeft Anna er bewust verkeerde schilderijen uitgetrokken?
Anna zegt getallen warrig en verkeerd terug naar Kees, waarmee ze zichzelf onnodig verdacht maakt (ze had ook de juiste getallen kunnen zeggen) licht onmols maar tel ik niet mee

2.1
het gaat bij de briefjes van de lopers vrijwel direct fout. Anna lijkt als eerste bij de briefjes te staan (mols), Fons als tweede (mols, maar net iets minder) en Sor later (een stuk minder mols)

2.2
kunnen alle drie gelogen hebben over hoeveel vragen ze goed hadden

3.1
Anna komt als enige met la cucaracha antwoord en overtuigt de rest (onmols).
Fons komt met goede canta no llora antwoord maar wordt overruled (misschien al gewantrouwd? Onduidelijk of mols/onmols)

3.2
dit is een beetje een blur voor mij. Fons loopt vrijwel gelijk verkeerd, Sor loopt een tijd alleen en Anna verdwaalt aan het einde

3.3
Sor maakt foute foto’s, Anna tekent slecht, Fons maakt foute combinaties

4.1
Sor belt en zet dan Tooske aan tot meer bellen (mols)
Fons belt zelf veel (mols) maar met ongeloofwaardig verhaal
Fons vindt 7 goede combinaties (onmols)
Anna deze opdracht irrelevant

4.2
Sor doet veel spelletjes fout (mols)
Anna / Fons doen niet zichtbaar spellen fout

5.1
Fons komt op een incorrecte manier op de juiste kleuren (onmols)
Einde gaat zo chaotisch dat tijd bijna op is

5.2
Onhaalbaar
Anna moet minimaal één verkeerde pinata (mols)
Fons stelt voor heel veel verkeerde pinatas te meppen (mols)

5.3
Anna -500 (mols)
Sor -3.000 (erg mols)

6.1
Anna lijkt zich vertellen (mols) maar het lijkt gecorrigeerd te worden
Fons haalt een toren stenen weer uit elkaar (mogelijk mols)

6.2
geen bewijs wie fout in eerste gedeelte maakte
Sor haalt Babs eruit die achter had moeten blijven (mols)

7.1
Anna doet haar enige opdracht goed (onmols)
Sor doet een opdracht goed en gaat daarna een beetje piano spelen terwijl anderen (Kees, Rian) beslissen
Fons lost moeilijke opdracht op maar is wel te laat (mols)

7.2
Cruciale fout met de C is op Anna’s tafel gemaakt (mols)
Fons was daar niet bij (onmols). Een rol voor Sor is mogelijk maar ligt minder voor de hand

7.3
Sor/Fons kijken en kosten geld (mols)
Anna kijkt niet, biedt te laag en kost dus geen geld (onmols)

8.1
Fons pakt jokers, sowieso geen geld in de pot (mols)
Anna pakt geld maar schat mogelijk in dat ze wordt afgeschoten (mols/onmols? Tel ik niet mee)
Sor schiet 2.000 af en laat 2.000 doorlopen (mols/onmols? Na discussie hieronder tel ik dit maar als onmols)

8.2
Anna vindt veel woorden en het valt wel mee met de lidwoorden. Komt met cruciale inzicht dat boek een werkwoord is (onmols)
Sor vindt weinig (mols)
Fons klaagt en doet op zich wel aardig op zijn positie

9.1
Anna lost als enige puzzel sneller dan de mol op en levert daarmee geld op (onmols)
Fons onthoudt lichaamsdelen goed maar levert een minimaal bedrag op (mols/onmols?)
Sor langzamer dan de mol (mols

Totaalscore

Anna
6x mols
5x onmols (waarvan 1x erg onmols)

Fons
8x mols
5x onmols

Sor
6x mols (waarvan 1x erg mols)
2x onmols

Uitkomst zo ongeveer omgekeerd dan waar wie-verdenkt-wie me naar toe leidt. Nog maar eens meer over nadenken.

In 3.1 geeft Anna ook 2x verkeerde antwoorden, alleen gaat de groep daar niet in mee.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #1035 Gepost op: 3-03-2024, 10:40:00 »
Leuk om die dynamiek tussen de finalisten te zien in niet de mol

« Reactie #1036 Gepost op: 3-03-2024, 10:48:44 »
Help me ff, want ik zie het echt niet.

Ik ook niet, ik zie geen snor.
Ik denk ook niet dat ze de mol laten zien.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #1037 Gepost op: 3-03-2024, 10:54:20 »
Anna verdenkt Fons, Fons verdenkt Anna. Nu horen we dat Rosario al afleveringen lang op 1 mol inzet en dat Kees spreid. In elk seizoen is de mol in de finale wel genoemd door winnaar en/of verliezend finalist. Nog geen enkele keer is dat niet geweest. Met een onontdekte mol willen ze niet eindigen. Dus dat sluit Rosario uit.

Zit je dus met Anna vs Fons. Fons heeft alles er aan gedaan om verdacht te worden door de rest. Vele kandidaten zijn op hem eruit gegaan. De ideale hulpmol. Al komt het ook richting een Jan als mol type. Niks ontziend en overduidelijk. Anna is wat dat betreft meer de mol in het geniep, de traditionele moltactiek. Ik heb haar niet afgeschreven om haar plan hoe de vrijstellingen eruit te krijgen en voor geld in de pot. Zonder plan was de kans al aanwezig dat deelnemers elkaars vrijstelling niet zouden gunnen zodat er in elk geval 3 van de 6 weggestemd zouden worden. Dus het binnenhalen van de volle 6k reken ik haar niet aan. Hoogstens kun je zeggen dat zij de kans heeft vergroot op een 100% score en daarmee verantwoordelijk is voor 3k extra.

Nog steeds veel geld voor een eerste aflevering om je kandidaat dekmantel aan te stippen als mol. En ja ze heeft de kans op het hoogste bod laten liggen, heeft geen - 3k uit de envelop gehaald. Dat had het eenvoudig kunnen compenseren. Maar sindsdien is er wel heel weinig geld meer in de pot gekomen. Al dat ziplinen voor 750 euro in je buidel. Als Anna weet dat Kees en Rosario de grote bedragen hebben, zij getest wordt door Rosario zou ik ook mij niet meer echt druk maken
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #1038 Gepost op: 3-03-2024, 10:58:32 »

Maar de finalevragen waren een kans voor de mol om zonder al te veel repercussies 500 euro uit de pot te spelen. Als mol moet je die kans alleen laten liggen, als je van plan bent om het hoogste bod te bieden en zo meer geld uit de pot te spelen. Anna doet geen van beiden en laat beide kansen liggen geld uit de pot te spelen.

ik noem het nog maar eens een keer want het lijkt steeds over het hoofd gezien te worden : kijken zorgt er ook voor dat er 3000 euro niet verdiend wordt sowieso dus het is belangrijk dat er gekeken wordt.
Waarom zou de mol niet gewoon kijken? Als iedereen kijkt kan er weliswaar niet geboden worden maar dat is 6x 500 extra uit de pot en dat is evenveel als wat er nu uit is gegaan met 2x kijken plus het hoogste bod van Kees. Waarom zou de mol willen bieden, alleen het hoogste bod gaat eruit en daar speel je jezelf mee in de kijker. Terwijl je er gewoon 500 euro uit kunt halen, heel simpel.
Kortom, ik ga er vanuit dat de mol gekeken heeft.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #1039 Gepost op: 3-03-2024, 11:11:42 »
Ik heb even geen idee meer...

Is het dan toch Anna  ::ohno:: ::jaja::
of Fons  ::ohno:: ::jaja::
of Rosario  ::jaja:: ::ohno::
of niemand  ::jaja::
Winnaar Klassiekers Pool 2023