Leendert Leendert, de subjectiviteit spat er vanaf. De grootste anti-molactie van het seizoen: Sor die 2000 euro doorlaat, niet eens als erg onmols labellen. Verder is naar de finalevragen kijken, terwijl Fons dit al gedaan had, ook erg onmols.
Zelfs met die €2000 komt Sor nog steeds uit op een negatief bedrag.
Over die opdracht: Als mol lijkt me dat je hier voor jokers gaat. (En thuis oefent!) Geen risico op geld, maar ook: hoe vaker Sor iemand met een joker afschiet, hoe meer mensen hij zal afschieten. En andersom: als hij steeds iemand met geld afschiet, wordt het lastiger om dat te blijven doen. En als Sor de mol is, dan is dat waarschijnlijk de reden waarom hij Rian doorliet.
Los van de vraag of hij wist wat in hun koffer zat (ik vermoed van niet), had hij al twee keer geld (€2000!) afgeschoten. Als hij daarna nóg een keer geld afschiet, terwijl de meest betrouwbare kandidaat voor je staat, dan had hij waarschijnlijk zijn credits verspeeld. Rian zegt dit ook: "Ik heb €2000 in de pocket, jij moet gewoon nu mij geloven. Want anders ben jij gewoon de mol."
En zou de regie niet verplichten om minstens 1 kandidaat door te laten? Want als je nauwelijks waarde hecht aan de pot/geld (verschil NL vs BE), dan schiet je gewoon iedereen af. Maar dan is elk betoog zinloos en blijft er niks over van de spannende opdracht.
En daarnaast: hij had al min €3000 en er zat maar €5000 in de pot, maar nog maar 1 aflevering te gaan.
Als Anna de mol is, dan geef ik je €100