Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 280818 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #1040 Gepost op: 3-03-2024, 11:41:09 »
Ook als Kees op Anna of op Anna en Sor heeft ingezet, dan nog kan Sor het niet meer zijn.

Anna zit op Fons.
Fons zit op Anna.
Sor zit op Anna of op Fons.

In geen enkel geval zit er iemand op Sor. Dus (zoals Bris ook zegt) dat kan niet, een onverdachte mol in de ontknoping, dat willen ze niet.

Nou ja, ze hebben niet zo veel te willen.. Het loopt zoals het loopt.

Ik zei in een andere topic dat ik me eventueel nog kan voorstellen dat ze - als hij de mol is - daarom met opzet zo'n vaag en weinig informatief seizoen hebben neergezet en wellicht met opzet andere kandidaten verdacht hebben gemaakt in de montage, zodat de ontknoping een groot collectief WTF-moment wordt. Maar op dit moment lijkt het mij ook het meest waarschijnlijk dat Sor de mol niet is.

Offline bris

• Forumlid
« Reactie #1041 Gepost op: 3-03-2024, 11:44:11 »
Nou ja, ze hebben niet zo veel te willen.. Het loopt zoals het loopt.

Ik zei in een andere topic dat ik me eventueel nog kan voorstellen dat ze - als hij de mol is - daarom met opzet zo'n vaag en weinig informatief seizoen hebben neergezet en wellicht met opzet andere kandidaten verdacht hebben gemaakt in de montage, zodat de ontknoping een groot collectief WTF-moment wordt. Maar op dit moment lijkt het mij ook het meest waarschijnlijk dat Sor de mol niet is.

Dan was het bij waarzegster de oplossing om te zorgen dat de kandidaten als nog Rosario gaan verdenken.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #1042 Gepost op: 3-03-2024, 11:47:35 »
Dan was het bij waarzegster de oplossing om te zorgen dat de kandidaten als nog Rosario gaan verdenken.

Wie weet, misschien zegt Fons daarom wel dat hij zijn mol niet heeft gezien.

Maar dat Anna haar mol wel heeft gezien en Fons niet, lijkt weer te suggereren dat het Fons is  ::rofl::

Het is een onmogelijk seizoen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #1043 Gepost op: 3-03-2024, 12:59:00 »
Ik wil die 2000 best als onmols tellen voor Sor. Heb dit nu aangepast.
Mooi molduel heb jij gemaakt  ::ok::

Bij 7.1
Anna doet haar enige opdracht goed (onmols)
Sor doet een opdracht goed en gaat daarna een beetje piano spelen terwijl anderen (Kees, Rian) beslissen
Fons lost moeilijke opdracht op maar is wel te laat (mols)

Zou ik toevoegen dat Fons de meeste tijd besteedt in de opdracht met Rian, zodra die bijna opgelost is en Rian verdwijnt, gooit ie de oplossing weg terwijl die vast goedgekeurd was geweest dus meteen ingeleverd had moeten worden, en gaat inderdaad de moeilijkste opdracht doen, lost die wel op maar is dan te laat, dubbel mols dus. Ook liep ie langzaam, dat was in beeld vlak nadat ie in de biecht zei dat hij vaart moest maken en daarom had gesprint. Leuk afl. 10 moment weer, zoals zoveel bij hem ;D
« Laatst bewerkt op: 3-03-2024, 13:01:05 door Lo »
De Blondine is de Mol :)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #1044 Gepost op: 3-03-2024, 13:00:31 »
Fons is op basis van wie-verdenkt-wie wel al langer uit te sluiten. Sor wordt niet verdacht.

Het is geen rocket science meer jongens en meisjes…

Haha inderdaad. Veel duidelijker kan het niet worden. Prima mol. En blijkbaar heeft ze toch nog veel stugge molloten voor de gek weten te houden.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1045 Gepost op: 3-03-2024, 13:17:00 »
Tot en met de laatste aflevering hield ik er rekening mee dat Rosario de mol zou zijn. Alles aan hem schreeuwt mol, waardoor ik dat meteen minder leuk vind. Ik zit alleen met de verdenkingen. Als Rosario de mol is, hebben we de situatie dat geen van zijn medekandidaten vol op hem in lijkt te zetten. We weten dat de makers dat onwenselijk vinden. De mol moet immers wel gevonden worden.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #1046 Gepost op: 3-03-2024, 13:21:45 »
Tot en met de laatste aflevering hield ik er rekening mee dat Rosario de mol zou zijn. Alles aan hem schreeuwt mol, waardoor ik dat meteen minder leuk vind. Ik zit alleen met de verdenkingen. Als Rosario de mol is, hebben we de situatie dat geen van zijn medekandidaten vol op hem in lijkt te zetten. We weten dat de makers dat onwenselijk vinden. De mol moet immers wel gevonden worden.

Los daarvan is het ook gewoon nog nooit gebeurd dat er in de finale niemand goed zat. Het spel selecteert automatisch de mensen die de mol in het vizier hebben.

Vrijwel altijd zitten de twee finalisten goed, om dezelfde reden. Je kan prima een heel seizoen niet kijken, maar toch de mol vinden door naar de verdenkingen te kijken. Nu ook duidelijk Sor en Fons allebei op Anna.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1047 Gepost op: 3-03-2024, 13:22:07 »
Echt geen overtuigend lijstje

Als je tunnelvisie hebt, kan geen enkel lijstje je meer overtuigen ;)
Maar het verschil tussen het lijstje van Fons en die van Sor is ENORM. Vooral de bedragen: €3250 vs €400!
Ondanks het gemol van Fons, doet hij het nog steeds véél beter dan Sor. 
Ik maak overigens al jaren zo'n lijstje, en het klopt bijna altijd (muv Renée en Everon).

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #1048 Gepost op: 3-03-2024, 13:23:15 »
Ja, het is OF de kandidaten zitten allemaal op Fons, OF allemaal op Anna. Een van die twee is de mol. Opvallend dat Sor hier nog steeds boven Fons noteert in de poll dan.

Offline bris

• Forumlid
« Reactie #1049 Gepost op: 3-03-2024, 13:24:14 »
Los daarvan is het ook gewoon nog nooit gebeurd dat er in de finale niemand goed zat. Het spel selecteert automatisch de mensen die de mol in het vizier hebben.

Vrijwel altijd zitten de twee finalisten goed, om dezelfde reden. Je kan prima een heel seizoen niet kijken, maar toch de mol vinden door naar de verdenkingen te kijken. Nu ook duidelijk Sor en Fons allebei op Anna.

Het is vaker gebeurd dat de verliezer niet op de juiste mol zat. Olcay en Freek die verkeerd zaten. 

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #1050 Gepost op: 3-03-2024, 13:25:40 »
Als je tunnelvisie hebt, kan geen enkel lijstje je meer overtuigen ;)
Maar het verschil tussen het lijstje van Fons en die van Sor is ENORM. Vooral de bedragen: €3250 vs €400!
Ik zit pas een week op Fons dus met die tunnelvisie valt het nog wel mee. Maar ik heb denk ik prima uitgelegd waarom je al die bedragen niet zomaar aan Fons toe kunt schrijven en sommige dingen die je noemt zijn juist uitgesproken mols

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #1051 Gepost op: 3-03-2024, 13:26:30 »
Het is vaker gebeurd dat de verliezer niet op de juiste mol zat. Olcay en Freek die verkeerd zaten.

Klopt. Maar lees m’n post nog eens zou ik zeggen.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1052 Gepost op: 3-03-2024, 13:29:00 »
1 Stemt bij speeddate op rian > €1000 - Dat kan hij makkelijk doen als voor hem al iemand op Rian gestemd heeft (of dat zo is weten we niet want we krijgen niet alles te zien)

Bijna iedereen lijkt zich aan Anna's masterplan te houden, slechts drie uitgezonderd.
Dit waren de eerste tafels:

*=vrijstelling
Babs op Kees* (volgens afspraak)
Fons op Rian* (volgens afspraak)
Tooske op Babs* (ipv Jip zonder vrijstelling, omdat Babs tegen haar eerlijk was)
Justin op Tooske* (ipv Anna zonder vrijstelling, maar Jip waarschijnlijk ook al op Tooske)
Kees op Jeroen* (ipv Babs, maar Jeroen bekent vrijstelling en Sor ws ook op hem)
? op Sor* (waarschijnlijk Jeroen)

Anna op Justin
Jip op Tooske
Jeroen op Sor?
Sor op Jeroen?
Rian op Fons?

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1053 Gepost op: 3-03-2024, 13:32:24 »
Andere jaren kan ik tenminste altijd wel 1 iemand afstrepen maar dit jaar val ik bij niemand om van verbazing als die de mol blijkt te zijn.

Lijstje is eigenlijk op kleine dingen gebasseerd.
3) Anna vind ik van de 3 de meeste kandidaatse dingen te hebben gedaan (mijn mening en aflevering 1 laat ik buiten beschouwing).
2) Fons, misschien toch te veel als nepmol overgekomen. Maar kan natuurlijk toch echt zo zijn.
1) Hierdoor blijft Rosario over. Maar ben alles behalve overtuigd  :-X

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1054 Gepost op: 3-03-2024, 13:33:56 »
Plannetje mislukte omdat niemand anders op Rian stemde, maar je kunt hem niet specifiek 1000 euro aanrekenen, dan kun je iedereen wel 1000 euro aanrekenen. Anna kun je wel het gros van de totaal 6000 euro aanrekenen dus Fons wint duidelijk het molduel in deze opdracht, zoals hij die vandaag ook weer won door slechts 250 euro in te brengen tov. Anna die 750 inbracht.

Ik reken ook iedereen de €1000 aan, waardoor voor mij alleen Rian, Kees en Sor nog maar overbleven.
Het is totaal onnodig om als mol op iemand met een vrijstelling te stemmen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #1055 Gepost op: 3-03-2024, 13:36:25 »
Andere jaren kan ik tenminste altijd wel 1 iemand afstrepen maar dit jaar val ik bij niemand om van verbazing als die de mol blijkt te zijn.

Lijstje is eigenlijk op kleine dingen gebasseerd.
3) Anna vind ik van de 3 de meeste kandidaatse dingen te hebben gedaan (mijn mening en aflevering 1 laat ik buiten beschouwing).
2) Fons, misschien toch te veel als nepmol overgekomen. Maar kan natuurlijk toch echt zo zijn.
1) Hierdoor blijft Rosario over. Maar ben alles behalve overtuigd  :-X

Ik snap je helemaal. Ik heb maar gewoon besloten om af te gaan op zichtbare molacties en dan kom ik bij Fons. Dat ie dan erg in your face is laat ik los, want dat was de reden dat ik Jurre vorig jaar aan de kant heb geschoven en ook nog eens in die badeendenhint die geen hint was ben getrapt.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #1056 Gepost op: 3-03-2024, 13:39:01 »
Ik reken ook iedereen de €1000 aan, waardoor voor mij alleen Rian, Kees en Sor nog maar overbleven.
Het is totaal onnodig om als mol op iemand met een vrijstelling te stemmen.
Jij gaat ervan uit dat de mol eerst alle kandidaten liet stemmen en daarna zelf ging, de beelden bewijzen dat dit niet zo was, het was veel rommeliger, de mol moest een keuze maken. En welke keuze is dan beter dan slecht liegende Rian-met-een-vrijstelling? Hij voldoet daarmee WEL aan de groepsafspraak, maar gratuit.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1057 Gepost op: 3-03-2024, 13:39:27 »
Leendert Leendert, de subjectiviteit spat er vanaf. De grootste anti-molactie van het seizoen: Sor die 2000 euro doorlaat, niet eens als erg onmols labellen. Verder is naar de finalevragen kijken, terwijl Fons dit al gedaan had, ook erg onmols.

Zelfs met die €2000 komt Sor nog steeds uit op een negatief bedrag.
Over die opdracht: Als mol lijkt me dat je hier voor jokers gaat. (En thuis oefent!) Geen risico op geld, maar ook: hoe vaker Sor iemand met een joker afschiet, hoe meer mensen hij zal afschieten. En andersom: als hij steeds iemand met geld afschiet, wordt het lastiger om dat te blijven doen. En als Sor de mol is, dan is dat waarschijnlijk de reden waarom hij Rian doorliet.
Los van de vraag of hij wist wat in hun koffer zat (ik vermoed van niet), had hij al twee keer geld (€2000!) afgeschoten. Als hij daarna nóg een keer geld afschiet, terwijl de meest betrouwbare kandidaat voor je staat, dan had hij waarschijnlijk zijn credits verspeeld. Rian zegt dit ook: "Ik heb €2000 in de pocket, jij moet gewoon nu mij geloven. Want anders ben jij gewoon de mol."
En zou de regie niet verplichten om minstens 1 kandidaat door te laten? Want als je nauwelijks waarde hecht aan de pot/geld (verschil NL vs BE), dan schiet je gewoon iedereen af. Maar dan is elk betoog zinloos en blijft er niks over van de spannende opdracht.
En daarnaast: hij had al min €3000 en er zat maar €5000 in de pot, maar nog maar 1 aflevering te gaan.

Als Anna de mol is, dan geef ik je €100 ::tandpastasmiley::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #1058 Gepost op: 3-03-2024, 13:42:58 »
En zou de regie niet verplichten om minstens 1 kandidaat door te laten?

Natuurlijk doen ze dat niet.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1059 Gepost op: 3-03-2024, 13:43:25 »
Jij gaat ervan uit dat de mol eerst alle kandidaten liet stemmen en daarna zelf ging, de beelden bewijzen dat dit niet zo was, het was veel rommeliger, de mol moest een keuze maken. En welke keuze is dan beter dan slecht liegende Rian-met-een-vrijstelling? Hij voldoet daarmee WEL aan de groepsafspraak, maar gratuit.

Daar ga ik inderdaad vanuit, heb ook niets gezien wat het tegendeel bewijst.
Het meest logische scenario lijkt me dat je als mol als laatste stemt, om niet het seizoen met €1000 te beginnen. Het kan natuurlijk zijn dat het anders is gegaan, maar dan is er dus niet gemold bij deze opdracht.
Uiteindelijk is het een optelsom en die is bij Fons gewoon hoog.