Auteur Topic: [stelling] vrouwen gemener dan mannen  (gelezen 5190 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Gepost op: 24-01-2004, 01:58:15 »
Stelling: Vrouwen zijn gemener dan mannen

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #1 Gepost op: 24-01-2004, 10:26:48 »
Ben ik het gedeeltelijk wel mee eens. Vrouwen onderling kunnen inderdaad erg kattig en vervelend tegen elkaar doen. Vooral bij collega's onderling schijnt dat nogal eens voor te komen.
Waar ik werk zijn ook alleen maar vrouwen en gelukkig is er een goed sfeertje... maar ik weet dat het ook anders kan.

Maar om nou te zeggen gemener... nee. Mannen kunnen ook erg gemeen zijn  :P
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #2 Gepost op: 24-01-2004, 10:29:38 »
Ik zit op dezelfde lijn als Robin. Een aantal mannen die ik ken, zijn wel gemeen, maar dat is dan toch weer op een andere manier dan de vrouwen die ik ken, die zijn dan meer geniepig en een beetje achterbaks enzo. Allebei de geslachten hebben wel iets wat niet helemaal goed is, maar om nou te zeggen dat vrouwen echt zoveel gemener zijn ;) dat staat er wel niet, maar ik ben een vrouw he ;)

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #3 Gepost op: 24-01-2004, 13:25:01 »
Ik vind over het algemeen vrouwen een gemener soort dan mannen. Er zijn gelukkig ook vrouwen die niet gemeen zijn en er zijn ook veel gemene mannen.

Ik heb gewerkt op plaatsen waar alleen maar vrouwen waren, deze leken elkaar het licht in de ogen niet te gunnen en in de illusie te leven dat de pauze er was om te roddelen over diegenen die geen pauze hadden.
Directe en open eerlijke communicatie was er niet binnen dat team van alleen maar vrouwen.
Kritiek die er was op collega's werd nooit tegen de persoon zelf gezegd.
Ook heb ik in prive heel veel valse vrouwen gekend, die altijd logen en bedrogen tegen iedereen. Mannen werden in de maling genomen en andere vrouwen werden voor het karretje gespannen.
Door al deze ervaringen, heb ik een mening gevormd over (de meeste) vrouwen.
Vrouwen zijn emotioneel vaak veel opener en zich meer bewust van de betekenis van hun gevoelens en hebben vaak meer het besef van wat ze kunnen bereiken bij mannen door berekenend en manipulatief te zijn.
Ik ben hier de afgelopen jaren een beetje allergisch voor geworden.
ik hoop dat ik duidelijk genoeg heb beschreven dat ik dat zeker niet van álle vrouwen vind.

en tot slot... Mocht er nog een stelling komen over gemene mannen...Dan heb ik ook echt nog wel een duidelijke mening want mannen kunnen ook gemeen zijn.
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #4 Gepost op: 24-01-2004, 13:40:31 »
Stelling klopt.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #5 Gepost op: 24-01-2004, 14:50:36 »
Allereerst ben ik niet zo voor veralgemenen. Nederlanders zijn zuinig, Belgen zijn dom, Afrikanen zijn lui... Daar doe ik liever niet aan mee.

Maar uit persoonlijke ervaring weet ik dat in werkteams uitsluitend bestaande uit vrouwen, er idd meer geroddel en achterklap is. Ik denk dat de concurrentiestrijd er wel groter is, terwijl mannen vaak meer solidair zijn. Vrouwen zijn vaak verbaal sterker, meer bezig met emoties ook. Dat kunnen sterke wapens worden tegen een onvoorbereid iemand.

Aan de andere kant schuilt in iedere vrouw een moeder, iemand die warmte en liefde geeft, iets waar elke man - groot of klein - naar hunkert. Het beeld van de vrouw aan de haard is echter totaal voorbijgestreefd. De moderne vrouw eist haar plaats op in de maatschappij, maar zelfs in 2004 is dat niet in die mate vanzelfsprekend, dat ze er niet moet voor vechten. Vandaar ook die scherpe kantjes, natuurlijke afweermechanismen tegen een oeroude mannenmaatschappij, waarin zij haar rechtmatige plaats wil veroveren.
 

Offline rudeangel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is leuk!
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #6 Gepost op: 24-01-2004, 15:18:12 »
Vrouwem gemener dan mannen?
Nee, dat geloof ik niet. Ik heb zowel privč als in mijn werk zeer gemene mannen als vrouwen ontmoet die totaal niet voor elkaar onderdeden.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #7 Gepost op: 24-01-2004, 15:19:44 »
Stelling: Vrouwen zijn gemener dan mannen

jeetje malc, ben benieuwd waar deze stelling om 2 uur snachts vandaan komt..  ;D ;)

ik heb ben ik bang alleen geen zinnig antwoord op. men zegt dat vrouwen gemener zijn, maar aan de andere kant zijn mannen op wereldnivo weer lekker goed gemeen bezig.  :-\ dus wie zal het zeggen..

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #8 Gepost op: 24-01-2004, 19:16:41 »


...maar aan de andere kant zijn mannen op wereldnivo weer lekker goed gemeen bezig.  :-\ dus wie zal het zeggen..

Wel, wacht maar totdat de vrouwen op wereldniveau bezig gaan...
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #9 Gepost op: 24-01-2004, 21:47:51 »
Stelling klopt.
Lekker genuanceerd, Ver!  ;D ::ok::

Maar ik ben het grootdeels met Simon eens (Simon says.. ;-)
Ik denk ook dat je eea niet los kan zien van rolpatronen / gender specific roles, die er jarenlang ingeroest zijn. Laten we eerlijk zijn, dit is en blijft grotendeels een 'man' s world' vwb laying down the rules (niet bedoeld als 'feministisch argument' overigens) waarin directheid bij het vrouwlijke geslacht nog steeds niet echt toegejuichd wordt. Bepaalde karakteristieken . gedrag en ook manieren van communiceren leren wij nu eenmaal van kind af aan direct en indirect (dus ook de double standard bijvoorbeeld , die we nog steeds vaak in de samenleving tegenkomen vwb hoe een man of een vrouw beoordeeld en gezien wordt, en naar welke maatstaven gemeten wordt).

We kunnen dan wel denken dat we in een moderne Westerse maatschappij leven maar dat veel vrouwen hier in dagelijkse praktijk nog hard tegenaan lopen is een feit voor ieder oplettend en intelligent mens, denk ik.

Niet om 'excuses' aan te voeren want ik ben het er volledig mee eens dat vrouwen soms erg gemeen kunnen zijn vooral naar elkaar toe! Alleen ik denk dat een 'generalisatie' hierover met implicaties over sexe gebondenheid weinig zin heeft als je daarbij niet ook de sociale context en complexe (vaak impliciete, niet geexpliciteerde i.e.) maatschappelijke gedragsregels en de wijze waarop dit gedrag 'reinforced' wordt dmv allerlei subtiele 'subliminal messages'  (e.g. non verbale communicatie, 'mixed-messages' in onze omgeving vwb man -vrouw verhoudingen/gedrag-  of op bijv tv)   waardoor dit 'gemene' gedrag op zijn minst gevormd of versterkt wordt m.i.,  in de balans opneemt.

Laten we niet vergeten dat concurrentie de man niet vreemd is ook, en dat het beeld van de agressor bij de man -nog steeds- doorgaans makkelijker geaccepteerd wordt dan bij vrouwen. Het is niet vreemd ook te zien dat bij vrouwen gemiddeld genomen depressie vaker voorkomt ( immers vaak gezien als geinternaliseerde of onderdrukte agressie) dan bij mannen.

En Malc inderdaad..vanwaar deze stelling ineens?  ;D
« Laatst bewerkt op: 24-01-2004, 21:53:36 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #10 Gepost op: 25-01-2004, 07:25:04 »
Het mompeldiertje -  Erik Lelieveld

Het mompeldiertje kruipt zo laag over de grond
het frommelt wat rommel in een kronkeltrommel
en als je heel goed luistert hoor je de listen
de strikken
en de lussen
tussen het slissen
dat zij met korte pootjes tot een kluwen knoopt
daarna broedt zij op kleine schaal haar grote plan uit
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #11 Gepost op: 27-01-2004, 00:53:44 »
Over het algemeen zijn vrouwen gewoon veel gevoeliger en socialer dan mannen. Bovendien dragen ze de 'lasten' die ze van nature mee moeten torsen zonder zeuren. Dit in tegenstelling tot mannen die bij de minste of geringste tegenslag beginnen te klagen.
Mochten vrouwen ooit gemeen uit de hoek komen zal dit ongetwijfeld uitgelokt zijn door botheid of anderszins afkeurenswaardig gedrag van de man.
Het is dus terecht om te stellen dat het vrouwelijke geslacht superieur is aan het mannelijke.


Ja, je praat wel anders als je een harem in de buurt weet dat bij een verkeerd woord kan veranderen in iets vergelijkbaars aan een op hol geslagen, bloeddorstige kudde neushoorns.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #12 Gepost op: 27-01-2004, 07:29:28 »
Vrouwen hoeven niet perce veel emotioneler te zijn, maar ze worden to "vrouw" opgevoed. Meestal worden jongens anders opgevoed dan meisjes en daar ligt het punt. Vrouwen worden opgevoed: ze mogen hun emotionele kant uiten. Terwijl jongens zo niet opgevoed worden. In je hart kunnen mannen net zo emotioneel zijn als vrouwen.
(overigens natuurlijk niet altijd meer zo)

Gemeen ligt bij mij net zo, mannen kunnen net zo gemeen zijn als vrouwen.
Eindelijk...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #13 Gepost op: 27-01-2004, 08:22:19 »
Over het algemeen zijn vrouwen gewoon veel gevoeliger en socialer dan mannen. Bovendien dragen ze de 'lasten' die ze van nature mee moeten torsen zonder zeuren. Dit in tegenstelling tot mannen die bij de minste of geringste tegenslag beginnen te klagen.
Mochten vrouwen ooit gemeen uit de hoek komen zal dit ongetwijfeld uitgelokt zijn door botheid of anderszins afkeurenswaardig gedrag van de man.
Het is dus terecht om te stellen dat het vrouwelijke geslacht superieur is aan het mannelijke.


Ja, je praat wel anders als je een harem in de buurt weet dat bij een verkeerd woord kan veranderen in iets vergelijkbaars aan een op hol geslagen, bloeddorstige kudde neushoorns.

Helemaal mee eens !  ;D  ::ok::

En och bertha, ik dacht dat we toch best aardig bleven tegen elkaar  ..? (voor een kudde op hol geslagen bloeddorstige neushoorns dan he..  :D )
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #14 Gepost op: 27-01-2004, 10:43:00 »
Over het algemeen zijn vrouwen gewoon veel gevoeliger en socialer dan mannen. Bovendien dragen ze de 'lasten' die ze van nature mee moeten torsen zonder zeuren. Dit in tegenstelling tot mannen die bij de minste of geringste tegenslag beginnen te klagen.
Mochten vrouwen ooit gemeen uit de hoek komen zal dit ongetwijfeld uitgelokt zijn door botheid of anderszins afkeurenswaardig gedrag van de man.Het is dus terecht om te stellen dat het vrouwelijke geslacht superieur is aan het mannelijke.

Geweldig bert  ::ok:: ... niemand had het beter kunnen omschrijven dan jij  8) ::ok::

en welk harem  ???  :)
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #15 Gepost op: 27-01-2004, 13:33:40 »
Ik dacht juist altijd dat vrouwen onderling altijd heel erg bitchy waren en dat in bijzijn van mannen niet zo laten merken.

Maar misschien ligt dat aan mij. Ik houd de vrouwtjes tevreden  ::trots::  ::tandpastasmiley::  ::pinokkio::  :P

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #16 Gepost op: 27-01-2004, 22:49:15 »
Over het algemeen zijn vrouwen gewoon veel gevoeliger en socialer dan mannen. Bovendien dragen ze de 'lasten' die ze van nature mee moeten torsen zonder zeuren. Dit in tegenstelling tot mannen die bij de minste of geringste tegenslag beginnen te klagen.
Mochten vrouwen ooit gemeen uit de hoek komen zal dit ongetwijfeld uitgelokt zijn door botheid of anderszins afkeurenswaardig gedrag van de man.
Het is dus terecht om te stellen dat het vrouwelijke geslacht superieur is aan het mannelijke.
::oink:: ::oink::

Drie dagen eerder...
Citaat van: bertha531
Vrouwen moeten niet zeuren maar gewoon de was vouwen!
:P

Welke wordt't bertha?
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Lindĺ

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #17 Gepost op: 28-01-2004, 00:14:33 »
Mmmmm deels mee eens
ik zie op t werk dat t in veel teams met alleen vrouwen vaak fout gaat om kleine en onbenullige dingen waar mannen vaak makkelijker overheen stappen..
nuances in hoe iets gezegd of gebracht wordt...
aan de andere kant kunnen mannen ook heel gemeen zijn maar komt t denk ik op een andere manier naar buiten, of is t juist zo dat t daar niet naar buiten komt, omdat men t misschien zwak vind om toe te geven???
ik weet t niet hoor...

maar ik weet wel dat wanneer je in zo'n team zit, dat je je daar niet gelukkig mee hoeft te prijzen
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Nemesis

  • Forumlid
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #18 Gepost op: 4-02-2004, 16:18:56 »
Uit de VanDale:

ge·meen (bn.)
1 bedoeld om iem. te benadelen of te kwellen => beneden alle peil, boos, boosaardig, fielterig, krengerig, kwaadaardig, kwaadwillig, laag, laaghartig, lelijk, malicieus, min, onedel, ploerterig, ploertig, schofterig, schurftig, schurkachtig, smerig, snood, vilein, vuig, vuil

toemaar... 

* Nemesis doet niet mee aan dit soort stellingnames
I can resist everything but temptation  (Oscar Wilde)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [stelling] vrouwen gemener dan mannen
« Reactie #19 Gepost op: 4-02-2004, 16:24:01 »
::oink:: ::oink::

Drie dagen eerder...
:P

Welke wordt't bertha?

Das gemeen!  >:(
Je kon wel een vrouw zijn!  :P