Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 149821 keer)

Offline Lola-aapje

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #540 Gepost op: 10-02-2025, 20:56:50 »
Ik kijk nu al uit naar de reacties zaterdagavond als Stijn naar huis gaat!!

Ik hoop het ook. Maar helaas, kijk alle vorige afleveringen maar terug.

Stijn is altijd op de plek waar (het meeste) geld verloren kan worden. De Kluis, Niet bij de dansers, de quiz, hij zong slecht bij karaoke. Hoogstens bij wie van de drie zou ik zeggen beter dat je moet raden wie er liegt dan dat je 1 van de 3 bent. (daarnaast ook in belgie was de mol 1 van de 3 op een andere locatie, zodat hij rustig gebrieft kon worden voor aankomende afleveringen.

Ook bij aflevering 1, na Rik en de lift zegt hij: my god ik stinkkkk (zweetokken etc)

« Reactie #541 Gepost op: 11-02-2025, 18:23:33 »

Ook bij aflevering 1, na Rik en de lift zegt hij: my god ik stinkkkk (zweetokken etc)

Ik snap nu ineens waarom hij z’n sokken aanhield bij de massage.
Dit vond ik overigens geen hint, sommige mensen houden liever hun sokken aan uit schaamte.

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #542 Gepost op: 11-02-2025, 19:18:55 »
Ik hoop het ook. Maar helaas, kijk alle vorige afleveringen maar terug.

Stijn is altijd op de plek waar (het meeste) geld verloren kan worden. De Kluis, Niet bij de dansers, de quiz, hij zong slecht bij karaoke. Hoogstens bij wie van de drie zou ik zeggen beter dat je moet raden wie er liegt dan dat je 1 van de 3 bent. (daarnaast ook in belgie was de mol 1 van de 3 op een andere locatie, zodat hij rustig gebrieft kon worden voor aankomende afleveringen.

Klopt. Die reactie van Stijn deed mij ook denken aan Jurre. Toen hij aan de telefoon hoorde dat hij de mol was. Gelijk over iets anders beginnen. Ipv een stilte laten vallen. Dat is iets wat te maken heeft met controle willen houden en het verleggen van de aandacht in zo'n situatie!

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #543 Gepost op: 11-02-2025, 19:46:52 »
Ik kijk nu al uit naar de reacties zaterdagavond als Stijn naar huis gaat!!

Ergens zou ik het bijna hopen. Vooral omdat Stijn nu al veel verdacht wordt, ook in de landelijke poll. Voor het mooie is dat nog nèt iets te vroeg…

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #544 Gepost op: 11-02-2025, 20:18:30 »
Ergens zou ik het bijna hopen. Vooral omdat Stijn nu al veel verdacht wordt, ook in de landelijke poll. Voor het mooie is dat nog nèt iets te vroeg…
Ik snap het niet. Waarvoor hebben we dit forum? Om de mol te vinden toch. En als we die dan gevonden hebben dan gaan we mopperen omdat we de mol te vroeg hebben gevonden. Is het alleen goed als jij de mol hebt gevonden en de rest van Nederland op de verkeerde mol zit?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #545 Gepost op: 11-02-2025, 20:36:38 »
Het Regie-argument is al vaak door (met name) Lo gegeven. Regie werkt ieder jaar op dezelfde manier. In het begin is de Mol redelijk ‘low profile’; weinig biechten en nauwelijks/geen verdenkingen. Althans, zo doen ze het lijken in de montage. Weinig Molacties vol in beeld. De Mol staat daardoor in het begin altijd redelijk laag in de landelijke poll in de app. En komt dan langzaam bovendrijven. Tot de climax. En dan kun je er niet meer omheen.
::bravo::

En hij komt al langzaam omhoog he.... van de laatste plaats af al een na bovenste. Kan goed zijn dat hij weer even wordt ingehaald volgende week door Sophie als Maaike exit gaat. Maar daarna zal zijn opmars niet meer te stuiten zijn ;D ::)
De Blondine is de Mol :)

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #546 Gepost op: 11-02-2025, 21:18:17 »

Vergeten dat Anna vorig jaar bijna het hele seizoen alleen 1e of 2e in de pol stond?
Na aflevering:
1. 2e op 1% onder Kees
2. 1e op 6% boven Kees
3. 1e oo 1% boven Kees
4. 1e op 2% boven Kees
5. 2e op 4% onder Kees
6. 2e op 8% onder Kees
7. 2e op 10% onder Kees
8. 2e op 3% onder Kees
9. 1e op 22% boven Fons

Dus Stijn pas na aflevering 6 op de tweede plek is niet echt een probleem lijkt me en zeker niet te vroeg.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Jermolito84

• Forumlid
« Reactie #547 Gepost op: 11-02-2025, 21:24:40 »
::bravo::

En hij komt al langzaam omhoog he.... van de laatste plaats af al een na bovenste. Kan goed zijn dat hij weer even wordt ingehaald volgende week door Sophie als Maaike exit gaat. Maar daarna zal zijn opmars niet meer te stuiten zijn ;D ::)

Als Stijn de mol is gaat Maaike er niet he ;-) Zij zit op Stijn. En Roos zit op Stijn en Maaike. Dus logischerwijs zou dan of Sophie of Nora afvallen. Zij zitten beide op Roos.

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #548 Gepost op: 12-02-2025, 10:17:16 »
Vergeten dat Anna vorig jaar bijna het hele seizoen alleen 1e of 2e in de pol stond?
Na aflevering:
1. 2e op 1% onder Kees
2. 1e op 6% boven Kees
3. 1e oo 1% boven Kees
4. 1e op 2% boven Kees
5. 2e op 4% onder Kees
6. 2e op 8% onder Kees
7. 2e op 10% onder Kees
8. 2e op 3% onder Kees
9. 1e op 22% boven Fons

Dus Stijn pas na aflevering 6 op de tweede plek is niet echt een probleem lijkt me en zeker niet te vroeg.

Dat is wel opvallend idd, heel anders dan andere jaren. Ergens denk ik, doe je dan niet iets fout als Mol (of regisseur). Al had ze niet per se een opvallende edit volgens mij, maar Anna was wel een aanwezig persoon in de groep.

Dat Stijn nu komt bovendrijven heeft ook te maken met alle nepmollen die het spel hebben verlaten, terwijl anti-mollen Nora en Maaike erin blijven. Het grootste doemscenario voor de regie zou zijn dat Nora en Maaike beide de finale halen. Moet je wel heel creatief zijn om nog naar een climax toe te werken.   :)

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #549 Gepost op: 12-02-2025, 10:43:21 »
En dat is precies waarom er nu vrijstellingen in het spel komen. Zo houden ze de kandidaten, die inmiddels wel op dezelfde mol zitten, nog onderling strijdbaar. Dan ook nog even de pot leegtrekken, want de vroeg ontdekte mol heeft dan tenminste nog een histoooorisch lage pot.  ;D

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #550 Gepost op: 12-02-2025, 11:08:36 »
Als Stijn de mol is gaat Maaike er niet he ;-) Zij zit op Stijn. En Roos zit op Stijn
Editgewijs bedoel ik. Iedereen zit op Stijn, ze laten het alleen superduidelijk doorklinken bij Maaike om dan met haar exit te poseren: Stijn is niet de mol.

En inderdaad, er komen ook nog vrijstellingen in het spel, dus zelfs ALS Maaike het meeste op Stijn zit van de hele groep, dan nog kan ze zomaar eruit gekiept worden.
De Blondine is de Mol :)

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #551 Gepost op: 12-02-2025, 13:14:19 »
Dat Stijn zo hoog staat in de app en hier komt in mijn beleving puur door alle spoilers op de socials en op forums (zal ze hier niet herhalen voor wie het gemist heeft). Dus het komt niet omdat mensen het dit jaar ineens allemaal zo goed doorhebben in deze fase. Jammer eigenlijk, zou leuk zijn als al die spoilers niet blijken te kloppen en hij er toch uit gaat. Dan staat iedereen weer op scherp.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #552 Gepost op: 12-02-2025, 14:13:17 »
Als Stijn eruit vliegt, wordt instorting van die tunnel dermate groot, dat het te hopen is dat alle uitgraafwerkzaamheden zijn afgerond voor aanvang van het jubileumseizoen.   :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #553 Gepost op: 12-02-2025, 16:41:58 »
Ik snap het niet. Waarvoor hebben we dit forum? Om de mol te vinden toch. En als we die dan gevonden hebben dan gaan we mopperen omdat we de mol te vroeg hebben gevonden. Is het alleen goed als jij de mol hebt gevonden en de rest van Nederland op de verkeerde mol zit?

Haha, ja de makers kunnen eigenlijk niet winnen. Als bijna niemand goed zit dan krijgen ze de klacht dat het onmogelijk is om de mol te vinden. Als bijna edereen goed zit dan is het te makkelijk.

Tegelijkertijd is het natuurlijk wel zo dat de mol ontdekken alleen maar leuk is als het moeilijk is. Het blijft toch het leukste als het forum grotendeels fout zit, en jij goed. Als het nu Stijn blijkt te zijn heb ik niet het idee dat het een bijzondere ontmaskering van me was, gezien iedereen hem verdenkt hier, een paar dappere tunnelaars daargelaten.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #554 Gepost op: 13-02-2025, 07:43:24 »
Ik heb dit jaar bewust heel lang het forum vermeden, maar nu was ik toch gisteren benieuwd wie hier het meest verdacht is. En ik was echt behoorlijk verbaasd, want in mijn omgeving zitten de meeste eerst op Sophie en nu op Maaike, zo hebben we ook de app ingevuld en ik heb zelf nooit op Stijn gestemd. Ik vond en vind dat hij echt niet goed kan liegen, maar misschien speelt hij dit bewust zo. Maarja de kandidaten hebben de mol gekozen natuurlijk. De plekken waar hij stond, vond ik grotendeels toch al verdacht, omdat Sophie daar ook stond.

Nu Sam eruit is weet ik zeker dat Sophie het niet is, maar heb nog wel sterkte twijfels over Maaike als zij het niet is, ook al heeft het forum mij wel laten twijfelen.
Want als Maaike kandidaat is wil je proberen zo ver mogelijk te komen en daar helpt een joker heel erg mee. Het blijft raar vind ik dat ze zo makkelijk overdeed dat Sam niet de joker aan haar wil geven, ze liet het maar zo. Als mol snap ik het, want je hebt geen joker nodig, maar als kandidaat vind ik toch bijzonder dat je het prima vind dat je je joker pas in aflevering 5 krijgt van Sam. Het is wel je maakt je wel beetje verdacht bij de kandidaten en je krijgt zo dat Sam waarschijnlijk slechter daardoor slaapt, maar als kandidaat ben je nooit helemaal zeker en vooral in het begin wie de mol is dus dan heb je een joker nodig. En ik dacht te zien dat ik een verandering in haar gezicht nadat de mol bekend was. Ik vond haar eerst veel zenuwachtigere overkomen van ik snap er niks van (zelf voor dat Rik zei dat er nog geen mol was eerst) en nu lijkt haar gezicht stuk strakker en lijkt meer dat ze een rol speelt.

Ook door opdracht 1 van aflevering 6 met de goede fotograaf zoeken, ja Stijn schept verwarring bij Maaike is het nu een blauwe bril of tas en toevallig had de goede fotograaf een blauwe zonnebril. Ook al leek het meer groen in mijn ogen. Maar Stijn dus Alleen bij Maaike, maar Maaike schepte verwarring bij de groep, dan vind ik dat van Maaike verdachtere.

En daarom is Maaike toch nog steeds mijn mol.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2025, 07:44:57 door Mol1991 »

Offline Didier

• Forumlid
  • 😁😁
« Reactie #555 Gepost op: 13-02-2025, 14:01:03 »
Ik ben even de archieven van dit forum ingedoken en ik heb even een analyse gedaan. De conclusie: Stel dat Stijn tot en met aflevering 9 erin blijf en de huidige percentages behoudt op dit forum, dan acht ik de kans minuscuul dat hij de mol niet is.
#1 Renée hater

« Reactie #556 Gepost op: 13-02-2025, 16:02:52 »
Citaat van: Didier
Stel dat Stijn tot en met aflevering 9 erin blijf en de huidige percentages behoudt op dit forum, dan acht ik de kans minuscuul dat hij de mol niet is.
Maar gelden deze statistieken wel bij deze nieuwe regisseur? Kan toch net een pietsje anders gaan.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2025, 12:03:19 door Pac »

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #557 Gepost op: 13-02-2025, 20:42:36 »
Maaike heeft na Stijn het minst in de pot gebracht, dus ze kan het prima zijn en ze is het ook.

Na aflevering 5 twijfelde ik wel even of ze het toch wellicht was, maar opdracht 1 van aflevering 6 heeft ze me overtuigd dat ze het niet is. In de discussie over de blauwe tas\  blauwe bril handelde ze als een kandidaat die de mol in haar vizier heeft. Als mol had ze nooit die laatste discussie over de blauwe bril gestart, terwijl ze kort ervoor zelf in de porto had doorgegeven dat de fotograaf geen blauwe tas had. Ze deed dit echt om Stijn te testen en/of uit te dagen. Ik vond het ook opvallend dat zij toen de porto had, terwijl Stijn deze eerst had. Ik vermoed dat ze deze had overgenomen omdat ze Stijn er niet mee vertrouwde. Stijn is gewoon de mol.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #558 Gepost op: 14-02-2025, 12:24:02 »
Ook door opdracht 1 van aflevering 6 met de goede fotograaf zoeken, ja Stijn schept verwarring bij Maaike is het nu een blauwe bril of tas en toevallig had de goede fotograaf een blauwe zonnebril. Ook al leek het meer groen in mijn ogen.
Oké, meten is weten. Hier een screenshot van de fotograaf met zonnebril. Daarnaast heb ik een vakje gemaakt met de kleur van een pixel van de zonnebril zoals (objectief) gemeten door het fotobewerkingsprogramma. Daaronder een vakje waarbij ik de verzadiging van de kleur heb opgevoerd van ongeveer 40% naar 100%, waar je de kleur dus nog beter kan beoordelen.
In mijn ogen is dit blauw. Sophie zegt ook heel duidelijk dat die zonnebril blauw is.
Nog even ter aanvulling. De zonnebril heeft een kleurwaarde (H) van ongeveer 180. Met HSV waarden kan een kleur worden onderscheiden, waarbij de H staat voor de kleur (in het Engels Hue), de S voor kleurverzadiging (Saturation) en de V voor (licht)waarde = value. Rood heeft hierbij de H-waarde 0, geel 90, groen 120, cyaan 180 en paars 270. De andere kleuren liggen hier tussenin.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2025, 12:41:59 door MartinJ »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #559 Gepost op: 14-02-2025, 13:55:40 »
Oh zou kunnen MartinJ, het maakt mij ook niet persé uit welke kleur het is.
Mij ging meer over dat ik Maaike hier verdachter vind dan Stijn.
Maar bedankt voor de info.