Auteur Topic: [Kandidaat] Nora Akachar  (gelezen 46485 keer)

Offline johan1973

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Nora Akachar
« Reactie #60 Gepost op: 20-01-2025, 11:19:24 »
- Na de karaoke is ze de enige die niet echt blij lijkt met wat er is verdiend (alhoewel het weinig was t.o.v. onevenredige max 5400 te behalen)
- Nora zegt dat de 3 afwezigen waarschijnlijk iets op hun kamer hebben (aan)getroffen.
- Ze heeft relatief veel interactie met Rik tijdens haar groene scherm; hij probeert haar op haar gemak te stellen want ze heeft het moeilijk.
- Bij het weglopen van Gabriel zie je dat Nora voorover blijft zitten en met haar gedachten bij haar mol-zijn is.

Kortom, Nora is de mol maar blijkt er niet zo geschikt voor te zijn.
Ze heeft mazzel met expressieve kandidaten die sterk afleiden.
Voorspelling: in aflevering 6 of 7 krijgt ze de kans om een groot bedrag uit de pot te halen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #61 Gepost op: 20-01-2025, 13:12:27 »
Precies het dubbele gevoel dat ik erbij heb.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #62 Gepost op: 20-01-2025, 13:37:03 »
Ik zou het wel leuk vinden, een subtielere Mol die wat meer op de achtergrond opereert. Zeker op het begin juist liever dan dat het te duidelijk is, als iedere Mol telkens als enige mingeld pakt blijft er geen zoektocht meer over. Qua gedrag vind ik haar tot nu toe een plausibele zenuwachtige kandidaat, zeker bij de laatste test bijvoorbeeld.

Afwachten dus nog want we zitten pas op 1/3, maar ze is voor mij nog een goede optie ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 20-01-2025, 13:43:37 »
De laatste aflevering was er ook niet persé voor in your face mollen met bij beide opdrachten de hele groep voor je neus.

« Reactie #64 Gepost op: 20-01-2025, 14:59:20 »
De echte Molse dingen zien we meestal pas in de laatste aflevering. Niet bij alle mollen komen ze overduidelijk in beeld, zoals bij een mol als Jurre. Ik vind het raar dat mensen Nora alvast 'veroordelen' omdat ze wat minder prominent molt dan bepaalde kandidaten..
Ik ben nog niet zeker over haar als mol, maar zie het haar wel doen, ik denk dat ze flink wordt onderschat en een geweldige mol kan zijn (of kandidaat en dan ver komt.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #65 Gepost op: 21-01-2025, 10:59:04 »
Ze is het niet; ze gaat afvallen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

« Reactie #66 Gepost op: 21-01-2025, 13:54:23 »
Ze is het niet; ze gaat afvallen.

Hoe weet je dat?

Offline MonsieurHilbert

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 21-01-2025, 15:31:44 »
Hoe weet je dat?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 21-01-2025, 16:28:47 »
Wisdom of the crowd: https://www.wieisdemol.com/widm26-pool-stemgedrag

Nora 43,5%
Maaike 20,9%
Bridget 9,7%
Sam 9,7%
Stijn 8,1%
Ray 4,8%
Roos 3,2%
Sophie 0%
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 21-01-2025, 16:31:23 »
En ook hier is ze de absolute nummer 1 om af te vallen: https://www.wieisdemol.com/forum/2025/?topic=74770.20

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #70 Gepost op: 21-01-2025, 17:07:12 »
de wisdom of the crowd vond in afl.1 Teun heel verdacht en die viel het eerst af. De wisdom of the crowd kan er nog behoorlijk naast zitten in deze fase van het spelletje...
« Laatst bewerkt op: 21-01-2025, 20:36:05 door Mollem »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 21-01-2025, 17:37:51 »
Ik denk dat de crowd een onzekere kandidaat ziet die dreigt af te gaan vallen. Mocht Nora de Mol zijn en hebben besloten dat acteren dat ze een onzekere kandidaat is, een goede strategie kan zijn, dan speelt ze die rol heel goed.

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #72 Gepost op: 21-01-2025, 22:54:16 »
Wat mij opvalt is wat Rik tegen de mol zegt en wat in het begin is opgedragen aan de kandidaten. Ik zal dat uitleggen.

Rik vraagt in de allereerste opdracht aan de kandidaten om zich flink te gaan roeren in het spel, want "dan kan je ver komen". Deze opzet past prima bij een seizoen, waarin de mol pas aan het begin is gekozen. Die kon zich niet voorbereiden en moet ineens er staan. Dat is enorm moeilijk! Als Rik dan zegt dat de kandidaten zich moeten roeren, zal de mol ook wel meer gaan durven. De anderen spelen het spel immers ook hard.
Dan nu wat Rik tegen de mol zegt in de eerste afleveringen. Hij beveelt de mol zich koest te houden en zich kandidaats te gedragen. Dat vind ik erg opvallend. Kan in mijn ogen prima een opzet zijn en bedacht door de regie, om de mol (die blijkbaar niet zo durft, want het lijkt op zijn/haar voorhoofd geschreven te staan) te laten zijn zoals die is: weinig zichtbaar mollend. Kan achteraf bedacht zijn, zodat de mol kan aangeven dat het werd opgelegd. Kan tijdens het spel bedacht zijn, omdat de mol moest wennen aan zijn/haar rol en in moest komen. Kan vooraf bedacht zijn, omdat  men wist dat de mol de rol moest gaan pakken.

Dan naar Nora. Die gedraagt zich precies zoals Rik het heeft opgedragen. Ik zie haar niet echt flink mollen, maar zeker ook niet erg kandidaats zijn. Ze draait als 'kandidaat' mee zonder veel geld op te halen.

Juist Nora's gedrag - de manier van reageren - zorgt ervoor dat ik Nora behoorlijk verdenk als mol. Dat is bij mij vaak dé manier gebleken om de mol te vinden. Een mol is anders dan de kandidaten. Een paar voorbeelden:

- De mol is vrijwel nooit als eerste, laat kandidaten de eerste zetten maken! Je ziet haar juist vaak als laatste lopen, precies wat een mol doet: bij het taart wegbrengen zie je haar de taart oppakken en achter Maaike aangaan, bij de letters uitbeelden, komt ze nooit als eerste met goede antwoorden. Vooral toen ze heel enthousiast de juiste letter ging roepen, toen een ander het goed zei, dacht ik: ja, dit is molgedrag! Je kan het spel beter lezen (observeren) en toeslaan wanneer het echt kan... En je vertraagt ook nog eens, altijd een goede tactiek.

- De mol heeft vreemde gedragingen: Nora stemt alternatief op Sophie bij de karaoke, beweegt zich niet tussen de groep, pakt heel vreemd de kelk, wordt emotioneel bij Teuns eliminatie. Klopt gewoon iets niet. Hoe ze in de auto ging zitten, toen ze net de mol gekozen hebben. Ze zegt: 'Ik kies normaal de linkerkant, maar nu rechts. Ja, balen, je komt ineens bij twee kandidaten te zitten...'  en hoe ze het gesprek terugkaatste in die auto. Dat deed ze wel echt met een stalen gezicht. 

- De mol heeft vreemde uitspraken en maakt soms haar zinnen niet af. Trouwens, dat vele Engels spreken, zou best een manier kunnen zijn om je te camoufleren! Je bedekt vaak de rechtstreeks manier van iets zeggen, door de doorsnee taal te gebruiken. Verder praat ze nauwelijks vrijuit of laat ze haar emoties de vrije loop. Pure grip op jezelf. Past bij molgedrag.

Nora, we moeten je natuurlijk wel op de juiste manier zien...  ::zwaai::
Als je het bent: we gaan het de laatste aflevering zien wat je allemaal flikt. Lijkt me geweldig zwaar om deze rol te hebben en ik weet zeker: je kan het!

« Laatst bewerkt op: 21-01-2025, 23:00:39 door ThaStayFan »

Offline Matty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het zou zomaar een mol kunnen zijn.
« Reactie #73 Gepost op: 25-01-2025, 21:36:19 »
Ik kruip langzaam de Nora tunnel in.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #74 Gepost op: 25-01-2025, 21:36:47 »
Oh. Ik wilde er net uit.
You'll never walk alone

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 25-01-2025, 22:23:15 »
Pakt in dr eentje 1000 euro, daar kan een dikke streep door.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #76 Gepost op: 25-01-2025, 22:24:19 »
Al 2 afleveringen nauwelijks molgedrag gezien, zij is het echt niet lijkt me.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #77 Gepost op: 25-01-2025, 22:33:31 »
Pakt in dr eentje 1000 euro, daar kan een dikke streep door.

Bedoel je in die spookhuis-opdracht? Dat hoeft niet, toch, want wellicht is zij 2x afgeschoten en is ze vergeten op 2 knoppen te drukken? Ik heb de aflevering nog niet teruggekeken en geturfd, maar volgens mij zien we niet alle overgeslagen knoppen en afschietingen? Of bedoelde je een andere opdracht? Heb vanavond met half oog gekeken, want er was visite  ::)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #78 Gepost op: 25-01-2025, 22:49:26 »
Opvallend instemmend knikje op het moment dat Rik zegt “mol zet m op”

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #79 Gepost op: 25-01-2025, 22:51:23 »
Opvallend instemmend knikje op het moment dat Rik zegt “mol zet m op”
Ik zie het meer als een knikje van ik heb de opdracht begrepen, dank voor je uitleg Rik. We gaan beginnen.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023