Auteur Topic: Molbriefing  (gelezen 8270 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbriefing
« Reactie #40 Gepost op: 23-02-2025, 14:47:50 »
Duidelijk onzekere mol die zich prettig voelt met steun van Rik. Ook niet gek als je tijdens het spel gekozen wordt. Ik heb er geen problemen mee.
Helemaal mee eens. Die open deuren van Rik kun je gewoon dicht laten. Je hoeft alleen maar te luisteren naar de 2 woorden van de mol: "komt goed". Typisch iets wat een onzekere mol als Stijn zou zeggen op wat voor riedeltje van Rik dan ook.

Offline DanielleHaarman

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 23-02-2025, 16:31:47 »
Elke molbriefing sluit aan bij de afleveringstitel. En de afleveringstitels zijn de 8 'juistheden' uit het achtvoudige pad naar verlichting. De kandidaten horen Rik de uitspraak doen 'als je het grotere plaatje niet ziet, blijf je in het duister tasten' en kunnen wellicht daarmee ook bij de 8 'juist/juiste' uitspraken uitkomen.

Ik vind het de moeite waard de molbriefings nog eens goed langs de gedragingen van de drie overgebleven kandidaten te leggen. En te kijken of ze, elke aflevering opnieuw, aan hen te linken zijn.

Persoonlijk herken ik vanaf dag 1 Maaike erin, maar dat kan tunnelvisie zijn, dus ik ga proberen alles terug te kijken met de intentie alledrie in het vizier te houden.

Het lijkt me in elk geval een haalbare opdracht die ons zomaar bij de mol kan brengen. Want het is niet heel gek om de mol de molbriefing als aanvullende opdracht mee te geven.

Bij het zout scheppen zag ik Maaike haar best doen, maar wel net iets meer zout laten vallen dan de andere kandidaten. En Stijn juist niet de - kandidaten - keuze maken om naar het kooitje te mogen. Dat pleit voor Maaike wat mij betreft.

Zo kun je elke opdracht analyseren.

Wie doet met me mee?

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 24-02-2025, 00:11:59 »
Bij het zout scheppen zag ik Maaike haar best doen, maar wel net iets meer zout laten vallen dan de andere kandidaten. En Stijn juist niet de - kandidaten - keuze maken om naar het kooitje te mogen. Dat pleit voor Maaike wat mij betreft.

Zo kun je elke opdracht analyseren.

Wie doet met me mee?
Rik zei in de briefing: doe wat een kandidaat zou doen maar dan minder goed.
Een kandidaat zou fanatiek zout scheppen. Stijn doet dit ook, maar minder goed omdat hij bij de laatste kooi net niet genoeg zout heeft geschept. Gevolg: €0 in de pot.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #43 Gepost op: 24-02-2025, 01:12:40 »
En hoe weet Stijn hoeveel tijd er nog is? De kandidaten zien toch geen klok?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 24-02-2025, 05:40:45 »
Die adviezen van Rik zijn idd zo gekunsteld dat ik me bijna afvraag of er geen hint in zit. Anders is het idd van nul meerwaarde zo

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 24-02-2025, 10:46:13 »
Ergerlijk inderdaad dat de molbriefing geen echte briefing is, maar een gescripte scène. Net of Rik inderdaad tegen de mol zou zeggen “we hebben elk jaar een andere mol”. Haha. Zo praat je niet met elkaar. Hoe vervelend zou Rik anders in het echt zijn. Stel je hem een korte vraag, krijg je een monoloog als antwoord.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #46 Gepost op: 24-02-2025, 11:12:59 »
Die briefings begonnen nog goed in aflevering 2/3, maar daarna werd het niks anders dan een voice-over, klein stukje audio dat net zo goed achteraf in Nederland ingesproken kan zijn door Rik en de mol. En soms was het amper een briefing inderdaad, maar meer tips en tricks die een onvoorbereide mol moet hebben, in plaats van: morgen spelen we die en die proef, probeer op die plek te komen. De briefings vervangen ook een beetje zijn intropraatje van de plek waar ze zijn, dus wellicht zit er een hint in  ::jaja::
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • What?!
« Reactie #47 Gepost op: 24-02-2025, 11:26:59 »
Ik was in het begin ook blij met de briefing - beter goed gejat dan slecht verzonnen (van de Belgen), dacht ik. Nu vrees ik toch dat ze het slecht gejat hebben.  :-X

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 24-02-2025, 11:37:06 »
Helemaal mee eens. Die open deuren van Rik kun je gewoon dicht laten. Je hoeft alleen maar te luisteren naar de 2 woorden van de mol: "komt goed". Typisch iets wat een onzekere mol als Stijn zou zeggen op wat voor riedeltje van Rik dan ook.

Denk dat ze juist gekozen hebben voor woorden die alle drie de finalisten uit zouden kunnen spreken. Het zijn uitspraken die bij Stijn, Roos en Maaike niet misstaan.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #49 Gepost op: 24-02-2025, 11:48:00 »
Elke molbriefing sluit aan bij de afleveringstitel. En de afleveringstitels zijn de 8 'juistheden' uit het achtvoudige pad naar verlichting. De kandidaten horen Rik de uitspraak doen 'als je het grotere plaatje niet ziet, blijf je in het duister tasten' en kunnen wellicht daarmee ook bij de 8 'juist/juiste' uitspraken uitkomen.

Ik vind het de moeite waard de molbriefings nog eens goed
Ik wil wel met je meedoen, want dit is een leuke gedachte. Die wijsheden komen inderdaad ongetwijfeld terug als hint in aflevering 10. Rik doet deze uitspraken. Mijn bezwaar in de hele molbriefing is juist wat de mol zegt. Ik neem aan dat dat niet gescript is en dan kan alleen Stijn het nog gezegd hebben. Dat is zo overduidelijk. En heeft ook niet met tunnelen te maken want ik zat toen de molbriefings begonnen nog niet op Stijn maar moest wel erkennen dat er alleen Nora of Stijn op pasten.
De Blondine is de Mol :)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #50 Gepost op: 24-02-2025, 11:50:38 »
De afleveringtitels zien de kandidaten niet dus de “zie t grotere plaatje” wat Rik tegen de kandidaten nu meerdere keren gezegd heeft kan daar niet op slaan

De molbriefings ook niet want ook dat horen de kandidaten niet

Dus er is iets wat ZIJ kunnen zien.
En dat missen we nog

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 24-02-2025, 11:55:00 »
De afleveringtitels zien de kandidaten niet dus de “zie t grotere plaatje” wat Rik tegen de kandidaten nu meerdere keren gezegd heeft kan daar niet op slaan

De molbriefings ook niet want ook dat horen de kandidaten niet

Dus er is iets wat ZIJ kunnen zien.
En dat missen we nog

Wanneer je Niet de Mol kijkt, lijkt het erop dat zij het ook niet zagen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 24-02-2025, 11:59:06 »
Ja dat bedoel ik. We (kandidaten en wij) zien t nog niet.

Maar het is iets wat “we” kandidaten EN wij moeten kunnen zien.

De hint is namelijk naar HUN uitgesproken dus het slaat niet op afleveringstitels. Het is iets wat zowel kandidaten als wij kunnen zien

Edit:

Het grotere plaatje zien kan bijv wijzen naar Maaike .. Rik zegt elke keer Hallo allemaal.. althans in het begin. Nu dat ze zien dat Maaike niet verdacht wordt heeft hij het er weer in gegooid deze afl
🤷🏼‍♀️
Of

Stijn is fotograaf.. plaatje .. in het duister tasten (foto’s ontwikkel je in het duister) en Stijn is zelf ook nog een het grootst.. het grotere plaatje
🤷🏼‍♀️

Voor Roos kan ik niks bedenken. Rozen overal vind ik persoonlijk te infantiel voor woorden maar mss richten ze zich toch meer op het zaterdagavondpubliek
🤷🏼‍♀️

De eerste keer dat Rik het zei was overigens voordat ze bordjes neer gingen zetten qua eigenschappen.
Was de mol hiervoor al gekozen (door de kandidaten middels iets anders) en hadden de bordjes neerzetten toch niet te maken met de molkeuze
🤷🏼‍♀️
« Laatst bewerkt op: 24-02-2025, 12:16:14 door FS »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #53 Gepost op: 24-02-2025, 12:26:30 »
Ik denk dus dat het voor de kijkers bedoeld is... de kandidaten krijgen hier inderdaad niks van mee.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 24-02-2025, 12:28:29 »
Ik denk dus dat het voor de kijkers bedoeld is... de kandidaten krijgen hier inderdaad niks van mee.

Nee Rik heeft nu 2x gezegd tegen de kandidaten dat ze op het grotere plaatje moeten letten.

Maaike benoemt dit zelfs nog in deze aflevering.

Het is voor de kandidaten. Wat wij ook kunnen zien als kijker

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 24-02-2025, 12:30:04 »
Ik was in het begin ook blij met de briefing - beter goed gejat dan slecht verzonnen (van de Belgen), dacht ik. Nu vrees ik toch dat ze het slecht gejat hebben.  :-X

Ja precies! Het is nu niet meer dan een, in mijn ogen, te lange monoloog van Rik met een irritant kraakje eronder. Op zich wel te prijzen dat ze er een soort rode draad in hebben geprobeerd te stoppen, maar op deze manier komt het niet uit de verf.

Zelfs als er uiteindelijk een hint in blijkt te zitten, moet het ook interessant zijn om ‘gewoon’ naar te kijken.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #56 Gepost op: 24-02-2025, 12:31:02 »
Nee Rik heeft nu 2x gezegd tegen de kandidaten dat ze op het grotere plaatje moeten letten.
Jazeker... uiteraard! Maar ik doel op wat Danielle over de molbriefing zegt, daar gaat dit topic over. En daarvan krijgen de kandidaten natuurlijk niks mee. Zij worden buiten de molbriefing natuurlijk weldegelijk gevoed met dit thema.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 24-02-2025, 12:31:30 »
Oh zo.. ja idd  ::ok::

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 24-02-2025, 13:14:08 »
Ja dat bedoel ik. We (kandidaten en wij) zien t nog niet.

Maar het is iets wat “we” kandidaten EN wij moeten kunnen zien.

Wil geen spelbreker zijn maar ik denk dat er weinig in zit. Gewoon een leuke uitspraak dat je met alles rekening moet houden. Niet alleen hoe de mol gekozen is maar ook dat de mol geen gedragsverandering kon laten zien bijvoorbeeld.

Vaak stellen die uitspraken uiteindelijk niet zoveel voor.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 24-02-2025, 14:38:58 »
Ik krijg de indruk dat er twee opties zijn:

1. Die rode draad is helemaal niet zo spectaculair als de manier waarop ze 'm ingezet hebben;
2. Ze hadden gedacht/gehoopt dat de groep er actief mee aan de slag zou gaan en dat hebben ze niet gedaan, waardoor het idee niet uit de verf komt.

Ik ben benieuwd of er een connectie is tussen de eigenschappen en de titels, aangezien die elementen samenkwamen bij de monnik in de eerste aflevering.