Elke molbriefing sluit aan bij de afleveringstitel. En de afleveringstitels zijn de 8 'juistheden' uit het achtvoudige pad naar verlichting. De kandidaten horen Rik de uitspraak doen 'als je het grotere plaatje niet ziet, blijf je in het duister tasten' en kunnen wellicht daarmee ook bij de 8 'juist/juiste' uitspraken uitkomen.
Ik vind het de moeite waard de molbriefings nog eens goed langs de gedragingen van de drie overgebleven kandidaten te leggen. En te kijken of ze, elke aflevering opnieuw, aan hen te linken zijn.
Persoonlijk herken ik vanaf dag 1 Maaike erin, maar dat kan tunnelvisie zijn, dus ik ga proberen alles terug te kijken met de intentie alledrie in het vizier te houden.
Het lijkt me in elk geval een haalbare opdracht die ons zomaar bij de mol kan brengen. Want het is niet heel gek om de mol de molbriefing als aanvullende opdracht mee te geven.
Bij het zout scheppen zag ik Maaike haar best doen, maar wel net iets meer zout laten vallen dan de andere kandidaten. En Stijn juist niet de - kandidaten - keuze maken om naar het kooitje te mogen. Dat pleit voor Maaike wat mij betreft.
Zo kun je elke opdracht analyseren.
Wie doet met me mee?