Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 13398 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #20 Gepost op: 9-11-2025, 00:11:38 »
De mol krijgt dan natuurlijk andere informatie, namelijk anticiperen op de ‘voorkennis' van Nathan.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 9-11-2025, 13:54:36 »
Er begint zich toch iets interessants af te tekenen rond Nathan...

Het lijkt alsof de opdrachten tot nu toe op zijn lijf geschreven zijn. Even aangenomen dat hij de mol is, dan heeft hij in die rol tot nu toe nog geen woord hoeven liegen. En dat is precies hoe hij als kandidaat in 2020 speelde.

In de rechtbank kan hij dan volledig eerlijk zijn over zijn rol als mol. Een comfortabele start.
En ook bij het liegen over de bestemming Portugal, zien we geen interactie tussen de dame van de productie en Nathan. We zien alleen zijn -mogelijk oprechte- reactie op de bestemming Portugal.

Hebben we te maken met een goudeerlijke mol? Een mol die ons een lesje leert: Je kunt ook mollen door te zwijgen. Anderen de fouten te laten maken. En anderen elkaar te laten verdenken?

Ik ga hem heel goed in de gaten houden!
 ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 9-11-2025, 21:54:25 door annebeestje »
. . . DATIE

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #22 Gepost op: 9-11-2025, 15:07:53 »
De enige van de overgebleven kandidaten die zich t.o.v. hoe we het gedrag/karakter kennen uit vorige seizoenen significant anders gedraagt is Nathan; eens met rozz...
Maakt hem dat een mol? Misschien, maar ik ben niet zeker. Ik denk dat t ons teveel op gaat vallen als dit zo blijft.

Offline moguraa

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 10-11-2025, 06:11:32 »
Aan het einde van aflevering 1 zegt Rik het volgende.

Citaat
Degene die het al eerder heeft geprobeerd en van zijn fouten heeft geleerd..

Ten eerste interessant dat het klinkt als “ZIJN” fouten. Daarnaast zag ik al wat rond gaan over dat het dan over Merel zou moeten gaan (gedicht, sinterklaasjournaal). Zou dit misschien ook over Nathan kunnen gaan, sinds hij in zijn seizoen de verliezend finalist was?

Degene die een lesje leert; ook wel:
- voor de extra informatie kiezen
- in het klaslokaal groepje zitten
- verliest in zijn eigen seizoen

Dank voor het luisteren naar m’n 5-
uur slaap gefuelde ramble :)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: 10-11-2025, 12:46:24 »
Vreemd dat Nathan het vat dat geld oplevert, niet naar de boot brengt terwijl hij weet dat dat vat goed is. Begrijpelijk dat hij reacties van anderen op dat vat wil horen, maar daarna kan ie toch doorzetten?

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #25 Gepost op: 10-11-2025, 17:18:57 »
Ja Nathan had de mol moeten zijn in seizoen 20, en er zijn weer volop nieuwe kansen nu dat de makers het licht zagen en deze vrolijke gozert tot mol hebben gemaakt. Ik ga vooral zoeken naar alle mogelijke redenen waarom hij geen kandidaat is. Mochten de kenners in de 1e aflevering hem correct hebben aangewezen, dan is zijn bonus nu een slim trucje van de makers om Nathan gelijk weer onschuldig te doen kijken. Dat hele onderons sfeertje moet ons ervan overtuigen dat Nathan in de beste molposities zat deze 2e aflevering vanwege zijn voordeeltje, en echt niet omdat hij de mol is. Ja ja...

Ook opvallend dat hij wist welke ton de zwaarste was, maar vervolgens ervandoor was buiten toen deze ton daadwerkelijk werd gekozen door de anderen. Nathan deed niets feitelijk om er met zekerheid voor te zorgen dat die juiste ton buiten kwam. Gebruikte zijn voorkennis alleen 'om anderen te zien mollen'.

« Laatst bewerkt op: 10-11-2025, 17:26:05 door Nat007 »

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #26 Gepost op: 10-11-2025, 19:41:00 »
Ik vind het vooral vreemd dat hij voorkennis heeft, mensen probeert te testen, maar dan opeens besluit om de fanatieke kandidaat uit te hangen en op eigen houtje een vat naar buiten rolt. Een verkeerd vat!

Dus geen mensen controleren én niet je voorkennis gebruiken om geld te verdienen.  ???
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 10-11-2025, 20:25:18 »
Het kan natuurlijk dat hij dacht: ik laat ze met dat zware vat, komt het niet naar buiten dan zit de mol in deze groep. En hij dacht goed te zitten met het naar karamel ruikende vat maar daar had de mol nu net de dop van verwisseld.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2025, 20:28:33 door Run »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 10-11-2025, 23:26:40 »
Ik vind het vooral vreemd dat hij voorkennis heeft, mensen probeert te testen, maar dan opeens besluit om de fanatieke kandidaat uit te hangen en op eigen houtje een vat naar buiten rolt. Een verkeerd vat!

Dus geen mensen controleren én niet je voorkennis gebruiken om geld te verdienen.  ???

Ja, ik raak er eigenlijk wel van overtuigd dat Nathan die 'voorkennis' heeft ingezet om ervoor te zorgen dat er voor 1500 werd gespeeld ipv 3000. Dat is indirect ook geld uit de pot spelen, denk ik nu.
En als Nathan de mol is, dan ging aflevering 1 echt perfect voor hem. Ik twijfel nog wel of toch niet iemand anders de mol is, maar voor nu klopt het plaatje bij mij.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #29 Gepost op: 12-11-2025, 22:24:13 »
Zijn blik tegen Rik als hij zegt “ik denk dat het voor mij verstandig is om voor €1500 te spelen”... ;D

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 12-11-2025, 23:17:32 »
Zijn blik tegen Rik als hij zegt “ik denk dat het voor mij verstandig is om voor €1500 te spelen”... ;D

Haha ja.  ;D

En dit kan ik mij niet meer zo goed herinneren, maar de andere kandidaten weten niet dat ze voor 3000 hadden kunnen spelen toch? Alleen de mol... Dat kan nog steeds iemand anders zijn dan Nathan natuurlijk, maar als je kandidaat bent, dan wil je (denk ik) dat het uitlekt. Daarmee kun je jezelf verdacht maken. Dat Nathan dit aan niemand vertelt, vind ik eigenlijk ook best verdacht.  ::vergroot::

En dan hebben we afl. 1 nog; dat hij met Sahil naar een totaal andere koffer gaat dan afgesproken. Misschien is het dan toch niet helemaal toevallig dat hij door de oud-winnaars als mol wordt gezien (en dat zou dan ook weer -2000 zijn).

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #31 Gepost op: 12-11-2025, 23:20:16 »
Nou ja, dat is dus eigenlijk heel suf van de oud winnaars om de juiste mol te kiezen en de groep daarmee te duperen...

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 12-11-2025, 23:23:37 »
Hm... Ook wel waar. Misschien dat ze Nathan niet per se als hoofdverdachte zagen en dat ze misschien ook verrast zijn als hij dan tóch de mol is. Dat zou wel suf zijn ja.
Ik zou dan bij ze collecteren als ik mol-winnaar zou zijn en de mol Nathan is.  ;)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #33 Gepost op: 13-11-2025, 18:56:53 »
Nou ja, dat is dus eigenlijk heel suf van de oud winnaars om de juiste mol te kiezen en de groep daarmee te duperen...
Ik mag toch hopen dat de oud winnaars niet weten wie de mol is. Ik heb altijd geleerd dat er maar heel weinig mensen weten wie de mol is, zelfs in het productie team. Voor zover ik weet in het productie team alleen degenen die de extra shots voor de molacties moet maken.

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #34 Gepost op: 13-11-2025, 22:43:14 »
Ik mag toch hopen dat de oud-winnaars echt wel goed hun best hebben gedaan en echt geprobeerd hebben de juiste mol te kiezen. Of ze daarin geslaagd zijn moeten we natuurlijk nog afwachten. Maar als ze expres iemand hebben gekozen waarvan ze niet verwachten dat dit de mol is dan is dat wel een beetje suf...
Wit is ook een kleur!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 14-11-2025, 11:28:30 »
Je hoort ze letterlijk zeggen

“Dit zou fantastisch zijn.. zullen we daar gewoon voor gaan” (volgens mij stem van Sanne Wallis)

Ze zijn .. zo klinkt het.. voor een wensmol gegaan.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 15-11-2025, 17:55:29 »
Degene die als mol is aangewezen door de oud-winnaars, krijgt twee cadeaus: vrijstelling en bij een volgende opdracht info die de mol ook heeft. Ik blijf met het idee zitten dat cadeau twee erbij verzonnen is, omdát Nathan ook echt de mol is. Een kandidaat zou meer gedaan hebben met die ton die goed was; meer reacties controleren en voordat de tijd om was, de ton naar de boot rollen. Bij het caramel-vat kan het heel goed Nathan zelf geweest zijn die de kurk heeft verwisseld. Hij was er razendsnel mee, leek zonder overleg ermee aan de gang, Kim was zo alert om het nog even te checken. Nadat het ‘caramel-vat’ was weggebracht, zou niemand meer zoeken en snuffelen naar een caramelvat. Missie geslaagd!
« Laatst bewerkt op: 15-11-2025, 18:11:53 door Run »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 16-11-2025, 16:48:50 »
Hij was weer mega-verdacht bezig vond ik.
Net niet de snelheid halen op skates (nadat hij ook nog zich had bemoeid met de snelheden?). Pokerface bij de line-up. Rommelen in de tassen (naar eigen zeggen om er min-geld uit te halen, maar ook de kans hebben om daar juist min-geld in te stoppen). Het bondje met Sahil...

Nathan is voor mij nu zó ontzettend verdacht dat ik het té begin te vinden.  ::rofl::

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 16-11-2025, 16:59:33 »
Ik vind hem ook verdacht, maar hij wordt wel erg verdacht in beeld gebracht vind ik. Daardoor denk ik nu toch dat hij het níet is. De eerste paar afleveringen wordt de mol toch wat uit de wind gehouden of zelfs heel fanatiek neergezet.
Verder vind ik hem heel 'echt'/naturel overkomen, niet gespeeld. Als hij de mol is, doet ie het echt heel knap.
Ik wilde het seizoen in China terugkijken waar hij in zat om zijn gedrag te vergelijken, maar die staat om een of andere op NPO plus. De overige seizoenen staan wel gewoon op NPO Start.  ???

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #39 Gepost op: 16-11-2025, 17:06:48 »
Mee eens dat het er dik bovenop ligt. Volgens mij gaat hij in ieder geval de finale halen. Ik zie hem of Sahil voorlopig als winnaar, maar hij heeft ook flink wat verdachte acties op zijn naam staan al.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.