Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 13814 keer)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #60 Gepost op: 24-11-2025, 23:25:04 »
Ik wil wel meegaan in de Nathunnel, maar ik kom steeds terug op het feit dat iedereen zich exact hetzelfde gedraagt als in hun seizoen, behalve hij. 100% teamspeler is nu 50%. Dat is toch veel te opvallend. Ik zou het wel kunnen verklaren als tactiek om tussen al dat oudmolgeweld verdacht genoeg over te komen.

Niemand weet dat hij voor voorkennis koos.
In alle andere opdrachten is hij de Nathan van vroeger, enkel daar niet (waar hij in China toen ook voor de groep koos)
klaar voor de strijd

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #61 Gepost op: 24-11-2025, 23:52:35 »
Waar Nathan in China onbevangen in het spel stond en met de mol 2 1/2 week op 1 kamer sliep zonder dit in de gaten te hebben.
Natuurlijk is hij nu helemaal anders. Hij zal ook via Lavezzi begrijpen dat het spel anders is dan wat hij toen heeft ervaren. Veel meer bewustzijn in het spel van Nathan. Maar 1 ding zal hij nooit verloochenen en dat is zijn eerlijkheid. En dus schreef hij Annemarie op zijn bordje.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 25-11-2025, 19:57:11 »
Aan de ene kant is Nathan mijn hoofdverdachte. Maar er zijn 2 dingen die er mss toch op duiden dat hij het niet is

1- Rik seinde volgens mij de mol in door de 1500 euro te noemen waar de vatenopdracht voor gespeeld werd.

Waarom zou Rik anders die 1500 noemen. Seintje naar de mol dus. Dat zegt eigenlijk dat Nathan het dus niet is

2- Nathan deed niet mee met de -5 vragen in de test discussie. De mol doet toch minstens mee .. al is t maar een beetje. De mol stemt hier toch “de mol is een man” .. om in ieder geval mee te doen in de discussie

🤔🤔🤔

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #63 Gepost op: 26-11-2025, 00:00:13 »
Aan de ene kant is Nathan mijn hoofdverdachte. Maar er zijn 2 dingen die er mss toch op duiden dat hij het niet is

1- Rik seinde volgens mij de mol in door de 1500 euro te noemen waar de vatenopdracht voor gespeeld werd.

Waarom zou Rik anders die 1500 noemen. Seintje naar de mol dus. Dat zegt eigenlijk dat Nathan het dus niet is

2- Nathan deed niet mee met de -5 vragen in de test discussie. De mol doet toch minstens mee .. al is t maar een beetje. De mol stemt hier toch “de mol is een man” .. om in ieder geval mee te doen in de discussie

🤔🤔🤔

1) Het bedrag wordt altijd genoemd, het kan ook seinen naar de kandidaten zijn. Daarbij de Nathan van 2020 ging nooit voor zichzelf (hij pakte een groepsvrijstelling en ging als enige niet het park in). Waarom dan nu dat wel doen en letterlijk niks ermee doen.

2) Als Nathan zijnde kun je het niet maken om plots wel voor jezelf te gaan waar iedereen bij is. Dar zou opvallen (en ik kan me voorstellen dat Nathan als mens er ook ok bij is om de eerste afvaller ook afvaller te maken)
klaar voor de strijd

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 26-11-2025, 00:41:09 »

2) Als Nathan zijnde kun je het niet maken om plots wel voor jezelf te gaan waar iedereen bij is. Dar zou opvallen (en ik kan me voorstellen dat Nathan als mens er ook ok bij is om de eerste afvaller ook afvaller te maken)

En dus 1500 in de pot? Kan hoor. Hij is ook mijn verdachte maar dit zit me niet lekker

Online Mvnl

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 26-11-2025, 07:06:01 »

🤔🤔🤔

Ik denk niet dat vooraf vast lag welke vraag bepalend ging zijn.. in theorie hadden bijv alle kandidaten 'man' kunnen kiezen, dus ik vermoed dat gekozen is voor een vraag waar de verdeling mooit uitkwam. In dat geval kan de mol zich daar dus niet geheel op voorbereiden. (Maar oké, aangezien Nathan zelf man is zou dan wel weer bijzonder zijn als ie daar vrouw had gekozen)

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 26-11-2025, 07:55:16 »
Ik wil wel meegaan in de Nathunnel, maar ik kom steeds terug op het feit dat iedereen zich exact hetzelfde gedraagt als in hun seizoen, behalve hij. 100% teamspeler is nu 50%. Dat is toch veel te opvallend. Ik zou het wel kunnen verklaren als tactiek om tussen al dat oudmolgeweld verdacht genoeg over te komen.
Loes gedraagt zich ook anders dan in 2018, maar dit kan ook door de edit komen. Ze is hier meer op de achtergrond en minder fanatiek. En haar reacties zijn anders.

Online Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 26-11-2025, 09:33:33 »

🤔🤔🤔

2. Door te zeggen dat hij in de test gekozen heeft voor en vrouw, maakt hij zichzelf minder verdacht?
wellicht vond hij dat in dit stadium belangrijker dan geld uit de pot halen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #68 Gepost op: 26-11-2025, 17:35:57 »
[…]

Sahil kwam hier in een biecht nog op terug “Hoezo: 1.500… Nathan…?”
Ik heb dit opgevat als Sahil die het vreemd vindt dat Rik het bedrag zo expliciet noemt, en dat Sahil zich afvraagt of Nathan daar misschien iets mee te maken heeft - maar ik zou t nog eens moeten terugkijken dan… Het is natuurlijk helemaal mooi als wij hiermee op een dwaalspoor worden gezet, dat we moeten denken dat Rik de mol hiermee inseint.

Online Marimol

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 26-11-2025, 19:18:43 »
Rik belde tijdens het ontbijt en zei letterlijk: "Ik heb een opdracht voor jullie waarmee jullie 1500 euro kunnen verdienen. Dat heeft Nathan bepaald".

Lijkt me wel logisch dat daar vragen over komen. Kandidaten in de auto slikten het antwoord van Nathan wel erg gemakkelijk. Sahil heeft nu een bondje met Nathan, ben benieuwd of  hij er nog op terug gekomen is.

Andere vraag: zou je de mol in deze positie brengen ten opzichte van de groep? Nathan moet dan wel een plausibel antwoord paraat hebben. Gewoon de waarheid vertellen zodat hij kandidaats overkomt? Of maakt het pot plunderen hem meteen in het begin al verdacht

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #70 Gepost op: 26-11-2025, 22:14:42 »
Hij komt ermee weg.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 26-11-2025, 22:45:28 »
Andere vraag: zou je de mol in deze positie brengen ten opzichte van de groep? Nathan moet dan wel een plausibel antwoord paraat hebben. Gewoon de waarheid vertellen zodat hij kandidaats overkomt? Of maakt het pot plunderen hem meteen in het begin al verdacht
De oud-winnaars hadden hem in deze positie gebracht. Als hij de mol is nog eens 2000 uit de pot. Ik vond Nathan in de rechtbank niet op zijn gemak praten, misschien doordat hij moest liegen of doordat hij de waarheid moest liegen. We zien hem een deel van zijn gesprek niet in beeld, mogelijk dat de oud-winnaars daar de reden zagen waarom ze Nathan kozen.

Online Marimol

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 27-11-2025, 10:05:01 »
Ik had meer de indruk dat de oud winnaars Nathan als wensmol kozen. "Dat zou toch fantastisch zijn" werd er gezegd.

De reactie van Nathan viel me wel meteen op. Het leek alsof hij even schrok en licht bloosde. Maar dat kun je ook andersom uitleggen.

Dat Nathan door de oud winnaars werd gekozen en daarbij ook het voordeel van een vrijstelling had kon  de productie niet voorkomen.  Het extra voordeel, van voorkennis in ruil voor een lager te winnen bedrag voor de opdracht wel. Omdat Rik expliciet meldde dat Nathan het te winnen bedrag had bepaald werd hij wel in de schijnwerpers gezet en dat al in de eerste aflevering. Eigenlijk na één echte opdracht. Sahil pakt dit op en gaat ook nog eens een bondje met Nathan aan.....
« Laatst bewerkt op: 27-11-2025, 10:10:12 door Marimol »

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 27-11-2025, 10:38:20 »

Dat Nathan door de oud winnaars werd gekozen en daarbij ook het voordeel van een vrijstelling had kon  de productie niet voorkomen.  Het extra voordeel, van voorkennis in ruil voor een lager te winnen bedrag voor de opdracht wel.

Ik zit ook vanaf het begin op die lijn. 

Want ja, sinds wanneer is het onderdeel van het format dat de mol op dag drie aan het ontbijt al een hot topic is? 

Ze zijn altijd heel voorzichtig juist.

Wat ik ook eerder onmols vind is het "vertrouwen tanken" van Mol Nathan in 4.2 door als enige +500 binnen te brengen, vlak voor een potleegtrekopdracht. Anno 2025, met nog vier oud-mollen in het spel...

Zie het Lightless Lounge-interview met Rik, als je in dit seizoen cliché molgedrag verwacht.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #74 Gepost op: 30-11-2025, 02:26:43 »
Inmiddels zit ik toch iets steviger in deze tunnel.  ::jaja::
Zeker als ik terugdenk aan afl. 1 waar Nathan samen met Sahil naar een hele andere locatie ging. Beide raar bezig, maar Sahil kan de mol niet meer zijn.

En bij het eten wist Nathan toch een paar stemmers op hem te krijgen die dachten dat hij een zuur dessert had. En ook een paar momenten alleen bij cluedo. Misschien ook even tijd gehad om zogenaamd een bloedvlek niet te vinden? ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 30-11-2025, 09:45:01 »
Ik heb twee dingen waarom ik na aflevering 5 hem niet logisch vind als mol:
1. Bij de eerste opdracht vind ik dat je als mol een fanatieke kandidaat moet spelen en met alles meespeurt. En de blacklight beet moet houden, dan heb je de meeste invloed op het spel. De blacklight had hij in het begin van het spel even daarna alleen Loes en ik vond hem niet goed meespeuren, zeker bij de bibliotheek als mol wil je daar zeker bij zijn om te voorkomen dat de kandidaten niet verder zoeken naar bloedsporen. Hij zei in een biecht dat hij niet  goed is in zulke dingen, als mol zou je dit lekker voor jezelf houden en niet tegen de kandidaten zeggen (wat misschien ook niet gebeurd is) en juist om die reden lekker meespeuren, want dan gaat het toch sneller mis, want je snapt het niet goed.

2. Bij de tweede opdracht ging hij wel heel erg zeggen tegen Sahil en bij Anne-Marie misschien ook dat weet ik niet, om de envelop open te maken. Als iedereen het open gemaakt had, was er €1500,- verdiend. Waarom wil de mol dit?
« Laatst bewerkt op: 30-11-2025, 10:23:48 door Mol1991 »

Offline Plopje74

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 30-11-2025, 09:47:35 »
Mooie actie, om met het jokerspel weer het vertrouwen te gebruiken en opvallend dat hij ineens een andere hoofdverdachte heeft, Annemarie. Komt dat goed uit voor de finale?

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 30-11-2025, 09:53:58 »
Mooie actie, om met het jokerspel weer het vertrouwen te gebruiken en opvallend dat hij ineens een andere hoofdverdachte heeft, Annemarie. Komt dat goed uit voor de finale?
Kan, maar hoe verklaar je dan de eerste opdracht waar hij echt te weinig meedeed. Als mol wil je 100% aanwezig zijn in de bibliotheek als die bloedplek gevonden wordt, want je wil niet dat de kandidaten doorgaan zoeken en wel de moordplek vinden. En ook waarom zou je de blacklight aan een kandidaat geven? Is niet logisch.

Online Mvnl

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 30-11-2025, 10:09:20 »

Was dat wel echt een nieuwe verdachte? Ik meen dat hij haar naam vorige week al op zijn bordje schreef?

« Reactie #79 Gepost op: 30-11-2025, 10:45:45 »
Kan, maar hoe verklaar je dan de eerste opdracht waar hij echt te weinig meedeed. Als mol wil je 100% aanwezig zijn in de bibliotheek als die bloedplek gevonden wordt, want je wil niet dat de kandidaten doorgaan zoeken en wel de moordplek vinden. En ook waarom zou je de blacklight aan een kandidaat geven? Is niet logisch.

Misschien heeft hij die bloedplek in de bieb zelf aangebracht op een moment dat hij alleen was. Die gelegenheid heeft hij waarschijnlijk wel gehad. Hij was als enige van de hele groep een tijdje alleen bezig, afgezonderd van Loes en AM.

Door het blacklight aan een kandidaat (Loes) te geven hoopte hij dat ze zijn bloedvlek snel zouden vinden en niet meer verder zoeken.