Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 27532 keer)

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #320 Gepost op: 14-12-2025, 15:07:37 »
Als Nathan de Mol is. dan denk ik even terug naar de Hehaling van zetten? eliminatie met 1 rode stem

of: - Nathan kiest tóoh voor doorgaan eliminatie en Loes switcht alsnog naar stoppen
of: - Nathan hoopt dat iemand stoppen stemt en Loes trekt 'gelukkig' de hele pot leeg

« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 15:09:35 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 14-12-2025, 15:15:53 »
Ja maar, als Nathan doet alsof-ie sociaal is, altijd voor het geld gaat en de goedheid zelve, dan is het toch megaverdacht als hij opeens voor het oog van alle kandidaten voor min-geld gaat? ???

Wat voor mij telt, zijn de momenten dat hij alleen voor Rik staat. Dan ruilt hij geld in voor persoonlijk voordeel. Om vervolgens niks met het voordeel te doen.

Vrijwel iedere mol, ook de mollen die ik heel goed vind, heeft momenten dat er toch geld in de pot kwam. Daar ontkom je niet aan. Soms is de groep heel sterk of zou het echt verdacht zijn om niet voor een (klein) geldbedrag te kiezen.
Of het een zwaktebod is; wacht eerst maar afl. 8 af.  ;)

Ja hier mee eens. Elke mol heeft toch wel eens een beetje geld in het laatje moeten brengen? Ook dennis, jan en george etc. En die worden door iedereen bejubeld, dus snap nier waarom het bij nathan ineens niet kan.
Het wordt overigens nog steeds erg gegeneraliseerd, als hij 1 opdracht geld verdient in de zelfde aflevering dat het er weer uitgaat, is dat nog geen patroon. Het is nauwelijks 1 aflevering.

Offline Joriannn

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 14-12-2025, 15:16:22 »
Dit is bij mij niet eens persé de reden, ik snap gewoon bepaalde acties niet van hem.

Grappig. Ik heb dat juist heel erg bij Loes. Zo zie je maar hoe je dat allemaal anders kunt zien  ::tandpastasmiley::

Offline Bla

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: 14-12-2025, 15:25:17 »
Heeft al iemand opgemerkt dat het geluid waarbij de mol de krokodil aait lijkt op het geluid van een toetsenbord? Eerst zijn er 4 tikjes daarna 7. De 4de letter op het toetsenbord is de R en de 7de letter is de U. Zou dit staan voor Nathan Rutjes? Volgens mij nog nergens gespot. Zelf vind ik Loes verdachter, maar dit viel me wel op.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 14-12-2025, 16:04:35 »
Ik ben benieuwd waarom Loes de juiste locatie aanwees in aflevering 1 en waarom ze tijdens de Cluedo-opdracht het kistje direct aanwees, waarmee twee verdachten konden worden uitgesloten. Zo zijn er nog wel meer zaken die ik me bij Loes afvraag.
Dacht dat we het over Nathan hadden, maar ok, ik hap wel:
-Vond het juist slim dat ze het ronde gebouw aanwees om kandidaats over te komen, ze hadden namelijk nu de eindlocatie, zagen dat het nog een hele klim was en net daarna besluiten ze die 3e koffer (die aan de andere kant van het centrum lag) te laten staan: Immanuelle: ''ok, maar laten we dan die 3e koffer achter? ff stemmen, ff stemmen'' Richard:''Wat?" Immanuelle: ''nu deze op gokken en dat we dat geld binnen hebben of de derde gaan pakken?'' Richard:''dat lijkt mij, wat vind jij (tegen Loes)'', Loes:''Ik ben ook voor dit'', met als gevolg dat ze 13 minuten eerder binnen komen em de enige goede koffer hebben laten staan.
Vond trouwens Nathan hier met zijn ''alle mensen met een matje kan je vertrouwen he'' wel weer verdacht en een leuke molactie. :D
-Het is juist heel slim om meteen tegen Annemarie te zeggen dat het kistje daar staat maar op slot zit, en ze dus op zoek moeten gaan naar de sleutel (die ze in haar oor heeft hangen trouwens als oorbel :P ), zodat er kostbare onderzoekstijd verloren gaat (ze wist dat de tuinman de sleutel had). Bovendien, ze houd vanaf seconde 1 de UV lamp bij zich, zodat niemand bloed op de kandelaar kan vinden, of het spoor naar de kapel (ze houdt hem ook weer op het eind bij zich, waardoor het bloed in de kapel niet gevonden kan worden). Uiteindelijk als ze alleen met Annemarie is in de bibliotheek besluit ze op het kleine spatje bloed midden in de kamer te schijnen, maar niet te richten op het spoor richting de kapel, waar de echte moord gepleegd is. Als toetje, besluit ze tijdens het verhoor van de tuinman, waar iedereen bij is, te vragen of Mr. Thiago de Maid in zijn testament heeft staan, en zodoende de groep te drijven richting Maid (dit lukt uiteindelijk ook)

Vond het overigens wel heel bizar en een goede molactie van Nathan om met de UV lamp op heilige beeldjes te gaan schijnen (schijnheilige). Dit past perfect in mijn nieuwe Nathan tunneltje :P En dat hij zei tegen die Portugese weduwe ''komt goed mevrouw, rustig aan, ik ben onderweg'' :D en met die kandelaar ''BAM, op dat hoofd''
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 16:45:41 door Speurmol »

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #325 Gepost op: 14-12-2025, 16:16:38 »
Hij wilde ten eerste ook die kandelaar laten staan, maar Loes en Anne-Marie zeiden nee die nemen we natuurlijk mee. Dit vond ik toen in die tijd en nu echt wel een molpuntje voor Nathan.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: 14-12-2025, 16:41:13 »
ze hoefde toch alleen tegen Rik te zeggen welke het moordwapen was? Vond dit raar, maar niet echt verdacht ofzo dat hij hem wilde laten staan eigenlijk. Vond dit weer zo'n nep molactie van Annemarie, want zij zegt: ''nemen hem mee, dat moet toch mee naar het bureau? Jaaa tuurlijk" (kan iemand trouwens verstaan wat Loes hierna zegt, lijkt wel of dit gewarpt is ofzo).. Herinnerde me er trouwens wel aan, dat het ook zou kunnen zijn dat Loes dat Annemarie heeft aangepraat, net zoals ze Kim had aangepraat dat de andere groep bij het wijnproeven een port van 43 jaar oud moest proeven en dat ze dan te horen zouden krijgen welke vaten ze moeten pakken. Wel weer een heel raar moment, waarbij je zowel Loes als Nathan als mol zou kunnen aanwijzen.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 16:42:54 door Speurmol »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 14-12-2025, 16:45:15 »
Ja, daar heb je ook wel gelijk in, maar vond wel een opvallende moment. Maar met Nathan als mol, ben ik het benieuwst naar deze opdracht, want ik snap deze opdracht bij hem nog steeds niet. Ik vond van de finalisten Loes het verdachts tijdens de opdracht. Straks krijgen wij deze opdracht helemaal niet te zien bij molacties, omdat gewoon niks verdachts was wat mol Nathan gedaan heeft.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 14-12-2025, 16:47:59 »
Ja, ik ook, hier is hij totaal niet fanatiek zoals hij bij sommige andere opdrachten wel is, en lijkt de meerderheid van de tijd (en bij de minst belangrijke momenten) niet met de UV lamp, maar met een loep (!!!) rond te lopen. Dit kan natuurlijk puur trollen zijn, maar vond het wel een apart beeld.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #329 Gepost op: 14-12-2025, 16:56:38 »
Ja, ik ook, hier is hij totaal niet fanatiek zoals hij bij sommige andere opdrachten wel is, en lijkt de meerderheid van de tijd (en bij de minst belangrijke momenten) niet met de UV lamp, maar met een loep (!!!) rond te lopen. Dit kan natuurlijk puur trollen zijn, maar vond het wel een apart beeld.
Ja. Ik hoop echt van harte dat hier een goede uitleg wordt gegeven, want dit moet echt nog verklaard worden, ook al is het buiten beeld gebeurd, maar iets.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #330 Gepost op: 14-12-2025, 16:57:08 »
Heeft al iemand opgemerkt dat het geluid waarbij de mol de krokodil aait lijkt op het geluid van een toetsenbord? Eerst zijn er 4 tikjes daarna 7. De 4de letter op het toetsenbord is de R en de 7de letter is de U. Zou dit staan voor Nathan Rutjes? Volgens mij nog nergens gespot. Zelf vind ik Loes verdachter, maar dit viel me wel op.
Zou leuk zijn. Ik vond de mol daar wat mannelijker dan vrouwelijker, ik zag in dat geklop wel wat 'voetbal-bravoure' en het niet zozeer bij Loes passen. Het silhouet in de spiegelgalerij paste dan weer bij allebei. De stem, daar kon ik niks mee.

Wat vinden jullie eigenlijk de beste hints? Bij Loes is dat luz voor mij. Bij Nathan dat Natanatanatan.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 14-12-2025, 16:59:16 »
Zou leuk zijn. Ik vond de mol daar wat mannelijker dan vrouwelijker, ik zag in dat geklop wel wat 'voetbal-bravoure' en het niet zozeer bij Loes passen. Het silhouet in de spiegelgalerij paste dan weer bij allebei. De stem, daar kon ik niks mee.

Wat vinden jullie eigenlijk de beste hints? Bij Loes is dat luz voor mij. Bij Nathan dat Natanatanatan.
Bij Loes nog steeds haar houding tijdens executies in vergelijking met seizoen 18 (alhoewel ze met de finale test uitslag wel zenuwachtiger leek) en bij Nathan alle voetbal hints.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 14-12-2025, 17:11:27 »
Nu de vraag terug, wat vinden jullie de beste hints waarom ze niet de mol kunnen zijn?
Voor mij bij Nathan omdat hij zijn envelop opent bij Aan Tafel, zodat er een groot risico is dat er 1500 euro in de pot komt als Annemarie haar envelop toch opent, en bij Loes dat ze voor de rode kaart gaat in haar gesprekken bij Herhaling van Zetten, omdat de mol de andere kandidaten juist op groen wil krijgen voor de grootste kans op pot leeg.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 17:13:05 door Speurmol »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 14-12-2025, 17:27:59 »
Maar toch de vaten die hij rolt, waar dus 3 van de 4 fout is hebben de andere kandidaten gekozen nou de meeste. Hij heeft van deze, maar één vat gekozen die fout was, verder heeft hij alleen gerold. Ja, zo kan ik ook mollen.

Ik zeg niet dat zo is, maar ik heb een groot hekel aan mollen die afhankelijk zijn van fouten van andere of van makkelijke opdrachten, waar geld uit de pot kan gehaald worden. Ik krijg helaas dit gevoel bij Nathan, ik hoop van harte dat ik het mis heb.

Het was 4 van de 5 vaten. Bij deze opdracht heb ik het zoeken naar de mol losgelaten, de laatste vier kandidaten zaten iig in deze opdracht maar we hebben veel niet gezien. Sahil hield Kim in de gaten en liep meer achter anderen aan dan dat hij zelf aan het zoeken was. De ruimte was groot en de kandidaten liepen niet altijd samen lijkt me. Het kan  zijn dat de mol vaten heeft omgedraaid zodat de aangebrachte tekst of afbeelding niet te zien was. (Merel die zei dat ze zeker wist dat ze een vat met 43 gezien had en dat niet meer gevonden is) Toen dat gedaan was kon de mol snel naar buiten om fanatiek vaten te gaan rollen.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #334 Gepost op: 14-12-2025, 17:28:21 »
Ik vind het gewoon stom als een mol geld in de pot speelt om minder verdacht te worden bij andere kandidaten. Te makkelijk.. (om nog maar niet te spreken over ''oh, het gaat er in de volgende aflevering toch weer uit). Echt armoe en een zwaktebod wat mij betreft :P

Dat argument kun je voor alledrie de overgebleven kandidaten maken, en dus voor elke potentiële mol die nog in het spel is. Ze hebben allemaal bij tijden onnodig geld verdiend. Als het je criterium is voor de mol om nooit onnodig geld te verdienen, dan is dat een behoorlijk beperkte. De mol heeft meerdere criteria in het oog te houden immers:

*Onopvallend mollen
*Niet verdacht worden
*Opgaan in de groep
*Originele molacties uitvoeren

En zo zullen er nog wel wat criteria te bedenken zijn. Als Nathan de mol is (wat we hier al heel lang denken en hopen), dan heeft hij het geweldig gedaan op heel veel punten. Is hij niet veel verdacht zoals het nu lijkt; heeft hij een heel eigen en originele manier van mollen toegepast (anders dan de standaard acteur/actrice mol die flets en risicoloos meegaat in enkel de fouten van anderen). Heeft hij GEWELDIG geacteerd en gebruik gemaakt van zijn vrolijke en fanatieke persona. Hoe Nathan niet in lachen uitbarstte bij Pinkelotje is een award-waardige prestatie. Nóóit onnodig geld verdienen door een mol is gewoon niet heel erg slim, alles bij elkaar genomen. De mol wil namelijk ook niet vroeg ontdekt worden. Dan weeg je belangen af.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #335 Gepost op: 14-12-2025, 17:33:11 »
Er zijn verschillende hints naar Nathan, maar dit was ook een sluwe:

De sterkste hint naar Nathan vind ik die in afl 1 waar de bordjes mollen op volgorde moeten hangen

Onder de groene knijpers hoorden

Suzan
Thomas
Inge
Jan

STIJ

Stijn was de enige die miste in de reeks. Voeg de N van Nathan toe en de reeks is compleet

Als dit toeval is .. is het de meest toevallige toeval ever

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 14-12-2025, 17:36:58 »
Het was 4 van de 5 vaten.
Ja, dat bedoelde ik alleen verkeerd getypt.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 14-12-2025, 17:44:53 »
Dat argument kun je voor alledrie de overgebleven kandidaten maken, en dus voor elke potentiële mol die nog in het spel is. Ze hebben allemaal bij tijden onnodig geld verdiend. Als het je criterium is voor de mol om nooit onnodig geld te verdienen, dan is dat een behoorlijk beperkte. De mol heeft meerdere criteria in het oog te houden immers:

*Onopvallend mollen
*Niet verdacht worden
*Opgaan in de groep
*Originele molacties uitvoeren

En zo zullen er nog wel wat criteria te bedenken zijn. Als Nathan de mol is (wat we hier al heel lang denken en hopen), dan heeft hij het geweldig gedaan op heel veel punten. Is hij niet veel verdacht zoals het nu lijkt; heeft hij een heel eigen en originele manier van mollen toegepast (anders dan de standaard acteur/actrice mol die flets en risicoloos meegaat in enkel de fouten van anderen). Heeft hij GEWELDIG geacteerd en gebruik gemaakt van zijn vrolijke en fanatieke persona. Hoe Nathan niet in lachen uitbarstte bij Pinkelotje is een award-waardige prestatie. Nóóit onnodig geld verdienen door een mol is gewoon niet heel erg slim, alles bij elkaar genomen. De mol wil namelijk ook niet vroeg ontdekt worden. Dan weeg je belangen af.
Je hebt ook wel gelijk hoor, vind Nathan uiteindelijk ook wel een goeie mol, beetje voor de hand liggend want hij was mijn allereerste mol na de 1e uitzending (voordat ik op dit forum terecht kwam). Zijn goudeerlijke en fanatieke persona leent zich hier uitstekend voor. Daarom vond ik het te makkelijk en ben moeilijk gaan denken, terwijl Occam's razor meestal het juiste is om te doen. Was gewoon een beetje zuur dat ik uit mijn Loes tunnel moet komen, want het was daar zo gezellig en leuk! :P

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #338 Gepost op: 14-12-2025, 17:46:43 »

Ook in deze opdracht (en bij de sinaasappels) was hij wel een paar momenten alleen in beeld. Als mol kun je dan heerlijk je gang gaan.  ::jaja:: Wie weet zien we dat komende zaterdag nog terug.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 14-12-2025, 17:48:42 »
Ben idd echt super benieuwd naar zaterdag, dan zien we eindelijk Nathan's molacties!! :P