Ik ben benieuwd waarom Loes de juiste locatie aanwees in aflevering 1 en waarom ze tijdens de Cluedo-opdracht het kistje direct aanwees, waarmee twee verdachten konden worden uitgesloten. Zo zijn er nog wel meer zaken die ik me bij Loes afvraag.
Dacht dat we het over Nathan hadden, maar ok, ik hap wel:
-Vond het juist slim dat ze het ronde gebouw aanwees om kandidaats over te komen, ze hadden namelijk nu de eindlocatie, zagen dat het nog een hele klim was en net daarna besluiten ze die 3e koffer (die aan de andere kant van het centrum lag) te laten staan: Immanuelle: ''ok, maar laten we dan die 3e koffer achter? ff stemmen, ff stemmen'' Richard:''Wat?" Immanuelle: ''nu deze op gokken en dat we dat geld binnen hebben of de derde gaan pakken?'' Richard:''dat lijkt mij, wat vind jij (tegen Loes)'', Loes:''Ik ben ook voor dit'', met als gevolg dat ze 13 minuten eerder binnen komen em de enige goede koffer hebben laten staan.
Vond trouwens Nathan hier met zijn ''alle mensen met een matje kan je vertrouwen he'' wel weer verdacht en een leuke molactie.

-Het is juist heel slim om meteen tegen Annemarie te zeggen dat het kistje daar staat maar op slot zit, en ze dus op zoek moeten gaan naar de sleutel (die ze in haar oor heeft hangen trouwens als oorbel

), zodat er kostbare onderzoekstijd verloren gaat (ze wist dat de tuinman de sleutel had). Bovendien, ze houd vanaf seconde 1 de UV lamp bij zich, zodat niemand bloed op de kandelaar kan vinden, of het spoor naar de kapel (ze houdt hem ook weer op het eind bij zich, waardoor het bloed in de kapel niet gevonden kan worden). Uiteindelijk als ze alleen met Annemarie is in de bibliotheek besluit ze op het kleine spatje bloed midden in de kamer te schijnen, maar niet te richten op het spoor richting de kapel, waar de echte moord gepleegd is. Als toetje, besluit ze tijdens het verhoor van de tuinman, waar iedereen bij is, te vragen of Mr. Thiago de Maid in zijn testament heeft staan, en zodoende de groep te drijven richting Maid (dit lukt uiteindelijk ook)
Vond het overigens wel heel bizar en een goede molactie van Nathan om met de UV lamp op heilige beeldjes te gaan schijnen (schijnheilige). Dit past perfect in mijn nieuwe Nathan tunneltje

En dat hij zei tegen die Portugese weduwe ''komt goed mevrouw, rustig aan, ik ben onderweg''

en met die kandelaar ''BAM, op dat hoofd''