Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 27310 keer)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #340 Gepost op: 14-12-2025, 17:50:57 »
Je hebt ook wel gelijk hoor, vind Nathan uiteindelijk ook wel een goeie mol, beetje voor de hand liggend want hij was mijn allereerste mol na de 1e uitzending (voordat ik op dit forum terecht kwam). Zijn goudeerlijke en fanatieke persona leent zich hier uitstekend voor. Daarom vond ik het te makkelijk en ben moeilijk gaan denken, terwijl Occam's razor meestal het juiste is om te doen. Was gewoon een beetje zuur dat ik uit mijn Loes tunnel moet komen, want het was daar zo gezellig en leuk! :P

::ok::  Snap ik! Zit zelf geregeld fout bij WIDM en dan is zo'n late switch maken nooit geweldig leuk en komen alle redenen eerst naar boven waarom je dacht dat die persoon juist níét de mol was. Maar Loes en Merel zouden beiden meer van hetzelfde zijn als mol denk ik, terwijl Nathan hoe dan ook gewoon memorabel is. Omdat hij zo anders en authentiek zou hebben gemold. Niet perfect, maar a-typisch toch zeker wel én met nauwelijks verdenkingen en stemmen op zich, zoals het er nu uitziet. Dat is toch geweldig?

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #341 Gepost op: 14-12-2025, 17:51:15 »
Ben idd echt super benieuwd naar zaterdag, dan zien we eindelijk Nathan's molacties!! :P
Haha ja eindelijk wij als Loes verdenkers hebben dat allemaal gemist   :P

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 14-12-2025, 18:55:34 »
Was gewoon een beetje zuur dat ik uit mijn Loes tunnel moet komen, want het was daar zo gezellig en leuk! :P

Wij zijn ook leuk.

« Reactie #343 Gepost op: 14-12-2025, 19:01:55 »
Betekent ook alleen maar dat Loes het als kandidaat erg goed gespeeld heeft, vooral met haar blikken in de camera en haar lef wist ze zich goed verdacht te maken.
Maar misschien was ze daar meer mee bezig dan op Nathan te letten  ;D

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #344 Gepost op: 14-12-2025, 19:17:53 »
Wij zijn ook leuk.

Ja, dit is een gezellige tunnel. En fijn dat het wat drukker wordt.
Ik heb trouwens zelf na afl. 1 even Loes verdacht, omdat ze wel erg snel reageerde op het tv-beeld (als eerste van de groep)

En zelf zit ik weleens goed, maar ook weleens fout tegen het einde. Dat laatste kan balen zijn, maar ook geen ramp.

Als Nathan daadwerkelijk de mol is, dan heeft hij het wat mij betreft erg goed gedaan. Misschien zijn sommige acties (teveel?) uit de montage gelaten. Maar fanatieke en positieve mollen vind ik tof.

Betekent ook alleen maar dat Loes het als kandidaat erg goed gespeeld heeft, vooral met haar blikken in de camera en haar lef wist ze zich goed verdacht te maken.
Maar misschien was ze daar meer mee bezig dan op Nathan te letten  ;D

Dat misschien ook.  ;) Maar mooi dat ze het spel tot en met het einde heeft kunnen spelen!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #345 Gepost op: 14-12-2025, 19:21:24 »
Ja, dit is een gezellige tunnel. En fijn dat het wat drukker wordt.
Ik heb trouwens zelf na afl. 1 even Loes verdacht, omdat ze wel erg snel reageerde op het tv-beeld (als eerste van de groep)
Het is zeker gezellig hier, maar dat vond ik al toen ik op Loes zat ;D
Ook al is Loes niet de mol, hoop op dit nog een antwoord te krijgen, want snap dit niet.
Waarom zou je als kandidaat zo lang na een scherm blijven kijken als de rest er niet meer op gefocust is? Zelfs tijdens het praten met Merel bleef ze staren.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 14-12-2025, 19:23:26 »
100% procent overtuigd van mol Nathan.

Tot nu toe was er nog genoeg plaats in deze tunnel, maar we zetten alvast wat extra klapstoeltjes klaar voor de ontknoping.
Iemand zin in zure matjes?

De extra klapstoeltjes zijn inmiddels bezet. Extra zure matjes besteld. Pastel de Nathan, iemand?
Gezellig!
 ::bravo::
..0DATIE

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #347 Gepost op: 14-12-2025, 19:34:30 »

De extra klapstoeltjes zijn inmiddels bezet. Extra zure matjes besteld. Pastel de Nathan, iemand?
Gezellig!
Oeh, jij bent wel heel zeker van je zaak! Mooi om te zien. Ikzelf zit nog op 50/50, kan nog steeds niet uitsluiten dat de een of de ander wel of geen mol is voor 100%. Heb overigens wel altijd de mol goed gehad in de finale voor wat het waard is, heb nog nooit echt op 50/50 gezeten in de finale zoals nu..

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #348 Gepost op: 14-12-2025, 19:46:53 »
Wat ik altijd heb en dit komt altijd uit. Als ik nu voorbeeld op Loes blijf, want er zitten echt nog twijfels bij haar en zij is het niet. Ben ik de komende week zenuwachtig voor zaterdag en op zaterdag extreem zenuwachtig. Heb ik dit gevoel niet, dan zit ik juist met de mol. Dus ben benieuwd wat mijn gevoel gaat zeggen aankomende week en op wie ik uiteindelijk ga.

Want ik heb net als jij Speurmol 50/50.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 19:48:52 door Mol1991 »

Offline Joriannn

• Forumlid
« Reactie #349 Gepost op: 14-12-2025, 19:57:03 »
Ook al is Loes niet de mol, hoop op dit nog een antwoord te krijgen, want snap dit niet.
Waarom zou je als kandidaat zo lang na een scherm blijven kijken als de rest er niet meer op gefocust is? Zelfs tijdens het praten met Merel bleef ze staren.

Oh dit snap ik heel goed! Als ik aan het denken ben staar ik ook naar een willekeurig punt, zelfs als ik aan het praten ben. Scherm is dan logisch om naar de staren.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #350 Gepost op: 14-12-2025, 20:00:42 »
Oh dit snap ik heel goed! Als ik aan het denken ben staar ik ook naar een willekeurig punt, zelfs als ik aan het praten ben. Scherm is dan logisch om naar de staren.
Zou zeker kunnen en de makers hebben hier dan gewoon gebruik van gemaakt om haar constant verdacht te maken.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #351 Gepost op: 14-12-2025, 20:11:50 »

Ik denk ook dat het komt, omdat ze geconcentreerd was. Of even tijd nodig had om indrukken te verwerken. Ik bedenk nu ook dat ik soms precies hetzelfde doe.  ::rofl::

Gezellig!

Top! Ik vraag Ellie of ze port lust en dat ook even wil halen.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #352 Gepost op: 14-12-2025, 20:55:47 »
Ik denk ook dat het komt, omdat ze geconcentreerd was. Of even tijd nodig had om indrukken te verwerken. Ik bedenk nu ook dat ik soms precies hetzelfde doe.  ::rofl::
Oh haha oké en nu ik steeds meer Nathan verdenk, denk ik ook dat dit klopt wat je zegt. Maar vond het gewoon bijzonder.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #353 Gepost op: 14-12-2025, 21:08:49 »

Mijn gok: Nathan had de vrijstelling, maar meestal zitten vrijgestelde kandidaten gewoon bij de eliminatie. Dit keer niet, en dan zou je kunnen verwachten dat er een verklaring voor komt, en die verklaring zou best eens via het scherm voor de eliminatie gegeven kunnen worden. Geen idee of Loes ooit de Belgische Mol heeft gekeken, maar zoiets is daar ook al eens voorgekomen (in Duitsland).
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 14-12-2025, 21:14:58 »
Mijn gok: Nathan had de vrijstelling, maar meestal zitten vrijgestelde kandidaten gewoon bij de eliminatie. Dit keer niet, en dan zou je kunnen verwachten dat er een verklaring voor komt, en die verklaring zou best eens via het scherm voor de eliminatie gegeven kunnen worden. Geen idee of Loes ooit de Belgische Mol heeft gekeken, maar zoiets is daar ook al eens voorgekomen (in Duitsland).
Deze verklaring klinkt heel logisch als ik het zo lees.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #355 Gepost op: 14-12-2025, 21:53:01 »
Heeft al iemand opgemerkt dat het geluid waarbij de mol de krokodil aait lijkt op het geluid van een toetsenbord? Eerst zijn er 4 tikjes daarna 7. De 4de letter op het toetsenbord is de R en de 7de letter is de U. Zou dit staan voor Nathan Rutjes? Volgens mij nog nergens gespot. Zelf vind ik Loes verdachter, maar dit viel me wel op.
Lavezzi liet zien dat 47 de golfkar was waar Nathan op rondreed......

Offline kdvu

• Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 14-12-2025, 22:39:37 »
In aflevering 1 leert Nathan aan Dennis hoe je een molboekje gebruikt. We horen daar dat hij begint te hakkelen met namen, omdat hij iedereen in z'n molboekje een aangepaste naam (of afkorting) geeft. Zagen we daar al voorkennis? Wist hij dat op het einde mensen in zijn molboekje mochten snuffelen?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #357 Gepost op: 14-12-2025, 23:54:55 »
Ik doe gewoon fifty-fifty. Alledrie dus 33⅓%.

Ik weet het echt niet. Rekenen is trouwens nooit mijn sterkste punt geweest.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #358 Gepost op: 15-12-2025, 07:34:48 »
Heeft al iemand opgemerkt dat het geluid waarbij de mol de krokodil aait lijkt op het geluid van een toetsenbord? Eerst zijn er 4 tikjes daarna 7. De 4de letter op het toetsenbord is de R en de 7de letter is de U. Zou dit staan voor Nathan Rutjes? Volgens mij nog nergens gespot. Zelf vind ik Loes verdachter, maar dit viel me wel op.

En 4+7=11. Elftal?  ???
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Marcoach

• Forumlid
« Reactie #359 Gepost op: 15-12-2025, 12:30:59 »
Blijf het lastig vinden waarom Nathan:
- wilde stoppen met de test in aflevering 2 (+ € 1500)
- op de juiste plekken zat in de tram (+ € 500)
- de geldzak in het juiste vak gooide (+ € 500)
- zowel Loes als Jurre aanwijst bij de gerechten (+ € 1000)
- Sahil adviseerde om zijn envelop te openen (risico op + € 1500)
- de rekwisieten van Merel en Loes meldde (die uiteindelijk geen geld opleverde, maar was een risico)
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie