Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 44913 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #460 Gepost op: 20-12-2025, 22:18:47 »
De sterkste hint naar Nathan vind ik die in afl 1 waar de bordjes mollen op volgorde moeten hangen
Onder de groene knijpers hoorden
Suzan
Thomas
Inge
Jan
STIJ
Stijn was de enige die miste in de reeks. Voeg de N van Nathan toe en de reeks is compleet
Als dit toeval is .. is het de meest toevallige toeval ever

mooi hoor  ::ok::

Getal van Avogadro
Pastel de Natan

waren daarentegen erg voordehandliggend

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #461 Gepost op: 20-12-2025, 22:27:34 »
Kim was echt in super shock  ::rofl::

ERROR

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #462 Gepost op: 20-12-2025, 22:29:17 »
Er is hier wel benoemd dat hij niet drinkt waarop ik zei dat hij wél drinkt 

Ik zag r idd verder geen hint in  ::rofl::

Ja, toen ze dit op tv toonden net moest ik daar ook gelijk aan denken: is hier inderdaad ook besproken, goed gevonden. Denk dat de meeste molacties hier benoemd zijn tijdens de serie zelf. Maar niet die pastel de nathan schaal (leuke gedurfde actie want er had maar 1 iemand...), wat niemand kon weten natuurlijk. En dat die stem van de mol 100% AI is geloof ik niet! Toch zeker in 1e instantie door Nathan zelf ingesproken, en de stem is totaal veranderd, maar zijn woordenintonatie was onvervalst Des Nathans.

En het feit dat zelfs een Oppermol als Dennis hem niet doorhad.. Top geacteerd door Nathan. Hoe hij al meteen omging met die winnaarsverdenkingsstem.. ik geef het mensen te doen om dan niet te gaan stamelen of ratelen en jezelf extra in de schijnwerpers te zetten. Hoe vaak Nathan wel niet op de man af gevraagd blijkt te zijn of hij de mol is... en hij vertrok geen spier. En het Jurre verhaal van Pinkelotje  :o Hoe hield Nathan zijn gezicht in de plooi! Zo'n sterke groep en 1 verdenking maar op zich, laat, is gewoon een topprestatie. En dat kwajongensachtige mollen, heerlijk.
« Laatst bewerkt op: 20-12-2025, 22:36:12 door Nat007 »

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #463 Gepost op: 20-12-2025, 22:33:20 »
Hoorde ergens dat het dezelfde stem is die ze in een eerder seizoen ook voor de mol hebben gebruikt. Dus het zal wel kloppen.

Offline Fay111

• Forumlid
« Reactie #464 Gepost op: 20-12-2025, 22:34:18 »
 ::bravo::

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #465 Gepost op: 20-12-2025, 22:38:48 »
Mooi om te zien, hoeveel plezier Nathan er ook in had!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #466 Gepost op: 20-12-2025, 23:23:19 »
mooi hoor  ::ok::

Getal van Avogadro
Pastel de Natan

waren daarentegen erg voordehandliggend

Voor mij was 'Avogadro' wel een bevestiging dat Nathan het moest zijn (naast het feit dat hij verdachte acties liet zien). Maar de STIJ- hint is prachtig gevonden.

Ook heel tof dat de 6 feet klopt en dat het dus geen toeval was dat Nathan cola dronk.

Heel scherp gevonden allemaal; knap!  ::bravo::
Ik heb vooral 'andere hints' naar Nathan gevonden die blijkbaar toch geen hints bleken te zijn.  ;D

En Nathan: top gedaan!  ::bravo::
Jammer dat we bij de ontknoping niks terugzagen van de cluedo-opdracht en zijn briefje aan Merel (in haar molboekje) bij het golfen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #467 Gepost op: 20-12-2025, 23:27:22 »
Heel goede mol. door maar één persoon verdacht en een paar leuke molacties. Lang gelden dat ik nog is fout zat in de finale in WIDM. Goed gedaan Nathan!!!

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #468 Gepost op: 21-12-2025, 01:51:28 »
Nathan legt uit hoe hij de hysterische humor van Jurre wist te weerstaan. Echt, wat een topprestatie, ik lig dubbel elke keer dat ik de opdracht terugzie

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #469 Gepost op: 21-12-2025, 01:52:43 »
Ja, dat was heel knap van Nathan
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #470 Gepost op: 21-12-2025, 02:09:04 »
Wat ik gevonden heb: de term "6 foot" wordt gebruikt voor de verdedigende middenvelder bij voetbal (positie 6 op het veld). Was wel de positie van Nathan denk ik.
De 5 foot is de centrale verdediger.
Goeie! Nummer 6 was inderdaad Nathans rugnummer en positie in de meeste wedstrijden van zijn carriere. Plus 6"00 foot = 1m83 en dat is exact de lengte van Nathan.

De 6"0 gaat sowieso een hint zijn. Het staat er niet één keer fout gedrukt op de muur maar wel 3 keer...

De 1m83 van Nathan had ik zelf voor ik het hier plaatste ook al ergens anders gelezen.

Maar dit was er dus ook eentje die het forum mooi heeft gevonden!

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #471 Gepost op: 21-12-2025, 07:30:54 »
Nathan is een enorm sympathieke gast. Hij heeft heel knap geacteerd in veel situaties. Vrijwel onverdacht gebleven, wat ook echt een prestatie is.

Qua molacties is het wel echt magertjes. Een minder sympathiek persoon als Nathan had hier wel op meer kritiek kunnen rekenen, denk ik. Heel weinig echt sturend of leidend. Brutale acties altijd heel veilig, zonder echt risico.

Ook die sinaasappelopdracht bijvoorbeeld: grappig om soms wat weg te gooien, maar die opdracht slaagt gewoon en er werd flink geld verdiend.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #472 Gepost op: 21-12-2025, 07:58:39 »
Eens met deze analyse van NVR. Nathan is een absolute topkerel. Het knapste vind ik persoonlijk zijn stressbestendigheid in veel situaties.
Bij Cluedo leek het er echter op dat de biecht moest verbloemen waarom hij niks had gedaan als mol, eerder dan een dekmantel voor molacties.
Het wordt ook wel moeilijk speuren als je in de topopdrachten van het seizoen (Cluedo, porto vaten, appelsien-opdracht) de kandidaten grotendeels maar een beetje laat doen. En in de scheikundeproef was er ook geen tactiek? En in de garage-opdracht volledig geneutraliseerd worden omdat Dennis het antwoord Vrouw op de vraag “Wie is de mol?” heeft gezien, is ook merkwaardig. Waarom dan niet gewoon Man invullen?
Ik heb al een hele week een mweh-gevoel en dat heeft de - overigens heel vermakelijke - terugblik aflevering niet kunnen keren.
Er is een hele andere dynamiek en spelomstandigheid gecreëerd t.o.v. een klassieke mol, dat is op zich geniaal in een jubileumseizoen, maar dan had Nathan als mol binnen dat voor hem gecreërde kader iets meer zelf mogen deliveren.
Zwembadpark proef als lichtend vb.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2025, 08:25:24 door Molekule »

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #473 Gepost op: 21-12-2025, 08:24:21 »
Felicitaties aan iedereen die Nathan vanaf het begin in de smiezen had.   ::ok::

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #474 Gepost op: 21-12-2025, 08:24:56 »
Eens met deze analyse van NVR. Het knapste vind ik persoonlijk zijn stressbestendigheid in veel situaties.
Bij Cluedo leek het er echter op dat de biecht moest verbloemen waarom hij niks had gedaan als mol, eerder dan een dekmantel voor molacties.
Het wordt ook wel moeilijk speuren als je in de topopdrachten van het seizoen (Cluedo, porto vaten, appelsienoodracht) de kandidaten grotendeels maar een beetje laat doen. En in de scheikundeproef was er ook geen tactiek?
Ik heb al een hele week een mweh-gevoel en dat heeft de - overigens heel vermakelijke - terugblik aflevering niet kunnen keren.
Er is een hele andere dynamiek en spelomstandigheid gecreëerd t.o.v. een klassieke mol, dat is op zich geniaal in een jubeleumseizoen, maar dan had Nathan als mol binnen dat voor hem gecreërde kader iets meer zelf mogen deliveren.
Zwembadpark proef als lichtend vb.
De Loes actie met blacklight de verkeerde vlek vinden zou een leuke aanvulling zijn geweest. Helemaal eens met je reactie. Tuurlijk is Nathan een leuke vent, maar hij kon ook heel veel gewoon niet. De zwembad proef trok mij wel over de streep, de rest was daar ook zo passief en vol vertrouwen. Dat was zijn ijzersterke punt: Vertrouwen.

En pastel de Natan als hint, zelfs de spellingscontrole laat mij deze zin twee keer typen, want hij heet niet Natan, maar Nathan. Typische WIDM hint, zo krom als…

Felicitaties aan iedereen die Nathan vanaf het begin in de smiezen had.   ::ok::
x 2
« Laatst bewerkt op: 21-12-2025, 08:27:09 door foxhunter »

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #475 Gepost op: 21-12-2025, 09:20:52 »
Ook dagboek van de mol net gekeken, heel ontroerend, en hij heeft het met veel passie en liefde voor het spel (en medekandidaten) gespeeld!
Ook op nu.nl in een interview zegt hij dat hij zijn kwaliteit als mol niet aan de laagste pot ooit koppelt, dat vind ik dan ook wel weer voor hem spreken.

Ik ben het gedeeltelijk eens met alle zure mensen die vooral klagen over zijn acties, het waren niet de beste acties ooit nee. Maar ook niet perse de slechtste, en het was zeker wel entertainment!

En de paar psychologische acties vond ik dan weer heel tof! Hij heeft dus wel echt mensen deels over gehaald om groen te stemmen, terwijl sommige eerst rood wilde stemmen.

Maar goed, voor mij heeft hij ook een gunfactor en ik denk dat het niet aan zijn integriteit heeft gelegen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #476 Gepost op: 21-12-2025, 10:01:57 »
Ohhhh de eetopdracht was anders gepositioneerd dan wat Nathan verteld was.
Het hete bord stond ergens anders

Dus toen hij Loes aanwees dacht hij dat dat fout was.

Ik begreep al niet waarom hij als mol haar aan zou wijzen

https://youtu.be/gYKqzu_onzQ?si=cm2vypeM-FD6I3Fg

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #477 Gepost op: 21-12-2025, 10:02:59 »
Voor mij is hij wel een van de betere mollen: én risico’s durven nemen (bv lasergame), én het subtiel kunnen spelen (Cluedo), én goed kunnen improviseren (kofferopdracht), én met iedereen op goede/vertrouwelijke voet, én goed kunnen toneelspelen, én pokerface kunnen houden, én lol blijven hebben, én weinig verdacht. Er zijn maar weinig mollen die aan al die ‘eisen’ 100 procent voldoen en hij eindigt heel hoog.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2025, 10:06:40 door Run »

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #478 Gepost op: 21-12-2025, 10:03:25 »
Wat ik knap vind van Nathan hoe hij toch echt wel sturend is bij bepaalde opdrachten om op de juiste molpositie te komen, zonder dat het de andere kandidaten blijkbaar is opgevallen.
Bij de lasergame: zullen Dennis en ik starten? En hij mag als eerste het veld in.
Bij het zwembad wil Kim met hem mee, maar bij het startsignaal pakt hij gewoon de hand van Annemarie en neemt haar mee en weer als eerste het speelveld in.
De eerste opdracht, ik kan hard rennen, verste koffers.

En, genoten van hoe Nathan het spel gespeeld heeft! Hoewel hij de mol is, toch oog blijven houden voor zijn medekandidaten.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #479 Gepost op: 21-12-2025, 10:19:45 »
Ik heb vannacht de ontknoping nog keer terug gezien. Ik vind hem een hele super sympathieke man en zijn enthousiasme voor het spel is geweldig. En ook dat bijna niemand hem doorheeft is gewoon goed! Maar qua dingen wat hij gedaan heeft als mol of niet gedaan heeft, bundelt hij voor mij ergens onderaan als mol, als ik vergelijk met andere mollen. En dat gaat bij mij ook echt niet meer veranderen denk ik. En ik heb net zoals Molekule een mweh-gevoel bij Nathan.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.