Auteur Topic: [Kandidaat] Loes Haverkort  (gelezen 19440 keer)

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #80 Gepost op: 7-12-2025, 14:36:38 »
Jurre zei in niet de mol, dat Loes dit stuk nooit verteld heeft aan hem.
Splinter had er vooral over van dat Merel vreemd doet, maar Jurre vond vooral Loes hier super vreemd doen en niet logisch gedrag dus bij Loes, maar wel bij Merel blijkbaar.
Bijzonder dat dit ook duidelijk in beeld kwam bij niet de mol en ook dat hij Loes volledig vertrouwd heeft.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2025, 14:40:07 door Mol1991 »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 7-12-2025, 15:02:18 »
Ja, als Loes de mol is, dan heeft ze Jurre perfect om de tuin geleid. Dat zou ik een hele goede mollenactie vinden. Maar vooralsnog denk ik toch dat ze kandidaat is (al val ik niet achterover als ze toch de mol blijkt).

Ik vind de uitleg van Mollem, dat Loes misschien Merel wilde tegenhouden, heel geloofwaardig. Volgens mij verdenken ze beide elkaar. En tja, dat Nathan alleen bij de sinaasappelsapjes stond terwijl beide vrouwen de strijd aangingen... En dat Kim opmerkte dat er veel sap was gemorst... Dat drukt me dan toch wel weer dieper de Nathan-tunnel in.  ::rofl::

Ik neig ernaar om dit van Merel en Loes als kandidaats te zien.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 7-12-2025, 15:08:35 »
Ja, als Loes de mol is, dan heeft ze Jurre perfect om de tuin geleid. Dat zou ik een hele goede mollenactie vinden. Maar vooralsnog denk ik toch dat ze kandidaat is (al val ik niet achterover als ze toch de mol blijkt).
Blijf, maar lekker in de tunnel van Nathan, ook gezellig  :)

Ik blijf mee zitten dat dit in niet de mol zo duidelijk voorbij komt hun bondje, maar ook paar afleveringen terug in aflevering 3 heel duidelijk. Daar viel het ook op dat ze zo min mogelijk wou zeggen en zeker niet de woorden ik zweer en ik ben te vertrouwen. Dit is vaker in de geschiedenis gebeurd dat ze dit juist in de uitzending laten zien, omdat één van de kandidaten volledig de mol vertrouwd. Voorbeeld tussen Merel en Jamie.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2025, 15:17:24 door Mol1991 »

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #83 Gepost op: 7-12-2025, 15:16:47 »
Omgekeerde psychologie denk ik.
Merel doet steeds het tegenovergestelde wat Loes zegt, zie ook de opdracht waarbij haar zak in het vak met het mingeld viel.

Hier ben ik het wel mee eens. Loes kan gewoon het goede antwoord opperen richting Merel en ze weet dat Merel haar zal wantrouwen. Maar ze zet het wel harder dan slim is als mol, want wie van een afstandje kijkt ziet waarschijnlijk twee mensen verdacht doen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 7-12-2025, 15:43:16 »
Blijf, maar lekker in de tunnel van Nathan, ook gezellig  :)

Ik blijf mee zitten dat dit in niet de mol zo duidelijk voorbij komt hun bondje, maar ook paar afleveringen terug in aflevering 3 heel duidelijk. Daar viel het ook op dat ze zo min mogelijk wou zeggen en zeker niet de woorden ik zweer en ik ben te vertrouwen. Dit is vaker in de geschiedenis gebeurd dat ze dit juist in de uitzending laten zien, omdat één van de kandidaten volledig de mol vertrouwd. Voorbeeld tussen Merel en Jamie.

Nathan of Loes... Een van beide moet het toch zijn, denk ik.  ::jaja::
Lastige is dat er ook zo'n moment was tussen Sahil en Nathan.

Wat ik wel bij Loes verdacht vind, was die verkeerde sleutel. En bij de glijbanen deed ze niks goed (al heeft alleen Jurre het daar goed gedaan). Kim (en Anne-Marie) kon ik hier afstrepen: als mol wil je daar blijven (waar je kan voorkomen dat er geld binnenkomt) en niet kosteloos strijden voor jokers.

En @Klaartje76: blijft een mooi nummer!  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 7-12-2025, 15:50:58 »
Nathan of Loes... Een van beide moet het toch zijn, denk ik.  ::jaja::
Lastige is dat er ook zo'n moment was tussen Sahil en Nathan.

Wat ik wel bij Loes verdacht vind, was die verkeerde sleutel. En bij de glijbanen deed ze niks goed (al heeft alleen Jurre het daar goed gedaan). Kim (en Anne-Marie) kon ik hier afstrepen: als mol wil je daar blijven (waar je kan voorkomen dat er geld binnenkomt) en niet kosteloos strijden voor jokers.

Wat je zegt ben ik mee eens. Dit kan ook op Sahil en Nathan slaan, maar vond het moment van Loes en Jurre opvallender. Vooral, omdat Loes eigenlijk niks nuttigs zei en bepaalde woorden vermeed.

Maar wat dan ook weer een duidelijke hint is naar Loes, waarom is haar videofragment nooit gevonden bij het waterglijbanenpark? Was die misschien heel erg goed verstopt, omdat daar het bewijs zit dat Loes in de tram gelogen heeft over Georgië. En ik verwacht dat die vraag van in welk land je bent begonnen, bewust een vraag is geworden, omdat Loes de mol is. Zij kon als enige verwarring scheppen en nu toevallig is die iPad niet gevonden. Ook als enige van de groep niet. Wat een toeval!;)

Maar heb inderdaad Kim helemaal afgestreept als mol.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2025, 15:56:41 door Mol1991 »

Offline Sophiee

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 7-12-2025, 22:29:12 »
Wat mij opviel was het moment dat Annemarie en Kim vertellen aan de rest van de groep waar ze geweest zijn. Annemarie maakt er een mooi verhaaltje van, en je ziet (vanuit een Loes-tunnel) Loes lachen, de camera inkijken en een wenkbrauw optrekken. Haar reactie lijkt meer verontwaardiging dan kandidaatste verbazing.
Lurker sinds 2007

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 7-12-2025, 22:36:36 »
Haha ja die dacht, wat kan jij het weer leuk vertellen en Jurre ging er ook lekker in mee met het verhaal van Anne-Marie.
Ik denk dat ze stiekem keihard moest lachen wat ze natuurlijk moest inhouden, dat ze dacht denken jullie dit echt serieus dat ze informatie hebben over de mol.  ::rofl::

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 8-12-2025, 04:41:04 »
Geeft Loes hier letterlijk aan dat ze de mol is met 2x de letter ''M'' op haar kontzakken? :P

Offline moguraa

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 8-12-2025, 14:42:51 »
Ik had nog een ingeving. Nadat deze aflevering titel (rendez-vous) op de film met Loes kan slaan, heb ik even naar de rest van haar projecten gekeken. Daar zit ook Celblok H tussen. Ik heb het destijds nooit voorbij zien komen, maar zou de line-up opdracht dan ook een hint naar Loes kunnen zijn?

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 8-12-2025, 15:25:52 »
Dit zou zeker kunnen, dat ze paar van haar films en series proberen te hinten op deze manier. Maar dit is ook nog een optie, wel vergezocht, maar zou op zich kunnen.
In rendez-vouz vermoord haar karakter haar man per ongeluk, wordt gearresteerd, ze heeft ook een huis geërfd met heel veel hectare grond en heeft een geheim (een geheime relatie). Komt jullie dit niet bekend voor? Moordzaak oplossen, de line-up opdracht, groot hectare grond sinaasappelsopdracht, geheim de mol.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 15:27:31 door Mol1991 »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #91 Gepost op: 8-12-2025, 15:44:51 »
wie van een afstandje kijkt ziet waarschijnlijk twee mensen verdacht doen.
Het is daar echt een niemendalletje, ze willen het sap in verschillende kokers doen, en beide kokers zijn goed..... een tel later gooit Kim toch die koker vol die Loes wilde volgooien, dus het effect was hetzelfde. Allemaal flauwekul. Deed me denken aan dat 'gevecht' vorig jaar dat Sam aanging toen (bij de servetten en zo, hij pakte met geweld een joker af van een vrouw). Degene die het gevecht aangaat is gewoon kandidaat. Loes wil hier gewoon een koker volgooien, heel basic, heel simpel, zij speelt de kandidaat die iets wat zo ontzettend voor de hand ligt goed wil doen (en het was dus ook goed). Merel gaat het gevecht aan en is dus geen mol. Dat Loes volhoudt wordt puur gevoed door Merel......

Online wouterv

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 8-12-2025, 16:05:08 »
Voor mij kan het alleen nog maar Loes of Nathan zijn en hoewel ik de hints (zoals Selo en Luz) heel sterk vind, zie ik het gewoon niet met de molacties.

Zoals ik al eerder zei, dat er geen geld verdient is in opdracht 1.1 ligt niet aan haar maar wel aan de oud-mollen (deze indeling kon ze niet kiezen) maar ook aan Nathan/Sahil (waar Nathan beslist een andere koffer te gaan halen dan afgesproken).  Ja, eerdere mollen hebben aflevering 1 rustig gedaan én ik vind dat altijd jammer in een reeks waarin er ook een eerste afvaller is.

belangrijker is dat zij zich bij opdracht 3.1 expres laat indelen bij bezorgen. Hier viel amper tot niet de mollen terwijl bij flitsen net wel individueel te mollen is. Bij bezorgen wordt ook alles perfect gedaan.

Haar positie bij opdracht 4.2 is ook niet de beste (waar ze eerst wel in de lucht wou maar toch degene is die op de grond blijft) Ja, dit is de opdracht voor het potleegtrekken maar dat is geen zekerheid. Als iemand als Nathan bij de onderhandelingen buitenspel staat, is de kans groter dat de eliminatie wel doorgaat.

Bij opdracht 5.2 gaat ze als eerste af, en heeft 0 invloed op de rest van de opdracht. Dit kan 3000 euro in de pot brengen.

Bij opdracht 6.1 gaat ze heel laat in het spel, terwijl de mol vaak bij zulke spelen snel het spel inwilt. Haar filmpje is idd. niet gevonden, maar hier laat ze (weer) de kans schieten om eerder het park in te gaan en daar te mollen (zoals tijdrekken). bij het lasergamen ging ze ook vrij laat en laat anderen weer de kans om geld te verdienen.

Opdracht 6.2 is ook wel het toppunt. Kijk, ik kan snappen dat je wel doorhebt dat Merel je verdenkt als mol én ik kan snappen dat je probeert omgekeerde psychologie te gebruiken maar Merel was een fout antwoord aan het vullen, laat haar toch doen. Nu was ze effectief bezig met het sap aan het afpakken. Als Merel het dan aan haar zou geven, moet ze het goede antwoord vullen.

Dat is al 6 opdrachten waarin ik vind dat ze als mol raar of eerder passief doet.

De hints vind ik wel ijzersterk, maar ik heb geleerd uit ervaring dat hints niet eensluitend zijn. In het eerste seizoen dat ik volgde van WIDM (2013) was er een heel ding te doen over spelfouten te doen. Dat zou wijzen naar Paulien met haar boek (taal is zeg maar echt mijn ding). Dat was ook heel sterk maar bleek niets. Zo zijn er elk seizoen wel zaken te vinden die hints kunnen zijn, maar vaak zijn soms ijzersterke hints niets.
klaar voor de strijd

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 8-12-2025, 16:14:51 »
Merel en Loes waren beide goede antwoorden sap aan het geven. Zie de topic van de opdracht sinaasappelsopdracht. Maar van Loes was het minder waard, dan van Merel. Maar in de goede oven buis, waar Merel iets in wou zat nog niks.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 8-12-2025, 16:18:15 »
Eens met Wouter
Aanvullend heel laat de lasergame in. Doet de mol nooit.

Hints naar Luz zijn mooi

Voor mij is daar naast een bloedvlekje alles mee gezegd over t hele seizoen gezien

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #95 Gepost op: 8-12-2025, 16:45:52 »
De hints vind ik wel ijzersterk, maar ik heb geleerd uit ervaring dat hints niet eensluitend zijn. In het eerste seizoen dat ik volgde van WIDM (2013) was er een heel ding te doen over spelfouten te doen. Dat zou wijzen naar Paulien met haar boek (taal is zeg maar echt mijn ding)
Ben ik het zeker mee eens. In het seizoen van Loes en Jan was er de Schaakhint. Die kwam steeds terug. Leek te wijzen op de schaakster van het stel; Stine. Uiteindelijk ging zij exit, maar klopte de hint wel, want Jan ging in de finalebiecht bij een buitenschaakspel zitten. Tja, zo kan je een hint ook laten kloppen ::rofl:: ::regenboog::

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #96 Gepost op: 8-12-2025, 16:49:09 »
Sterke post van WV; eens. Loes werd hier in het begin voornamelijk gekozen vanwege onzichtbaarheid, onleesbaarheid van haar gedrag, maar niet op acties. De hints zouden voornamelijk achteraf erin zijn ge-edit om een finalist verdacht te maken.

Maar goed, toch een paar verdachte dingen van Loes:
Vaten
-twijfel zaaien over antwoord 43
-twijfel zaaien over de geur van de kurk

Tram
-verkeerd gaan zitten waardoor twee fotos fout

Line up
-toch een trekje bij Jurre zijn gedoe

Moordspel
-alle aandacht richten op bloedvlek in de bieb

verder kom ik uit mijn hoofd niet maar in voorgaande posts zal ongetwijfeld iets meer staan
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 16:56:18 door Mollem »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 8-12-2025, 17:29:07 »
Ik vind lastig bij Loes, want ik geef jou Wouter ook wel een beetje gelijk zeker bij aflevering 1 t/m 3 komt Loes niet goed over als mol en heeft ze als ze het echt is verkeerde beslissingen gemaakt. Daar ben ik echt volledig mee eens.

Toch kwam ze vanaf aflevering 4 wel steeds meer in beeld bij mij, dat was mijn reden ook op het forum te kijken. Want ik wist het echt niet meer, wie het was toen, ik had denk ik wel van de 7 kandidaten, 5 verdachten  ::rofl::

Ik heb al op jouw vorige bericht ook gereageerd dus ik ga nu even alleen focussen op aflevering 6, anders is het allemaal zo dubbel.

Bij de eerste opdracht, kan je dit ook nog uitleggen als eventuele voorkennis. Als zij de mol is weet ze dat waarschijnlijk twee mensen een aanbod krijgen en afgezonderd worden van de groep. Dit is totaal niet interessant voor de mol, zo zou ze dit makkelijk kunnen uitleggen als mol. Met inderdaad wel de risico dat waarschijnlijk veel dingen gevonden worden, maar zij is sws niet echt iemand die risico neemt valt mij op.

Ja en bij de tweede opdracht het blijft bijzonder die catfight van Merel en Loes. Maar daar vond ik dit stuk vooral vreemd:
In het begin vulde de kandidaten vooral de buis van de oven, die ook nog verkeerd was. Merel besloot om een andere buis sap te geven, sommige kandidaten zoals Loes snapte er niks van waarom ze dit deed. Ze zei in iets andere woorden, je doet de oven toch als eerst vanwege het opwarmen en plus ze waren daar toch al mee bezig, dus logische keuze. Maar wat is er dan veranderd in haar mening? Want het leek dat Loes, Merel echt niet begreep dat ze voor een andere buis ging ipv van de oven in het begin van de opdracht. Merel ging later voor de oven, maar Loes voor de wijn, ja die was bijna vol en in de oven zat nog niks. Waarom die switch? In haar denkpatroon van het begin is dit niet logisch. Ik kan dit alleen uitleggen door dat de eerste keer dat ze bezig waren met de buis van de oven het om een niet een goede sleutel ging. Of dat ze dacht we doen één item per keer, wat ook tijd kost.

Ook toen Loes de sleutel vond van de wijn, zei ze ik heb een sleutel liet ze het even zien en liep weg. Toen zei Kim, van de oven? Nee zei Loes, maar welke dan zei Merel. Ze heeft hier nooit een antwoord opgekregen. Je zag dat hier naast Merel, Kim ook de keuze van Loes niet snapte.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 23:34:48 door Mol1991 »

Offline Rinusoide

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 8-12-2025, 22:53:56 »
Laseropdracht nog eens teruggekeken, bij Loes & AM is er het een en ander aan de hand.

Anne-Marie pakt een tas van een stellingkast, haalt het mingeld eruit en gooit het op de grond. Dit laat ze op de grond liggen.

Loes heeft al een tas en loopt vervolgens ook naar deze hoek. De tas heeft ze in haar linkerhand/schouder. Deze tas gooit ze vervolgens over haar rechterschouder. Tussen beide shots zit een knip.
Waarom gaat Loes naar een plek waar AM net nog is geweest? En waarom gaat ze daar ineens met haar tas klooien?

En waar is dat mingeld gebleven? Zit dat nu in de tas die Loes al bij zich had?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 8-12-2025, 23:22:14 »
Die plek zat bij de uitgang, ze was op weg naar buiten en moest schuilen voor een tegenstander. Omdat ze moet bukken glijdt die tas van haar schouder en die gooit ze weer terug.