Ik ben ook met jou eens, maar toch moet de joker opdracht zeker doorgaan, want je laat Pieter-Jan niet voor niks komen. Wat nou als naast Anne-Marie de rest dacht nou zoveel interesse heb ik eigenlijk niet in dit en wil mijn item vinden en geld verdienen, kans is klein maar kan wel. Wat zou er dan gebeuren? Van dankjewel Pieter-Jan, maar je was toch niet nodig. Door als laatste te gaan, houd ze controle dat die joker opdracht sws doorging.
Wat nou als Loes als eerst ging, ze ging van alles verpesten en er zou geen tweede kandidaat de keus gemaakt hebben om naar het onwetende te gaan. Hoe zou Loes dit als mol moeten oplossen, want als mol wil je eigenlijk helemaal niet afgezonderd worden en je bent al heel lang in het speelveld. Maar er moet een tweede zijn, dan valt het toch enorm op als zij in eerste instantie steeds aanwezig was en bij de laatste paar minuten verdwenen is.
Ik snap dat de eerste reden lastig uit te leggen is, maar de tweede reden is nog een stuk lastigere, want hoe ga je dat als mol uitleggen aan de kandidaten.
De risico zat er gewoon in, ook was het een klein risico, dat ze misschien geen twee kandidaten konden vinden, dan moet de mol hier bijspringen.