Auteur Topic: [Kandidaat] Loes Haverkort  (gelezen 18942 keer)

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #100 Gepost op: 8-12-2025, 23:30:17 »
Maar toch is het mingeld van Anne-Marie inderdaad niet meer in beeld te zien. Zo lijkt het in eerste instantie wel.
Dat is wel vreemd, want zij waren de enige toen in het veld.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 8-12-2025, 23:39:06 »
Misschien heeft ze nog wel geld meegegrist.
Laat in het spel komen heeft als voordeel dat ze geld kan meenemen die anderen hebben laten liggen. Ik zie niet direct het voordeel om vroeg in het spel te komen.

Bij de scheikundeproef vermoed ik dat ze het muntje verwisseld heeft want ze was er als de kippen bij om die mee te grissen.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 23:42:35 door Molekule »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 8-12-2025, 23:42:32 »
Die plek zat bij de uitgang, ze was op weg naar buiten en moest schuilen voor een tegenstander. Omdat ze moet bukken glijdt die tas van haar schouder en die gooit ze weer terug.
Dit klopt niet, dit was nog maar het begin van toen ze binnen waren. Maar het bukken en dat haar tas afgleed klopt, maar ze kwam met twee tassen bij het busje en niet één. Ze kon makkelijk dus hier het mingeld pakken van Anne-Marie.
Net terug gezien. Ze heeft alleen een super klein rondje gemaakt, lijkt volgens de beelden heel kort binnen geweest te zijn. Korter dan wie dan ook. Bijzonder! Misschien veel geknipt in door de makers?
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 23:51:58 door Mol1991 »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 8-12-2025, 23:57:11 »
Dit klopt niet, dit was nog maar het begin van toen ze binnen waren. Maar het bukken en dat haar tas afgleed klopt, maar ze kwam met twee tassen bij het busje en niet één. Ze kon makkelijk dus hier het mingeld pakken van Anne-Marie.
Net terug gezien. Ze heeft alleen een super klein rondje gemaakt, lijkt volgens de beelden heel kort binnen geweest te zijn. Korter dan wie dan ook. Bijzonder! Misschien veel geknipt in door de makers?

Nee, dit gebeurt vlak voor ze de tas van de ballerina pakt. Het begint op 00:35:12 en eindigt op 00:35:32.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 23:59:57 door Eva. »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 9-12-2025, 00:06:11 »
Nee, dit gebeurt vlak voor ze de tas van de ballerina pakt. Het begint op 00:35:12 en eindigt op 00:35:32.
Klopt, maar toch is het een bijzonder moment. Want waar is de mingeld van Anne-Marie gebleven? En dit:
Misschien heeft ze nog wel geld meegegrist.
Laat in het spel komen heeft als voordeel dat ze geld kan meenemen die anderen hebben laten liggen. Ik zie niet direct het voordeel om vroeg in het spel te komen.

Waarom zien we Loes eigenlijk zo kort in beeld? Ze lijkt korter binnen te zijn geweest dan wie dan ook, niet eens 15 minuten. Of lijkt dit, maar zo en heeft ze in werkelijkheid redelijk wat mingeld gepakt? Want er zijn waarschijnlijk best wel wat kandidaten die het mingeld op de grond hebben gelegd.

Dit laatste wat ik nu zeg, kan je soort wel verwijten aan een lichte tunnel op Loes.
Maar toen Rik zei dat er mingeld in zat, vond ik haar reactie het minst geschrokken overkomen.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2025, 07:30:31 door Mol1991 »

Offline Mimitje

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 9-12-2025, 19:20:35 »
Een oven kan toch voorverwarmd worden zonder m te openen?

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 10-12-2025, 16:36:36 »
Een oven kan toch voorverwarmd worden zonder m te openen?
Ja, wat ik weet wel.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 10-12-2025, 16:41:53 »
Tenzij het een ouderwetse gasoven is :)

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 10-12-2025, 21:26:07 »
Ik snap wel waarom in deze topic het zo rustig is, want behoorlijk veel mensen hebben al genoeg bewijs voor haar sinds het begin en we hoeven dit niet te bewijzen. Anders wordt het ook wel sneu en veel voor de rest  :-X

Neem dit niet serieus hè, dit is sarcastich. Maar vond het wel grappig om te zeggen.

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #109 Gepost op: 11-12-2025, 00:41:17 »
Als Loes de mol is, hoop ik echt omver geblazen te worden want zoals ik al eerder zei: ze zit vaak zo slecht of ze schiet pas zo laat in actie. Neem nu opdracht 6.1: ze gaat als laatste op het terrein. hierdoor kunnen Nathan, merel en Jurre al alle goede voorwerpen meebrengen. of 6.2: met Merel vechten omdat ze beide een goed antwoord willen vullen. Ik zie hier 2 kandidaten die elkaar verdenken in.

De mol zit nooit altijd op de goede positie. Alleen begint het bij Loes echt teveel te worden. Ik gaf eerder al een lijstje op van opdrachten waar Loes echt slecht zit als mol en daar mag 6.1 al zeker bij.
klaar voor de strijd

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 11-12-2025, 07:28:52 »
Maar Wouter toch kan je bij de waterglijbanenpark en de lasergameopdracht uitleggen waarom zij als mol als één van de laatste is. En dat heeft in beide gevallen te maken met voorkennis.

Bij lasergameopdracht weet de mol dat de kans groot is dat ze het mingeld op de grond achterlaten. Want ze hadden afgesproken om de tassen eerst te checken, de kans dat gebeurd in het veld zelf is groot en door haast het op de grond gooien. Om die reden kan je best als één van de laatste naar binnen om het mingeld te pakken en zij was volgens de beelden niet eens meer dan 15 minuten binnen zelfs minder dan wie dan ook. Maar is dit echt zo?

Bij de waterglijbanenpark, als mol weet je dat er zeker twee kandidaten iets anders gaan doen en waarschijnlijk moest deze opdracht 100% doorgaan. Het zou ook raar zijn als Pieter-Jan voor niks kwam. Toch? Dan heeft het voor de mol geen zin om als één van de eerste te gaan, want zou naast Anne-Marie niemand zijn kon zij nog mee als eventuele red middel. En was dit niet nodig, kon ze dit doen: Toen Loes, Nathan vroeg moet ik niet beide meenemen. Was ze al bezig met de rechter landkaart eraf te halen. Dus ga, maar vanuit dat de rechter al sws niet klopte. Maar door die vraag valt ze gewoon minder op als mol en zeker toen Nathan zei doe, maar voor de zekerheid wel. En als hij zei nee, doe maar 1 was de fout al gemaakt door Loes. Wat ze dus deed.
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 08:14:12 door Mol1991 »

« Reactie #111 Gepost op: 11-12-2025, 14:37:45 »
Als Loes de mol is, hoop ik echt omver geblazen te worden want zoals ik al eerder zei: ze zit vaak zo slecht of ze schiet pas zo laat in actie. Neem nu opdracht 6.1: ze gaat als laatste op het terrein. hierdoor kunnen Nathan, merel en Jurre al alle goede voorwerpen meebrengen. of 6.2: met Merel vechten omdat ze beide een goed antwoord willen vullen. Ik zie hier 2 kandidaten die elkaar verdenken in.

De mol zit nooit altijd op de goede positie. Alleen begint het bij Loes echt teveel te worden. Ik gaf eerder al een lijstje op van opdrachten waar Loes echt slecht zit als mol en daar mag 6.1 al zeker bij.

Om nog even kritisch te blijven: van Loes zijn hier maar 6 pagina's volgeschreven, en dat terwijl ze meer verdacht wordt op dit forum. Van Nathan twee keer zoveel. Is het juist niet onverdacht dat er over Loes niet zoveel te melden valt?

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 11-12-2025, 14:50:22 »
Om nog even kritisch te blijven: van Loes zijn hier maar 6 pagina's volgeschreven, en dat terwijl ze meer verdacht wordt op dit forum. Van Nathan twee keer zoveel. Is het juist niet onverdacht dat er over Loes niet zoveel te melden valt?

Ja, maar dat betekent niks. Ik had verwacht dat er hier ook meer stond eerlijk, maar als alles al duidelijk is voor veel waarom moeten ze het constant bewijzen als ze het is. Dus zo apart is dit niet. Aantal pagina's zegt niks. En bij Nathan zijn de laatste pagina’s ook redelijk gevuld met mensen die hem totaal niet als mol zien.
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 15:57:34 door Mol1991 »

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 11-12-2025, 17:13:39 »
Het ligt in ieder geval niet aan jou dat het hier weinig pagina's zijn Mol1991 haha

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 11-12-2025, 17:17:10 »
Het ligt in ieder geval niet aan jou dat het hier weinig pagina's zijn Mol1991 haha
Haha dankje en bij de topic van Nathan ook niet, want daar staan ook super veel berichten van mij in  ::rofl::

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #115 Gepost op: 11-12-2025, 17:28:21 »
Maar Wouter toch kan je bij de waterglijbanenpark en de lasergameopdracht uitleggen waarom zij als mol als één van de laatste is. En dat heeft in beide gevallen te maken met voorkennis.

Bij lasergameopdracht weet de mol dat de kans groot is dat ze het mingeld op de grond achterlaten. Want ze hadden afgesproken om de tassen eerst te checken, de kans dat gebeurd in het veld zelf is groot en door haast het op de grond gooien. Om die reden kan je best als één van de laatste naar binnen om het mingeld te pakken en zij was volgens de beelden niet eens meer dan 15 minuten binnen zelfs minder dan wie dan ook. Maar is dit echt zo?

Bij de waterglijbanenpark, als mol weet je dat er zeker twee kandidaten iets anders gaan doen en waarschijnlijk moest deze opdracht 100% doorgaan. Het zou ook raar zijn als Pieter-Jan voor niks kwam. Toch? Dan heeft het voor de mol geen zin om als één van de eerste te gaan, want zou naast Anne-Marie niemand zijn kon zij nog mee als eventuele red middel. En was dit niet nodig, kon ze dit doen: Toen Loes, Nathan vroeg moet ik niet beide meenemen. Was ze al bezig met de rechter landkaart eraf te halen. Dus ga, maar vanuit dat de rechter al sws niet klopte. Maar door die vraag valt ze gewoon minder op als mol en zeker toen Nathan zei doe, maar voor de zekerheid wel. En als hij zei nee, doe maar 1 was de fout al gemaakt door Loes. Wat ze dus deed.

Ik vind dit niet echt sterk allemaal, beetje indirecte oorzaken, maar leuk hoe Loes wordt verdedigd.
De ervaring leert dat de mol het allerliefst lang ongecontroleerd in het speelveld wil zijn, solo dus, om zoveel mogelijk te kunnen mollen. Hier had Loes als mol echt haar kans moeten pakken. Het scenario was er voor bedacht: de eerste kandidaten zullen het veld verlaten voor de opdracht met de jokers, de mol is daarna alleen en kan items wegmaken, eigen items niet vinden, tijdrekken, etc. wat nog binnen de grenzen van geloofwaardigheid past.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 11-12-2025, 17:51:48 »
Ik ben ook met jou eens, maar toch moet de joker opdracht zeker doorgaan, want je laat Pieter-Jan niet voor niks komen. Wat nou als naast Anne-Marie de rest dacht nou zoveel interesse heb ik eigenlijk niet in dit en wil mijn item vinden en geld verdienen, kans is klein maar kan wel. Wat zou er dan gebeuren? Van dankjewel Pieter-Jan, maar je was toch niet nodig. Door als laatste te gaan, houd ze controle dat die joker opdracht sws doorging.

Wat nou als Loes als eerst ging, ze ging van alles verpesten en er zou geen tweede kandidaat de keus gemaakt hebben om naar het onwetende te gaan. Hoe zou Loes dit als mol moeten oplossen, want als mol wil je eigenlijk helemaal niet afgezonderd worden en je bent al heel lang in het speelveld. Maar er moet een tweede zijn, dan valt het toch enorm op als zij in eerste instantie steeds aanwezig was en bij de laatste paar minuten verdwenen is.

Ik snap dat de eerste reden lastig uit te leggen is, maar de tweede reden is nog een stuk lastigere, want hoe ga je dat als mol uitleggen aan de kandidaten.

De risico zat er gewoon in, ook was het een klein risico, dat ze misschien geen twee kandidaten konden vinden, dan moet de mol hier bijspringen.
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 18:02:21 door Mol1991 »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #117 Gepost op: 11-12-2025, 18:01:06 »
Feit dat Nathan dat niet is ‘gelukt’ zegt toch genoeg dan...
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 18:05:35 door Mollem »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 11-12-2025, 18:04:11 »
Nee helemaal niet, want als mol weet je niet wat de kandidaten zouden doen van tevoren. De kandidaten zelf wisten niet eens wat ze precies gingen doen tijdens deze opdracht en vooral niet wat ze tegen zouden komen onderweg, voor dat ze bij Rik aankwamen. En na de uitleg van Rik wisten de kandidaten ook niks van de joker opdracht, wat de mol wel wist.
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 18:29:13 door Mol1991 »

« Reactie #119 Gepost op: 11-12-2025, 18:28:49 »
Misschien kan je het ook zo uitleggen: dat Loes als Mol gehinderd werd door Nathan de Eerlijke Enthousiasteling die maar in het spel bleef (en die de mol dus verhinderde om  überhaupt in het spel te komen)
 ;D ;D ;D