Auteur Topic: [Kandidaat] Loes Haverkort  (gelezen 18970 keer)

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #120 Gepost op: 11-12-2025, 18:46:16 »
Wel fijn dat wij bij Loes niet hoeven te zeggen dat zij te afhankelijk is van fouten van anderen  ;D Maar veel dingen bij haar met voorkennis te maken heeft.
Dat is dan wel weer een opluchting  ;D
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 21:29:23 door Mol1991 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 11-12-2025, 19:05:44 »
Om nog even kritisch te blijven: van Loes zijn hier maar 6 pagina's volgeschreven, en dat terwijl ze meer verdacht wordt op dit forum. Van Nathan twee keer zoveel. Is het juist niet onverdacht dat er over Loes niet zoveel te melden valt?
Sinds wanneer is kwantiteit ook een garantie voor kwaliteit?
Misschien zijn de mensen die Loes verdenken en Nathan niet of minder, gewoon wat discreter en stiller? Wie zal het zeggen. Daar ga ik het bij houden.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #122 Gepost op: 12-12-2025, 00:20:34 »
Om nog even kritisch te blijven: van Loes zijn hier maar 6 pagina's volgeschreven, en dat terwijl ze meer verdacht wordt op dit forum. Van Nathan twee keer zoveel. Is het juist niet onverdacht dat er over Loes niet zoveel te melden valt?
Als je ziet hoeveel er in het Nathan topic over Loes wordt gesproken dan zegt dit niet zoveel volgens mij.
Daar komt bij dat molacties heel vaak worden beschreven in de opdrachten topics, waar ze volgens mij ook thuishoren. In dit topics kun je namelijk heel mooi de (mol)posities en wat iedereen deed bij zo'n opdracht met elkaar vergelijken om erachter te komen wie hier het meest kandidaats was en wie het meest mols. Kandidaten topics gaan naar mijn mening ook te veel een tunnel in.
« Laatst bewerkt op: 12-12-2025, 00:23:35 door MartinJ »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 12-12-2025, 07:43:14 »
Ik geef je gelijk MartinJ, maar het zou voor mensen die voorbeeld voor het eerst op het forum komen of specifiek willen weten wat verdachte dingen zijn van Loes, ook fijn zijn als hier ook dingen staan. Er zijn gewoon mensen die niet elke keer van de start meelezen. Ik snap dat veel mensen niet alle topics na willen lezen waar Loes nu precies verdacht bij was, dit kost gewoon te veel tijd, zeker als je pas later op dit forum terecht komt, dit merkte ik toen ik pas na aflevering 4 (ik kom altijd pas rond die tijd op het forum, doe ik bewust) op het forum kwam. Ik zat toen meer op Anne-Marie en Kim en toen zag ik dat hier vooral Loes verdacht werd, de eerste gedachte was om in dit topic te kijken waar ik niet echt wijzer werd, er was toen, maar anderhalve pagina met één echte lijst en verder wat dingen waar ik niet zoveel aan had. Ik werd pas wijzer toen ik seizoen 18 t/m de aflevering dat Loes eruit ging vergelijken met dit seizoen. En bij het terugkijken van dit seizoen wel gelijk dingen zag wat met voorkennis te maken had bij haar.

Bij Nathan topic gaat dan ook veel over Loes, maar qua echt lijstjes doen zij het wel beter vind ik. Ik probeer zelf bij de topic van Loes nu beetje mij best te doen met lijstjes.

Ik zou graag waarderen als er voorbeeld na elke aflevering een lijstje komt met verdachte dingen bij elke kandidaat zou staan in zijn of haar topic. Natuurlijk wil ik graag daar mij bijdrage aan leveren, maar dat maakt het wel overzichterlijk voor mensen die pas laat op het forum kijken en bewust na de topic van de kandidaten gaan kijken ipv al de rest te lezen, maar over het algemeen is dit ook overzichtelijker vind ik. Natuurlijk is vaak dit uit een tunnel bekeken, maar dit heb je ook bij de opdrachten topics en afleverings topics dat mensen daar vaak ook hun eigen mol verdedigen. Ik zet dit laatste ook zo even in de evaluatie topic.
« Laatst bewerkt op: 12-12-2025, 09:43:19 door Mol1991 »

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #124 Gepost op: 12-12-2025, 11:04:08 »
Ik geef je gelijk MartinJ, maar het zou voor mensen die voorbeeld voor het eerst op het forum komen of specifiek willen weten wat verdachte dingen zijn van Loes, ook fijn zijn als hier ook dingen staan.
Als je alles in kandidaten topics gaat plaatsen, worden die niet alleen gigantisch lang maar krijg je ook duplicatie en discussies die door elkaar heen gaan. Neem nu die catfight tussen Merel en Loes bij de sinaasappels. De Merel verdenkers zullen in haar topic gaan beweren hoe verdacht Merel hier is. De Loes verdenkers kijken vanaf de kant van Loes hierna en zullen hier ongetwijfeld ook wel wat van vinden.
Er is voortdurend interactie tussen kandidaten in dit spel, waarbij de een de actie van Henk verdacht vindt en de ander die van Ingrid. Zo kan Henk bijvoorbeeld een verkeerd antwoord op een vraag geven en Ingrid hierop enthousiast reageren met ja, dat is goed. Wie is dan de mol, Henk of Ingrid? Ga je dit dan beschrijven in het Henk topic of in het Ingrid topic? Of erger nog, zowel in het Henk topic, Ingrid topic en het opdracht topic waar dit zich afspeelde.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 12-12-2025, 11:20:29 »
Nou liever te lange topics dan, maar 7 pagina’s met bijna geen enkel duidelijke aanwijzing waarom Loes de mol is. En het hoeft ook niet allemaal dubbel te zijn.

Je kan ook zeggen na elke aflevering komt bij de kandidaten die er nog in zitten een lijst met verdachte dingen en minder verdachten dingen, dan hou je ten eerste overzicht (wat ik vaak hier toch wel een beetje mis op het forum). Dan mogen mensen erop reageren, maar je kan ook zeggen als moderator dat in de kandidaten topic vooral de lijstjes komen en dat je beter kan reageren in de topics van de aflevering en opdracht zelf. Dat is niet moeilijk te regelen lijkt mij.

Er zijn ook overzichten bij follow the money elk jaar, dus dit kan ook bij de kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 12-12-2025, 11:36:13 door Mol1991 »

« Reactie #126 Gepost op: 12-12-2025, 11:38:23 »
Mijn stukje werd iets te serieus genomen :-) Het zou namelijk wel makkelijk zijn als je zou kunnen aflezen aan de hoeveelheid topics hoeveel verdachte acties iemand werkelijk heeft, nietwaar?  Zelf ben ik een beetje het spoor bijster, bij de beide 'hoofdverdachten' (N en L) kan ik me voorstellen dat zij de mol zijn, maar ook vaak helemaal niet.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 12-12-2025, 11:40:01 »
Ja, in dit geval mis jij het overzicht ook van wat zijn de verdachte dingen en minder verdachte dingen bij een kandidaat, zoals bij jouw Nathan en Loes. Of zie ik dit verkeerd?

« Reactie #128 Gepost op: 12-12-2025, 11:48:02 »
Ja, in dit geval mis jij het overzicht ook van wat zijn de verdachte dingen en minder verdachte dingen bij een kandidaat, zoals bij jouw Nathan en Loes. Of zie ik dit verkeerd?

Dank ja. Je ziet het helemaal goed :-)

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 12-12-2025, 11:57:12 »
Zou ik voorbeeld een mol alleen moeten kiezen, wat in de kandidatentopic staat, had ik nooit Loes als mol gezien. Ik kwam bij Loes, door zelf dingen uit te zoeken en met een klein beetje hulp van het forum.

Bij overzichten kan je veel beter dingen vergelijken dan alles, maar doorlezen wat bij een aflevering of opdracht staat. Dan raak ik het overzicht snel kwijt.
« Laatst bewerkt op: 12-12-2025, 11:59:06 door Mol1991 »

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #130 Gepost op: 12-12-2025, 17:11:24 »
Sinds wanneer is kwantiteit ook een garantie voor kwaliteit?
Misschien zijn de mensen die Loes verdenken en Nathan niet of minder, gewoon wat discreter en stiller? Wie zal het zeggen. Daar ga ik het bij houden.

Nou, dat durf ik te betwijfelen  :D Sommige Loesverdenkers schrijven hele rijen vol in het Nathantopic. Wat geweldig is overigens, want hoe lang geleden is het al wel niet bij WIDM dat er tot aan de laatste aflevering nog zoveel debat en spreiding van verdenkingen is? Is al wel wat jaartjes geleden, dus dit is gewoon genieten, alle activiteit hier op het forum nu.

En wat Loes betreft, ja mocht ze de mol zijn dan is ze een standaard en fletse mol, zoals het nu lijkt. Dus er valt verder ook nog niet zoveel over haar te schrijven tot nu toe  :P

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 12-12-2025, 17:48:44 »
Meestal reageer ik niet op berichten tenzij ze heel interessant zijn. Voor de rest denk ik er ‘t mijne van en dat hoef ik niet per se hier te schrijven.
Soms ben ik zelf zo ontevreden met de kwaliteit van wat ik heb gepost dat ik het later gewoon verwijder.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 12-12-2025, 17:54:26 »
Soms ben ik zelf zo ontevreden met de kwaliteit van wat ik heb gepost dat ik het later gewoon verwijder.
Oh jammer, het bericht van iemand hoeft echt niet perfect te zijn en het is juist leuk om andere berichten van mensen en hun mening over dingen te lezen vind ik.
« Laatst bewerkt op: 12-12-2025, 17:56:31 door Mol1991 »

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #133 Gepost op: 12-12-2025, 17:58:09 »
Meestal reageer ik niet op berichten tenzij ze heel interessant zijn. Voor de rest denk ik er ‘t mijne van en dat hoef ik niet per se hier te schrijven.

Snap ik en soms is er gewoon wat meer reuring en discussie in een ander topic, zoals nu bij Nathan, wat dan weer anderen aantrekt. Maar met een grote meerderheid op dit forum die Loes verdenkt (58.8% tegenover 31.5% voor Nathan op nr 2) is het wel redelijk stil hier, eens met milliemollie

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 12-12-2025, 18:47:43 »
Sinds mijn overtuigende bewijs voor Loes als mol m.b.t. haar lichaamshouding tijdens executies (in vergelijking met seizoen 18) op pagina 3 van dit topic is er niet veel meer bewijs/discussie nodig denk ik zo :P

Er zijn nog 2 momenten meer welke ik doorslaggevend vind voor Loes als mol:
-Tijdens (mis)gunnen, probeert Loes Kim & Jurre te laten kiezen voor Merel (die -250 had gegooid), door te zeggen: ''dan wil ze natuurlijk zeggen dat we haar voor de zekerheid niet kiezen, zodat zij haar eigen joker behoudt''. Het proberen te framen van Merel dat zij jokers zou hebben gegooid (en zij hadden met elkaar afgesproken voor de 3 jokers te gaan, welke ze konden afpakken als ze iemand kozen die op de joker had gegooid), maar in werkelijkheid de -250 willen verdubbelen als mol.
-Na de opdracht Gevonden Voorwerpen (zwembad opdracht), komen Annemarie en Kim terug van hun geheime joker opdracht, en verzint Annemarie dat ze ook info over de mol hebben kunnen krijgen. De gezichtsuitdrukking van Loes hierna spreekt boekdelen; ze haalt haar wenkbrauw op, kijkt richting camera, daarna gaat ze haar vingers inspecteren. Een moment daarna kijkt Merel Loes aan (Merel zit op Loes), en lijkt te beseffen dat Loes hier raar op reageert, en kijkt haar aan met een blik van ''zie je wel, Loes is de mol, ik heb je door''

Heb nog een hele waslijst, maar zal die jullie besparen, een paar punten nog:
-Postzegel hints (selo=Loes)
-Luz=licht maar spreek je uit als Loes, veel licht hints, zoals in de laatste opdracht Uittesten ''als je op de knop drukt.. breng je een glimp van mij aan het licht''
-Vat van gemiddelde leeftijd met 43 erop moest uitgekozen worden, en het was de laatste dag dat Loes 43 was. Ze suggereerde tevens dat ''wij moeten 43 aan hun (het andere groepje) doorgeven, en zij moeten een port proeven die 43 jaar oud is en dan krijgen wij weer een aanwijzing voor de vaten'' (briljante molactie imo)
-In Resultaatgericht de enige, samen met Sahil, die hand niet opsteekt voor test afbreken (beetje half-half, maar zegt ''we zijn niet in de meerderheid'' nadat Sahil zegt ''jij zit te twijfelen'' en alle anderen de hand omhoog hebben)
-In the Line-Up zie je ze duidelijk glimlachen wanneer Jurre zijn scheetjes verhaal begint (en sommige anderen de armen naast hun lichaam doen)
-Liefs uit Lissabon, fout antwoord bij waar haar vorig seizoen is gestart, was Rusland/Moskou ipv Georgië
-Alibi, Op het eind UV-licht bij zich (waardoor de rest er niet mee op zoek kon naar bloedsporen). ''Ontdekt'' moordplek de bibliotheek door maar heel even op het spatje bloed te schijnen met UV licht, en niet verder de kamer in richting kapel. Vragen aan tuinman of Maid in testament staat, dus groep sturen op Maid ipv Kok
-Gevonden Voorwerpen, 'Stroopwafels' suggestie voor Nathan's voorwerp, 'Moet ik niet beide landkaarten meenemen?" waarna Nahan bevestigd

Heb er dus nog veel meer, maar laat het hierbij :P
« Laatst bewerkt op: 12-12-2025, 18:52:13 door Speurmol »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 12-12-2025, 20:04:02 »
Heel fijn Speurmol dankjewel, zulke lijsten misten ik een beetje hier.  :)
Verder helemaal mee eens met je lijst, maar ook wat nieuwe dingen gezien!

Btw Kim lijkt ook na het verhaal van Anne-Marie dat ze ook info hebben over de mol, na Loes te kijken, zij keek zelfs eerder naar Loes dan Merel. Volgens mij kijkt Nathan, Loes ook vreemd aan. Of ik zie het verkeerd bij Nathan, bij Kim weet ik het zeker.

Behalve Anne-Marie en Jurre lijken gefocust te zijn op het gesprek wat gaande is.

Dus zou zomaar kunnen, dat alle kandidaten nu richting Loes kijken. Of misschien zelfs al deden. En lijkt dat Merel ook door heeft dat Kim en Nathan na Loes kijken.
« Laatst bewerkt op: 13-12-2025, 08:19:35 door Mol1991 »

Online Molest

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 12-12-2025, 21:54:55 »
Ik volg het seizoen niet zo intensief, maar lees wel mee. Het zou volgens sommigen onmols zijn van Loes om pas laat het laserveld in te gaan. Maar was het juist niet slim om eerst af te wachten of de tassen bij terugkeer gecontroleerd zouden worden door de andere kandidaten? Als eerste gaan en betrapt worden met een tas vol mingeld is een groot risico voor de Mol.

Ook had ze veel belangstelling voor een tas die vlakbij een van de schutters stond, en waarvan je mag aannemen dat de meesten die liever niet willen pakken. Ik kan me niet herinneren of ze die daadwerkelijk heeft meegenomen, maar daar kan zo maar een hoop mingeld in hebben gezeten.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 12-12-2025, 22:07:41 »
Wat ook vreemd is: als Loes bij de zwembadproef terugkomt met de twee kaarten, dan zegt ze “ik heb ze alle twee meegebracht”, en dan naar Jurre “jij hebt geen twee telefoons meegebracht?”, terwijl op dat moment nog niet verteld was dat er twee telefoons waren, want Jurre legt het even later uit aan Merel. Hoezo weet Loes dat dan wel al?
Overigens zie je dat ze wel degelijk probeert om na Nathan en Anne-Marie naar binnen te gaan, maar Kim overrulet haar.
Bij de sinaasappels kan ze niet genoeg benadrukken bij iedereen dat de oven-sleutel fout was (want daar had zij niks mee te maken), om dan bij de goede eigen sleutel voor het bakpoeder dit ook extra te benadrukken.
Een van de meest opmerkelijke momenten van Loes vind ik het moment dat ze naar het muntje grijpt, waar de proef uiteindelijk ook misloopt. Een verwisseltruc met ander type muntje is hier een voor de hand liggende molsabotage.
« Laatst bewerkt op: 13-12-2025, 07:32:52 door Molekule »

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 13-12-2025, 10:27:04 »
Sinds mijn overtuigende bewijs voor Loes als mol m.b.t. haar lichaamshouding tijdens executies (in vergelijking met seizoen 18) op pagina 3 van dit topic is er niet veel meer bewijs/discussie nodig denk ik zo :P

Er zijn nog 2 momenten meer welke ik doorslaggevend vind voor Loes als mol:
-Tijdens (mis)gunnen, probeert Loes Kim & Jurre te laten kiezen voor Merel (die -250 had gegooid), door te zeggen: ''dan wil ze natuurlijk zeggen dat we haar voor de zekerheid niet kiezen, zodat zij haar eigen joker behoudt''. Het proberen te framen van Merel dat zij jokers zou hebben gegooid (en zij hadden met elkaar afgesproken voor de 3 jokers te gaan, welke ze konden afpakken als ze iemand kozen die op de joker had gegooid), maar in werkelijkheid de -250 willen verdubbelen als mol.
-Na de opdracht Gevonden Voorwerpen (zwembad opdracht), komen Annemarie en Kim terug van hun geheime joker opdracht, en verzint Annemarie dat ze ook info over de mol hebben kunnen krijgen. De gezichtsuitdrukking van Loes hierna spreekt boekdelen; ze haalt haar wenkbrauw op, kijkt richting camera, daarna gaat ze haar vingers inspecteren. Een moment daarna kijkt Merel Loes aan (Merel zit op Loes), en lijkt te beseffen dat Loes hier raar op reageert, en kijkt haar aan met een blik van ''zie je wel, Loes is de mol, ik heb je door''

Heb nog een hele waslijst, maar zal die jullie besparen, een paar punten nog:
-Postzegel hints (selo=Loes)
-Luz=licht maar spreek je uit als Loes, veel licht hints, zoals in de laatste opdracht Uittesten ''als je op de knop drukt.. breng je een glimp van mij aan het licht''
-Vat van gemiddelde leeftijd met 43 erop moest uitgekozen worden, en het was de laatste dag dat Loes 43 was. Ze suggereerde tevens dat ''wij moeten 43 aan hun (het andere groepje) doorgeven, en zij moeten een port proeven die 43 jaar oud is en dan krijgen wij weer een aanwijzing voor de vaten'' (briljante molactie imo)
-In Resultaatgericht de enige, samen met Sahil, die hand niet opsteekt voor test afbreken (beetje half-half, maar zegt ''we zijn niet in de meerderheid'' nadat Sahil zegt ''jij zit te twijfelen'' en alle anderen de hand omhoog hebben)
-In the Line-Up zie je ze duidelijk glimlachen wanneer Jurre zijn scheetjes verhaal begint (en sommige anderen de armen naast hun lichaam doen)
-Liefs uit Lissabon, fout antwoord bij waar haar vorig seizoen is gestart, was Rusland/Moskou ipv Georgië
-Alibi, Op het eind UV-licht bij zich (waardoor de rest er niet mee op zoek kon naar bloedsporen). ''Ontdekt'' moordplek de bibliotheek door maar heel even op het spatje bloed te schijnen met UV licht, en niet verder de kamer in richting kapel. Vragen aan tuinman of Maid in testament staat, dus groep sturen op Maid ipv Kok
-Gevonden Voorwerpen, 'Stroopwafels' suggestie voor Nathan's voorwerp, 'Moet ik niet beide landkaarten meenemen?" waarna Nahan bevestigd

Heb er dus nog veel meer, maar laat het hierbij :P

Als het idd zo opgesomd wordt laten jullie me toch twijfelen aan nathan ,jongens :p

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 13-12-2025, 11:06:32 »
Als het idd zo opgesomd wordt laten jullie me toch twijfelen aan nathan ,jongens :p
Daarom hadden we deze lijstjes ook nodig om Nathan verdenkers te overtuigen. Nee grapje  ::rofl::
Maar het maakt inderdaad gelijk ineens stuk overzichtelijk zo.