Auteur Topic: [WIDM] Evaluatietopic  (gelezen 4977 keer)

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #20 Gepost op: 8-11-2025, 22:55:31 »
Daarom vond ik het juist een goede twist, omdat hier kandidaten gedrag wordt beloond, iets wat de mol uit de tent moet lokken. En je als kandidaat niet gauw aan toe wilt geven, omdat je dan als kandidaat gezien kan worden. Lekker psychologisch laagje... Alleen is 5 minuten veels te weinig tijd om dat tot uiting te brengen.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

« Reactie #21 Gepost op: 8-11-2025, 23:02:38 »
Ik vind het nog wat lastig om een oordeel te hebben. Wel vind ik het gek dat ze goede vrienden in hetzelfde seizoen zetten. Die trekken met elkaar op, maar sluiten anderen ook buiten. Die gaan zich tactisch verdelen bij opdrachten en vertellen elkaar alles om samen zo ver mogelijk te komen.

Ik vind dit eigenlijk gewoon een onlogische inschattingsfout en ben benieuwd waarom hiervoor gekozen is.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 8-11-2025, 23:33:02 »
Dus de mol is geen man? Dat lijkt me een dwaalspoor. Ik blijf bij wél een man.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 9-11-2025, 00:02:44 »
Wow! Wat was deze aflevering moor filmisch in elkaar gezet. Lekker rauw sfeertje. Prachtige ondersteuning met muziek ook.
 ::bravo::

..0DATIE

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #24 Gepost op: 9-11-2025, 00:13:23 »
Ik vind de lagen die opeens in het spel zijn toegevoegd door 5 oudmollen mee te laten doen geweldig. Mag wat mij betreft vaker dan 1 keer in de 25 jaar  ;D

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 9-11-2025, 16:18:21 »
Ik vind het nog wat lastig om een oordeel te hebben. Wel vind ik het gek dat ze goede vrienden in hetzelfde seizoen zetten. Die trekken met elkaar op, maar sluiten anderen ook buiten. Die gaan zich tactisch verdelen bij opdrachten en vertellen elkaar alles om samen zo ver mogelijk te komen.

Ik vind dit eigenlijk gewoon een onlogische inschattingsfout en ben benieuwd waarom hiervoor gekozen is.

Dit vind ik inderdaad ook jammer maar als we het exclusieve beeldmateriaal mogen geloven valt het met die vriendschap wel mee.

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 9-11-2025, 19:01:53 »
Ik heb de afgelopen jaren om verschillende redenen nauwelijks WIDM gevolgd, maar ik moet zeggen dat door dit jubileumseizoen ik weer echt aan het genieten ben van WIDM. Het kijkplezier is terug.  ::bravo::

Offline kovcamaus

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 9-11-2025, 19:06:56 »
Vind het een superleuk seizoen tot nu toe  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: Goede opdrachten, leuke kandidaten, mooie shots. Alles top

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #28 Gepost op: 9-11-2025, 21:23:37 »
Ik ben heel erg te spreken over de eerste twee afleveringen ::bravo:: Ik zie zoveel verbeteringen ten opzichten van een paar seizoenen geleden. Het is allemaal veel filmischer in beeld gebracht én ik zie verbeteringen in de opdrachten. De makers hebben goede elementen uit de Vlaamse versie meegenomen, maar zonder afbreuk te doen aan de kenmerkende stijl van Wie is de Mol?.

• Gelaagde opdrachten, deelopdrachten én opdrachten waar echte vaardigheden voor nodig zijn (liegen, proeven, scheikundeproefjes doen)  ::love::
  • Overzichtskaartjes ::love::
  • Meer beelden van buiten de opdrachten om ::love::
  • Gewaagde muziekkeuze, van fado tot I'm Every Woman  ::love::
  • Toch weer nieuwe twists ::love::

Verbeterpunten:
  • De eerste aflevering had maar één opdracht waar (voorlopig) geld mee verdiend kon worden, waardoor er nog wat weinig te speuren viel. De kandidaten hebben ook in vier opdrachten tijd twee testen moeten maken. Één extra opdracht per aflevering zou de speurtocht spannender maken.
  • Negen mensen overvliegen voor één opdracht? ::ohno:: Deze opdracht had prima in Nederland gefilmd kunnen worden. En zoals joligmolletje al hierboven heeft gezegd, had Ellie ook prima vanuit huis een cameo kunnen maken.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2025, 22:59:00 door Pac »
...óf niet!

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #29 Gepost op: 9-11-2025, 22:45:15 »
Mooie tweede aflevering. Leuk om weer zoveel referenties te zien naar eerdere seizoenen. Qua klimaat vind ik het wel enigszins jammer dat er zoveel mensen worden ingevlogen voor relatief weinig tijd, Ellie is natuurlijk top, maar ze had dit ook via een videoverbinding kunnen doen.

Ik vond de opdrachten mooi in elkaar zitten. Wel jammer dat de mol is ingelicht over de voorkennis van Nathan. De mol zal deze dus niet laten zien, waardoor de twist eigenlijk in het water valt.

De test-twist vond ik minder. Waarom zou je als kandidaat in hemelsnaam door willen spelen?

Sorry? heb je wie is de mol gekeken afgelopen jaren haha? Kandidaten doen vooral alles om GEEN geld te willen verdienen > want verdacht. Dus dat ze hier als groep voor de pot gingen vond ik juist heel verfrissend en a la Belgie.

Daarnaast ben ik het eens met alle lof over dit seizoen tot nu toe.
Vind zelf de muziek wat heftig en het over het algemeen nog wat chaotisch (maar wat wil je met 10 persoonlijkheden)
een 3e opdracht mag van mij ook wel, volgende week zitten er 3 in iig.

Iets anders wat mij opviel wel is dat Richard in NIET DE MOL dit zegt op de vraag van Splinter of hij er iets aan heeft gehad met 3 oud mollen te spelen bij de port opdracht; "Nee, je ziet dat niemand een idee had en vooral bij Anne Marie zag ik de paniek ook toeslaan dat ze niet wist hoe en wat. Het is heel anders om het te spelen als kandidaat'

Er is een afvallershotel en dus vind ik dit soort afspraken niet zo leuk. Richard weet dus waarschijnlijk dat AM een kandidaat is en geen Mol want deze uitspraak kwam er zo natuurlijk uit. Hij zei ook dat hij in shock zou zijn als Nathan de Mol blijkt en dat was echt niet geacteerd. Dat betekent dus dat hij Nathan niet heeft gezien in het afvallershotel. Jammer dat er zoveel info te halen valt uit die extra beeldmaterialen of hoe interpreteren jullie dit?
« Laatst bewerkt op: 9-11-2025, 22:50:47 door Mol2024 »

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 15-11-2025, 22:06:06 »
Weer veel voice-over van Rik deze aflevering! Heel erg fijn! ::bravo::

Alleen de vooruitblik naar volgende week geeft me geen goed gevoel.. Ik ben bang dat ik volgende week een stuk minder blij ben over de aflevering.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #31 Gepost op: 15-11-2025, 22:17:18 »
graphics, zo fijn om die te hebben. De chaos-edit van het lasergamen was echter zo groot dat de waarde van de graphic daardoor teniet werd gedaan vond ik, maar zonder die info vooral was er helemaal geen touw aan vast te knopen geweest…
Meer graphics graag.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #32 Gepost op: 15-11-2025, 22:20:55 »

• Negen mensen overvliegen voor één opdracht? ::ohno:: Deze opdracht had prima in Nederland gefilmd kunnen worden.
Sterker nog, hoe mooi was de knipoog geweest als dit in het kasteel in Lisse was gedaan?

Verder eens met alles wat er al gezegd is.
- Kaartjes en voice-overs top (maar inderdaad vandaag bij de lasergame hadden we niet veel eraan)
- Pot leeg.. help... doe dat nou niet meer!  ::)[/list]
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 15-11-2025, 22:45:09 »
Kunnen we nog het even hebben over het heerlijk filmische storytelling begin van de aflevering? De mol in de bakkerij die de pastel de nata iets te lang laat aanbranden ::bravo::

Ik werd er meteen ingetrokken.

..0DATIE

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #34 Gepost op: 15-11-2025, 22:47:44 »
Kunnen we nog het even hebben over het heerlijk filmische storytelling begin van de aflevering? De mol in de bakkerij die de pastel de nata iets te lang laat aanbranden ::bravo::

Ik werd er meteen ingetrokken.
Jaaa dat was ook heel nice. Ik hoopte dat dat nog iets van sabotage was tijdens de opdracht, maar helaas :P
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 22-11-2025, 23:20:12 »
Ik vond deze aflevering niet zo sterk eerlijk gezegd. De opdracht in de tram was erg langdradig. Ik kan zo 10 leukere opdrachten verzinnen met een tram dan hoe hij nu is uitgepakt, jammer dat er niet meer gedaan is met de tram, de omgeving, de mensen bij de halte enzovoort. Wel tof dat er nu van drie mensen de bevestiging hebben op wie ze hebben ingezet tijdens de test.

Bij de opdracht bij de fabriek miste ik informatie over hoe de indeling tot stand is gekomen. Ook vond ik het psychologische spel niet zo spannend. Mogelijk doordat de deelnemers niet zo strategisch aan het spelen zijn?

En dan de vermaledijde Hofdihuis opdracht. De opdracht die voor mij het dieptepunt van WIDM is, omdat deelnemers het simpelweg nooit lukt de pot te behouden. Het enige goede vond ik dat Annemarie niet mee mocht doen, dat voelt nog iets eerlijker aan.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #36 Gepost op: 23-11-2025, 16:43:41 »
Zo'n goed seizoen  ::love::

Jammer dat de preview steeds zoveel weggeeft.
You'll never walk alone

Offline MolHJ

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 28-11-2025, 12:49:17 »

Iets anders wat mij opviel wel is dat Richard in NIET DE MOL dit zegt op de vraag van Splinter of hij er iets aan heeft gehad met 3 oud mollen te spelen bij de port opdracht; "Nee, je ziet dat niemand een idee had en vooral bij Anne Marie zag ik de paniek ook toeslaan dat ze niet wist hoe en wat. Het is heel anders om het te spelen als kandidaat'

Er is een afvallershotel en dus vind ik dit soort afspraken niet zo leuk. Richard weet dus waarschijnlijk dat AM een kandidaat is en geen Mol want deze uitspraak kwam er zo natuurlijk uit. Hij zei ook dat hij in shock zou zijn als Nathan de Mol blijkt en dat was echt niet geacteerd. Dat betekent dus dat hij Nathan niet heeft gezien in het afvallershotel. Jammer dat er zoveel info te halen valt uit die extra beeldmaterialen of hoe interpreteren jullie dit?

Afl. 3 van NIET DE MOL is nog veel erger.
Dennis: "Als het degene is die ik denk dat het is, iemand van wie je denkt dat kan bijna niet..."
en over de proefwerk-opdracht:
"Ik denk dat de mol niet bij ons zat"
In de andere groep zaten Nathan en 3 oud-mollen. Dus dan kan het maar 1 persoon zijn.

Wellicht denken ze bij IDTV dat ze een programma maken voor kleine kleuters ofzo...

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 29-11-2025, 16:23:04 »
De NPO staat enorm onder druk, het ene na het andere programma wordt geschrapt. In dat licht vind ik (en ik heb die feedback ook al van anderen gehoord) het verbijsterend dat de productie ervoor heeft gekozen zoveel extra mensen over te vliegen naar Portugal. 9 oud-winnaars, Ellie Lust, Art Rooijakkers en wie weet wie er nog meer komen. Dat had ook via een videoverbinding ofzo gekund. Ook het afvallershotel is een uitgave die wat mij betreft niet nodig was geweest.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 29-11-2025, 22:59:14 »
De NPO staat enorm onder druk, het ene na het andere programma wordt geschrapt. In dat licht vind ik (en ik heb die feedback ook al van anderen gehoord) het verbijsterend dat de productie ervoor heeft gekozen zoveel extra mensen over te vliegen naar Portugal. 9 oud-winnaars, Ellie Lust, Art Rooijakkers en wie weet wie er nog meer komen. Dat had ook via een videoverbinding ofzo gekund. Ook het afvallershotel is een uitgave die wat mij betreft niet nodig was geweest.
Het lijkt me peanuts in vergelijking met de bedragen die verder rondgaan bij de NPO.