Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Herhaling van zetten?  (gelezen 10219 keer)

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Herhaling van zetten?
« Reactie #40 Gepost op: 22-11-2025, 22:39:06 »
Wat spelen ze dit spel onnozel. Unanimiteit is onmogelijk, zeker als de mol (net als de vorige keer) mag meeluisteren. De optie om de eliminatie te stoppen is sowieso de slechtste optie. Niet alleen gaat er niemand naar huis, waarom zou je dat willen als je zelf door bent? Bovendien is het risico enorm groot op een lege pot. Het is veel veiliger te gaan voor een gelijke pot of 3000 euro eruit.

« Reactie #41 Gepost op: 22-11-2025, 22:49:42 »

Niet helemaal want ga je voor het doorgaan van de eliminatie, wil de mol wel ineens dat het unaniem wordt, want dat kost 3000 euro.

Maar je weet toch dat vrijwel alle kandidaten al gaan kiezen om geen test te doen? Los van dat ze graag hun beste vriend in het spel willen houden (wtf..) is dat ook de keuze die je als slimme kandidaat gaat roepen, aangezien dit je verdachter maakt. En we weten allemaal dat kandidaten die zich mols gedragen verder komen in het spel

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 22-11-2025, 22:53:09 »
Ik vond het niet voor Loes als mol pleiten dat haar twijfel zo sterk in beeld werd gebracht inclusief biecht over ‘mogelijk de verkeerde keuze’

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 22-11-2025, 22:56:22 »
De mol stemt hoe dan ook rood, voor hem/haar is het slechtste scenario dan dat de pot gelijk blijft. Het enige wat je als kandidaten verder kan doen is met elkaar afspreken allemaal op rood te stemmen, toch? Zeker als je een Nathan erbij hebt zitten die zegt sowieso groen te stemmen.

Het grootste deel van de kandidaten lijkt dit goed door te hebben maar denkt informatie te kunnen winnen door af te spreken op groen te stemmen. Ik neem aan dat bijvoorbeeld Merel en Kim (aangenomen dat ze niet de mol zijn) deze tactiek vooral inzetten omdat ze nu Sahil en AM af denken te kunnen strepen.

Ik vind de uitkomst heel jammer, maar de opdracht wel echt tof. Als ik terugdenk aan alle jaren WIDM zijn er weinig die me zo bij zijn gebleven als deze.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #44 Gepost op: 22-11-2025, 22:58:46 »
Ik vind het er van alle kandidaten bij Kim het meest op lijken dat ze het linkerkaartje (voor de kijker rechts, rood dus) pakt, haar ogen en arm gaan het meest die kant op als ze haar keuze maakt.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 12:23:52 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Eva88ab

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 22-11-2025, 23:04:04 »
Interessant! Ik wilde dit nog terug gaan kijken.

Ik probeerde ook te kijken of er verschil in hoogte zat in de stapeltjes op het moment dat de briefjes de bus in gingen, maar dat was niet te zien.

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #46 Gepost op: 22-11-2025, 23:05:49 »
Ik ga er ook van uit dat de stapeltjes gelijk werden gemaakt steeds, anders zouden de kandidaten misschien kunnen zien dat een bepaalde kleur al eens/meerdere keren gepakt is.

Offline mollien

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 22-11-2025, 23:17:28 »
Kijk eens hoe Sahil de kandidaten opnoemt waarvan hij denkt dat ze niet de mol zijn (tijdens het stukje dat Rik de kaarten onthult).
Hij noemt 3 mensen op, telt heel raar op zn vingers, eindigt dan heel onlogisch bij zijn PINK met de naam Jurre. Een knipoog naar Pinkelotje.
(Ik zit echt in een Sahil tunnel en ik voel gewoon aan alles dat hij het is maar dat zo’n goede vriend van hem dan ook mee doet knaagt wel een beetje aan me)
« Laatst bewerkt op: 22-11-2025, 23:37:33 door mollien »

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 22-11-2025, 23:17:35 »
De bestaande vriendschap tussen Jurre en Sahil buiten het spel beinvloedt een opdracht in het spel. Dat kan niet de bedoeling zijn. Niet goed gecast. ::niet-ok::

Offline Eva88ab

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 22-11-2025, 23:22:09 »
Ik ga er ook van uit dat de stapeltjes gelijk werden gemaakt steeds, anders zouden de kandidaten misschien kunnen zien dat een bepaalde kleur al eens/meerdere keren gepakt is.

Maar op het moment dat een kandidaat de kaart in de brievenbus doet, zijn de stapels ook in beeld.
Dan moet er dus een rode of groene kaart van de stapel af zijn, maar dat lijkt op deze afstand van filmen niet te zien.

Mochten bij aankomst van de kandidaat de stapels precies gelijk zijn, dan zou daar anders wel iets uit af te lezen kunnen zijn.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #50 Gepost op: 22-11-2025, 23:42:32 »
de vermaledijde Hofdihuis opdracht. De opdracht die voor mij het dieptepunt van WIDM is, omdat deelnemers het simpelweg nooit lukt de pot te behouden. Het enige goede vond ik dat Annemarie niet mee mocht doen, dat voelt nog iets eerlijker aan.
Ik had wel gedacht dat deze opdracht zulke gevoelens zou opbrengen bij ons ::rofl::

Juist daarom denk ik dat ze dit keer de afvaller en de mol buiten het spel hebben gehouden. Alle oneerlijkheid eraf hebben gehaald. Mol luistert niet mee, stemt zelfs niet mee, manipuleert niet mee. Het gaat wel om de gehele pot dus ze maken het ditmaal zo fair als maar zijn kan t.o.v. die inderdaad heel unfaire Hofdi opdracht.

En dan gebeurt gewoon wat we zien. Jurre spreekt met Loes af dat hij groen stemt en zij rood. En zo gebeurt het ook. Simpel. Ze heeft er wel buikpijn van zoals ze biecht, want immers probeerden Merel en Kim haar nog om te praten omdat die beslist ook groen zouden stemmen. Maar Loes vertrouwt Jurre wel, echter Merel niet (ze stemt zelfs op haar als mol weten we nu zeker).

Offline Eva88ab

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 22-11-2025, 23:46:40 »
Ik had wel gedacht dat deze opdracht zulke gevoelens zou opbrengen bij ons ::rofl::

Juist daarom denk ik dat ze dit keer de afvaller en de mol buiten het spel hebben gehouden. Alle oneerlijkheid eraf hebben gehaald. Mol luistert niet mee, stemt zelfs niet mee, manipuleert niet mee. Het gaat wel om de gehele pot dus ze maken het ditmaal zo fair als maar zijn kan t.o.v. die inderdaad heel unfaire Hofdi opdracht.

En dan gebeurt gewoon wat we zien. Jurre spreekt met Loes af dat hij groen stemt en zij rood. En zo gebeurt het ook. Simpel. Ze heeft er wel buikpijn van zoals ze biecht, want immers probeerden Merel en Kim haar nog om te praten omdat die beslist ook groen zouden stemmen. Maar Loes vertrouwt Jurre wel, echter Merel niet (ze stemt zelfs op haar als mol weten we nu zeker).

Mooie uiteenzetting! Zo kunnen we alsnog niemand uitsluiten. Al verdenk ik AM zeker niet als mol. En als Sahil de mol is, zou dat betekenen dat AM juist precies bij deze opdracht eigenlijk een rood scherm had.
Het zou kunnen, maar voelt ook als veel toeval.

Offline mollien

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 22-11-2025, 23:50:00 »
De bestaande vriendschap tussen Jurre en Sahil buiten het spel beinvloedt een opdracht in het spel. Dat kan niet de bedoeling zijn. Niet goed gecast. ::niet-ok::

Ik snap de logica hiervan ook écht niet. Ze hebben toch sowieso ook nog nooit directe collegas in 1 seizoen gehad? Nu zijn ze collegas werkend bij dezelfde omroep, en ook nog eens hele goede vrienden. Er zal wel een reden voor zijn?

Online Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #53 Gepost op: 23-11-2025, 00:03:38 »
Een gedachtenspinsel. Was het niet interessanter geweest als ze de opdracht wel hadden gekopieerd, maar de uitkomst hadden veranderd? Niet 'alles uit de pot' maar 'dubbele eliminatie' als straf? En zonder dat de kandidaten al weten of ze door zijn of niet. Ik denk dat het spel dan veel interessanter gespeeld zou worden.

....................Unaniem:Meerderheid:
Groen:Geen eliminatie, +3000 euro....Dubbele eliminatie, pot gelijk
Rood:Geen eliminatie, -3000 euro....Normale eliminatie, pot gelijk
...óf niet!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 23-11-2025, 00:55:00 »
Wat Jurre en Loes daar onderling afspreken in hun tête-à-tête, zij rood en hij groen, is toch een ‘recipe for disaster’? Als zij zich daaraan houden, is de kans dat de pot leeg gaat sowieso 50%, wat de andere drie ook stemmen. Die ene rode stem fuckt alles op. Dat bleek ook in de praktijk. Pot leeg.

Heel vreemd dat Loes begint te liegen en beweert dat ze groen zou hebben afgesproken: verdacht.
Maar wat Kim daar allemaal tegen Nathan zei, dat moet ik nog eens herbekijken met een helderder hoofd dan nu in dit nachtelijk uur. (Ga slapen, Klaar!  :) )

Offline Muldvarpen

• Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
« Reactie #55 Gepost op: 23-11-2025, 01:30:16 »
Ik had zeker gespeeld om de executie door te laten gaan, ook al omdat de 2 zittenblijvers nu een enorm voordeel krijgen:
zij weten met minimaal 50% zekerheid dat ze hartstikke fout zaten. Als je dan bijv nog gespreid hebt op drie kandidaten dan kun je er al bijna 3 afstrepen. Helemaal als Annemarie en Sahil dit even met elkaar gaan overleggen in een bondje.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #56 Gepost op: 23-11-2025, 07:02:06 »
Helemaal als Annemarie en Sahil dit even met elkaar gaan overleggen in een bondje.
Dat is ook een voordeel van de mol bij de zittenblijvers te zetten. Als de afvaller een bondje met de mol aangaat is ie nog verder van huis.

Offline Liena

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 23-11-2025, 09:52:58 »
Een gedachtenspinsel. Was het niet interessanter geweest als ze de opdracht wel hadden gekopieerd, maar de uitkomst hadden veranderd? Niet 'alles uit de pot' maar 'dubbele eliminatie' als straf? En zonder dat de kandidaten al weten of ze door zijn of niet. Ik denk dat het spel dan veel interessanter gespeeld zou worden.

Ook een tof idee. De mol moet dan z'n best doen om unaniem rood te halen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #58 Gepost op: 23-11-2025, 11:20:55 »

Een hele goede verbetering zou dat zijn  ::ok:: Nu kunnen we de helft van de speurtocht dit seizoen weggooien. De mol wist 100% dat de pot naar nul zou gaan, zelfs wanneer de mol niet zou meebeslissen.

Niet te achterhalen waarschijnlijk, maar zou het kunnen zijn dat de 1-op-1 gesprekken niet in volgorde is uitgezonden?
Ik vond Merel heel sturend, ik vond de argumenten van Nathan (mijn geweten) en Jurre (mijn maatje) uiterst irritant in de opdracht, verdacht.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 11:22:52 door Mollem »

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #59 Gepost op: 23-11-2025, 12:13:58 »
Ik vind het er van alle kandidaten bij Kim het meest op lijken dat ze het linkerkaartje (voor de kijker rechts, rood dus) pakt, haar ogen en arm gaan het meest die kant op als ze haar keuze maakt.
Hieronder een simpele poging om te visualiseren wat ik bedoel. Op bewegend beeld zie je het natuurlijk beter, ook dat Loes met haar rechterhand (voor de kijker links) het kaartje pakt bijvoorbeeld.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 12:24:02 door Hadewychisdemol »