Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel  (gelezen 9631 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel
« Reactie #80 Gepost op: 2-12-2025, 19:11:58 »
1e rechterkant in het midden
2e linkerkant in t midden

Ja denk dat de mol dit wel kan onthouden  ::rofl::

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 2-12-2025, 21:24:53 »
Het was redelijk eenvoudig. Alle buitenhoeken van de tafel waren veilig. Dan valt wel weer op: Nathan voor aanvang aan de kop (kun je goed overzien hoe het zit). Daarna 2× aan de verste buitenhoek. Tja.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 3-12-2025, 08:45:10 »
Het was redelijk eenvoudig. Alle buitenhoeken van de tafel waren veilig. Dan valt wel weer op: Nathan voor aanvang aan de kop (kun je goed overzien hoe het zit). Daarna 2× aan de verste buitenhoek. Tja.
Daar heb je het beste overzicht.

Offline KruitMol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #83 Gepost op: 3-12-2025, 16:11:07 »
Ik heb dit topic grofweg doorgelezen maar volgens mij is het volgende nog niet opgemerkt.

Wanneer de muziek stopt tijdens de tweede gang (met de zure gerechten), is het Jurre die op dat moment keuze heeft tussen de stoel aan de kopse kant van de tafel en de eerste stoel aan de rechterkant van de tafel. Anne-Marie heeft dan al haar hand op de middelste stoel aan de rechterkant van de tafel.
Jurre kiest echter de stoel aan de kopse kant van de tafel, waar dus een zuur gerecht staat. Terwijl hij dus ook de eerste stoel aan de rechterkant van de tafel had kunnen kiezen, waar een zoet gerecht staat. Dit duidt op het niet hebben van voorkennis, dus Jurre is niet de Mol.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 3-12-2025, 16:34:35 »
Wanneer de muziek stopt tijdens de tweede gang (met de zure gerechten), is het Jurre die op dat moment keuze heeft tussen de stoel aan de kopse kant van de tafel en de eerste stoel aan de rechterkant van de tafel. Anne-Marie heeft dan al haar hand op de middelste stoel aan de rechterkant van de tafel.
Jurre kiest echter de stoel aan de kopse kant van de tafel, waar dus een zuur gerecht staat. Terwijl hij dus ook de eerste stoel aan de rechterkant van de tafel had kunnen kiezen, waar een zoet gerecht staat. Dit duidt op het niet hebben van voorkennis, dus Jurre is niet de Mol.

Ik zit niet echt op Jurre, maar ik vind dit juist verdacht. Hij zegt zelf dat hij erg van zure gerechten houdt, dus dat het voor hem niet zo moelijk zal zijn om zijn gezicht in plooi te houden. Als dat waar is, dan zou hij als mol misschien juist voor het zure gerecht kiezen, zodat hij er tussendoor slipt en de finale haalt zonder dat er geld wordt verdiend. Hij speelt het ook op hard met Sahil om te proberen aan tafel te blijven. Dat mislukt weliswaar, maar zijn poging is mols.

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 3-12-2025, 17:03:47 »
Tijdens de uitleg heeft Rik het over  'lot wat bepaald wordt aan tafel'. Hij neemt nergens het woord 'noodlot' in de mond. Dan horen we bij aanvang vd opdracht tijdens de eerste stoelendans Nathan in de voiceover, die zegt vlak voordat iedereen voor het eerst gaat zitten iets wat ik niet kan verstaan...weet iemand anders wat hij zegt??
"En dan wordt je Noodlot..." En dan versta ik niet wat hij zegt. 'besef?'

Anyway neemt hij het woord Noodlot in de mond. Dit woord hoor ik verder van niemand anders. Maar wat zegt hij nou toch?? 'besteld'?

Het lijkt wel een andere taal dat laatste woord. 'beset'?
« Laatst bewerkt op: 3-12-2025, 17:17:29 door Renske is helder »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 3-12-2025, 17:16:08 »
"Bepaald" misschien?

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 3-12-2025, 17:18:33 »
"Bepaald" misschien?

Nee dat is het niet. Luister maar eens. Het is meer 'besef' zoals het klinkt. Vanaf 31:35.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2025, 17:20:43 door Renske is helder »

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 3-12-2025, 17:28:01 »
Nee dat is het niet. Luister maar eens. Het is meer 'besef' zoals het klinkt. Vanaf 31:35.

Ik denk te horen:
"De faro ging spelen. We mochten staan
En ja, daar gingen we hoor.
En de stoelendans zou dus beslissen of je in de eerste ronde een heet gerecht zou krijgen.
En we draaien, we draaien, we draaien.
En dan wordt je noodlot besef"
(als in bewust worden van het noodlot) Inderdaad wat vreemd verwoord
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #89 Gepost op: 3-12-2025, 17:40:19 »
Ik heb Nathan in biechten al vaker -onverdacht- woorden horen inslikken, ik denk dst dat een beetje des Nathan’s is..

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 3-12-2025, 17:41:43 »
Beslecht. Een ouderwets woord voor beslist.

Offline KruitMol

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 3-12-2025, 17:42:18 »
Ik zit niet echt op Jurre, maar ik vind dit juist verdacht. Hij zegt zelf dat hij erg van zure gerechten houdt, dus dat het voor hem niet zo moelijk zal zijn om zijn gezicht in plooi te houden. Als dat waar is, dan zou hij als mol misschien juist voor het zure gerecht kiezen, zodat hij er tussendoor slipt en de finale haalt zonder dat er geld wordt verdiend. Hij speelt het ook op hard met Sahil om te proberen aan tafel te blijven. Dat mislukt weliswaar, maar zijn poging is mols.

Het doel van de Mol is vast om in de laatste ronde terecht te komen en vervolgens zijn/haar envelop niet te openen en zodoende €1500 uit de pot te houden. Dan ga je niet expres op de plek van een zuur gerecht zitten om €500 uit de pot te houden lijkt mij. Dit is een onnodig risico in dit geval, mocht je je gezicht toch niet helemaal in de plooi kunnen houden vanwege de zuurtegraad haha.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 3-12-2025, 17:46:41 »
Poeh, dan slikt hij wel heel veel in. Heb tientallen keren besluitsterd. Maar, het zou zo maar kunnen hoor
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 3-12-2025, 17:48:52 »

Nee dat hoor ik er niet in. Eerder: 'besef'. Maar wat ie ook zegt...opvallende uitspraak. 👍

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 3-12-2025, 17:52:51 »
Het is beslecht, ik hoor dit er wel in en ondertiteling zegt dit ook.

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 3-12-2025, 17:56:31 »
Ik denk te horen:
"De faro ging spelen. We mochten staan
En ja, daar gingen we hoor.
En de stoelendans zou dus beslissen of je in de eerste ronde een heet gerecht zou krijgen.
En we draaien, we draaien, we draaien.
En dan wordt je noodlot besef"
(als in bewust worden van het noodlot) Inderdaad wat vreemd verwoord

Ja die voiceover is natuurlijk nadien aan de opname toegevoegd. Zou het doelen op het noodlot van Sahil? Dat hij beseft nu dat hij een Bontje had met de mol? Ben benieuwd....

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 3-12-2025, 17:59:32 »
Het is beslecht, ik hoor dit er wel in en ondertiteling zegt dit ook.

👍👍👍 Ok. Maar ik denk ook dat de ondertitelaar er maar gauw iets van moest maken. Dus dan vertrouw ik nogthans op mijn eigen oren. Het zou kunnen natuurlijk.

Opvallende uitspraak links of rechtsom. Daar blijf ik wel bij.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2025, 18:01:24 door Renske is helder »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 3-12-2025, 18:02:36 »
Opvallende uitspraak links of rechtsom. Daar blijft ik wel bij.
Daar ben ik mee eens, maar denk dat er niet heel veel achter zit.
We gaan het zien als het zo is.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 3-12-2025, 22:22:20 »
Zie het volgende op Facebook, maar zie niet zo snel hier staan.
Anne-Marie had eigenlijk een zuur glas! Ze staat snel op verplaatst naar de stoel er naast. Toen stond Kim nog in het midden bij Merel en Sahil. Later kiest uiteindelijk Kim de stoel tussen Nathan en Anne-Marie in en heeft het zure glas. Als dit al hier staat of ergens op het forum excuses.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 3-12-2025, 22:42:10 »
Ja klopt. Dacht dat dat hier al lang gezegd was.

Kim nam aan de overkant plaats voor n leeg glas

Dan zegt AM “oh hier zat ik net ook al” en verplaatst 1 stoel waardoor Kim daar alsnog plaats moest nemen