Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gevonden voorwerpen  (gelezen 9042 keer)

Offline Speurmol

• Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gevonden voorwerpen
« Reactie #140 Gepost op: 11-12-2025, 13:56:13 »
Deze?

Zou inderdaad ook kunnen, maar aan de andere kant, zou de productie rekwisieten op 2 veelal op elkaar lijkende plekken verstoppen? Daarvoor waren namelijk al bovenop die andere hoge witte glijbaan de pakken van Merel verstopt en gevonden..

edit; heb het fragment nog eens bekeken, en Nathan vraagt: ''Loes, ben jij alle trappen op geweest? Bij die glijbanen ook? Welke heb je gehad Loes? Vertel ff alsjeblieft.'' Loes:''Ik heb alleen de grote witte gehad. Daar ben ik helemaal naar boven gegaan en daar was niks.''

Ze lijkt dus de grote witte trap te bedoelen, welke alleen van de regenboog glijbaan kan zijn. Zover ik kan zien is dat de enige grote witte trap.

Van de buitenkant/onderkant (als je er niet precies voor staat) lijkt dit ook een witte glijbaan. Er is ook nog een witte trap naast (links) zoals je kan zien, maar die trap is minder hoog.
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 14:16:50 door Speurmol »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 11-12-2025, 14:58:52 »
De grote witte slaat wat mij betreft op de grote (hij lijkt het hoogst op de beelden) witte glijbaan.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #142 Gepost op: 11-12-2025, 16:30:31 »
-Ze was de foute kaart er al af aan het halen toen ze die vraag aan Nathan stelde, dus als hij doe maar 1 had gezegd, had ze de foute gewoon meegenomen.
-Foute hint ''stroopwafels'' van het ipad fragment aan Nathan doorgegeven, waardoor hij daar naar op zoek ging
-Tijd en mogelijke hints verspillen van kandidaten die voor haar het veld ingaan, en er toch uit gaan via de joker opdracht
-''Ik zie 2 schilderijen staan voor Annemarie'' (die was er al uit, nutteloze informatie/tijd verspilling)
-''Ik ben alleen die grote witte (glijbaan) opgegaan, daar ben ik helemaal naar boven gegaan, maar daar was niks'', nee inderdaad, daar hebben Merel en Nathan die 2 pakken al vanaf gehaald :P
genoeg molacties van Loes denk ik zo

Een kleine correctie, de linkerkaart was fout, de rechter was de eerste die ze pakte.
En verder vind ik het niet zo sterk, Nathan en Merel zijn van de 45min samen meer dan een halfuur in het veld geweest, voor Loes was er weinig meer te doen.

Om nog even terug te komen op of dat Nathan/Merel Nathan's rekwisieten konden zien toen ze er langs renden, heb ik een walkthrough van Aquashow Water Park vergeleken met de drone beelden van de uitzending, en het is moeilijk te zeggen. Zoals je kan zien is de plek van de rekwisieten in de walkthrough erg ver naar rechts als je aan komt lopen, bijna buiten je gezichtsveld, al helemaal wanneer je gefocust bent op de linkerkant en je dadelijk de brug naar links op moet nadat je onder de stellage van de grote witte regenboog glijbaan bent doorgelopen. Daarnaast staan er kleine en grote palm bomen direct aan het pad, waardoor ze redelijk beschut zijn. Ik heb de grote palm op het grasveld en de support van de waterglijbaan groen omcirkelt als referentiepunt.
[…]Conclusie, kan een Chris Zegers momentje zijn geweest, dat ze er gewoon faliekant langs zijn gelopen, maar aan de andere kant is het ook wel lastig om ze te zien vanuit first person view, of je moet echt bewust naar rechts gaan kijken (terwijl je eigenlijk linksaf moet, onlogisch dus)

Als je de route(s) van Nathan bekijkt, zie dat hij er 6 keer langs is gelopen. Voor mij teveel ‘chirszeegertjes’. Ook -de edit van- zijn laatste beurt ziet er raar uit.
Hij komt richting de regenboogglijbaan-onderdoorgang (waar hij eerder al twee keer, 1e x zelf, 2e keer met Merel van de andere kant kwam) maar lijkt dan wederom rechtsaf te gaan naar de trap van de glijbaan, in het volgende shot zien we hem terug vanuit dat pas weer rechtsaf zijn weg vervolgen onde de glijbaan door, het derde moment dat hij recht richting zijn eigen borden loopt voordat hij rechtsaf onder de glijbaan doorloopt. Mij maak je dan niet meer wijs dat hij zijn eigen borden niet ziet / niet herkent...

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 11-12-2025, 16:51:24 »
Goeie input Mollem, het zou kunnen dat ie hem bewust is voorbij gelopen. Hoe weet je eigenlijk dat de linkerkaart fout was? Dit is onmogelijk te zien vanuit de beelden die we kregen denk ik..

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #144 Gepost op: 11-12-2025, 16:59:23 »
post #80 op pag. 5…

(https://i.imgur.com/hPgoKWL.png)

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #145 Gepost op: 11-12-2025, 17:09:00 »
Voor mij valt daaruit niet af te leiden of de linker of de rechter de juiste is. We zien alleen de foute, maar weten niet welke van de twee dat is. De details zijn te klein om te zien welke Loes pakt
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #146 Gepost op: 11-12-2025, 17:29:01 »
De linker had het mollogo linksonderin.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #147 Gepost op: 11-12-2025, 17:31:20 »
Rechter ook, kijk maar terug
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 11-12-2025, 17:33:05 »
De rechter ook:

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #149 Gepost op: 11-12-2025, 17:37:07 »
Ja ik was net aan het terugkijken, zie het, geen uitsluitsel daarover.

Was deze hier al langs gekomen?
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 17:55:33 door Mollem »

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 11-12-2025, 17:53:32 »
Als puntje bij paaltje komt zijn ze beide niet goed/origineel.

Op beide kaarten mist Egypte terwijl die wel op de originele staat... ;)

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 11-12-2025, 18:23:27 »
Als puntje bij paaltje komt zijn ze beide niet goed/origineel.

Op beide kaarten mist Egypte terwijl die wel op de originele staat... ;)

Inderdaad, ze zijn opnieuw geprint en de layout komt niet overeen.
Dan vraag ik me wel af waarom ze ervoor gekozen hebben om op (in ieder geval de rechter) de Azerbaijan kaart te printen op de achterzijde.

--edit: Op beide kaarten was de achterkant Baku Azerbaijan . Heb ik kunnen verfieren met de beelden nadat ze de uitslag hebben en ze nog even de kaarten vergelijken
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 18:40:06 door BigBoots »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 11-12-2025, 18:54:35 »

De Montanha Russa is wel de naam van een bestaande attractie in dat waterpark. Ik denk niet dat de productie dit wegwijzerbord daar speciaal heeft gehangen als tip naar de Mol. Toevallig kan je er zijn naam uithalen, maar dan gooi je de letters van Russa maar even overboord. Ik kan natuurlijk niks hebben tegen het zoveel mogelijk negeren van alles wat Russisch is, maar er zijn grenzen!  ;D Voorts betwijfel ik of die L wel een L is.
Maar de bottom line is: het is een bestaande attractie in dat waterpark. Rij maar even mee:
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 19:17:30 door Klaartje76 »

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 11-12-2025, 18:58:53 »

Heb even de walkthrough erbij gepakt van Aquashow Water Park, en daar is het bord er ook, inclusief wat jij denkt dat een letter L moet voorstellen:

Offline DanielleHaarman

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 11-12-2025, 21:55:43 »
Heb even de walkthrough erbij gepakt van Aquashow Water Park, en daar is het bord er ook, inclusief wat jij denkt dat een letter L moet voorstellen:

Ik vind deze juist heel sterk gevonden en duidelijk een ander bord / lettertype dan het origineel dat jij hier nu als reactie plaatst. Erg mooie hint naar Nathan als je het mij vraagt.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 12-12-2025, 02:10:37 »
Ik vind deze juist heel sterk gevonden en duidelijk een ander bord / lettertype dan het origineel dat jij hier nu als reactie plaatst. Erg mooie hint naar Nathan als je het mij vraagt.
Uhm, kijk nog eens goed, bord/lettertype zijn exact hetzelfde, alleen de naam van het park is eraf gephotoshopt/ge-video-edit (Aquashow Park Hotel), ik vermoed vanwege copyright/reclame redenen..

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 12-12-2025, 07:13:32 »
Uhm, kijk nog eens goed, bord/lettertype zijn exact hetzelfde, alleen de naam van het park is eraf gephotoshopt/ge-video-edit (Aquashow Park Hotel), ik vermoed vanwege copyright/reclame redenen..
Dat doen ze inderdaad vaker. Kan herinneren dat ze ook de logo's van de tram hebben weggewerkt

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #157 Gepost op: 12-12-2025, 14:16:57 »
Bottom line is dat het portugees is voor achtbaan, maar dat het icm met het tekentje eronder op een anagram van Mol Nathan lijkt, that’s all  ::tandpastasmiley:: Mocht Nathan de mol zijn dan is het een supercombinatie (de pijl wijst hem aan) die ze niet mochten laten liggen  ;D

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 12-12-2025, 15:51:22 »
De beste hint naar Nathan dus tot nog toe. Veel beter dan al die stomme voetbalhints.  ;D
Was dat ‘tekentje’ waar een L in gezien wordt nu maar een L. Dat is het ‘zwakke punt’ in deze hint, samen met het weglaten/negeren van de letters van ‘russa’. Montanha Russa is inderdaad ook achtbaan in het Portugees, dat had ik gisteren ook al gezien in Google Translate. Maar letterlijk betekent het ook Russische berg.
Het is een hint ‘met een hoek af’. Of misschien ‘een hint van den Aldi’ voor ‘een mol van den Aldi’. Dat is Vlaams, dus dat zoek je maar eens op. En nu ga ik zwijgen want anders krijg ik weer een forumwaarschuwing.
« Laatst bewerkt op: 12-12-2025, 15:58:58 door Klaartje76 »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #159 Gepost op: 13-12-2025, 13:00:53 »
Ik vind het ook veel mooier dan de voetbal-hints.  ::bravo:: (als het klopt, dat zou erg tof zijn! En goed gevonden.)

Doet me een beetje denken aan station Tsemi in Georgië met die mooie tekens + verwijzing naar de mol.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)