Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022091 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2060 Gepost op: 29-03-2010, 20:02:16 »
Lukie, je hebt wel gelijk, men beseft niet wat het de samenleving kost als je allemaal dit soort schadeclaims gaat indienen en zo.
Maar als er persoonlijk letsel aan te pas komt, dan vind ik het wel anders wat.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2061 Gepost op: 29-03-2010, 20:25:08 »
 AALST - De 79-jarige Georgette Van den Bossche hoeft de rekening van 250 euro voor het schoonmaken van een bloedvlek op het wegdek niet te betalen. Dat heeft het gemeentebestuur van de Belgische stad Aalst maandag beslist.
© ANP

De bejaarde vrouw uit Wieze kwam in augustus vorig jaar tijdens een fietstocht langs de rivier de Dender ten val. Zij kwam op haar gezicht terecht, kneusde haar schedel en brak twee vingers.

Ze lag acht dagen in het ziekenhuis. Ruim twee weken geleden kreeg ze van de verzekeraar van Aalst een factuur van 250 euro, omdat de brandweer de bloedvlek die zij had veroorzaakt, had moeten verwijderen.
Click here to find out more!

Volgens burgemeester Ilse Uyttersprot van Aalst is na onderzoek gebleken dat het principe 'de vervuiler betaalt' in het geval van Van Den Bossche te strikt is toegepast.

De gemeente wil soortgelijke gevallen voortaan vermijden en zal daarom haar regelingen wijzigen.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2062 Gepost op: 30-03-2010, 00:13:37 »
Heej Dolfie, je was me net voor. Ik wilde hetzelfde artikel net posten. ::rofl::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2063 Gepost op: 30-03-2010, 12:00:55 »
ik heb het zelfs op t.v. gezien ik meen een der vlaamse zenders :-[ ::)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2064 Gepost op: 30-03-2010, 14:19:53 »
Misschien moeten we een landelijke inzamelingsactie houden, want de wegen zijn echt dramatisch.  ::niet-ok:: Hier in Utrecht is de schade ruim 1 miljoen, terwijl er 250.000 euro begroot was. Ik kan in Utrecht geen weg vinden waar geen gat zit (behalve de snelweg misschien). Wie er toch 1 vind graag bij mij melden.  ::jaja::

Inderdaad. En snelwegen is niet veel beter hoor. Ik rij elke week heen en weer tussen Rotterdam en Utrecht (stad) en ook daar zitten nog veel gaten, vooral bij op- en afritten. Echt bizar soms, en begrijp ook niet dat het nog niet gemaakt is.
The sun came up and reality set in.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2065 Gepost op: 31-03-2010, 11:21:01 »
Bakkertje, niets van aantrekken hoor  ;)

ALMERE - De politie heeft dinsdag een 28-jarige rijinstructeur uit Almere van de weg gehaald. De man had namelijk geen geldig rijbewijs.

Wegens overmatig alcoholgebruik moest de rijinstructeur het al een jaar zonder roze papiertje stellen.
Dat maakte het Korps landelijke politiediensten woensdag bekend.

De Almeerder gaf desondanks gewoon rijlessen. Hij reed in de armen van de politie toen zijn lesauto op een parkeerplaats langs de A1 stilhield, vlak voor een mobiele kantoorunit van de verkeerspolitie.


Kenteken

Agenten trokken meteen het kenteken na en constateerden dat het rijbewijs van de Almeerder al sinds 22 april van het vorig jaar ongeldig is. De leerling kon de les voortzetten met een vervangende rijinstructeur.
 
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2066 Gepost op: 31-03-2010, 11:26:44 »
Gelukkig is mijn hubbie geen 28 meer...maar het zal je instructeur maar zijn ::oink::
Ach ja in Almere kan het :P ;) ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2067 Gepost op: 31-03-2010, 13:39:19 »
Citaat
Gezondheidstip van de maand: de harde g
Uit onderzoek van het Meertens Instituut in Amsterdam (zie persbericht, pdf) blijkt dat het gezonder zou zijn om met een harde g te spreken dan met een zachte. Volgens de onderzoekers hebben mensen met een harde g minder last van griep en verkoudheid, omdat ze vaker hun keel schrapen.

Naar aanleiding van het onderzoek heeft het Genootschap Onze Taal een speciale therapie ontwikkeld, waarvoor u zich nu kunt opgeven. In drie korte sessies in Breda, Boxtel, Roermond of Antwerpen wordt u desgewenst van uw zachte g afgeholpen. Vanwege de verwachte toeloop en de vooralsnog beperkte capaciteit dient u zich voor aanstaande vrijdag aan te melden via de site van Onze Taal.

 ;)  ::rofl::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2068 Gepost op: 31-03-2010, 13:42:47 »
liever een zere keel dan een harde g  ::rofl::

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2069 Gepost op: 31-03-2010, 13:43:35 »
Vandaag is mijn broer jarig ::) ::tandpastasmiley::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2070 Gepost op: 31-03-2010, 14:25:10 »
Vandaag is mijn broer jarig ::) ::tandpastasmiley::
gefeliciteerd
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2071 Gepost op: 31-03-2010, 20:45:32 »
De uitslag van de eerste toetsronde voor subsidieaanvragen van ontwikkelingsorganisaties bij het Minsterie van Buitenlandse Zaken is vanmiddag bekend geworden.
Het hele budget van ontwikkelingssamenwerking gaat drastisch omlaag, en maar 20 van de 43 allianties hebben het sein groen gekregen voor de tweede ronde - in plaats van 30, zoals beloofd. >:(

Met man en macht hebben we met alle organisaties aan de aanvragen voor het ministerie gewerkt, wel 9 maanden lang. De hoeveelheid regeltjes die bij zo'n aanvraag komt kijken, kun je je bijna niet voorstellen; en de verplichting om samen te werken in 'allianties' heeft het er alleen nog maar zwaarder op gemaakt. Dat heeft ons gedeeltelijk afgehouden van ons eigenlijke werk: mensen in ontwikkelingslanden aan een betere toekomst helpen! Nu is de uitslag dus bekend, en blijkt voor 23 allianties dat hun werk voor niets is geweest... :-\\ Concreet betekent dat dat sommige organisaties binnenkort hun deuren kunnen gaan sluiten, als ze niet heel gauw ergens anders geld vandaan weten te halen!

De organisatie waar ik voor werk, Dark & Light Blind Care, heeft meegewerkt aan twee aanvragen. Eén daarvan is afgekeurd ::niet-ok:: terwijl het een heel goed plan was. Ik denk dat er gewoon te weinig geld beschikbaar is, en dat ze daarom de grote allianties vóór hebben laten gaan.

Ik ben van mening dat deze gruwelijke bureaucratie er mede schuldig aan is dat er al jaren steeds minder vernieuwing en steeds minder draagvlak voor ontwikkelingssamenwerking in Nederland aanwezig is. Wij kunnen zo ons werk niet doen, en heel veel arme en gemarginaliseerde mensen in de 'derde wereld' zijn daar de dupe van...

Wat vinden jullie?
Tell me what your telescope says

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2072 Gepost op: 31-03-2010, 20:52:12 »
Vandaag is mijn broer jarig ::) ::tandpastasmiley::

Gefeliciteerd trialk ::feest::
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2073 Gepost op: 1-04-2010, 17:58:09 »
De uitslag van de eerste toetsronde voor subsidieaanvragen van ontwikkelingsorganisaties bij het Minsterie van Buitenlandse Zaken is vanmiddag bekend geworden.
Het hele budget van ontwikkelingssamenwerking gaat drastisch omlaag, en maar 20 van de 43 allianties hebben het sein groen gekregen voor de tweede ronde - in plaats van 30, zoals beloofd. >:(

Met man en macht hebben we met alle organisaties aan de aanvragen voor het ministerie gewerkt, wel 9 maanden lang. De hoeveelheid regeltjes die bij zo'n aanvraag komt kijken, kun je je bijna niet voorstellen; en de verplichting om samen te werken in 'allianties' heeft het er alleen nog maar zwaarder op gemaakt. Dat heeft ons gedeeltelijk afgehouden van ons eigenlijke werk: mensen in ontwikkelingslanden aan een betere toekomst helpen! Nu is de uitslag dus bekend, en blijkt voor 23 allianties dat hun werk voor niets is geweest... :-\\ Concreet betekent dat dat sommige organisaties binnenkort hun deuren kunnen gaan sluiten, als ze niet heel gauw ergens anders geld vandaan weten te halen!

De organisatie waar ik voor werk, Dark & Light Blind Care, heeft meegewerkt aan twee aanvragen. Eén daarvan is afgekeurd ::niet-ok:: terwijl het een heel goed plan was. Ik denk dat er gewoon te weinig geld beschikbaar is, en dat ze daarom de grote allianties vóór hebben laten gaan.

Ik ben van mening dat deze gruwelijke bureaucratie er mede schuldig aan is dat er al jaren steeds minder vernieuwing en steeds minder draagvlak voor ontwikkelingssamenwerking in Nederland aanwezig is. Wij kunnen zo ons werk niet doen, en heel veel arme en gemarginaliseerde mensen in de 'derde wereld' zijn daar de dupe van...

Wat vinden jullie?
ik weet hier niet zo veel van. Ik heb wel de indruk dat de versnippering niet echt tot verbetering leidt. Daarom begrijp ik die noodzaak tot alliantie vorming wel.
ik ben ervan overtuigd dat al die organisatie stuk voor stuk goed werk (willen) doen, maar het moet ook effectief zijn. Hiermee wil ik dus niet zeggen dat een kleine organisatie niet effectief is.
 De regering heeft een budget en dat kunnen ze maar 1x uitgeven. Ik snap dus dat ze daar controle op willen hebben en ja daar komt bureaucratie bij kijken.
Ik snap je probleem, maar ik zie niet zo snel een oplossing.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2074 Gepost op: 2-04-2010, 14:57:35 »
Ben ik dus net te laat............. :-[ :\'(

Moeilijker om Belg te worden

Gepubliceerd: vandaag 14:21


De Belgische nationaliteit verkrijgen wordt moeilijker. De regering presenteerde vrijdag een wetsontwerp dat de verkrijgers voortaan een van de landstalen moet kennen: Nederlands, Frans of Duits.

De nieuwe Belgen moeten ook minstens vijf jaar in het land hebben gewoond. Nu is dat nog drie jaar. Ook moeten verkrijgers zijn geïntegreerd en een verblijfsvergunning van onbeperkte duur hebben. Nieuw is ook dat de overheid de Belgische nationaliteit kan afnemen bij zware misdrijven.

De taaleis is ingesteld op verzoek van Vlaamse politieke partijen. Ze menen dat de integratie sneller gaat als de nieuwe Belgen de taal spreken.

Naturalisatie door de zogeheten 'snel-Belg wet' is tamelijk populair in België.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2075 Gepost op: 2-04-2010, 18:50:23 »
liep het zo storm dan om belg te worden???????
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2076 Gepost op: 2-04-2010, 21:36:33 »
Hahahahaha ::rofl::

Wie weet vertrekken er veel nl-ers wel als de bezuinigingen echt doorgaan :o

Er gaan toch ook al veel nederlandse kinderen naar Belgie op school.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2077 Gepost op: 4-04-2010, 00:06:25 »
Gefeliciteerd trialk ::feest::


en bij dit bericht dank ik u allen uit zijn naam 



Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2078 Gepost op: 4-04-2010, 18:19:27 »
Sugar Lee Hooper (62) overleden
Sugar Lee Hooper is zondagochtend, in het bijzijn van haar familie, overleden. De zangeres, die eigenlijk Marja van der Toorn heet, is 62 jaar oud geworden.

Op 28 maart viel Marja uit haar scootmobiel en brak ze haar heup. Tijdens de hersteloperatie kreeg ze een hartstilstand waarna ze in coma raakte. Afgelopen week leek het beter met haar te gaan, maar dit weekend ging haar toestand snel achteruit. Zondagochtend om 10:05 uurr gaf haar lichaam het op.

Marja laat haar partner Andrea, vier zoons, drie schoondochters en vier kleinkinderen achter. De familie en nabestaanden vragen om rust.

Sugar Lee was een echt podiumdier. Ze maakte naam als zangeres, entertainer en presentatrice. Met haar kale hoofd, forse lichaam en haar extravagante kledingstijl was ze een opvallende podiumverschijning. Vanaf het begin van de jaren negentig scoorde ze meerdere hits, waaronder 'De Wandelclub' en 'Hooperdepoep', maar bij haar optredens had ze ook veel succes met liedjes van anderen zoals, 'Oh wat ben je mooi' en 'Who wants to live forever'.

Toch wel bizar dit. R.I.P. :-\\

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2079 Gepost op: 4-04-2010, 18:20:35 »
en jo met de banjo!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.