Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022501 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3460 Gepost op: 19-04-2013, 21:57:40 »
En die forummer had wel deels gelijk  ;D
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3461 Gepost op: 20-04-2013, 23:19:02 »
Geachte landgenoten,

Na zojuist de zoveelste nageboorte op mijn twitter account te hebben geblocked ben ik er dan nu echt he-le-maal klaar mee. 'Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet' - een kleine greep uit de verwensingen die mij de afgelopen anderhalve dag ten deel vielen. Ik ben zelf de enige paraplu in deze zeikregen en heb besloten dat ik mij niet op deze manier laat bejegenen.

Excuses aan hen die het met mij wel een gepast lied vonden, die bijgedragen hebben aan de totstandkoming en aan hen die mij op een nette of grappige manier hebben laten weten dat zij liever wat anders hadden gehoord, maar ik trek hierbij het Koningslied terug en wens u allen heel veel plezier met het zingen van: 'Zo mooi als jij' van de 3Js, 'het Koninginnelied' van RTL Boulevard, 'Je bent een Koning' van 2 Utrechtse studenten, '10.000 reasons' van Matt Redmann, 'Jij en ik onder de zon' in het overleden drents van Nico Dijkshoorn of het lied dat Sylvia Witteman, Johan Vlemmix en Giel Beelen gaan produceren in al hun wijsheid van muziek en de nederlandse taal.

Met vriendelijke groet,
John Ewbank
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3462 Gepost op: 20-04-2013, 23:28:55 »
Euh Wut ???

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3463 Gepost op: 20-04-2013, 23:42:43 »
Moet ik toch straks nog eens even dat lied gaan luisteren :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3464 Gepost op: 21-04-2013, 00:04:52 »
Natuurlijk is het triest dat mensen hem persoonlijk gaan aanvallen, deze zouden wat mij betreft allemaal veroordeeld mogen worden voor bedreiging en een te laag IQ.
Maar welke idioot is er überhaupt op het idee gekomen om een lied te maken voor de nieuwe Koning?
We hebben toch gewoon het volkslied?

???
🜃

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3465 Gepost op: 21-04-2013, 09:33:59 »
Kritiek leveren mag. En waarom niet, het lied ZIT beroerd in elkaar, grammaticaal gezien.


Degenen die breezah-taal in woord en geschrift gebruiken, zal het evenwel niet zijn opgevallen. Hun taalgebruik barst altijd al van de fouten.

Een goedbedoeld initiatief in principe, zo'n koningslied. Het zou ook leuk hebben geklonken als iedereen de moeite had genomen om de tekst in zich op te nemen. Maar het was nou juist de tekst zelf, het grammaticaal op een beroerde manier aan elkaar knopen ervan, die dit massaal meezingen tegenhield.

Wss het maar een enkel foutje, dat kon eruit gepoetst worden. Maar zo ongeveer om de regel was er wel iets aan te merken.

Wat DAT betreft, hebben de mensen die kritiek hebben geuit op het Koningslied, gelijk. Het is een taalkundig gedrocht.

Vraag is alleen: zouden wij iets beters ervan hebben gemaakt?

John Ewbank heeft mooie nummers gescchreven. Je hoeft niet van het genre te houden, maar er zitten juweeltjes bij. En dan bedoel ik niet de grootste hits van Marco Borsato, maar juist de ingetogen nummers, de nummers met een maatschappelijk verhaal.

Waar Nederlanders evenwel ook goed in zijn: massaal de zijde van de meerderheid kiezen. Lekker makkelijk, je verschuilen achter de meerderheid, dan blijf je zelf uit de wind.

Ik heb ook kritiek geuit op het lied, maar ik verschuil me niet achter een groep daarmee, ik deed dat omdat ik het zelf slecht vond.

Maar dat is nog geen reden om iemand persoonlijk aan te vallen. Degenen die dat doen, die kennen John Ewbank niet eens, en zeker niet persoonlijk.

Hij heeft vele mooie nummers geschreven, daar staat nu 1 beroerd nummer tegenover. Jammer dat ie nu op dat ene nummer wordt afgeserveerd.




Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3466 Gepost op: 21-04-2013, 09:38:51 »
Ik kan eigenlijk niet geloven dat dit bericht van Ewbank waar is.
Maar volgens teletekst is het bevestigd ook door dat feest-comité.
Heeft hij geen vrienden die hem helpen zo'n berichtje te schrijven? :-\\
Zodat hij met klasse de eer aan zichzelf houdt.

Vooral de laatste dat Sylvia Witteman nu maar een liedje moet maken...


Dat er types zijn die niet normaal communiceren, dat weet je toch als 'beroemdheid'.

Ik heb verder in de 'beschaafde' pers alleen aanvallen gehoord op dit liedje, niet op Ewbank persoonlijk.

En ik vind het een niet ter zake doende vraag of ik het beter had gedaan. Ik ben toch geen liedjesschrijvert. Ik vraag toch ook niet aan Ewbank of hij de boeken op alfabet wil zetten.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2013, 09:42:46 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3467 Gepost op: 21-04-2013, 09:46:30 »
Wat ik bedoelde met de vraag: zouden wij het beter hebben gedaan: ''de beste stuurlui staan aan wal'', het is makkelijk om kritiek te leveren als je dat relatief anoniem kunt doen.

Zouden ze dat ook recht in het gezicht van John Ewbank hebben gedaan? Van iemand met een IQ ver onder het vriespunt valt dat niet te verwachten.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3468 Gepost op: 21-04-2013, 09:55:49 »
Ja maar, zo werkt dat toch. Je zegt het als je het mooi vindt en je zegt het als je het lelijk vindt.

Dat heeft toch niets met 'stuurlui aan wal' te maken.

En zo'n nummer dat als nummer van het hele volk gebracht wordt; in welk decennia leef je als je denkt dat dan niet heel Nederland er zich tegenaan gaat bemoeien.

En kom op, ga me niet vertellen dat Ewbank niet door heeft wat voor vreselijk tekst het is.

En volgens mij is het commentaar op de muziek ook lang niet zo heftig. Ik vind het een slecht disney nummer, maar de grootste aanval is op de tekst. En die heeft hij niet eens geschreven. Dat is trouwens wel goed van hem, dat hij zich daar niet achter verschuilt.

Al die debiele rechtsstreekse aanvallen, het noemen daarvan is nog teveel eer.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3469 Gepost op: 21-04-2013, 10:04:18 »
De melodie is op zich ook nog niet eens zo erg, vind ik.


Los van het feit dat het inderdaad not done is om op de persoon te spelen, zou je echter van iemand als Ewbank wel mogen verwachten dat ie de tekst eens aan een editor (een spellingscontrolefunctie zit toch in elk tekstverwerkingsprogramma?) had mogen onderwerpen, dan had ie het nodige eruit kunnen filteren.

Ik denk dat de kritiek er dan ook wel geweest zou zijn, maar lang niet zo massaal als nu. Nederlanders hebben als 1e sport voetballen, als 2e sport schaatsen, en als 3e sport klagen en afkraken van alles wat boven het maaiveld uitkomt.


Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3470 Gepost op: 21-04-2013, 10:09:36 »
en als 3e sport klagen en afkraken van alles wat boven het maaiveld uitkomt.
met sport 3 ben ik het helemaal niet eens. Want het is boven het maaiveld omdat 'wij' er zo enthousiast over zijn. Dus je kan ook zeggen dat onze sport drie is 'dingen boven het maaiveld te laten uitgroeien'.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3471 Gepost op: 21-04-2013, 10:14:02 »
Dit lied moest het lied van het volk worden. Immers werd er van ons verwacht dat we dit allemaal massaal gingen zingen op Koninginnedag. Daarom is het ook terecht dat het volk kritiek heeft. Het volk mag toch laten weten dat ze niet achter de inhoud staan van het lied, niet de tekst snappen en het van slechte kwaliteit vindt vanwege de slecht lopende zinnen? Dit zijn namelijk 3 grote kritiekpunten waardoor het volk zoiets heeft van: 'Hier staan we niet achter. Hier doen we niet aan mee.'

Ik denk niet dat je dat zozeer als een aanval op Ewbank moet zien, maar meer als een statement van het volk dat dit lied niet bij ons past.


Wat ook meespeelt is de crisis. Er komen elke dag 1000 werklozen bij. Er wordt bezuinigd in de zorg. Mijns inziens is het dan ook logisch dat het volk woedend reageert als er 50(!) artiesten worden uitgenodigd en ook nog eens 4 bekende tekstschrijvers. En die leveren dan ook nog eens een wanproduct.  Wie gaat dat allemaal betalen? Om nog maar te zwijgen over alle kosten die gemaakt moeten worden voor de huldiging in Amsterdam. Als dit een ingetogen bescheiden feestje moet voorstellen.....

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3472 Gepost op: 21-04-2013, 10:17:08 »
Ik denk dan Ewbank het voor niets deed, want zijn zus twitterde dat hij heel hard voor de kroning en voor ons gewerkt heeft.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2013, 10:20:57 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3473 Gepost op: 21-04-2013, 10:22:08 »
Hij bewijst even dat hij geen haar beter is dan de mensen die hem persoonlijk aanvallen, met deze tweet: https://twitter.com/johnewbanknl/status/325663380968988673

 ::niet-ok:: ::niet-ok::
🜃

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3474 Gepost op: 21-04-2013, 10:28:11 »
ja die had ik ook gezien. Maar ik heb die express niet geplaatst, omdat de dicussie dan wel heel erg over Ewbank gaat en niet meer over het koningslied.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3475 Gepost op: 21-04-2013, 10:36:06 »
Ik heb het lied nog niet beluisterd. Maar ik vind het raar dat John Ewbank het persoonlijk aantrekt, er waren genoeg mensen bij betrokken die allemaal eerder aan de bel hadden kunnen trekken, dat het niet echt wat was. En ik vind het raar dat mensen het zo persoonlijk tegen hem brengen, hun kritiek. En verder kon ik ook niet geloven dat het bericht echt was. Nederland kennende zijn er genoeg mensen die het toch heus wel gaan zingen volgende week.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3476 Gepost op: 21-04-2013, 10:37:44 »
er waren genoeg mensen bij betrokken die allemaal eerder aan de bel hadden kunnen trekken,
dat verbaast me ook zo  ::jaja::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3477 Gepost op: 21-04-2013, 10:38:07 »
Ewbank had dit moeten verwachten. Alss je geschoren wordt moet je stil zitten. Het lijkt wel weer dat het  schreeuwende deel van de natie overwint.  Vind ik persoonlijk zorgwekkender. Het nummer was niet onbegrijpelijker dan het gemiddelde liedje van blof of frank boeijen.
Het kwam wat raar over met de w van hutspot. .......

Karen een belangrijke manier om de crisis te overwinnen is geld uitgeven.
Het koninklijk huis levert meer op dan het  kost
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3478 Gepost op: 21-04-2013, 10:45:42 »
Het koninklijk huis levert meer op dan het  kost
Ik vind toch dat economie niet de enige graadmeter is. Het kost veel meer dan het oplevert.

Het lijkt wel weer dat het  schreeuwende deel van de natie overwint.  Vind ik persoonlijk zorgwekkender.
Het protest en de commentaar op nieuws en radio vind ik, op de kanalen die ik bezoek, helemaal niet schreeuwend.
En het is 2013, for crying out loud. Hoe kan je nu denken dat als je iets namens het volk doet, dat men nu niet zijn mening gaat geven.
Er was altijd commentaar geweest, ook als het mooi was; dat geloof ik zeker.
Maar nu geblunderd. Foutje bedankt. En gewoon lekker doorgaan met leven. Maar niet zo verongelijkt doen, zou ik tegen de heer Ewbank wilen zeggen.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3479 Gepost op: 21-04-2013, 11:02:27 »

Karen een belangrijke manier om de crisis te overwinnen is geld uitgeven.


Dat is maar hoe je het bekijkt. Keynes zou het eens met je zijn.

En geld uitgeven is ook prima, maar dan liever bezuinigen op een feestje in Amsterdam dan de zorg.

Overigens is de crisis ook ontstaan door teveel geld uitgeven, dus nogmaals; het is maar hoe je het bekijkt.