Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022157 keer)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4580 Gepost op: 28-01-2016, 19:41:34 »
Ik heb ook allerlei stoffen tasjes in elke grote tas die ik met me meesleep...altijd handig voor nakijkwerk of wanneer je te veel boodschappen hebt gehaald en het allemaal niet in de fietstassen past.

Stelde bij de snackbar al voor om mijn eigen pan mee te nemen...dat kon vroeger bij de Chinees in het dorp ook altijd ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4581 Gepost op: 28-01-2016, 19:47:54 »
hmmmm ik bestelde net bij de snackbar mijn friet. Zit er een rottig zelf geschreven papiertje ergens.  Plastic zak= betalen
dus ik zeg: "ow en een plastic tas" . Hoef ik hem alsnog niet te betalen ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4582 Gepost op: 28-01-2016, 20:38:46 »
Goede maatregel overigens, die dan vervolgens weer niet te rijmen is met de plannen om flessen voortaan statiegeld-loos te maken. Ik kom vaker in Duitsland, daar moet je bij elk flesje frisdrank een klein bedrag extra betalen, meestal 25 cent. Dat stimuleert echt wel om het flesje terug te brengen, ook al gaat het slechts om 25 cent.
Afschaffen van statiegeld gast (voorlopig?) niet door. Ik vind ook dat dat moet blijven bestaan. Echter, zou ik wel graag willen zien dat je je PET-flessen overal kunt inleveren, dus frisdrankflessen die bij de Lidl gekocht zijn, moet je ook bij de AH kunnen inleveren.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4583 Gepost op: 28-01-2016, 20:46:51 »
Ik zou echt al mijn flesjes terugbrengen, niet omdat ik zo cheap ben per se, maar ik vind het nu al zonde om te gewoon weg te gooien. Die flesjes zijn vaak nog prima, maar ja ik ga dan ook weer geen 2 jaar uit een dezelfde flesje drinken :P

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4584 Gepost op: 28-01-2016, 21:05:59 »
Een bijkomend voordeel vind ik dat mensen zich wel bewust worden hoe vanzelfsprekend ze overal maar een tasje voor willen. Wij hebben nu geen gratis papieren tasjes meer in de winkel, maar plastic tasjes voor 15ct. Heel veel mensen vragen om een tasje, maar als je aangeeft dat ze er voor moeten betalen, hoeft het grootste deel geen tasje meer.


Ik heb zelf ook altijd van die stoffen tasjes in mijn handtas, maar ik kan me voorstellen dat een man (die vaak geen tas bij zich heeft) die niet standaard in zijn broekzak propt...
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4585 Gepost op: 28-01-2016, 21:16:58 »
dat mensen ergens een tasje voor willen komt niet helemaal uit de lucht vallen. Winkels vonden het nl helemaal niet erg als mensen met een tasje met hun naam/logo er op rond liepen en dus werden klanten er mee doodgegooid..

ik vraag me af hoe dat straks op de huishoudbeurs gaat.. daar kreeg je altijd heel veel tasjes :D Misschien moet ik maar met zo'n shopper op een karretje heen :D
er was eens......

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4586 Gepost op: 28-01-2016, 21:17:54 »
ik heb vaak wel een tas bij me..... een soort van schoudertas in rugzakformaat zeg maar (geen idee hoe dat officiëel heet ::oink::
Daar past best veel in, zeker als het kleine spullen zijn
Wit is ook een kleur!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4587 Gepost op: 28-01-2016, 21:18:48 »
Ik heb zelf ook altijd van die stoffen tasjes in mijn handtas, maar ik kan me voorstellen dat een man (die vaak geen tas bij zich heeft) die niet standaard in zijn broekzak propt...

Altijd wanneer ik naar de supermarkt ga, of naar de stad met het idee ergens iets te kopen, neem ik gewoon m'n rugzak mee.
Dus ook toen plastic tasjes nog gratis waren, vroeg ik er eigenlijk nooit om.
Naja, behalve bij de multivlaai :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4588 Gepost op: 28-01-2016, 21:19:20 »

Daar past best veel in, zeker als het kleine spullen zijn
;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4589 Gepost op: 28-01-2016, 21:23:45 »
ow, en voor boodschappen heb ik twee van die stevige tassen.... eentje van een Nederlandse electronicaketen en eentje die ik in Luxemburg bij een supermakarkt heb gekocht.

Die twee liggen standaard in de auto
Wit is ook een kleur!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4590 Gepost op: 28-01-2016, 21:24:36 »
Altijd wanneer ik naar de supermarkt ga, of naar de stad met het idee ergens iets te kopen, neem ik gewoon m'n rugzak mee.
Dus ook toen plastic tasjes nog gratis waren, vroeg ik er eigenlijk nooit om.
Naja, behalve bij de multivlaai :P

Jaa! Rugzak doe ik ook ja..

Ja, en ook nieuwe kleren. Gaat prima.

Was een keer mega chagrijnig geworden omdat ik bij de primark verplicht werd een tasje te nemen. Ik had 1 paar sokken en zei dat het wel zo mee ging.. nee, dat mocht niet en ik kreeg er een enorme tas omheen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4591 Gepost op: 28-01-2016, 22:02:59 »
Ik vond het altijd zo irritant als ze er al een tas omheen deden voor je terwijl ik daar dan met mijn rugtas aankwam om daar de spullen in te doen. like hallo.. En dan zeggen 'oh ik hoef geen tasje hoor' en dan een rare blik krijgen alsof je gek bent...

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4592 Gepost op: 28-01-2016, 23:02:08 »
Het gaat ook niet alleen om die tasjes. Volgens de verantwoordelijke staatssecretaris maakt de maatregel deel uit van een groter pakket maatregelen. Ik verbaas me overigens over mensen die beweren van niets te weten, terwijl het toch allemaal behoorlijk goed ''gecommuniceerd'' wordt.

Goede maatregel overigens, die dan vervolgens weer niet te rijmen is met de plannen om flessen voortaan statiegeld-loos te maken. Ik kom vaker in Duitsland, daar moet je bij elk flesje frisdrank een klein bedrag extra betalen, meestal 25 cent. Dat stimuleert echt wel om het flesje terug te brengen, ook al gaat het slechts om 25 cent.



Dit lees ik net:

Onthullende rapportage over lobby afschaffing statiegeld


De Wageningse onderzoekers die een gekleurd rapport opstelden over de kosten van het statiegeldsysteem hebben zich willens en wetens laten gebruiken door het bedrijfsleven én door het ministerie. Inzet van de lobby was om het statiegeld op grote PET-flessen afgeschaft te krijgen door de (zogenaamd) hoge kosten te benadrukken.

Het rapport werd geschreven in opdracht van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel. Het bedrijfsleven leverde de wetenschappers niet alleen de gegevens, maar reikte ook de conclusie aan dat het statiegeldsysteem het duurste is van allemaal. Dagblad Trouw (27 januari 2016) analyseert de affaire en citeert uit gelekte documenten, waaronder emails tussen de (bij naam genoemde) rijksambtenaren, lobbyisten en onderzoekers. Op het ministerie was paniek ontstaan nadat staatssecretaris Atsma in maart 2012 uit een voorlopige versie van het rapport had geciteerd tijdens een overleg met de Tweede Kamer en de Kamerleden had voorgehouden dat het systeem ‘peperduur’ is.

De bevindingen van een nieuwe studie naar de kosten van het statiegeldsysteem (door onderzoeksbureau CE in 2014) waren de directe aanleiding om een reeks klachten in te dienen bij de Commissie Wetenschappelijke Integriteit van de Wageningen Universiteit. Deze commissie oordeelt nu dat het bewuste rapport nooit gebruikt had mogen worden in een debat over het afschaffen of handhaven van statiegeld en dat de medewerkers niet zorgvuldig gehandeld hebben, op een enkel punt in strijd met de Gedragscode Wetenschapsbeoefening.

Het is niet vaak dat de werkwijze van een machtige bedrijfslobby zo haarfijn wordt blootgelegd én dat aangetoond wordt hoe kwetsbaar rijksambtenaren én wetenschappers zijn tegenover de lobby van het bedrijfsleven.

Het is te hopen dat Sharon Dijksma als nieuwe staatssecretaris weerstand weet te bieden tegen de bedrijfslobby en zich hard maakt voor effectieve maatregelen tegen zwerfvuil en plastic soep, zoals de uitbreiding van statiegeld op kleine flesjes en blikjes. Dat is hard nodig, want het bedrijfsleven blijft alle denkbare middelen inzetten om te voorkomen dat statiegeld op grote PET-flessen blijft bestaan of uitgebreid wordt naar andere drankverpakkingen. De Plastic Soup Foundation heeft de invoering van een nieuw beloningssysteem, dat mede door het bedrijfsleven als alternatief voor statiegeld werd gepresenteerd, zwaar bekritiseerd. Onze open brief hierover aan Dijksma bleef tot op heden onbeantwoord. Dáár hebben de rijksambtenaren natuurlijk geen tijd voor…
...maar soms even niet :)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4593 Gepost op: 28-01-2016, 23:31:14 »
Het is duidelijk dat voor een groot aantal mensen een rugzak een prima optie is. En ook eigen tasjes zijn een perfecte vervanger voor alle plastic tassen. Dat moet absoluut gepromoot worden. Maar..... het feit dat een winkelier verplicht wordt om er geld voor te vragen als je toch een tasje nodig hebt, is voor mij het zoveelste voorbeeld van de verregaande betutteling van de overheid en dus een NO.
er was eens......

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4595 Gepost op: 29-01-2016, 18:57:47 »
Ik snap de schoolleiding maar de kinderen ook.
Dit gaan ze niet winnnen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4596 Gepost op: 29-01-2016, 19:27:22 »
Waarschijnlijk heeft schoolleiding gedacht : Pfff die laatste vrijdag voor de vakantie is toch altijd gezeik met muziek, verkleden en mensen die bier gaan drinken op het terras. Laten we 1 van die vrije dagen daar maar voor gebruiken :)

Ondertussen is besloten dat het wel mag  ;D
Alleen dan wel zonder muziek en confetti
You'll never walk alone

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4597 Gepost op: 29-01-2016, 19:34:48 »
Waarschijnlijk heeft schoolleiding gedacht : Pfff die laatste vrijdag voor de vakantie is toch altijd gezeik met muziek, verkleden en mensen die bier gaan drinken op het terras. Laten we 1 van die vrije dagen daar maar voor gebruiken :)

Ondertussen is besloten dat het wel mag  ;D
Alleen dan wel zonder muziek en confetti

zonder muziek en confetti.. ik ben niet van de carnaval, maar welke winst wordt er behaald als muziek en confetti niet mogen?
er was eens......

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4598 Gepost op: 29-01-2016, 19:36:08 »
Nou, ik kan me voorstellen dat confetti toch wel heel erg vervelend is, qua opruimen/schoonmaken
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4599 Gepost op: 29-01-2016, 19:39:03 »
Confetti kan ik begrijpen. Ik heb daar op mijn werk niet erg goede ervaringen mee. Maar waarom muziek niet wordt toegestaan snap ik niet. Carnaval zonder muziek is toch geen carnaval?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela