Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022201 keer)

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1140 Gepost op: 7-12-2007, 23:33:38 »
Mmmmmm, wij hebben altijd Heineken in huis  ;D

en jenever, en rum, en whiskey, en beerenburg, en amaretto, en bessen...
ook chips?
Menno is gek

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1141 Gepost op: 7-12-2007, 23:40:30 »
Keep calm and eat chocolates!

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1142 Gepost op: 7-12-2007, 23:47:33 »
laten we maar niet te ver offtopic gaan ;D
Menno is gek

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1143 Gepost op: 8-12-2007, 09:25:40 »
Hoorde ik ammaretto?? ;D Ik heb met liefde gestemd op een hele mooie coole moter ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1144 Gepost op: 8-12-2007, 10:28:20 »
Hoorde ik ammaretto?? ;D Ik heb met liefde gestemd op een hele mooie coole moter ::ok::
::ok::  En natuurlijk ook welkom om een borrel te halen op de overwinning  ::bravo::



(stemmen kan onbeperkt  ;))
Keep calm and eat chocolates!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1145 Gepost op: 8-12-2007, 18:38:37 »
Vanaf nu graag weer drankgeleuter in de bar en hier nieuws enzo :)

Anders ben ik genoodzaakt julle berichten te verwijderen >:D ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1146 Gepost op: 12-12-2007, 19:09:38 »
Zorgverzekeraars dagen apothekers voor rechter

UTRECHT - Zorgverzekeraars Nederland (ZN) sleept de apothekersorganisatie KNMP voor de rechter. De verzekeraars vinden dat die onjuiste en misleidende informatie verspreidt in een campagne.

De apothekers begonnen die campagne omdat enkele grote verzekeraars zich te veel zouden bemoeien met de inhoud van de zorg aan patiënten.

Volgens de KNMP bemoeien verzekeraars als Menzis, CZ en Agis zich "op detailniveau" met het geneesmiddel waar iemand recht op zou hebben en gaan daarmee op de stoel van de arts zitten.

"Het imago van de zorgverzekeraars wordt hierdoor geschaad en ZN eist dat de KNMP deze uitlatingen rectificeert." In posters, dagbladadvertenties en folders bevelen de apothekers een aantal verzekeraars aan, zoals Avero Achmea, FBTO en ONVZ.

Volgens een woordvoerder van ZN suggereren de apothekers dat de zorgverzekeraars bepalen welke pillen er worden voorgeschreven. "Maar de huisarts bepaalt dat. Patiënten worden onnodig bang gemaakt. Als de arts op het recept meldt dat een ander middel medisch noodzakelijk is, krijgt de patiënt ook dit vergoed."

De apothekers zien het geding met vertrouwen tegemoet. "Nergens in onze posters en advertenties staat dat de zorgverzekeraar op de stoel van de arts en apotheker gaat zitten", aldus de KNMP. Maar wij zeggen wel dat sommige verzekeraars de rechten van hun verzekerden extra beperken en dat andere dat niet doen, stelt de organisatie.

Het kort geding dient maandag om 13.00 uur in de rechtbank in Den Haag.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1147 Gepost op: 12-12-2007, 19:51:20 »
Vanaf nu graag weer drankgeleuter in de bar en hier nieuws enzo :)

Anders ben ik genoodzaakt julle berichten te verwijderen >:D ::)
Zo mag ik het horen Megan...... :)


Mijn nieuws van de dag is helemaal niet leuk. Een van mijn nichtjes is gistermorgen namelijk verongelukt in Eijsden. Ik heb nog weinig erover te horen gekregen, stond ook niets van in de krant, maar via de Brandweer-site die ik zo af en toe bezoek, kwam ik erachter waar en wanneer het gebeurd moet zijn. Maar meer dan dat was er niet te vinden(er stond alleen dat de brandweer te hulp was geroepen bij een beknelling van iemand in een personenauto, de straat, en het tijdstip (half negen).

Terugredenerend vind ik het een akelige gedachte, heeft ze waarschijnlijk net haar kinderen naar school gebracht, en was ze op weg naar haar werk in Maastricht (waar haar schoolklas vergeefs op haar wachtte.) :\'( :\'(

Ze was net gescheiden, had haar nieuwe huis net helemaal ingericht.......

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1148 Gepost op: 12-12-2007, 19:56:57 »
Oh, Jos, wat vreselijk!  ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1149 Gepost op: 12-12-2007, 21:03:21 »
Ow  :o als het enigsinds de pijn kan verzachten; Veel sterkte Jos  ::hug::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1150 Gepost op: 12-12-2007, 21:05:52 »
Dankjewel voor het meeleven. Zat eerlijkgezegd straks net een kerstkaartlijst samen te stellen, en daar stond zij ook op.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1151 Gepost op: 12-12-2007, 21:32:16 »
He bah, wat naar! Sterkte! ::hug::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1152 Gepost op: 12-12-2007, 21:43:25 »
Dankjewel Megan, ik kwam er via die site achter dat het ongeluk vlak bij haar woning gebeurd moet zijn. In elk geval een heel erg onoverzichtelijk en gevaarlijk punt.

Het leven kan soms hard zijn. Ze was net 46 jaar geworden.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1153 Gepost op: 14-12-2007, 07:22:21 »
Jemig Jos wat ellendig zeg....sterkte met dit verlies ::hug::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1154 Gepost op: 14-12-2007, 11:08:57 »
De 8-jarige Maastrichtse jongen die zaterdag dood werd gevonden in een garage in Eijsden, is het slachtoffer geworden van een verkeersongeluk. Dat heeft onderzoek van de politie zondag uitgewezen. De vrouw uit Eijsden die de BMW 318 bestuurde, wordt verdacht van het veroorzaken van een aanrijding met dodelijke afloop.

Het ongeluk gebeurde vrijdagavond op de Ruttensingel in Maastricht. De jongen werd ruim 10 kilometer onder de auto meegesleurd zonder dat de bestuurster dat in de gaten had. Ook toen ze auto in de garage zette, merkte ze niets, zo verklaarde ze tegen de politie. Pas zaterdagmiddag vond ze de dode jongen, toen ze haar auto weer uit de garage wilde halen. De politie onderzoekt verder hoe de jongen over zo'n lange afstand onder de auto kon blijven hangen. >>
Meegesleurde Amir niet aangereden

MAASTRICHT - Het 8-jarige Somalische jongetje Amir dat eind november ruim tien kilometer onder een auto werd meegesleurd van Maastricht naar Eijsden, is niet eerst door een auto aangereden. Dat maakte verkeersofficier van justitie Anneke Rogier woensdagavond bekend.

Uit onderzoek blijkt dat het jongetje een zebrapad over rende en door onbekende oorzaak op de grond terechtkwam. Vervolgens kwam hij onder de auto van een 61-jarige bestuurster uit Eijsden. Haar BMW beschikt niet over een afdekplaat onder het motorblok. Het kind is onder het motorblok blijven hangen en vermoedelijk overleden aan inwendige bloedingen.

De Eijsdense vrouw wordt niet meer verdacht van het veroorzaken van een dodelijke aanrijding. De vrouw zegt het stoffelijk overschot van het jongetje pas de volgende dag te hebben ontdekt, nadat ze de auto uit de garage had gereden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1155 Gepost op: 14-12-2007, 21:02:27 »
ik vind het nog steeds moeilijk te begrijpen hoe Amir dan aan de motor is blijven hangen. Maar de ware toedracht zal wel nooit duidelijk worden.



Citaat
Jemig Jos wat ellendig zeg....sterkte met dit verlies
Dankjewel. Ik was vanavond bij een avondwake, en we hebben eerst het mortuarium bezocht. Was erg indrukwekkend, maar ik was blij dat ik toch ben gaan kijken.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1156 Gepost op: 15-12-2007, 12:18:47 »
ik vind het nog steeds moeilijk te begrijpen hoe Amir dan aan de motor is blijven hangen. Maar de ware toedracht zal wel nooit duidelijk worden.

Ik had begrepen dat bij deze auto de beschermplaat onder de moter ontbrak. Dus dan zijn er denk ik uitsteeksels genoeg waar je aan zou kunnen blijven hangen.
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1157 Gepost op: 15-12-2007, 16:11:32 »
Akkoord, allemaal te begrijpen. Maar dan nog, ik breek mijn hoofd erover, hoe het mogelijk is dat Amir zich dan niet op de een of andere manier ''kenbaar'' heeft gemaakt. Antwoorden aan de ene kant roepen aan de andere kant ook weer vragen op.

Heeft verder weinig zin, Amir heeft dit akelige avontuur helaas niet overleefd.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1158 Gepost op: 28-12-2007, 17:03:32 »
Run op apotheek om eigen risico

Nederlanders halen nog snel voor het nieuwe jaar hun medicijnen in huis, waardoor apothekers in ons land te maken hebben met topdrukte.
Nu de no-claimregeling in de zorgverzekering per 1 januari 2008 vervalt en een eigen risico van 150 euro wordt ingevoerd, hebben mensen het zo uitgekiend dat ze nog net onder de oude regeling hun geneesmiddelen kunnen ophalen.

Apotheker Raymond Koolman van de NoorderKring Apotheek in Krommenie heeft deze kerstvakantie al twee keer op taart moeten trakteren toen 'zijn receptenrecord' verbroken werd. "Dat is de afspraak bij ons en het record staat nog onder druk."
Volgens Koolman is het altijd druk aan het eind van het jaar, maar is het nu wel extreem. "Het einde van de no-claim speelt daarin zeker een grote rol." De zorgverzekeraar betaalde met de no-claim maximaal 255 euro terug als mensen geen ziektekosten maakten. Vanaf 2008 verandert die regeling in een eigen risico, waardoor mensen de eerste nota's zelf moeten betalen. Vooral mensen die in 2007 meer dan 255 euro aan zorgkosten hadden en mensen die vermoeden dat in 2008 de medicijnen zelf betaald moeten worden bezoeken de apotheek. Volgens Koolman is vooral het nog gauw halen van de anticonceptiepil handig.


Ook hier wordt record op record gebroken, met vandaag weer een enorm aantal recepten. Mijn dames willen geen taart meer, we krijgen als zoveel lekkers in deze tijd :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1159 Gepost op: 9-01-2008, 14:25:41 »
Ik schoot in de lach, toen ik me een voorstelling probeerde te maken van de nieuwe service van de Rabobank: een sprekende geld-automaat, speciaal bedoeld voor blinden en slechtzienden.
Automaat: spreek NU uw rekeningnummer in.

Klant:  1 2 3 4 5 6 7

Automaat: U heeft ingesproken: EEN TWEE DRIE VIER VIJF ZES ZEVEN, indien dit correct is, roep JUIST, indien dit niet correct is, spreek opnieuw duidelijk uw gironummer in.

Klant: JUIST

Automaat: goedemorgen meneer Henk Pieters, spreek NU uw pincode in.

Klant: ZES TWEE EEN VIJF

Automaat: U heeft ingesproken ZES TWEE EEN VIJF, indien dit correct is, roep GROEN, indien dit niet correct is, spreek opnieuw duidelijk uw pincode in.

Klant: GROEN

Automaat: spreek nu het bedrag in, dat u wil opnemen.

Klant: DRIEHONDERD euro......

Automaat: U wil driehonderd euro opnemen. Is dit correct, roep JA, indien dit niet correct is, spreek opnieuw het gewenste bedrag in.


Enzovoorts. De rij wachtenden (heus niet allemaal blinden en slechtzienden) luistert vrolijk mee......

« Laatst bewerkt op: 9-01-2008, 14:29:22 door Bodejos »