Ik schoot in de lach, toen ik me een voorstelling probeerde te maken van de nieuwe service van de Rabobank: een sprekende geld-automaat, speciaal bedoeld voor blinden en slechtzienden.
Automaat: spreek NU uw rekeningnummer in.
Klant: 1 2 3 4 5 6 7
Automaat: U heeft ingesproken: EEN TWEE DRIE VIER VIJF ZES ZEVEN, indien dit correct is, roep JUIST, indien dit niet correct is, spreek opnieuw duidelijk uw gironummer in.
Klant: JUIST
Automaat: goedemorgen meneer Henk Pieters, spreek NU uw pincode in.
Klant: ZES TWEE EEN VIJF
Automaat: U heeft ingesproken ZES TWEE EEN VIJF, indien dit correct is, roep GROEN, indien dit niet correct is, spreek opnieuw duidelijk uw pincode in.
Klant: GROEN
Automaat: spreek nu het bedrag in, dat u wil opnemen.
Klant: DRIEHONDERD euro......
Automaat: U wil driehonderd euro opnemen. Is dit correct, roep JA, indien dit niet correct is, spreek opnieuw het gewenste bedrag in.
Enzovoorts. De rij wachtenden (heus niet allemaal blinden en slechtzienden) luistert vrolijk mee......