Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1022348 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1740 Gepost op: 20-09-2009, 11:26:57 »
Dat snap ik, alleen volg ik dat gedoe al een tijdje in de media, en er zit letterlijk een luchtje aan deze zaak, als je het mij vraagt.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1741 Gepost op: 20-09-2009, 12:21:33 »
Het is voor bedrijven en personen (denk MJ) vaak goedkoper en beter om een schikking te treffen ook al voelen ze zich/ zijn ze  onschuldig. De kosten van een proces en de negatieve reclame gedurende het proces zijn vaak vele malen hoger dan het bedrag van de schikking.

Misschien is dat zo, maar als je schikt, blijft er toch een zweem schuld aan je kleven. En dat zou een bedrijf misschien veel geld kunnen kosten op de lange termijn.

Ik vind een opmerking als 'De directeur van het bedrijf zegt dat de schikking Trafigura compleet vrijpleit.' nogal vreemd en ongeloofwaardig.
Geniet nooit met mate...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1742 Gepost op: 20-09-2009, 16:03:08 »
Dat is dus wat ik bedoel: zal een zichzelf serieus nemend bedrijf nog ooit zaken met je willen doen, wanneer dit gestuntel eenmaal in de media terechtkomt?

Wanneer je onschuldig bent, zeg je: "ik zie mijn tegenstanders wel bij de rechter, wanneer ze durven".

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1743 Gepost op: 20-09-2009, 16:38:36 »
Oranje eervol ten onder Van onze Telesportredactie
MAASTRICHT - 
Thiemo de Bakker heeft de tol moeten betalen voor een loodzwaar Daviscupweekend. De Nederlandse kopman maakte het de Fransman Jo-Wilfried Tsonga lang moeilijk, maar na vier sets was de pijp leeg: 6-7 (5) 2-6 6-3 6-7 (4). Frankrijk stelde met het derde winstpunt een verblijf in de Wereldgroep veilig.

Vooraf werd de interland met Frankrijk omschreven als een onmogelijke opgave. Maar De Bakker zorgde in het eerste enkelspel voor een stunt door Gael Monfils, de nummer 13 van de wereld, te verslaan. Hiermee wekte hij hoop op bij captain Jan Siemerink. De bondscoach stelde de man in vorm ook op in het dubbelspel en nam hiermee een risico. Hoewel De Bakker kapot was na twee sets tennis, toverde hij een verborgen energiebron aan en dwong hij Tsonga tot een vierde set. Die mondde uit in een tiebreak. Daarin bleek de nummer zeven van de wereld te sterk, waardoor hij zijn land veiligstelde van degradatie.

Aankomende woensdag is de loting voor de volgende ronde van Nederland, die wordt afgewerkt in de Europees/Afrikaanse zone.
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1744 Gepost op: 21-09-2009, 19:20:58 »
'Rentree Justine Henin in tenniscircuit' BRUSSEL -  Volgens de Belgische media is ook de rentree van Justine Henin in het tenniscircuit aanstaande. De krant Le Soir meldde dat de voormalige nummer 1 van de wereldranglijst dinsdagavond haar besluit het voorbeeld van Kim Clijsters te volgen bekend zal maken in het journaal van RTL-TVi. Andere dagbladen lieten via hun website weten dat Henin een half uur later ook opdraaft bij de RTBF.

Deze Franstalige zender bracht het 'nieuws' een week geleden ook al, zich beroepend op het feit dat de Waalse topspeelster, die half mei 2008 haar succesvolle carrière abrupt beëindigde, veertien rackets had besteld. Precies die hoeveelheid liet ze in het verleden ook altijd komen. De eerste geruchten over haar mogelijke comeback doken eind augustus al op.

bron: http://www.telegraaf.nl/telesport/tennis/4890981/___Rentree__Henin_in_tenniscircuit___.html
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1745 Gepost op: 22-09-2009, 16:09:06 »
Volgens de geruchten zou ze vandaag, of anders heel snel, een persconferentie houden... Overigens vind ik het persoonlijk wel jammer als beide Belgische toppers weer terug zouden keren...  ::ohno::
Ich bin ein Bärliner!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1746 Gepost op: 27-09-2009, 19:07:50 »
niet alleen de Belgische dames, maar ook Kimiko Date, die ruim 10 jaar niet meer tenniste, is in het circuit teruggekeerd. Als ze dat ook doet met haar dubbelhandig spel, dan kunnen haar tegenstandsters daar nog veel plezier aan beleven. Die heeft geloof ik nog tegen Steffi Graf en Aranxta Sanchez gespeeld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1747 Gepost op: 28-09-2009, 13:07:44 »
Dat ik verlies draaide wist ik wel, maar nu weet iedereen het:

Apothekersinkomen lager dan gedacht     28-09-09             
Door redacteur gezondheidszorg Rinke van den Brink

Apothekers gaan veel minder verdienen dan tot nu toe werd aangenomen. Oorzaak is de sterk verlaagde vergoeding die ze voor veel medicijnen van de zorgverzekeraars krijgen.

Dat is af te leiden uit een onderzoek van het bureau Conquaestor dat de NOS in bezit heeft. De Tweede Kamer had om het onderzoek gevraagd om duidelijkheid te brengen in het nu al bijna twee jaar slepende conflict over de apothekersinkomens.

Zorgverzekeraars vergoeden van een groot aantal veel gebruikte, identieke medicijnen alleen nog de goedkoopste variant. Een gemiddelde apotheker verdient daardoor dit jaar mogelijk tienduizenden euro’s minder dan het norminkomen van 108.000 euro, dat door de minister is vastgesteld.

Compensatie
Als de minister de apothekers compenseert kan hem dat meer dan 200 miljoen euro gaan kosten. De Nederlandse Zorgautoriteit komt op korte termijn met een advies aan minister Klink.

Sinds het voorkeursbeleid op 1 juli 2008 van kracht werd, vergoeden zorgverzekeraars bij gelijke geschiktheid het goedkoopste medicijn. Als een arts om medische redenen, bijvoorbeeld omdat een patiënt allergisch is voor de kleurstof van het goedkoopste middel, een duurdere variant voorschrijft, wordt die wel gewoon vergoed.

Door het voorkeursbeleid zijn de prijzen van een groot aantal van de meest gebruikte medicijnen met vele tientallen procenten gedaald. Maar daarmee verdween voor de apothekers tegelijkertijd de mogelijkheid om kortingen te bedingen op de inkoopprijs van de medicijnen.

Hogere vergoeding
Om het inkomensverlies door de afgeroomde kortingen te compenseren, willen apothekers een verhoging van de vergoeding per geleverd medicijn.

Eind vorig jaar heeft de Kamer ingestemd met een verhoging van de zogeheten receptregelvergoeding naar € 7,28. De apothekers vinden dat het € 8,75 moet worden.

Als de minister de apothekers compenseert en de receptregelvergoeding over 2009 zou optrekken tot € 8,75, dan gaat hem dat circa 230 miljoen euro kosten.

Gat
Inkoopvoordelen pakken lager uit, kosten hoger. Een doorberekening door de apothekersorganisatie KNMP van de ontwikkeling in 2009 laat zien dat een standaardapotheek dit jaar in totaal 720.000 euro aan inkomsten heeft en 758.000 euro aan kosten. Een gat dus van 38.000 euro.

Met de rapporten van Conquaestor in de hand, lijkt die doorrekening van de KNMP niet ongefundeerd.

bron: www.nos.nl
Keep calm and eat chocolates!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1748 Gepost op: 28-09-2009, 18:21:41 »
108.000 euro als inkomen, min 40.0000 is nog steeds een fors inkomen. Ik weet ook wel dat er heel veel kosten zijn, hoor.


Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1749 Gepost op: 28-09-2009, 18:28:09 »
108.000 euro als inkomen, min 40.0000 is nog steeds een fors inkomen.


Idd Jos,ze is weer eens aan't klagen  ::) ::) En als ze deze opmerking(en) leest,dan zal ze nijdig zijn hoor  ::jaja:: wacht maar af   ::) ::)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1750 Gepost op: 28-09-2009, 18:34:11 »
Maar IK zei er nog iets achteraan.........:)


En ik weet ook wel, dat een grammetje teveel of te weinig in een recept, heel bijzondere effecten heeft, en dat er natuurlijk ook heel veel verantwoordelijkheid bij komt kijken.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2009, 18:52:32 door Bodejos »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1751 Gepost op: 28-09-2009, 19:35:18 »
De grap is dat ik dat norminkomen bij lange na niet haal. Het norminkomen is namelijk gebaseerd op een gemiddelde apotheek met een gemiddeld personeelstal, etc. Ik heb een kleiner dan gemiddelde apotheek, en omdat wij veel zorg willen bieden zonder lange wachtrijen heb ik naar verhouding veel personeel.
1 assistente extra betekent ineens totaal geen inkomen meer voor mij zelf, maar wel fijn voor mijn klanten dat ze niet te lang hoeven te wachten...

En verder moet ik, als zelfstandige, van dat norminkomen ook voorzien in mijn pensioen, sociale zekerheden, etc.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2009, 19:40:32 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1752 Gepost op: 28-09-2009, 19:51:58 »
Droge getallen zeggen zogezegd niet alles.

Als ik vertel dat ik met mijn inkomen een flat heb kunnen kopen, dan zeggen ze dat ik lieg. Dat KAN niet, dan heb je geen droog brood te eten, enzovoorts, dat krijg ik dan te horen.

En dan wordt dat gezegd door collega's die een werkende partner hebben, en van hun dubbele inkomen niet kunnen rondkomen, omdat zij er een grote auto op nahouden, zich te pletter roken en drinken.

Wat ik ermee wil zeggen: niemand moet zich blind staren op droge cijfertjes, het geeft vaker wel dan niet een vertekend beeld.

Wil niet zeggen dat ik het leuk vind dat ik voor 20 paracetamol bij een apotheek meer zou moeten betalen dan 100 paracetamols bij het Kruidvat.......

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1753 Gepost op: 28-09-2009, 20:05:46 »

Wil niet zeggen dat ik het leuk vind dat ik voor 20 paracetamol bij een apotheek meer zou moeten betalen dan 100 paracetamols bij het Kruidvat.......

Dan heb je niet goed gekeken wat paracetamol bij ons kost  ;)  50 stuks voor 1,30 scheelt echt niet veel vergeleken met de gemiddelde drogist (er zijn drogisten die duurder zijn, er zijn er die goedkoper zijn)
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1754 Gepost op: 29-09-2009, 09:53:03 »
Je zou toch denken dat Ed Nieman jou in zijn eentje genoeg omzet bezorgde om de apotheek nog vele jaren draaiende te houden! Of is hij geen stamgast?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1755 Gepost op: 1-10-2009, 22:08:50 »
http://www.nu.nl/internet/2093624/bumastemra-wil-geld-muziekfilmpjes-blogs.html

Heeft dit nog gevolgen voor bepaalde topics hier?!? (ik weet dat dit geen blog is maar toch...)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1756 Gepost op: 2-10-2009, 11:36:28 »
http://www.nu.nl/internet/2093624/bumastemra-wil-geld-muziekfilmpjes-blogs.html

Heeft dit nog gevolgen voor bepaalde topics hier?!? (ik weet dat dit geen blog is maar toch...)

Dat zal de eigenaar van hier vast wel bepalen neem ik aan aangezien die de factuur krijgt. ::)

Vind 't trouwens te gek voor woorden dat ze zoiets ook bij 'amateur' sites doen. ::niet-ok:: Vraag me ook af of de rechter het eens is met deze facturen. Zal vast nog wel een rechtzaakje over komen.
Geniet nooit met mate...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1757 Gepost op: 4-10-2009, 14:12:51 »
Ben het volledig met je eens, dit zouden ze gewoon moeten schrappen. eerst een digitale dienst mateloos populair maken, en vervolgens geld ervoor vragen, als iedereen de dienst min of meer achteloos gebruikt. Zit juridisch niet goed dichtgetimmerd. En als het dat wel zou zijn, is het meteen het einde voor youtube.  Het bestaat dan wel niet uitsluitend uit muziekfragmenten, maar muziek-clips vormen wel een aanzienlijk aandeel in het totaal-aanbod.

Buma-Stemra zal in de basis gelijk hebben, maar ving eerder bot toen de toeslag op blanco geluidsdragers niet doorging. Nu proberen ze het over een andere boeg te gooien. Om dezelfde reden als met die geluidsdragers, zal dit denk iik ook niet doorgaan.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1758 Gepost op: 4-10-2009, 14:45:23 »
Een 21-jarige man uit Venlo zit vast omdat hij betrokken zou zijn geweest bij een dodelijke aanrijding in het Brabantse Erp afgelopen donderdag. Daarbij kwam een 49-jarige man uit Erp om het leven. De Venlonaar is opgepakt omdat hij de aanrijding zou hebben veroorzaakt om verzekeringsgeld op te strijken. Uit getuigenverhoor is gebleken dat de Venlonaar met zijn auto vanuit stilstand hard de kruising opreed toen de bestelwagen van de man uit Erp eraan kwam.

De voertuigen schampten elkaar, waarna de Brabander tegen een boom botste en overleed.


Bron: L1-teletekst.


Persoonlijke toevoeging:

Van mij mag de verzekering uitkeren. maar dan wel aan de nabestaanden van het slachtoffer.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1759 Gepost op: 4-10-2009, 15:11:58 »
hij was ook al eerder op die dag gezien toen hij een poging deed om een busje aan te rijden in zo'n zelfde situatie. dit busje kon hem echter ontwijken. het is hier het gesprek van de dag. (erp hoort dus bij de gemeente waar ik woon. ik zal er op mijn werkplek in erp wel meer van horen)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw