Auteur Topic: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??  (gelezen 34924 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #80 Gepost op: 12-05-2004, 16:57:21 »
Net bij meneer Baziel op de koffie geweest. Fijne meneer; hij was één en al oor. Mijn punten voor orde en vlijt zijn al binnen; nu nog die voor efficientie weten te bekomen.

Na afloop was mij plots de BR23 05 1516 duidelijk. Jammer dat mijn weekend al ingevuld is...
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #81 Gepost op: 12-05-2004, 18:22:17 »
Tja, ik zal dan al in Frankrijk zitten...

Ik heb dus geen kans meer tenzij BR 1505 of BR 1605 ook nog mogelijk is.
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #82 Gepost op: 12-05-2004, 21:17:08 »
Pfffffffff......en daar laat ik het bij..... ::ohno::
back again..

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #83 Gepost op: 12-05-2004, 21:27:13 »
Ik had dus 2 vragen fout dus mis ik een antaal letters...ik heb gepuzzeld tot storm???....vloed???
Zit ik in de richting of slaat dit helemaal nergens op? ???
back again..

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #84 Gepost op: 12-05-2004, 21:30:29 »
Je hebt een pm aangekregen, lola
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #85 Gepost op: 12-05-2004, 21:46:32 »
Nogmaals thanx......ook voor jou een biertje op het zinderende feest ::ok::
back again..

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #86 Gepost op: 12-05-2004, 22:56:05 »
De nada, senorita.
(we zijn er toch om elkaar te helpen)

 Mi gusta un vino rojo.
(liever wijn dan bier, dan heb ik meer pl...)

Adios
(groetjes)
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #87 Gepost op: 13-05-2004, 08:42:11 »
Bij alle zwarte gaten !!!
Ik ben gisteren ten bos getrokken met spade en truweel maar ik vrees dat ik Baziel voor was.
Seg Blondie, moet ik echt een spervuur ondergaan of mag ik op eigen "HOUTJE" ;) de schat tot mij nemen.

Ben geen Abt van veel tralala

Diepzinnige zoenen van uw grootste aanBIDder

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #88 Gepost op: 13-05-2004, 14:55:35 »
Allez, mijnheer pastoor Karel, gij se charmeur, houdt op, want anders sta ik voor mijn eigen niet meer in, en dan gebeuren er rare dingen.

En ik heb het U nog zo gezegd, voor dat ge Uw schop bovenhaalt en gaat graven moet ge eerst eens langskomen op ons contactadres dat ge via mijn intelligente tips hebt opgespoord. Wij gaan dan met U eens een diepzinnig gesprekske voeren over de zin en vooral de onzin van ergens tot St.Juttemis te gaan graven waar niks te vinden is.
En als gij dat gesprekske overleeft, dan wacht er U een mooie PoV toekomst, en zoniet hebt ge nog altijd 2 kansen om het eens opnieuw te proberen.
Maar voor alle duidelijkheid, als ge niet eerst langs ons gepasseerd zijt, gaat ge de schat nooit vinden...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #89 Gepost op: 13-05-2004, 16:27:06 »
Dag Mireille,

Mijn beleefdheid gebied me te zeggen dat ge er weer stralend uitziet vandaag. Niet dat ik u zo wil vlijen om meer tips te bekomen hoor. Maar het zou toch niet slecht zijn. En het is niet eens ongemeend. Heb je een nieuw kapsel of zo ?

Die gouden tip waar uw Tante zo minimalistisch over spreekt, staat die op de website van de heer Baziel (foto of verhaal) of moeten we het eender met Google (internet) zien te vinden ?

Mogen we de heer Baziel met aandrang vragen zijn chatuurtje samen met Test zo vroeg mogelijk te doen ? (bijvoorbeeld vanavond ?) Morgen gaat voor mij namelijk niet zo goed (tenzij rond 24u (hahaha). Ofwel stel ik hier vanavond mijn vragen en dan lees ik het in het chatverslag. Maar vorige verslag is er pas gisteren opgezet en dat vind ik toch wel laat (no offense beste Test). Niets is wat het lijkt maar Tijd is voor mij wel van essentieel belang !

Doe Tante Nonneke de groeten voor mij als je wil en geef ze nog 3 bezen voor haar 88e verjaardag.
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #90 Gepost op: 13-05-2004, 17:16:08 »
Die gouden tip waar uw Tante zo minimalistisch over spreekt, staat die op de website van de heer Baziel (foto of verhaal) of moeten we het eender met Google (internet) zien te vinden ?

Beste Parochiaan,

alles is wat het lijkt, als ge maar genoeg nadenkt !!!!

De uilen zijn niet wat ze lijken .

Pater Noster Imperium Doges fatera

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #91 Gepost op: 13-05-2004, 18:25:47 »
Zie,zie, mijnheer pastoor Karel begint het al goed te leren, hij krijgt al dezelfde streken...

En Xandragon is ook goed bezig, zo'n beleefde jongen dat dat op die paar weken tijd geworden is...
En als beloning ga ik hem dan ook iets wijzer maken.
Als ge over alles goed nadenkt, beste Xandragon, gaat ge zien dat er, zoals steeds bij mijnheer Baziel, iets is dat niet is wat het lijkt.
En waar zou je nu logischerwijze als eerste moeten gaan zoeken als je tips naar een Gouden Tip wilt vinden ? Ga daar eens kijken, en ge zult ze misschien wel vinden.
Als ge goed nadenkt, natuurlijk...   

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #92 Gepost op: 13-05-2004, 22:54:06 »
Jawel, mevrouw met de welige gekleurde haardos van zomerzonneschijn en gouden regen. Een beleefdheidscursus, dat ben ik gaan volgen, dankuwel en alstublieft.

Maar enigszins kan je het een beetje als boetedoening voor de nodige zonden bekijken, terwijl het misschien volledig uit zijn context is getrokken maar soit. Dat is misschien meer iets voor Paterke Charel zijn "line of work".

Uw spoorboekske moogt ge intussen definitief in de kast laten liggen van de verloren voorwerpen. Die uren van die treinen zijn toch niet meer van tel. Het is maar goed dat je daar uit die vochtige regionen weg bent om ons vanuit die droge plaats achter uw versgestreken opvouwrekenmachien toe te spreken met de loslippigheid van een snolletje in het café van achter den hoek. Niet kwaad bedoelt, maar nu zijn jullie de zilveren klepel van weleer wel aan de kat aan het binden.

Is het te vinden object eigenlijk een identiek surrogaat zoals het bij mijnheer Baziel zijn vorige spelletje uit vervlogen tijden ging ?

Je ziet, ik ben echt in de historie gedoken om ALLES te weten te komen. En dat geeft me toch een goed gevoel, een gevoel van macht bijna. Het blijft natuurlijk de vraag wie er hier nog die kennis heeft en hoe snel ik zal moeten zijn om als eerste aan de (juiste) bel te trekken.

Enfin, trek dit weekend uw chanelleke aan want ik ben van plan op audiëntie te komen daar het mijn enige kans zal zijn. Ik hoop dat jij of mijnheer Baziel er tijd voor kan vinden voor mijn opdringerigheid.

Groetjes,

Tinker(belleke)
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #93 Gepost op: 14-05-2004, 08:21:53 »
Als ik gestorven ben
zal ik in de tuin van dit museum
boven het warrig bladerengedruis
een merel net zo helder zingen
op het zo'n late voorjaarsdag.

 En ik, ik zal er niet meer zijn
om door dit zingen te vergeten
dat ik moestmettertijd.

Maar aan de andere kant zal ik
- je weet maar nooit -
veel langer leven dan die vogel.
En als ik toch onder de zoden lig
dan zal mijn zoon nog eens
 een merel net zo horen klinken
op net zo'n late voorjaarsdag.
En zal weten wie ik was
en ach, een vogel weet van niks

Maar aan de andere kant alweer:
als merels aan hun vaders konden denken,
wellicht dat ze dan krasten als een raaf.

Kan allemaal goed zijn maar is dit relevant, my dear Blondie

Uw piekerende Pater

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #94 Gepost op: 14-05-2004, 08:51:34 »
Wel, wel, interessante plaatjes levert dit op Paterke.
Ik had eik nooit aan de buitenkant gedacht...
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #95 Gepost op: 14-05-2004, 09:26:29 »
Is ons Paterke buiten zijn zinnen getreden om op de wijze van een orakel hier iets zinvol te komen fulmineren of zijn dit slechts woorden van waanzinnigheid die door de nabijheid van goud wel eens naar boven komen als je te lang in de zon gestaan hebt met die zeef?

"Fools gold" is al wat je daar mee kan verkrijgen, mijnheer de pastoor. Maar misschien ben je daar ook wel gelukkig(er) mee ? Je bijt er in ieder geval je tanden niet op stuk zoals wij hier wel eens plegen te doen om onze bevindingen te kunnen toetsen.

Na één keer heb ik mijn lesje wel geleerd en ben ik zoals die merel van jou wel iets uitgebreider beginnen fluiten (naar de meisjes zoals de Blondine en Tante Nonneke  ::trots:: )

Blijft die existentiële vraag : Heb je eigenlijk al een idee waar de schat ligt, monseigneur Karel ? Of kom je ons gewoon opvrolijken met uw Blijde Boodschap...
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #96 Gepost op: 14-05-2004, 09:41:19 »

Blijft die existentiële vraag : Heb je eigenlijk al een idee waar de schat ligt, monseigneur Karel ? Of kom je ons gewoon opvrolijken met uw Blijde Boodschap...
Citaat


Oh heidene, oh ketter,

zo een taal aanslagen tegen Uw herder, uw redder in nood.

Bezint eer ge begint !!

Wat bedoeld was als steun voor enkele onder jullie (mijn schapen) wordt hier blijkbaar tot hellenis verdoemd.

Op de dag des oordeels zal alles duidelijk worden en velen zullen de Ware leren kennen.

Snuister dus maar verder in Uw stoffige Kelders en archieven, ikzelf neem een snuif frisse lucht als ik mij triomfsgewijs naar Het Gouden Kalf begeef.

Voila, zelfs teveel gezegd.

Goudzoeker, gij zijt niet waardig dat gij tot mij komt maar spreek en ik zal gezond worden!!!
« Laatst bewerkt op: 14-05-2004, 09:45:30 door Paterke Karel »

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #97 Gepost op: 14-05-2004, 18:37:22 »
Goede God, Goede God, die ommekeer van mijnheer pastoor Karel begint hier al op een half mirakel van de Mariagrot van Ramsdonk te gelijken !
Doe zo verder, mijnheer pastoor, doe zo verder !
Nog efkens en dan verstaat er van U ook geen kat nog iets, net als bij mij.
Mijn hartje begint er al sneller van te kloppen...
Nu moet ik alleen nog een berichtje van hem krijgen, dan kan ik hem eens uitnodigen voor een intieme tête à tête ...

En ik krijg de indruk dat dat spelleke van mijnheer Baziel wel een waar slagveld aan het aanrichten in bij de deelnemers.
 
Heilige Paterkes die veranderen in vurige aanbidders,kapoenen met weinig manieren die transformeren naar superbeleefde heren van de wereld en purperen ridders die al hun werk vergeten en op een onbewoond eiland gouden tips gaan zoeken,dat kan toch al tellen.

Als dat allemaal nog maar goed komt...

Ik ben wel eens heel curieus wat die mijnheer Baziel daar op dat afterfeestje allemaal gaat moeten horen, ik zou niet graag niet zijn schoenen staan.
Ten eerste omdat hij rondloopt met van die overzetbootjes maatje 45 en ikke met naaldhakjes van Gucci maatje 38 en ten tweede om dat hij waarschijnlijk serieus de wind van van voren gaat krijgen !
Maar dat laatste is zijn eigen schuld, hij had maar beter naar mij moeten luisteren...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #98 Gepost op: 15-05-2004, 10:50:48 »
Zeg schoon blondje, ik ben gisterenavond helaas niet meer kunnen langs komen voor een glaasje Blanquette maar heeft uwen baas soms niet gezegd of er een postduif is toegekomen met mijn oprechte complimenten?

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #99 Gepost op: 15-05-2004, 14:14:38 »
Knudde, lieveke, pas maar op, want als ik U zo bezig zie begint ge serieus onder mijnheer pastoor Karel zijn duiven te schieten,hoor.
Pas maar op dat hij U niet veroordeeld tot 25 Onze Vaders en 492 Weesgegroeten, of erger nog, U in den eerste den beste kerkban slaat of U excommuniceert naar Maastricht of erger nog, Enschede! Ge weet toch wel wat dat betekent hé ? Dat ge nooit meer Uw Plechtige Communie gaat mogen doen en dat ge Uw gratis missaal dat ge in den tijd gekregen hebt zult moeten teruggeven. Vertaald of niet...

Maar mijnheer Baziel heeft mij verteld dat hij Uw aangetekend briefke heeft gekregen en dat hij er op de aangewezen plaats ging op reageren...