Joost op klerenjacht
Het begint tegen het eind van de middag te lopen voelen de Bewoners. Het wordt wat killer, dus tijd om iets extra’s of anders aan te trekken. Met een lekker drankje verzamelen de Bewoners zich in de Tuin. Dido lijkt alle begrip van tijd kwijt te zijn want ze zingt een Sinterklaasliedje terwijl ze de Tuin inloopt. Het valt Lieske op dat Joost een shirt van Rikkert aanheeft. “Dat klopt”, zeg Joost. “Dat heb ik van samen met een colbert van Rikkert geleend.” Daar heeft Rikkert een ander idee over: “Ik heb je dat Colbert te leen gegeven en nu heb jij het idee dat je de rest van mijn kleren ook kan toe-eigenen.”
Geen animo voor de borsten van Dido
Dido vindt het koud en stelt voor om naar binnen te gaan. Ze voegt zelf de daad bij het woord maar verder lijkt niemand mee te willen. Alleen Nathalie, die, na er even over te hebben nagedacht, ook naar binnen gaat. “Dido laat haar tieten zien!”, roept ze vanuit de Zithoek richting de Tuin in een poging om de rest ook naar binnen te krijgen. Die zijn daar blijkbaar niet van onder de indruk want ze blijven gewoon liggen.
We gaan zo eten!
“Raar he, dat geld hier geen waarde heeft”, zegt Dido. “Ik vind het ook verbazingwekkend dat ik mijn telefoon niet mis.” Dido gaat voor het eten nog even een tukkie doen op de bank.
Chantal heeft wat aardappelen in de gootsteen laten vallen. “Maakt niet uit”, zegt Rob, “gewoon teruggooien. Daar wordt je weerstand hoger van.”
“Als eerste eruit gaan is niet leuk”, zegt Linda. “Denken jullie dat je gaat kijken als je er uit bent?”, vraagt Rikkert. Lieske kijkt niet zoveel tv, maar ze gaat zeker afleveringen terugkijken. Rikkert denkt dat hij over een paar jaar pas gaat kijken.
“Niet weer een zak chips open he, we gaan zo eten!”, roept Rob vanuit zijn luie stoel richting Joost. “Je moet pakken wat je pakken kan, want voor je het weet is het op. Daar ben ik heel eerlijk in”, zegt Tanja. “We gaan er wat van zeggen”, zegt Rob. “Jullie moeten rekening houden met de anderen. Er zijn mensen die wel vier bananen ophebben.”
Rikkert zet voor en schiet over
Rikkert zit achter Lieske en masseert voorzichtig haar nek. “Allemachtig, dat vraagt echt om een blote rug en massageolie”, zegt hij tegen Lieske. Lieske begint direct met het uittrekken van haar shirt “Nee, nee”, zegt Rikkert. “Daar moet bij gelegen worden.” “Nou, dan ga ik toch even liggen”, gaat Lieske verder. “Maar er is geen massageolie”, houdt Rikkert de boot af. “Oh, maar ik heb babyolie, dat werkt ook goed”, blijft Lieske aanhouden. “Nee, ik ben geen goeie masseur”, is Rikkert zijn reactie.
Lieske lijkt niet helemaal te begrijpen waarom Rikkert zo stuntelig zijn eigen voorstel wegwimpelt. Is Rikkert bang voor de gevoelens die zo'n massage bij hem zouden kunnen losmaken?
Zomaar een conversatie
Joost: "Ik stoot mensen erg snel tegen het zere been, daar ben ik zelfs een keer door ontslagen."
Chantal: "Maar ben je wel een beetje tactisch?"
Joost: "Nee, dat mis ik dus juist."
Chantal: "Oh ja, dat is ook wel zo."
Wedstrijd afgelast
Voor vanavond hadden de Bewoners een wedstrijd: 'De mannen moeten de vrouwen opmaken' gepland. Plannen zijn er om te wijzigen, hebben de Bewoners gedacht, want de wedstrijd wordt afgelast. “Dat bewaren we voor als we ons een keer écht vervelen”, besluit Chantal lachend.
Menno wil Chantal helpen
Een groot deel van de Bewoners laat zijn hand lezen door Joost. “Die man kan ook alles”, grapt Chantal. “Lieske heeft een vrolijk kriebellijntje, wat betekent dat je overal een beetje doorheen fladdert. Je liefdeslijn is heel mooi lang, daarin kan ik zien dat je heel lang een liefde zal hebben.” Dido, kan jij zien of Lieske kinderen krijgt”?, vraagt Joost. Volgens Dido krijgt Lieske geen kinderen. “Das mooi”, want ik wil toch geen kinderen. Als er wat van Joost zijn kunsten klopt, zal Chantal drie kinderen krijgen. “Nou, dan moet ik wel behoorlijk op gaan schieten, dat gaat nooit meer.” Menno; “Dan doneer ik je toch mijn sperma?!” Ze gaan er serieus op in en Menno wil er echt over nadenken. Wie weet komt er wel een BB5 baby en dan niet die van Tanja…