Auteur Topic: Mirjam Sterk  (gelezen 33314 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #40 Gepost op: 29-12-2011, 22:25:08 »
Ik weet niet hoe lang deze reis geduurd heeft, maar het viel me wel op dat Mirjam een mager gezichtje over heeft gehouden aan deze pelgrimstocht. :(
Volgens mij minder dan 40 jaar.

In elk geval sprak ik op 3 september tijdens de Mediadagen in Hilversum met Bert van Leeuwen , die toen net terug was uit Israel. Volgens mij zijn ze ongeveer net zo lang onderweg geweest als het team van Wie is de Mol.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #41 Gepost op: 29-12-2011, 22:25:36 »
Mooi werk Mirjam! ::cheerleader::
Tell me what your telescope says

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #42 Gepost op: 29-12-2011, 22:36:35 »
Volgens mij minder dan 40 jaar.

In elk geval sprak ik op 3 september tijdens de Mediadagen in Hilversum met Bert van Leeuwen , die toen net terug was uit Israel. Volgens mij zijn ze ongeveer net zo lang onderweg geweest als het team van Wie is de Mol.

Sprak Nellie vorige week niet over 3 weken? Dus iets langer denk ik.. Aangezien toen de finale nog gespeeld moest worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #43 Gepost op: 29-12-2011, 22:37:42 »
Ik zeg ook: ongeveer net zo lang als WIDM, dus het kan best 3 weken zijn geweest.

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #44 Gepost op: 29-12-2011, 23:01:31 »
Verdiende winnares! ::jaja:: (Vind ik persoonlijk toch :P)
Dacht ff dat haar zenuwen en haar te snel willen zijn haar toch de zege zouden gaan kosten doordat ze die vaas stomweg stuk gooide...
Gelukkig voor haar keek Winston daarna niet naar dat bord, want anders had ze de overwinning wel mogen vergeten denk ik.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #45 Gepost op: 30-12-2011, 12:27:07 »
Gezien de hele serie is zij de terechte winnares. Al had zij wel alle geluk dat Winston dat bord niet doorhad.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #46 Gepost op: 30-12-2011, 12:47:53 »
Ik vond het een beetje flauw dat ze Winston zomaar mocht achtervolgen....
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #47 Gepost op: 30-12-2011, 13:34:09 »
Zo heeft iedereen weleens ergens geluk mee gehad, en ook weleens pech. Je kan nooit inschatten welke invloed die gebeurtenissen op het ''totaalplaatje'' hebben gehad.

Offline clld

  • Forumlid
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #48 Gepost op: 30-12-2011, 13:50:56 »
Ik vond het eerlijk gezegd wel slim dat Mirjam Winston volgde. Volgens mij is daar niets "illegaals" aan. Winston had haar trouwens makkelijk kunnen afschudden; gewoon een beetje rondrennen in die wirwar van straatjes in Jeruzalem, en je bent die (op dat moment) radeloze Mirjam zo kwijt.

Sowieso is Winston veel te soft geweest dit seizoen, met name tegen Mirjam. Zoals voorspeld had hij (middels een complot o.i.d.) Mirjam er voor de finale uit moeten werken, want 1 op 1 zouden zijn kansen flink dalen. Daarna kiest hij er voor om Mirjam één locatie in Jeruzalem te geven, in ruil voor een hulpmiddel dat veel minder waard was. En dan nu weer het achtervolgen... Had haar naar de totaal verkeerde richting geleid en je hebt al met één been gewonnen , zou ik zeggen.

Kreeg overigens ook wel de indruk dat Winston het wel leuk vond om er een "fair game" van te maken; met gelijk aantal locaties en attributen enzo. Maar dan sta je dus met 1-0 achter tegenover de slimme theologe Mirjam.

Overigens is dit alles geen "kritiek" op Winston hoor. Ik vond het juist leuk zoals het gelopen is. Maar als hij ècht had willen winnen, heeft hij daarvoor zelf een aantal goede tactische kansen voor laten liggen. Gelukkig is hij een heel erg sportieve verliezer, echt respect daarvoor.

Scheelt ook, trouwens, dat de groepsleden elkaar allemaal graag mochten. (Zie hun gezellige avondje samen gisteren waarover ik schreef in het Media-topic.) Dat zal ook wel hebben meegespeeld dat het niet hard tegen hard werd gespeeld.
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #49 Gepost op: 30-12-2011, 14:32:32 »
Zou haar een leuke speelster gevonden hebben als ze meedeed met 'Wie is de Mol?'. Wil wel meer van haar zien, al is de kans natuurlijk heel klein aangezien ze niet zó bekend is. Leuker dan Frits Hufnagel anyway..  ;).
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #50 Gepost op: 31-12-2011, 10:37:05 »
Tijdje niet geweest want geen tijd om te kijken, maar nu even de finale gekeken dan tenminste.  ;D

Ik begrijp wat je bedoelt... Hoewel ik Mirjam zeker niet "saai saai saai" (haha) vind, is ze inderdaad wel een beetje politiek correct. En dat resulteert vaak in veilige, beschouwende verhalen, ("Ik leerde toen dat de afwas doen universeel is in alle culturen!" Meid, je meent het...), maar ik begrijp het wel. Een politiek imago is zo fragiel, zeker in zo'n spel waar je zelf geen controle over hebt...

Ik denk dat ik idd wat onaardig geweest ben met de typologie 'saai'  ::schaam::
For the record, ik bedoelde ook niet zozeer dat ik haar als persoon zo saai vond maar hoe ze overkwam zowel door idd 'voorzichtig' gedrag en uitspraken als door hoe de edit haar over liet komen.  :)
Klopt wel, het is inderdaad wel een moedige zet, en je wilt jezelf niet op een bepaalde manier neerzetten - niet dat daar veel kans op is bij de EO denk ik maar toch.  ;D
Ik denk dat het vooral de edit was die vanaf het begin duidelijk maakte dat ze een verdiend winnares was maar dat was ze sws wel door haar intelligentie en doorzettingsvermogen - bijbelkennis is en was in dit geval uiteraard een pre maar dat zal een bepaalde eo-achterban misschien meer waarderen dan de 'gewone' kijker.  ;)

Anyway, hoe dan ook (in het kader van de mix Engels/Nederlands  ;D ) terecht gewonnen inderdaad. Gefeliciteerd, Mirjam.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 31-12-2011, 10:40:44 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #51 Gepost op: 31-12-2011, 10:57:16 »
en weer "eigen kracht"

 ::rofl:: Ja daar begon ze weer lekker mee deze aflevering...

Maar vind haar wel de terechte winnares. ::ok:: Maar het was nog wel spannend in de finale. Allebei de kandidaten hadden zo hun zwakke momenten in de finale.
Geniet nooit met mate...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #52 Gepost op: 5-01-2012, 13:06:20 »
Verdiend gewonnen, door op het laatst gewoon wel even een blik te werpen op het bord  ::bravo::

Ik kende haar slechts van naam doordat ze in de politiek zit. Verder had ik niet echt een beeld bij haar. Maar dat is met de Pelgrimscode wel anders geworden! :) Grappig om te zien hoe kandidaten om gaan met een adrenaline-shot ten tijde van het finale-spel. Waar de een vergeet op een bord te kijken, gooit de ander pardoes een code voor een cryptex aan diggelen op Griekse stijl  ::rofl:: Ik snap wel waarom ze het deed, als ik verder ook niks zou zien in die ruimte behalve dat vaasje van keramiek, zou ik hem ook op de grond kapot gooien.

Immers, het was een dichte vaas, dus dan zal er wel iets in zitten. Welnu, als je in alle haast en adrenaline de hamer over het hoofd ziet, tja, dan grijp je naar andere manieren om  achter de inhoud van de vaas te komen niet?  ::hug:: En slim gespeeld door Winston zo op het laatst te achtervolgen ondanks dat je niet wist waar je heen moest. Ze heeft handig gebruik gemaakt van haar kennis, maar de finale liet ook zien dat hoe sterk Mirjam ook mag overkomen, Mirjam ook zo haar 'zwakke' punten heeft. Door in enthousiasme bijv. met het nummer, de gehele tekst uit te schrijven. En naderhand er achter komen dat er een fout in geslopen is. Kleine dingetjes die Winston de kans gaven weer terug te komen in de race.

Maar dat maakt Mirjam tot een leuke kandidaat. Ze heeft zeker haar sterke punten, ze heeft slim het spel gespeeld en wist meerdere malen vanuit achterstand terug te komen. Bedoel.. in de aflevering voor de finale, met die kennisquiz had het weinig gescheeld of Mirjam zat niet in de finale! Dus al met al: prima werk, Sterk.  ::vergroot::

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mirjam Sterk
« Reactie #53 Gepost op: 13-03-2012, 15:59:36 »
Hierbij de mail die Mirjam stuurde aan iedereen die haar heeft gefeliciteerd met haar overwinning in de Pelgrimscode-2:

Citaat
Lange tijd was ik van plan iedereen met een persoonlijk mail te bedanken voor de felicitatie. Maar het is al weer ruim twee maanden geleden dat de Pelgrimscode is uitgezonden en ik moet toegeven dat het me niet gaat lukken. Daarom toch deze wat algemenere maar niet minder gemeende bedankmail. Ik ben er onder de indruk van alle lieve en hartelijke reacties. Voor mij was het een ervaring om nooit te vergeten. Zulke prachtige locaties en landschappen, zoveel hartelijke en vriendelijke mensen. Daarnaast was het ook zo'n bijzondere kans om weer over mezelf te leren. Ik had het niet willen missen al was drie weken wel lang om van huis weg te zijn. Gelukkig kon ook het thuisfront zien wat ik daar nu precies in die 'woestijn' heb gedaan. Nogmaals hartelijk dank en excuses voor deze wat onpersoonlijke manier om dat te doen!

 

Hartelijke groet,

Mirjam