Poll

Wie is de Kroongetuige

Bo
2 (4.7%)
Fred
13 (30.2%)
Birgit
28 (65.1%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [KG] Wie is de Kroongetuige?  (gelezen 12285 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #120 Gepost op: 3-12-2018, 22:49:25 »
Nou met Johanna zit er een personage in die in beide seizoenen voorkomt. En de vergifiting van Gatsby blijkt niks te maken te hebben de dood van Anna. Dus dat moet een losstaande verhaallijn zijn. Maar ja, met de kijkcijfers in het achterhoofd, vrees ik dat we daar nooit achter gaan komen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #121 Gepost op: 3-12-2018, 22:54:42 »
Ach, volgend seizoen gewoon met onbekende Nederlanders opnemen. Scheelt weer wat in de kosten en wellicht dat het wel heel erg bevalt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #122 Gepost op: 3-12-2018, 22:54:49 »
maar seizoen 2 sloot toch ook niet aan op 1 ?

en maar 470.000 kijkers laatste 2 afleveringen. Duur programma.... ik vrees het ergste.
Ja en lineair nog veel minder. Rechtstreeks zelfs absoluut minder dan Twan Huys de laatste tijd...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #123 Gepost op: 3-12-2018, 23:05:09 »
Uit de eerste 2 afleveringen was al vrij duidelijk dat Fred de kroongetuige moest zijn. Volgend jaar laat ik me niet meer van mijn kroongetuige afbrengen door hints als vallende appels, die er m.i. opzettelijk zijn ingemonteerd.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #124 Gepost op: 3-12-2018, 23:42:39 »
Ach, volgend seizoen gewoon met onbekende Nederlanders opnemen. Scheelt weer wat in de kosten en wellicht dat het wel heel erg bevalt.

Goed idee! 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #125 Gepost op: 3-12-2018, 23:50:13 »
Typisch... Ik kan mezelf niet meer quoten want het topic is gesloten, maar toen de kandidaten bekend werden dacht ik leuk te zijn:

Citaat
De lijst van deelnemers:
Mochten er ineens bonnetjes verdwijnen, dan is Fred Teeven vast de Kroongetuige / saboteur

Totdat nu blijkt dat er echt wel dingen verdwenen (telefoons) zijn door zijn toedoen... ::)

Hij heeft nu wel weer een mooie deal van 20.000 euro gesloten ;D Maar leuk gespeeld door iemand die totaal geen acteur is (alleen jammer dat we de sabotages maar heel kort gezien hebben).
« Laatst bewerkt op: 3-12-2018, 23:54:36 door MollenvangR-Art »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #126 Gepost op: 4-12-2018, 08:26:24 »
maar seizoen 2 sloot toch ook niet aan op 1 ?

en maar 470.000 kijkers laatste 2 afleveringen. Duur programma.... ik vrees het ergste.

En die van gisteren helaas maar 435.000.
Jammer dat zo'n goed programma zo weinig kijkers trekt  :(

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #127 Gepost op: 4-12-2018, 09:46:02 »
De twijfel sloeg bij mij  al toe toen ik Fred op zijn bed van de suikerhartjes zag snoepen.

Vorige week zetten de rechercheurs Ronnie boven aan het verdachtenlijstje en Birgit vond dat Theresa daar ook op moest. Dat klopte volgens mij  al niet, de KG zou zwijgen over Theresa en toen Birgit aan het begin van deze laatste aflevering meteen de cruciale aanwijzing vond kon ze het eigenlijk al niet meer zijn. Toch bleef ik nog hoop houden ::rofl::

Inderdaad maar weinig gezien van de acties. Nou ja, eigenlijk hebben we die tijdens de afleveringen al volop in beeld gezien.  ::rofl::
In de helft van de opdrachten kwamen de acties van Fred in sneltreinvaart voorbij.
Volgens mij heeft Fred bij de andere helft ook niet veel invloed gehad.

Bij de sterke verhalen van aflevering 2 werd hij klemgezet door Viggo.
Bij het zoeken naar naam en foto's moest Fred  i.o.v Loretta het terras op en hij gaf al snel de juiste naam door. Dit team was het enige team dat de opdracht goed uitgevoerd had.
Wat heeft Fred op de bowlingbaan gedaan?
De test met de drankjes kon Fred geheel aan Birgit overlaten.
Wat deed Fred in het huisje van Johanna?
Zorgde Fred voor slechte communicatie bij het zoeken naar de  waszak?

Birgit gaf aan dat ze Fred al snel verdacht, deed ze daarom veel opdrachten met Fred en kon hij daarom niet vrijuit handelen?

Gezien de kijkcijfers is het niet logisch dat er nog een vervolg komt. Jammer want dit seizoen was een verbetering t.o.v. het eerste seizoen. Er zit best potentie in de opzet, de interactie tussen rechercheurs en acteurs is erg leuk.






Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #128 Gepost op: 4-12-2018, 14:41:35 »
En die van gisteren helaas maar 435.000.
Jammer dat zo'n goed programma zo weinig kijkers trekt  :(
Inderdaad echt jammer. De grote vraag is, hoe trek je meer kijkers, want ik denk dat er wel animo voor een dergelijk programma is.
Betere opdrachten, met meer mogelijkheden om te mollen? Een spannender verhaal, zodat je vanaf het eerste moment wil weten hoe het verder gaat, als bij een echte krimi?
Meer mogelijkheden voor de kandidaten om erachter te komen wie de dader is, buiten de opdrachten om? Betere montage en vooral betere muziek hierbij? Minder hinderlijke onderbrekingen en herhalingen en vooruitblikken? Beter tijdstip? Andere presentator? Andere locatie (land)?

Ik hoop echt dat ze hierover gaan nadenken en dat we toch een nieuw seizoen krijgen.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #129 Gepost op: 4-12-2018, 15:40:33 »
Inderdaad echt jammer. De grote vraag is, hoe trek je meer kijkers, want ik denk dat er wel animo voor een dergelijk programma is.
Betere opdrachten, met meer mogelijkheden om te mollen? Een spannender verhaal, zodat je vanaf het eerste moment wil weten hoe het verder gaat, als bij een echte krimi?
Meer mogelijkheden voor de kandidaten om erachter te komen wie de dader is, buiten de opdrachten om? Betere montage en vooral betere muziek hierbij? Minder hinderlijke onderbrekingen en herhalingen en vooruitblikken? Beter tijdstip? Andere presentator? Andere locatie (land)?

Ik hoop echt dat ze hierover gaan nadenken en dat we toch een nieuw seizoen krijgen.

Het programma steekt heel goed in elkaar Martin, daar ligt het niet aan.
Ik denk zelf dat het aan de zender ligt die het uitzend, dat het niets is voor het grootste deel van hun kijkers.
En als de kijkcijfers laag zijn, lopen de inkomsten van de reclames hard terug...

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #130 Gepost op: 4-12-2018, 18:12:22 »
En die van gisteren helaas maar 435.000.
Jammer dat zo'n goed programma zo weinig kijkers trekt  :(
Dat is alleen lineair en veel meer dan de vorige twee, die toen maar 332.000 en 319.000 kijkers trokken

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kroongetuige_(televisieprogramma)#Seizoen_2

De kijkcijfers worden altijd een kleine week later aangepast op kijkonderzoek.nl

Op zich vind ik de kijkcijfers inclusief uitgesteld kijken (en zonder goede lead-in) nog best aardig.

De opzet van het programma is erg leuk, vind ik ook. Het plot van de moordzaak en de opdrachten kunnen beter.

Ik weet niet of Zweedse subsidies een heel grote rol spelen. Als dat niet het geval is kunnen ze misschien een seizoen in Nederland met Nederlandse acteurs proberen om het programma betaalbaar te houden?


Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #131 Gepost op: 5-12-2018, 15:16:21 »
Citaat van: Amethyst
Ik weet niet of Zweedse subsidies een heel grote rol spelen. Als dat niet het geval is kunnen ze misschien een seizoen in Nederland met Nederlandse acteurs proberen om het programma betaalbaar te houden?

Een dorp in Zweden min of meer afhuren is vast goedkoper dan zoiets in het overbevolkte Nederland. Bovendien loop je in the middle of nowhere in Zweden weinig kans dat je vroegtijdig ontdekt wordt. Dat acteurs in Zweden duurder zouden zijn dan in Nederland geloof ik niet zo en je kunt ook nog eens amateurs nemen, wij kennen ze toch niet.  ;)
« Laatst bewerkt op: 5-12-2018, 19:42:45 door Daisy, Reden: Quote gefixed »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #132 Gepost op: 6-12-2018, 00:49:08 »
Ja jammer dat de kijkcijfers zo slecht zijn, want dit was zeker een sterk seizoen wat blijft intrigeren.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #133 Gepost op: 6-12-2018, 18:28:50 »
Een dorp in Zweden min of meer afhuren is vast goedkoper dan zoiets in het overbevolkte Nederland. Bovendien loop je in the middle of nowhere in Zweden weinig kans dat je vroegtijdig ontdekt wordt. Dat acteurs in Zweden duurder zouden zijn dan in Nederland geloof ik niet zo en je kunt ook nog eens amateurs nemen, wij kennen ze toch niet.  ;)
Als ze met precies hetzelfde format door willen (inclusief het afhuren van een grote set) kunnen ze beter uitwijken naar een Europees land met een laag gemiddeld prijsniveau. Niet dat Zweden zo duur is, maar goedkoop is het ook niet.

Ik denk niet dat Zweden zo heel erg veel toevoegt (wel iets) i.v.m. bijvoorbeeld Polen, waar je ook prachtige locaties en goede acteurs hebt die je niet kunt verstaan.  ::oordoppen::

Als ze het om een populair misdaadserie-land te doen was, wat ik denk, hadden ze veel beter voor een land uit het Verenigd Koningkrijk kunnen kiezen. Dan heb je de taal mee en trek je in Nederland normaal meer kijkers. Maar goed, dat lag waarschijnlijk lastiger.

Als ze doorgaan moeten ze eigenlijk wel met een nieuwe, populaire presentator komen. Maar ik zie het ook niet meer gebeuren.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #134 Gepost op: 8-12-2018, 16:35:08 »
Als ze met precies hetzelfde format door willen (inclusief het afhuren van een grote set) kunnen ze beter uitwijken naar een Europees land met een laag gemiddeld prijsniveau. Niet dat Zweden zo duur is, maar goedkoop is het ook niet.

Ik denk niet dat Zweden zo heel erg veel toevoegt (wel iets) i.v.m. bijvoorbeeld Polen, waar je ook prachtige locaties en goede acteurs hebt die je niet kunt verstaan.  ::oordoppen::

Als ze het om een populair misdaadserie-land te doen was, wat ik denk, hadden ze veel beter voor een land uit het Verenigd Koningkrijk kunnen kiezen. Dan heb je de taal mee en trek je in Nederland normaal meer kijkers. Maar goed, dat lag waarschijnlijk lastiger.

Als ze doorgaan moeten ze eigenlijk wel met een nieuwe, populaire presentator komen. Maar ik zie het ook niet meer gebeuren.
Ik ken wel een leuke presentator die sinds dit televisieseizoen bij de RTL heeft getekend ::jaja::. Heeft iemand trouwens een documentje of een pagina waar het hele verhaal staat van begin tot eind?
Så hva gjør vi nå?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #135 Gepost op: 8-12-2018, 17:16:24 »


Op zich vind ik de kijkcijfers inclusief uitgesteld kijken (en zonder goede lead-in) nog best aardig.



de lead in scoort beter dan Kroongetuige ;)

Ik vind dat Monica het goed doet. Niet opvallend aanwezig, maar gewoon  op de achtergrond alles uitleggen.

het ligt denk ik aan de zender zoals molmuis zegt.
Wat mij betreft hoeft er niet heel veel te veranderen. Al vind ik de vooruitblikken en de terugblikken ook wel irritant.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #136 Gepost op: 8-12-2018, 22:21:43 »
Dat en een ander tijdstip. Maandagavond half 10 is geen lekker slot. Misschien wil John de Mol t wel meenemen naar SBS ofzo. ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #137 Gepost op: 8-12-2018, 23:31:36 »
Monic is toch ook best wel "populair"? Ik denk niet dat van presentator wisselen veel uit zou maken ::ohno::. Inderdaad vooral tijdslot, zender en promotie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #138 Gepost op: 9-12-2018, 09:17:09 »
Vorig jaar werd Kroongetuige ingeleid door goed bekeken programma's, de finale zelfs door een programma met bijna 2 miljoen kijkers.

Een duur programma zonder stabiele fanbase na het eerste seizoen meteen zo in het diepe gooien met dit tijdslot en lead in is niet heel slim, vind ik.

Natuurlijk hebben jullie gelijk dat RTL niet de juiste zendergroep is, maar dan nog. Dit sloeg nergens op. Had dan een film uitgezonden op dat slot. Echt...  :-[

Waarom ik denk dat er ook problemen met het programma zelf zijn, is omdat na aflevering 3 of 4 nog eens veel kijkers zijn afgehaakt. Dan ligt het toch niet alleen aan de zender en de programmering?
« Laatst bewerkt op: 9-12-2018, 09:19:43 door Amethyst »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [KG] Wie is de Kroongetuige?
« Reactie #139 Gepost op: 9-12-2018, 10:34:17 »
Helemaal het einde is toch gewoon de bom? ::) Een betere lead-in kan je haast niet krijgen.