Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390098 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Corona / COVID-19
« Gepost op: 10-03-2020, 10:58:54 »
Een topic hierover zag ik nog niet. Omdat het de laatste tijd zo groot in het nieuws is, lijkt dit me wel een mooie plek voor discussie. Moet Nederland strengere voorzorgsmaatregelen nemen? Gaan alle grote evenementen nog wel door? Heb jij zelf al te maken gehad met iemand die het virus heeft? Brand los ::tandpastasmiley::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2020, 11:05:46 »
Ik vond vooral Saoedi Arabië die met 11 besmettingen alle scholen sloot erg boeiend :-X
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2020, 12:25:07 »
 ::rofl:: Dat is wel heel heftig ja.

Wij moeten vanaf vandaag dus thuiswerken voor zover dat kan.

Waar ik vooral problemen mee heb zijn de mensen die alle adviezen negeren en het maar overdreven en onnodig vinden. Ik ben behoorlijk nuchter onder de situatie, maar laten we wel allemaal gewoon even meewerken zodat we dadelijk niet alsnog in een vervelende situatie terecht komen. Nu klinken al die maatregelen misschien overdreven, maar het is vooral om erger te voorkomen.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #3 Gepost op: 10-03-2020, 12:42:07 »
Eerste paar ook in Friesland gevonden met COVID-19, nu komt het wel héél dichtbij hoor.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #4 Gepost op: 10-03-2020, 13:59:25 »
Waar ik vooral problemen mee heb zijn de mensen die alle adviezen negeren en het maar overdreven en onnodig vinden. Ik ben behoorlijk nuchter onder de situatie, maar laten we wel allemaal gewoon even meewerken zodat we dadelijk niet alsnog in een vervelende situatie terecht komen. Nu klinken al die maatregelen misschien overdreven, maar het is vooral om erger te voorkomen.
Dit inderdaad ::jaja::

Het lijkt soms wel een beetje alsof de ene helft van de wereldbevolking helemaal in paniek is en voor 3 jaar zeep zit in te slaan, en de andere helft handen wassen optioneel vindt ::) Of dat ze denken: "oh, het is maar een zware griep, dus ik hoef niets te doen". Terwijl er ook mensen doodgaan aan de griep, dus misschien moeten we die ook wat serieuzer nemen door altijd in je elleboog te niezen, je handen te wassen en thuis te blijven als je koorts hebt.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #5 Gepost op: 10-03-2020, 14:09:01 »
Ik las vandaag dat in supermarkten in de omgeving van Madrid overvolle rijen staan van mensen die alles aan het hamsteren zijn.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #6 Gepost op: 10-03-2020, 14:31:12 »
Vandaag ook maar even een kennismakingsgesprek ergens verzet naar een latere datum.

Paar dagen beetje ziekjes geweest, 1 dag koorts, nog steeds aan het hoesten..
..het is vast een normale zware verkoudheid, maar tis geen goede eerste kennismaking om hoestend binnen te komen wandelen terwijl iedereen net alert probeert te doen ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #7 Gepost op: 10-03-2020, 18:28:34 »
Ik neem mijn maatregelen. In feite zijn die niet veel anders dan normaal.

Maar ik kijk voornamelijk uit naar wat er zaterdag en volgende week zaterdag gaat gebeuren. Er zitten immers twee molgerelateerde evenementen aan te komen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #8 Gepost op: 10-03-2020, 18:33:08 »
zolang dingen niet afgelast worden ga ik er gewoon heen
Handen wassen en in de elleboog hoesten/niezen deed ik sowieso al dus daar hoef ik niks te veranderen
Wel doe ik nu eventjes geen handen schudden enzo.... ook omdat dat de richtlijnen zijn van de scholen waar ik kom
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #9 Gepost op: 10-03-2020, 18:55:25 »
Als gelukkig gezonde Nederlander denk ik maar zo .... ik doe het niet voor mezelf, maar ik doe het hoofdzakelijk voor een ander.  ::jaja:: Dus gewoon de richtlijnen vh RIVM volgen, extra op je hygiene letten en even wat extra aandacht voor de mensen met een mindere weerstand. Zolang ik me goed voel, doe ik niks anders dan normaal.

Snap dat grote events worden afgelast, niemand wil de verantwoording stel dat er opeens 100 mensen ziek worden na afloop van.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2020, 19:32:47 »
Ik kan niet zo goed tegen de halve maatregelen.

- Beperk sociale contacten. Oke, niet leuk maar als de mensen die er verstand van hebben het zeggen dan zeg ik mn leuke afspraken van komend weekend wel af.....

Maar ondertussen moet ik wel morgen aan 6 klassen van 30 leerlingen (ze zijn er niet allemaal) lesgeven.

Zolang dat kan, kan ik dit weekend ook wel naar de bioscoop.
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2020, 19:51:10 »
Inderdaad als je zoals Nieky en ik (en vele anderen) een beroep hebt waarbij je met veel mensen in contact komt kan het inderdaad niet echt om contacten te vermijden
Wit is ook een kleur!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2020, 20:06:38 »

Wel doe ik nu eventjes geen handen schudden enzo.... ook omdat dat de richtlijnen zijn van de scholen waar ik kom

En de schaakstukken poetsen, niet te vergeten.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #13 Gepost op: 11-03-2020, 17:45:10 »
In Antwerpen zijn diverse concerten afgelast die komende maand ook in Nederland op de planning staan. O.a. van The Script. Ik ga volgende week ook naar The Script, in de Ziggo Dome. Ben benieuwd of die ook afgelast gaat worden. Verwacht het wel eigenlijk en denk dat dat ook de enige juiste/verstandige beslissing zal zijn. ::ok::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #14 Gepost op: 11-03-2020, 18:41:42 »
Vooralsnog is er nog niets in Nederland buiten Brabant afgelast toch of wel?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #15 Gepost op: 11-03-2020, 18:49:17 »
Ik maakte me eigenlijk niet zo druk over dit virus, omdat ik dacht dat de overheid het wel onder controle had en maatregelen als handen wassen genoeg waren.

Toen las ik dit: https://www.irishtimes.com/news/world/europe/how-dutch-false-sense-of-security-helped-coronavirus-spread-1.4199027

En nu maak ik me wel zorgen :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #16 Gepost op: 11-03-2020, 18:56:11 »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #17 Gepost op: 11-03-2020, 19:17:29 »
Die implicatie dat wij de enige zijn die het nuchter aanpakken en strengere maatregelen alleen maar "buikgevoel" zijn vind ik toch een beetje jammer. Alsof wij het beter weten dan de experts van andere landen. Dat geeft mij juist een minder betrouwbaar gevoel. Het lijkt vooral politiek te zijn: we vinden de individuele vrijheid van de burger belangrijker dan het beperken van de verspreiding van het virus.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #18 Gepost op: 11-03-2020, 19:22:48 »
Zo komt het bij mij ook over, we vinden de schade die het de economie toedient belangrijker dan het beschermen van de zwakkeren van de bevolking...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #19 Gepost op: 11-03-2020, 19:32:49 »
ik ga vrijdag naar een musical, zaterdag naar de widm finale en volgende week fandag met the script en nog een voorsteling so ::rofl::

het is gewoon een soort griep 2.0 waar wij niet iets van weten.
mn moeder, oma en ik een beetje zijn chronisch ziek dus we moeten extra uitkijken maar zolang je grondig je handen wast, geen hand geeft en hoest/niest in je elleboog dan moet het toch geen probleem zijn iets te doen.

ben benieuwd...
chipsverslaafde <3