Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 389507 keer)

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #60 Gepost op: 12-03-2020, 19:08:42 »
Colleges en open dag in Leiden zijn ook afgelast morgen
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

anoniem 30784

  • Gast
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #61 Gepost op: 12-03-2020, 19:12:37 »
Beterschap in ieder geval  ::hug:: maar zolang je geen (hoge) koorts hebt wordt geadviseerd thuis te blijven en niet de huisarts of zo te bezoeken. Kan ook de gewone griep zijn die nog steeds heerst.

Thanks! Ik heb mogelijk een beetje koorts denk ik maar voel me vooralsnog vrij fit. Ja, precies, denk ook niet dat ik naar de huisarts ga zolang ik me niet doodziek voel..
Ik blijf uit voorzorg wel zo veel mogelijk thuis totdat ik weer beter ben. Je weet maar nooit.
Ik wil sowieso niet dat er tests aan mij worden verspild terwijl de testcapaciteit al beperkt is inderdaad aangezien ik er wel niet aan zal sterven.


Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #62 Gepost op: 12-03-2020, 19:22:17 »
Het advies is toch om eerste huisarts te bellen en dan pas eventueel ernaar toe te gaan? Tenminste dat zag ik vandaag toen ik bij de apotheek was om medicijnen voor mijn broertje te halen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #63 Gepost op: 12-03-2020, 20:30:20 »
Zijn er dan überhaupt huisartsen waar je terecht kunt zonder eerst te bellen voor een afspraak? :P Maar dat staat inderdaad overal nog eens expliciet aangegeven. Eerst bellen, niet zomaar langs de huisarts of het ziekenhuis.

Overigens vond ik het wel grappig dat wordt aangeraden om in je elleboog te hoesten en niezen, maar dat dan wel elkaars elleboog aanraken wordt gesuggereerd als alternatief voor handen schudden ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #64 Gepost op: 12-03-2020, 20:35:03 »
ik ga tegenwoordig voor de voetenboks als alternatief voor handen schudden
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #65 Gepost op: 12-03-2020, 21:04:45 »
Frankrijk en Spanje sluiten de scholen. Nu vergadering in België hierover

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #66 Gepost op: 12-03-2020, 21:06:10 »
 ::zwaai::

Het advies is toch om eerste huisarts te bellen en dan pas eventueel ernaar toe te gaan? Tenminste dat zag ik vandaag toen ik bij de apotheek was om medicijnen voor mijn broertje te halen.

Altijd lijkt me. Als je een andere zwaar besmettelijke ziekte hebt, mag je ook niet zomaar naar de huisartsenpraktijk.


Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #67 Gepost op: 12-03-2020, 21:10:53 »
Wij mogen dus alleen ziek melden als we koorts hebben. Schijnbaar worden we (kinderopvang) nu gezien als soort van zorginstelling. Ik mag aannemen dat dit is overlegd met de GGD. In elk geval is het gecommuniceerd naar ouders. En ook of ze wel kinderen met klachten thuis willen houden. Zeer benieuwd of dat ook gaat gebeuren. Dan hebben we denk ik morgen geen kinderen.  :-X

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #68 Gepost op: 12-03-2020, 21:13:20 »
ik ga tegenwoordig voor de voetenboks als alternatief voor handen schudden

 ::zwaai::

Het advies is toch om eerste huisarts te bellen en dan pas eventueel ernaar toe te gaan? Tenminste dat zag ik vandaag toen ik bij de apotheek was om medicijnen voor mijn broertje te halen.

Altijd lijkt me. Als je een andere zwaar besmettelijke ziekte hebt, mag je ook niet zomaar naar de huisartsenpraktijk.

Ik ga er eigenlijk vanuit de scholen ook uiteindelijk wel dicht gaan.
Dan wordt het nog leuk. Iedereen die thuis kan werken bij ons moet thuiswerken, ook om (reis)kosten te besparen. Ik val niet onder de thuiswerk regeling, dus ik kan alleen op kantoor werken. Als alle moeders met kinderen dan verlof op nemen, moet ik blijven. Dan is het maar te hopen dat ik niet ergens een verkoudheidje oid oploop, want dan mag ik niet komen werken, thuis werken kan ik niet, en is er in het slechtste geval er straks niemand meer. Niet dat er over 1,5 week veel week over zal blijven, maar goed.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #69 Gepost op: 12-03-2020, 22:14:51 »
Ik vind het echt kwalijk dat Rutte het alleen maar had over 'opvang' in het onderwijs. Ik heb verdomme niet gestudeerd om kinderen op te vangen.

Maar over 'kwaliteit', 'het leren' en eindexamens (want die tijd komt eraan. 8 april moeten cijfers naar inspectie) is met geen woord gerept.
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #70 Gepost op: 12-03-2020, 22:17:42 »
Ik vind het echt kwalijk dat Rutte het alleen maar had over 'opvang' in het onderwijs. Ik heb verdomme niet gestudeerd om kinderen op te vangen.

Maar over 'kwaliteit', 'het leren' en eindexamens (want die tijd komt eraan. 8 april moeten cijfers naar inspectie) is met geen woord gerept.

Rutte en zijn kabinet zijn toch al jaren de kwaliteit van het onderwijs aan het afbreken...   ::niet-ok::
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #71 Gepost op: 12-03-2020, 22:38:09 »
België in lockdown dus. Café's en restaurants sluiten, alle (!) evenementen ongeacht hoeveel personen gaan niet meer door en lessen worden afgeschaft.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #72 Gepost op: 12-03-2020, 22:41:18 »
Als ik daarop google krijg ik alleen maar fake news. Wel dat scholen en cafe's dichtmoeten enzo. Tenzij je dat onder lockdown schaart natuurlijk.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #73 Gepost op: 12-03-2020, 22:42:48 »
Als ik daarop google krijg ik alleen maar fake news. Wel dat scholen en cafe's dichtmoeten enzo. Tenzij je dat onder lockdown schaart natuurlijk.

Hoe wil je lockdown dan wel zien? Ik hoor ongeveer dezelfde maatregelen als in Italië. In deze tijden vind ik dat redelijk lockdown ja

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #74 Gepost op: 12-03-2020, 23:02:52 »
Lockdown klinkt voor mij alsof niemand het land meer in en uit mag. Maar ze bedoelen dus inderdaad dat alle gebouwen op slot gaan
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #75 Gepost op: 12-03-2020, 23:29:41 »
Ik vind het echt kwalijk dat Rutte het alleen maar had over 'opvang' in het onderwijs. Ik heb verdomme niet gestudeerd om kinderen op te vangen.

Maar over 'kwaliteit', 'het leren' en eindexamens (want die tijd komt eraan. 8 april moeten cijfers naar inspectie) is met geen woord gerept.
dit
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #76 Gepost op: 12-03-2020, 23:49:05 »
Ik vind het echt kwalijk dat Rutte het alleen maar had over 'opvang' in het onderwijs. Ik heb verdomme niet gestudeerd om kinderen op te vangen.

Maar over 'kwaliteit', 'het leren' en eindexamens (want die tijd komt eraan. 8 april moeten cijfers naar inspectie) is met geen woord gerept.

Js, dit gaan we onherroepelijk merken in de resultaten van leerlingen. Zelf werk ik in het basisonderwijs, echt bizar hoe onrustig het nu op school is (met samengevoegde groepen, kinderen die na 3 dagen ziekte weer eens op school komen etc.). Van leren komt het niet veel meer en nu moet het rampscenario nog gaan beginnen. Bij mij op school was binnen het team veel onvrede dat de scholen nog steeds open moeten blijven. En dan vooral het argument: het is te ingrijpend als ouders moeten zorgen voor opvang, echt niet alle ouders werken in de zorg of bij de politie! Er zijn genoeg ouders die dat prima zouden kunnen regelen voor hun kind.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #77 Gepost op: 13-03-2020, 00:09:34 »
Mijn school is officieel gesloten. Niet heel erg verbaasd aangezien wij héél wat internationale studenten hebben  ::oink::.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #78 Gepost op: 13-03-2020, 07:26:25 »
Js, dit gaan we onherroepelijk merken in de resultaten van leerlingen. Zelf werk ik in het basisonderwijs, echt bizar hoe onrustig het nu op school is (met samengevoegde groepen, kinderen die na 3 dagen ziekte weer eens op school komen etc.). Van leren komt het niet veel meer en nu moet het rampscenario nog gaan beginnen. Bij mij op school was binnen het team veel onvrede dat de scholen nog steeds open moeten blijven. En dan vooral het argument: het is te ingrijpend als ouders moeten zorgen voor opvang, echt niet alle ouders werken in de zorg of bij de politie! Er zijn genoeg ouders die dat prima zouden kunnen regelen voor hun kind.

Ik verwacht dat ze vanmiddag/vanavond gaan zeggen dat alle scholen dicht gaan.
Gedachte hierachter: in 1 avond is het veel te moeilijk voor ouders om nog iets te regelen, maar op vrijdagmiddag is het weekend en heb je meer tijd daarvoor
Wit is ook een kleur!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #79 Gepost op: 13-03-2020, 19:45:09 »
Onze werkgever was er toch ineens achter gekomen dat we geen zorginstelling zijn (goh  ::)) dus moeten we nu ook ziek melden met milde klachten. Benieuwd hoeveel mensen er volgende week nog aan het werk zijn. Als we al opengaan... Ik verwacht nog steeds dat uiterlijk maandag/dinsdag besloten gaat worden alle scholen en kinderopvang dicht te gooien.