Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390453 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #80 Gepost op: 13-03-2020, 23:49:51 »
:zwaai:: marloes

wat doe je in de kinderopvang, want daar ga ik volgende week werken geloof ik.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #81 Gepost op: 14-03-2020, 10:35:11 »
Pfffffff, volgens mij is ergens een atoombom gevallen......

Toch heeft dat ook weer een voordeel: mensen op straat en jn de winkel lachen ineens en praten met elkaar.


Dat laatste op gepaste afstand, dat dan weer wel.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #82 Gepost op: 14-03-2020, 13:50:14 »
Citaat
Terreurorganisatie Islamitische Staat (IS) roept haar strijders op niet naar gebieden te gaan waar het nieuwe coronavirus heerst. Dat meldt nieuwszender al-Arabija, op gezag van oorlogsdeskundige Aymenn Jawad al-Tamimi.

Dit is best wel grappig eigenlijk   :-X

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #83 Gepost op: 14-03-2020, 14:12:53 »
Vanwege de verspreiding van het Coronavirus worden er vooralsnog geen aanslagen gepleegd. Gut.......

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #84 Gepost op: 14-03-2020, 14:27:01 »
Er zijn positieve kanten aan al het gedoe
- minder schade aan het milieu
- IS minder actief
- Trump krijgt het lastiger bij zijn herverkiezing



Maar de klap is aan de andere kant wel heel erg groot, met veel voortijdig overledenen en ik denk dat veel bedrijven het heel moeilijk gaan krijgen dit jaar.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #85 Gepost op: 14-03-2020, 15:10:46 »
Net zoals met andere wereldomvattende gebeurtenissen, duiken her en der ook hierover fake-berichten op.

Ik zag onder meer de ''voorspelling'' al voorbij komen in het een of andere duistere geschrift (vergelijk het met de zogenaamde Nostradamus-voorspelling over de twin-towers. Het resultaat van knip- en plakwerk.

Ook kwam er een filmpje voorbij van een Aldi-winkel in Duitslannd, die bestormd werd door honderden mensen. Wie goed kijkt, ziet echter dat dat filmpje al 9 jaar oud is, en dat die mensen afkwamen op de verkoop van onder meer een prettig geprijsde laptop.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #86 Gepost op: 14-03-2020, 15:21:29 »
Ook kwam er een filmpje voorbij van een Aldi-winkel in Duitslannd, die bestormd werd door honderden mensen. Wie goed kijkt, ziet echter dat dat filmpje al 9 jaar oud is, en dat die mensen afkwamen op de verkoop van onder meer een prettig geprijsde laptop.

Blijft either way een filmpje waarbij ik denk 'wat is er mis met mensheid'  :-X
I will follow my inner gold

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #87 Gepost op: 14-03-2020, 23:42:19 »
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die-f4d3d9cd99ca


Heel erg interessant artikel die iedereen eens moet gelezen hebben. Zo kan er beter begrepen worden waarom er strenge maatregelen komen (en misschien moeten ze nog wel veel strenger?)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #88 Gepost op: 15-03-2020, 10:46:36 »
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die-f4d3d9cd99ca


Heel erg interessant artikel die iedereen eens moet gelezen hebben. Zo kan er beter begrepen worden waarom er strenge maatregelen komen (en misschien moeten ze nog wel veel strenger?)

Een lange zit maar inderdaad een goed artikel.

Ik zag ergens dat er vandaag weer een debat is? Ik hoop dan toch voor nog iets sterkere maatregelen eerlijk gezegd.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #89 Gepost op: 16-03-2020, 12:08:45 »
Dit is trouwens ook nog wel een must-read: https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/world/corona-simulator/

Maakt heel inzichtelijk waarom social distancing nodig is, ook als je niet ziek bent.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #90 Gepost op: 16-03-2020, 12:21:13 »
Oh pfff dat is inderdaad vervelend GIG :( ::hug::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #91 Gepost op: 16-03-2020, 12:22:38 »
 ::hug::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #92 Gepost op: 16-03-2020, 13:10:02 »
Wel heeeeeel erg balen dat als m'n dochter in het ziekenhuis moet bevallen ik en andere familie en vrienden en zelfs haar eerste zoontje niet op bezoek mogen komen  :(

 :( ::hug:: ::hug::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #93 Gepost op: 16-03-2020, 14:12:29 »
pffft ...dat is zuur, grasisgroen. Het gaat bij mij ook los in m'n omgeving. Een vriendin van me heeft het, denken de dokters, maar ze wordt niet getest, omdat ze niet tot een risicogroep behoort. Haar 2 kinderen hebben het ws ook. Zelfde verhaal. Ze zitten in thuisisolatie, maar ze mag wel 'even snel een boodschapje doen'.

Weten we ook weer wat zo'n 'thuisisolatie' waard is. Iemand in haar directe omgeving is al aan COVID-19 overleden.


Verwacht dat we binnenkort een totale lockdown krijgen. Vandaag weer 278 positieve gevallen erbij.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #94 Gepost op: 16-03-2020, 14:15:30 »
Wat wordt er dan nou nu weer bedoeld met een lockdown?

Want België is in lockdown, maar de situatie is daar voor zover ik kan zien hetzelfde als hier nu. Behalve dat de winkels daar in t weekend ook dicht moeten. Hoezo zijn wij dan niet in lockdown nu en zij wel? ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #95 Gepost op: 16-03-2020, 14:20:46 »
Wat wordt er dan nou nu weer bedoeld met een lockdown?

Want België is in lockdown, maar de situatie is daar voor zover ik kan zien hetzelfde als hier nu. Behalve dat de winkels daar in t weekend ook dicht moeten. Hoezo zijn wij dan niet in lockdown nu en zij wel? ???
Oh sorry, ik bedoelde eigenlijk dat je dan ook je huis niet meer uitmag, tenzij het echt niet anders kan. En dus geen familie of vrienden meer mag bezoeken. En het land zo veel mogelijk op slot gooien.

Ik ken de situatie in België niet echt, maar ik vind dat ze dat woord dan wel heel makkelijk gebruiken.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #96 Gepost op: 16-03-2020, 14:41:40 »
Oh sorry, ik bedoelde eigenlijk dat je dan ook je huis niet meer uitmag, tenzij het echt niet anders kan. En dus geen familie of vrienden meer mag bezoeken. En het land zo veel mogelijk op slot gooien.

Ik vind het zo lastig om in het geval van lockdown te bepalen wat ik dan moet doen, want in principe kán ik wel de hele dag binnen blijven maar als ik dat doe gaat mijn fysieke gezondheid achteruit ivm mijn lichamelijke beperking: het is voor mij heel belangrijk om te blijven bewegen om stijfheid e.d. te voorkomen, maar bij lockdown zou je dus eigenlijk al niet eens je huis uit mogen om een rondje te fietsen :-\\
I will follow my inner gold

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #97 Gepost op: 16-03-2020, 14:54:29 »
Het begin van de lockdown is er: de bibliotheek hier in Hengelo is ook tot 6 april gesloten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #98 Gepost op: 16-03-2020, 15:40:21 »
Ik vind het zo lastig om in het geval van lockdown te bepalen wat ik dan moet doen, want in principe kán ik wel de hele dag binnen blijven maar als ik dat doe gaat mijn fysieke gezondheid achteruit ivm mijn lichamelijke beperking: het is voor mij heel belangrijk om te blijven bewegen om stijfheid e.d. te voorkomen, maar bij lockdown zou je dus eigenlijk al niet eens je huis uit mogen om een rondje te fietsen :-\\
Hopelijk komt het niet zo ver, en 'mogen' we gewoon blijven wandelen en fietsen, maar ik hoop dat je ook in het andere geval aan jezelf blijft denken. Als je buren ervanaf weten snappen ze dat hopelijk ook ...dat het erg belangrijk is voor je gezondheid.

Een persoon meer of minder op straat gaat echt het verschil niet maken.

Ik snap dat het toch erg lastig kan zijn, want mensen oordelen vaak (te) snel.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #99 Gepost op: 16-03-2020, 15:41:59 »
Joh ik voel me al schuldig als ik alleen maar een kriebel in m’n keel heb ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!