Auteur Topic: Forumavontuur: IJzer-Eed  (gelezen 26150 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #40 Gepost op: 8-03-2020, 22:34:11 »
Oh sorry  :-X

Te overwhelmed met al dat corona nieuws

No worries! En dan ook nog de drukte van WidM-online :)

Even kijken, waar waren we.
We zijn uit de boom gevallen. De wolven stuiven weg, willen zich op ons storten, dan komt Luna, die sloopt dwars door 1 wolf heen (yay!), en de wolven willen nu Luna dood (Boeeee!). Wij zijn tijdens de commotie opgestaan.
En onze intentie is dat wij er eentje aanvallen, Luna de ander, en hopelijk vluchten ze of whatever. Top!





Luna heeft vlijmscherpe tanden, maar jong als ze is, is ze nog wel kwetsbaar. Drie wolven zijn voor haar te veel, ze zijn voor jou te veel, maar jullie samen.. dat moet toch kunnen. Waarschijnlijk. Ditmaal hoef je haar niet om hulp te vragen, of aan te sturen, het is puur overleven.

Het is niet je specialiteit, maar je kunt met je dolk overweg. Terwijl alle drie wolven naar Luna stuiven, steek je je dolk diep in de schouder van de dichtstbijzijnde. Luna's tanden druipen van het bloed als ze zich op de volgende wolf stort.. maar de wolf is sneller en bijt haar nek. De laatste wolf duikt langs ze, en bijt haar rechtervleugel, om te voorkomen dat ze wegvliegt. Luna krijst. Dit is haar eerste serieuze gevecht, en de eerste keer dat ze daadwerkelijk gewond is geraakt. Ze lijkt alleen niet als zondanig haar moraal te verliezen.. ze is vooral woest.

Jouw wolf daarentegen is even geïsoleerd van de andere twee. Zij wankelt, hapt toe, maar ditmaal stoot je je dolk tussen haar ribben. Misschien ben je toch niet zo gek met dit stukkie metaal. 8)



Wat doe je?
We kunnen gewoon lekker doorgaan met meppen (onze wolf loopt een beetje op z'n achterste benen, maar Luna heeft waarschijnlijk hulp nodig), maar we zijn wat acties verder, dus als jullie de strategie willen aanpassen dan kan dat nu ook.  :)

(Rolde trouwens heel lekker, ditmaal met uitzondering van Luna)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #41 Gepost op: 8-03-2020, 22:36:39 »
Ik denk dat we eerst die wolf moeten doden en dan pas Luna kunnen helpen. Misschien kunnen we na het doden van de wolf een van de twee wolven waar Luna mee vecht afleiden? Of iets met de pijl en boog doen?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #42 Gepost op: 8-03-2020, 23:29:44 »
Oh, whoops, ik noteerde maar de halve damage voor handmatige hits. Ik vond het al zo traag gaan. ::rofl::

Dit was als we met een steen of een stok ofzo zouden meppen, in plaats van met een dodelijk wapen (zoals onze dolk)




De wolf waar je ijverig op in stak valt dood neer.


Carry on  ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #43 Gepost op: 8-03-2020, 23:57:07 »
Aangezien er nog twee wolven zijn, misschien is ze opsplitsen wel een idee? Bijvoorbeeld met een spell:

Chill Touch: Je maakt een skelettige spookhand naast je doel (maximale afstand 40 meter); deze kan je doel aanvallen en hieraan blijven hangen.

Dan hoeven we zelf niet dichter bij te komen, maar kunnen we wel een van de wolven aanvallen om af te leiden, zodat Luna ook een beetje wordt geholpen. Één voor één afpikken?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #44 Gepost op: 10-03-2020, 09:02:22 »
Het belangrijkste is om die wolven van elkaar te scheiden zodat ze kwetsbaarder worden. Hoe? Een spreuk zou zeker een mogelijkheid zijn. Of onverwachts een van de 2 wolven met pijl en boog raken zodat die afgeleid is van Luna.
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #45 Gepost op: 10-03-2020, 21:27:58 »
Dus we willen iets met opsplitsen en misschien afleiden.
Dat willen we idealiter van afstand doen, bijvoorbeeld via boogschieten of magie. Top!




Het warme bloed van de wolf gutst over je dolk en hand. Je duwt het dode beest van je af en wendt je naar Luna. Je ziet dat de ene wolf haar nek probeert te bijten, de ander haar vleugel. Zodra haar vleugel vrij is kan ze wegvliegen, indien nodig, dus je mikt eerst op die wolf.

Je roept je God aan, en voelt een dodelijke kou door je stromen. Vanuit je borstkas golft het naar je uitgestrekt wijzende arm. Om je hand vormen zich kolkende schaduwen als een grijsgroene handschoen. Ineens schiet de spookhand naar de wolf, grijpt naar z'n kop, klauwt naar de nek. De wolf schrikt, ogen wijdopen gesperd, springt iets op, en laat de vleugel los. Luna ziet haar kans schoon, en probeert het beest doormidden te bijten. De wolf springt echter verder op dan ze inschat, waardoor te ver moet strekken, dit te snel doet .. en ze onderuit gaat.

De laatste wolf hapt naar haar buik en poten, maar zonder veel succes. Desalniettemin, Luna gaat tijd nodig hebben om op te staan, en de kans daartoe hebben. Je moet minimaal een van de wolven blijven afleiden. De spookhand is inmiddels in rook opgelost, maar je hebt je boog gepakt en mikt. Het moet snel, maar de afstand is kort genoeg dat het op gevoel kan. De wolf kijkt op, alert door de beweging van je boog, en beweegt opzij als je schiet. De beweging is genoeg dat je pijl mist, en tegen een boom in splinters uiteen vliegt. Echt, zo moeilijk is een wolf niet te raken - en het beest is op wat, 5 meter?! Waarom gaat vandaag ALLES fout? Je begint gefrustreerd met de hele situatie te raken.

Inmiddels rolt Luna weg van de happende tanden, vindt grip met haar poten, zet zich af, en met een sterke slag van haar vleugels stijgt ze op. Ze scheert op ooghoogte in een halve cirkel, en landt schuinachter jou. In haar vlucht lijkt haar rechtervleugel niet helemaal lekker mee te werken, en bloed te druipen. Enigszins achter jou beschut is ze echter vol vuur. Ze krijst, en staat opzettelijk, krakend, op een wolvenlijk. Hopelijk geven de laatste twee wolven het op?..

Dat blijkt ijdele hoop.



Het doel is deels behaald: Luna is bevrijd, aanvankelijk werden de wolven kort opgesplitst, maar dat is weer teniet gedaan toen Luna zich achter jou verschool. Uiteindelijk is ze toch nog jong.
Wat is onze volgende stap?

edit: Ohja, we gooiden dus precies slecht bij ons boogschot & bij Luna's beet.  ::) Dan kunnen een stelletje eenvoudige wolven lang duren ;D
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 21:36:15 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #46 Gepost op: 11-03-2020, 08:16:59 »
Het is duidelijk dat Luna iets van rust nodig heeft (ook al zal Luna dat zelf niet vinden) Het komt dus op dit moment even op jou aan. Een nieuwe spreuk zou zeker van pas gaan komen. Hetzij een compleet nieuwe die je je ineens bedenkt, of dezelfde als daarnet, maar dan nog een slag sterker. Als de beide overgebleven wolven dichtbij elkaar staan zou je misschien ze wel allebei tegelijk met die spreuk kunnen raken. Ik denk dat dat de moeite van het proberen wel waard is! Sowieso moet je natuurlijk ook je pijl en boog bij de hand houden, zodat je met een beetje geluk na je spreuk het af kan maken met een pijl.
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #47 Gepost op: 11-03-2020, 20:49:13 »
Vrijwel alles is mogelijk om te proberen. Bijvoorbeeld je arm afhakken om de wolven af te leiden: onverstandig, maar het kan & mag.
Offff iemand proberen te overtuigen om je onderdak te geven door te claimen dat je hun langverloren tweeling bent - sure, go for it.

Magie is een van de weinige uitzonderingen. De spreuken zijn enigszins nauw omschreven, en dat is ook nodig omdat ze anders volledig overpowered worden. We kunnen zodoende ook niet zomaar een nieuwe spreuk bedenken.
Ze zijn te vinden op de eerste pagina, maar zal ze nog even in een spoiler hieronder plakken voor het overzicht:
Spoiler: magie (klik om te tonen/verbergen)

Elke lvl-0 spreuk kan 1x per dag; de lvl-1 zijn totaal 2x te gebruiken (dus 2 verschillende 1x, of 1 spreuk 2x) tot je dit weer ververst in een dorpje.

So far zijn Word of Radiance & Chill touch gebruikt, dus beide zijn helaas vandaag niet meer te gebruiken (ook geen sterkere variant).
Alleen Word of Radiance kan meerdere doelen raken, de rest slechts 1 doel.



Qua spreuken die in een gevechtssituatie nog logisch zijn:
- cause fear
- cure wounds
- inflict wounds
- false life
- ray of sickness

Cause fear, inflict wounds & ray of sickness zijn waarschijnlijk het meest effectief, maar kunnen allemaal mislukken (en tellen ook dan als 1 gebruikte spreuk).
Inflict wounds is daarvan de sterkste, maar je moet het doelwit er wel voor aanraken. Then again, de wolven moeten toch zo dichtbij komen om zelf iets te kunnen doen. ;)

Dus wat bijvoorbeeld zou kunnen, is dat je het probeert om te draaien. Van:
zodat je met een beetje geluk na je spreuk het af kan maken met een pijl.

Naar: Eerst een pijl schieten, en zodra ze ons gezicht eraf proberen te bijten Inflict Wounds proberen te gebruiken.

Iets totaal anders kan ook, maar ik probeer even mee te denken :) (we hebben so far ook vrij veel succes/mazzel gehad met onze dolk, maar ja, of die mazzel aanhoudt.. ;D)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #48 Gepost op: 12-03-2020, 10:44:40 »
Nou laten we jouw voorstel dan eens doen, dan kan je zelf ook meespelen. ;)

Overigens nog 2 broodnuchtere opmerkinge:
- Als dag 1 al zo hels is, ben ik bang voor de rest van het avontuur!  ::rofl::
- Toch grappig dat in een wereld waar magie gebruikt wordt, mensen en dieren toch nog steeds verbaasd schrikken als iemand magie gebruikt. :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #49 Gepost op: 12-03-2020, 21:16:10 »
Toelichtingen even in een spoiler gezet, puur voor het overzicht ;)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Oki, doen we dat.
Luna is achter ons gevlucht, de wolven verzuimen om weg te rennen. We proberen een pijl af te schieten, en daarna idealiter een spreuk. Als dat werkt, dan zitten we gebakken.




Deze wolven weten ook niet wat goed voor ze is. Twee zijn er al dood, maar nog steeds rennen ze grommend op je af. Je pakt een pijl, mikt vooral op gevoel.. maar de wolf kent jou inmiddels ook wat beter, en schiet naar links en rechts om het schot moeilijk te maken. Je schiet, en treft doel bovenin de poot van de wolf... maar die maalt er niet om, en stormt door. Je had gedacht dat dit genoeg was geweest.. van schrik doe je een stap naar achter, en gooi je je boog neer om je dolk weer te pakken.

De tweede wolf, die tot nu toe ongeschonde was, springt op borst-.. nou eigenlijk nekhoogte tegen je aan. In een reflex steek je je hand naar voren om inflict wounds te gebruiken. Je krijgt echter geen grip, en de spreuk sist nutteloos tussen je vingers weg. Je vingers die midden de bek van deze wolf gepositioneerd zijn. Hard bijt het beest neer op je onderarm. Je probeert je door de pijn te verbijten. Dan lukt redelijk, je bent gehardt. Je kunt net je been wegdraaien waar de tweede wolf naartoe schoot, de adrenaline giert door je lichaam, het is moeilijk om door de stress helder te blijven nadenken.

Luna heeft door dat je dit duidelijk niet alleen gaat redden, en schiet te hulp. Ze ziet dat jouw onderarm gevangen is, en valt meteen die wolf aan. Ze bijt een gapende wond in diens schouder, maar de wolf laat je arm los, en gaat razendsnel achter Luna aan, en bijt in haar staart zodat ze niet weg kan vliegen.



Samenvatting: We hebben de wolven een beetje schade toegebracht, maar hoewel ze theoretisch meer dood dan levend zijn hebben ze ogenschijnlijk momenteel te veel adrenaline en agressie om dat door te hebben. Too angry to die. Ze hebben ons intussen wel verwond. We vechten momenteel wel 1-op-1.
Wat doe je? Beetje meppen met onze dolk? Magie kan (maar nog maar 1 lvl-1 spreuk over). Vluchten mag ook, maar aangezien we een wolf op een meter afstand hebben is het wellicht niet heel verstandig ;D Of iets heel anders natuurlijk :)

Ik gooi echt dramatisch ::rofl:: ::rofl:: We waren zelf nog niet gewond geraakt, maar het kan snel gaan ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #50 Gepost op: 13-03-2020, 07:49:48 »
HDD... het spijt me, maar ik denk dat het tijd is voor...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het is gewoon...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #51 Gepost op: 13-03-2020, 07:50:22 »
Nee grapje, ik denk dat er niets anders op zit dan in het rond te hakken met je dolk.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #52 Gepost op: 13-03-2020, 21:56:43 »
Nee grapje, ik denk dat er niets anders op zit dan in het rond te hakken met je dolk.

Ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Let's kill them.

..and hopefully not get killed.




Waarom willen deze beesten niet dood. En waarom schiet je zo bagger. Tis toch geen stress ofzo. Nou, het zal wel, dan maar met je mes. Luna en jij hebben beide 1 wolf als tegenstander, en ze moeten gewoon dood.

De wolf hapt toe - scherpe tanden dringen diep in je been. Je probeert door de pijn heen te bijten en te concentreren om je dolk in de wolfs nek te steken. Je gebruikt al je kracht, en kerft een deel uit het schouderblad. De zware verwondingen deren echter niet genoeg: jullie weten dat slechts een van jullie beide dit gaat overleven.

Luna intussen heeft haar wolf aan haar staart hangen. Ze krijst, en probeert naar de wolf te happen, maar die bijt en klauwt haar nek. Bloed gutst uit haar hals. Ze doet een wankelende stap naar achter.

Dit gaat echt totaal verkeerd. Okay, focus. Je mentor Torrens dramde altijd al door op je hersenen gebruiken - zonder dat was je verloren in de wildernis. Observeer. Jouw wolf probeert wederom z'n tanden in je been te zetten, maar je draait weg. Dat heeft deze wolf al vaker gedaan. De volgende keer ben je voorbereid. Je ziet de wolf exact dezelfde aanval proberen. Wederom draai je weg, maar ditmaal ram je je dolk via de onderkaak diep in de kop van het beest. Aha, was dat de truc. Woest sprint je op Luna de laatste wolf af.

Luna bloedt hevig, en probeert wanhopig weg te vliegen. Dat lukt maar gedeeltelijk: de wolf krast met een klauw een lange wond over haar buik. Luna vliegt zwakjes naar een lage tak van een boom, landt daarop, en steunt zwaar tegen de boomstam. Het gaat niet alleen van jou afhangen bij deze wolf: zonder hulp gaat Luna het misschien ook niet overleven.

Je weet echter wat je moet doen, je weet hoe dit andere wolf vocht, en vol furie wil je je nieuwe kennis gebruiken.* Je nadert de wolf, weet waar je voor uit moet kijken.. als deze wolf je compleet verrast, en voor je er erg in hebt de tanden diep in je schouder zet. De kop van het beest is zo dicht bij je hoofd, je ziet de manische bloedlust in z'n ogen.. Hello darkness my old friend..
Als die kop dan toch zo dichtbij is.. Je probeert zo mogelijk de wolf in bedwang te houden, en steekt je dolk dwars door z'n oog naar binnen. Het lichaam spant zich aan, en verslapt, glijdt uit je arm.



Het was bijzonder close, maar het is gelukt. Alle 4 wolven zijn dood. ::bravo::
Ter illustratie hoe close het was: Luna en wijzelf staan momenteel beide op 0/5 hitpoints (maar pas op dat moment ga je gooien voor effecten, zoals dat je sterft).
Ga denk voor de volgende update even een overzichtje maken met hoe slecht we hebben gegooid ;D


Het is nog middenop de ochtend, we zijn vlakbij ons kamp, Luna en wij zijn zwaar gewond, wat willen we allemaal de rest van de dag doen? En willen we de volgende dag (of deze dag zelfs al) doorreizen, of iets anders?
We hebben natuurlijk de magische cure wounds (onze laatste spreuk), maar kunnen ook in het spel zelf een poging doen om onszelf & Luna te helen. Iets verderop ligt ook nog een lichtelijk aangevreten hertenkarkas, en vlakbij ons kamp een duif die we hadden geschoten.
(we gaan tevens voor onze god de zielen vd wolven vrij moeten zetten, but I'll take care of that ::ok:: )


*Yeah, so, dit was het moment dat ik de slechtste uitkomst gooide die mogelijk was.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #53 Gepost op: 13-03-2020, 23:09:32 »
Pfoe, waren we toch bijna dood :-X

Op welke manieren kan je allemaal helen die geen magie vereisen? Ik denk dat het sowieso verstandig is om terug te keren naar het kamp en niet meteen door te reizen met zware verwondingen en 0/5 hitpoints :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #54 Gepost op: 14-03-2020, 08:30:53 »
Als je een beetje verstand hebt van geneeskunde met zaken uit het bos zou ik dat gaan proberen. Er zijn vast wel bladeren e.d. te vinden die een helende werking hebben op wonden. En dan zeker een dagje of wat gaan uitrusten in je kamp, voor je weer verder gaat. Er is nog voedsel, dus je kunt in ieder geval wat aansterken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #55 Gepost op: 14-03-2020, 20:29:50 »
Pfoe, waren we toch bijna dood :-X

Op welke manieren kan je allemaal helen die geen magie vereisen? Ik denk dat het sowieso verstandig is om terug te keren naar het kamp en niet meteen door te reizen met zware verwondingen en 0/5 hitpoints :P

Er is gewoon een actie genaamd Heal.
Vervolgens gooi je (op basis van de skill Verstand, waar wij super goed in zijn; of IJzer waar we beduidend minder in zijn als je jezelf wilt helen).
- Als je awesome gooit, dan krijg je 2 hitpoints.
- Als je okay gooit, dan krijg je 2 hitpoints maar kost het wat resources (hebben we nog genoeg van).
- Als je slecht gooit.. dan gebeurt er een negatieve consequentie.

Qua hoe je dan effectief heelt:
Daarna schrijf ik het narratief aan elkaar. Dus zoals Ldh zegt: er zijn vast wat geneeskrachtige bladeren. En als we wat minder goed gooien, dan moeten we misschien een lappie stof uit onze voorraad gebruiken, of iets aan stukken scheuren voor verband.



Sidenote: Je kunt ter inspiratie ook altijd kijken welke skills we hebben, en wat daaronder valt.
Vind ik ook nog enigszins lastig c.q. ik vergeet het nog vaak genoeg.
Maar gister bijvoorbeeld dacht ik van: eh, beetje meppen is ook zo saai om het gedurende meerdere rondes te doen. Vervolgens keek ik waar we goed in zijn: verstand (expertise, kennis, observatie).
Alright, dus we hebben vast kennis van en ervaring met wolven. Misschien kunnen we dat gebruiken. En toen bedacht ik dat we vast konden observeren of deze wolven iets deden waar we iets aan hadden (in dit geval: hun aanval voorspellen).

Als je iets bedenkt wat mogelijk helpt, dan kan ik daar ook gericht voor gooien (is namelijk een aparte optie: Secure an Advantage).
Bij de voorlaatste wolf gooide ik daar heel goed. Dat hielp om 'm vervolgens dood te meppen.
Bij de laatste wolf probeerde ik hetzelfde, maar gooide ik heel bagger, dus onze aanname was hier incorrect.

Oftewel, als je eens iets anders wilt doen, maar je vindt het lastig om te verzinnen wat, kijk naar de skills. Ze staan op pagina 1 bij de omschrijving vh personage, maar zal ik nog even in de spoiler plaatsen.

Spoiler: Skills (klik om te tonen/verbergen)



Geen idee of het verstandige ideeën zijn, maar wat me vandaag nog te binnen schoot: kunnen ook bijvoorbeeld de wolven villen, om hun huiden als ruilmiddel mee te nemen.
Of hun vlees proberen te gebruiken als voedsel.

Offff we kunnen proberen uit te rusten door wat pijlen te proberen te maken.
Of wat heb je nog meer nodig in de wildernis. Visfuik bouwen? Vuurstenen zoeken? Gifkikkers voor op onze pijlen?
Het een heeft een grotere kans van slagen dan het ander, maar alles wat.. logisch klinkt voor iemand die in de wildernis zwerft is mogelijk om te proberen te doen.

EDIT: Wat ikzelf ineens bedacht, om in te haken op m'n vorige punt over kijken waar we goed in zijn.. Wat we bijvoorbeeld kunnen doen, is om eerst ons Verstand te gebruiken om planten te zoeken die ons kunnen helen (kan ik wederom Secure an advantage gebruiken).
Als ik goed gooi, dan lukt het en worden we enigszins ondersteund wanneer we vervolgens de Heal-actie proberen. Als de dobbelstenen tegenwerken mislukt het, maar kost het alleen wat tijd vanwege het vruchteloze zoeken.



Ik ben ook even onze worpen afgegaan. Voor het overzicht in een spoiler, maar we hadden inderdaad pech.
Spoiler: dobbelsteenworpen (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 10:03:07 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #56 Gepost op: 15-03-2020, 22:32:50 »
Beetje aansterken, beetje helen, ditjes, datjes, komt helemaal goed. ::ok::




Luna en jij zijn tamelijk zwaar gewond. Je ademt diep en moeizaam, en Luna zit nauwelijks bij kennis op een lage tak tegen de boomstam geleund. Je schuifelt naar Luna toe, reikt omhoog, tikt haar poot aan en je ijzeren ketting, en gebruik Spare the Dying. Meteen ontspant het lichaam van Luna, en doet ze langzaam haar ogen open om je aan te kijken. Ze heeft nog steeds een hoop pijn, maar is stabiel en buiten gevaar.

Zolang je rustig blijft bewegen, weet je dat je jezelf ook wel hoort te redden. Je hebt weliswaar enige stof om jezelf te verbinden in het kamp, maar idealiter gebruik je daar zo weinig mogelijk van. Terwijl je terug naar het kamp drentelt, blijft je scherp om je heen kijken voor planten of kruiden die je helingsproces iets kunnen versnellen (via Observatie van de skill Verstand). Je vindt een paar takjes Laumspoor, waar je dankbaar op knabbelt vanwege de desinfecterende werking. Je hoort dat Luna je volgt, slepend met haar vleugel.

Terug in je kamp probeer je eerst je eigen wonden te verbinden. Je scheurt een strook stof af, probeert met wat water uit een beekje je wonden enigszins schoon te maken... en voelt jezelf bijna flauwvallen van de stekende pijn. Snel raak je je ijzeren ketting aan, en gebruikt Cure Wounds op jezelf. Je ergste wonden helen zich magisch. Je had de spreuk liever behouden, maar wie weet hoe lang je anders bewusteloos was geweest. Als je al wakker was geworden.

Je geeft voor het moment de pogingen om jezelf te helen op. Luna begint rusteloos te worden. Ze heeft nog steeds pijn, en begint vast trek te krijgen, maar het hertenkarkas ligt enkele honderden meters verderop, wat toch gevaarlijk ver is in de huidige toestand. Je streelt haar kop ter geruststelling en wast haar wonden schoon. Van enkele lange grassen vlecht je vluchtig een bescherming voor haar nek, die je vastbindt. Luna krrrrt dankbaar, likt je gezicht, en loopt dan zonder omkijken terug naar het hert.

Je maakt een vuurtje aan, roostert de duif die je 's ochtends had geschoten, en eet die op. Je hebt nog een oud en massief stuk brood, want je wilt momenteel geen tijd spenderen om eetbare knollen of paddestoelen te zoeken. Je voelt je na de lunch, en cure wounds, echter duidelijk beter, en sterk genoeg om de omgeving van je kamp iets beter uit te kammen voor geneeskrachtige planten (wederom Observatie van Verstand). Die kunnen nuttig zijn om weer volledig op krachten te komen, en ook Luna geheel te helen.

Je zoekt een uur, zonder ook maar iets nuttigs te vinden. Dan moet je toch maar gewoon je voorraad gebruiken. Je neemt hieruit een klein beetje alcohol en een stuk stof om jezelf mee te verbinden. Je wilt altijd zo weinig mogelijk van je voorraad gebruiken, maar nu is het nodig. Bewegen doet nog pijn, maar je begint je weer redelijk goed te voelen.

Gedurende de rest van de dag probeer je het vooral rustig aan te doen. Je snijdt een poot van het hert af, zodat dat de komende dagen als proviant kan dienen. De rest van het karkas is voor Luna, die er reeds een redelijk gat in heeft gegeten. In de avond stook je weer een vuur, zodat je veilig kan gaan slapen.



Goed, dat is wel weer even genoeg voor nu. De volgende rustdag komt morgen wel ofzo. Dan doe ik ook meteen de volgende reisdag, waar hopelijk werkelijk niets op gebeurt.
We hebben weer geweldig gegooid (we willen hoge getallen, maar kregen 1, 2, 3, 3, 3) ::) En hadden weer bergen tegenslag (we willen lage getallen, maar kregen 2, 4, 6, 6, 8, 8, 9, 10, 10, 10).
Dus daardoor ging alles veel inefficiënter, en kostte het ook veel meer tekst. ::)





Voor nu rest ons de vraag:
Wat is eigenlijk onze relatie met onze God, Oktannu?
Even als context: Oktannu is zegmaar de God van de levenskracht & balans. Oktannu wil niet specifiek dat Mensen het hele schiereiland gaan overnemen (en de rest uitmoorden), maar ze hebben wel een plaats. Alles met mate. En wij zijn een van z'n priesteressen.

Maar verkondigen we bijvoorbeeld overal Zijn woord, of voeren we alleen zijn wil uit, maar zijn we verder gesloten over onze beweegredenen in gemeenschappen (zodat die wellicht niet eens weten wat Oktannu wil)?
En bidden we, of weten we automatisch z'n wens, of communiceren we op een andere manier? En is het dan diep en persoonlijk, of vol ontzag? Praat hij terug?
En vervullen we onze priesterrol graag, of tegen wil en dank?

Zijn vast nog hopen andere facetten, maar dit kwam even in me op.
Het gaat ons personage een hoop karakter & persoonlijkheid geven, ongeacht de exacte invulling :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #57 Gepost op: 16-03-2020, 09:05:54 »
We zullen Zijn woord zeker niet overal verkondigen. We gaan eerst de kat uit de boom kijken immers. We zijn nog zeker niet 100% opgeknapt en ook Luna niet, dus gaan we eerst eens kijken wat er zoal hier is. Als de tijd rijp is (dat wordt natuurlijk door Oktannu ingegeven) zullen we Zijn woord gaan verkondigen.
We bidden niet, aangezien we zijn wensen via de natuur zien. We zien wat Hij wil via bijvoorbeeld wolkenformaties of de manier waarop bladeren vallen.
We vervullen onze priesterrol echter nog niet al te graag. We hadden liever iets gedaan zonder al die druk van boven. Het is ons helaas opgelegd.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #58 Gepost op: 19-03-2020, 11:27:07 »
Oh God, ik ben niet goed met Goden. ;)

Dus ik zou zelf Haar ( ::hypocriet:: ) woord niet verkondigen, niet bidden, er niet mee praten en het tegen wil en dank doen. Maar that's just me.  :-[ :-X

Maar ik ga mee met LDH, die zegt bijna hetzelfde, maar dan genuanceerder. ;)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #59 Gepost op: 19-03-2020, 21:08:55 »
Zo, dat duurde even wat langer dan gepland. Wilde eigenlijk gisteravond een updatetje tikken, maar toen was er toch wat weinig tijd na de Rikchat :)

Spoiler: overwegingen (klik om te tonen/verbergen)

Man, dit zijn lange posts. :o Weet ook niet hoe 't komt. :-X




Je maakt een goede nacht (en al je lvl-0 spreuken zijn weer beschikbaar). Met een beetje magie en verband was je gister al voor een goed stuk geheeld, en deze nacht heeft dat alleen maar verder geholpen. Luna's wonden zijn overwegend dicht, na je goede zorgen, maar misschien dat je er vandaag nog wat extra aandacht aan besteedt. Met een beetje geluk heb je tijd genoeg. Je rekt je uit, de spanning van gister is alweer goeddeels uit je lijf, en roostert een stuk van de hertenpoot. Luna kauwt verder op het restant van het karkas. Na het ontbijt sta je op. Je weet dat het tijd is voor de peijaiset.

Je loopt terug naar het slagveld van gister, en versleept een waar wolvenlijken tot ze netjes bij elkaar liggen op een open plek in het bos. Je rolt een wolf op de buik, neemt je mes, en snijdt langs de ruggengraat het lijk volledig open. Je verzamelt bloed, en strooit dat in punten en strepen netjes rondom het lijk. Daarna snijd je de schedel eruit, legt de hersenen naast het lichaam, en schraapt de schedel helemaal schoon. Dit doe je voor alle 4 wolven. De ochtend glijdt voorbij, het wordt middag, maar je werkt minitieus door, zonder pauze te houden. Halverwege de middag heb je de 4 wolven ontleed, en sta je met 4 schone schedels in handen. Je beklimt met enige moeite een jonge boom, en plaatst een schedel op de punt van de hoogste tak met de woorden 'Vind rust bij Oktannu, grijsling'. Dit doe je ook voor de andere schedels, elk in een eigen boom.

De zon is al goeddeels naar de horizon gezakt als je terugkeert bij je kamp. Luna wandelt nieuwsgierig naar je toe, ruikt je bebloede handen... en draait zich weer om, om zich naast het hertenkarkas op te krullen. Je wast je handen in een beekje, altijd belangrijk. Je wenkt Luna, om haar wonden verder te wassen en te verzorgen. Als je de nekbescherming van gevlochten grassen van Luna's nek haalt, zie je het krioelen van de maden. Luna lijkt nergens last van te hebben, maar dat is geen goed nieuws. Waarschijnlijk opgelopen door dat dode hert. Je hebt sowieso een onsmakelijke dag, dus maden uit Luna's nek peuteren kan er ook nog wel bij. Je wast de wonden schoon, en vlecht een nieuwe nekbescherming. De restanten van het hert gaan na het avondeten weg.

Gedurende de avond eet je de rest van de hertenpoot. Het hertenkarkas lijkt geen maden te bevatten, dus daar lijken ze niet vandaan te komen, vreemd. Je houdt Luna in het oog, terwijl ze ligt te eten. Luna doet alsof ze jou niet ziet, rekt zich uit, likt de oksels van haar vleugels. Ze geeuwt en valt theatraal purrend in slaap. Je wacht een half uur, je wacht een uur. Dan sta je op, versleep je de restanten van het hert, en dumpt die in het beekje, waar ze langzaam wegdrijven. Je pakt alvast je weinige spullen in, zodat je morgen snel kunt vertrekken.

De volgende ochtend lijkt Luna niet blij dat het karkas ineens is verdwenen. Je zegt dat je het ook niet weet, dat het vast de kaboutertjes waren, maar ze verstaat er niets van - en anders zou ze je niet geloven. Met enige moeite lukt het om haar nekbescherming los te maken. Geen maden. De wonden helen mooi. Je bindt alles weer op z'n plaats. Eindelijk lijkt alles een beetje te gaan lopen. Je vertrekt mooi op tijd, en vol goede moed.

end of part 1
« Laatst bewerkt op: 19-03-2020, 21:10:26 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.