Auteur Topic: Forumavontuur: IJzer-Eed  (gelezen 26118 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Forumavontuur: IJzer-Eed
« Gepost op: 23-02-2020, 23:11:31 »


Huh, wat?
Een forumavontuur! Zoals sommige nog zullen herinneren, heb ik ooit iets vergelijkbaars geprobeerd. Dat werkte niet helemaal, dus heb nu een vergelijkbaar, maar eenvoudiger, concept.
Teksten zijn oneindig korter; en ik stel gerichte vragen voor input.

Het werkt grofweg als volgt:
- De lezers besturen gezamenlijk 1 personage, en suggereren/stemmen wat het personage doet. Grofweg meeste stemmen gelden.
- Ik beschrijf in zegmaar 2 alinea's hoe de wereld daarop reageert.
- Ik zal meestal eindigen met een vraag, waarop geantwoord kan worden wat het personage vervolgens doet.
- Lezers mogen ook andere dingen suggereren, of vragen wanneer ze meer informatie ergens over willen hebben.
- Updates zijn overwegend kort, en vermoedelijk variabel qua updatemoment.
- De exacte uitwerking is voor mij ook nieuw, maar denk dat het goed kan werken  :)

Ja, dat zal vast, maar ik wilde eigenlijk weten wat IJzer-Eed was?
Oh.
Ik gebruik een spelsysteem op de achtergrond, want dat is handig uit narratief oogpunt, en dat systeem heet Ironsworn (iron-sworn; niet irons-worn).
Dit duidt zowel op de eed of gelofte zelf (die wordt gezworen op een stuk ijzer, zeer heilig is, en waar het spel om draait), als om de personen die als zwervende avonturiers deze geloftes doen.

IJzer? Avonturiers?
Oh, dat is de setting:
Spoiler: setting (klik om te tonen/verbergen)

Dus laten we beginnen. Hoe heet je, wat is je geslacht en leeftijd?

(oftewel, suggereer naam/geslacht/leeftijd, na een tijdje kies ik iets op basis van de opties, schrijf een kort stukkie tekst, en kom terug met een nieuwe vraag)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 14:41:29 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2020, 23:11:59 »
Overzicht van (de capaciteiten van) het personage

Kaart en achtergrondinformatie tevens te vinden @ https://app.roll20.net/join/5872448/Oq3H3w (oh dat is stom, moet je een account voor aanmaken, naja kun je gewoon fake info gebruiken ;D)

Persoonlijke informatie:
Bryndis (Bryn); vrouw; 21 jaar oud.
Kleindochter van Owena, een oorspronkelijke priesteres
Priesteres des Doods (en van het leven) (mentor: Torrens)

Skills:
- Super awesome in Verstand (expertise, kennis, observatie)
- Zeer Sterk in Scherpte (snelheid, wendbaarheid, capaciteiten met afstandswapens [zoals pijl en boog & speer])
- Sterk in Hart (moed, wilskracht, empathie, sociale vaardigheden, loyaliteit); moed wilskracht en loyaliteit zeer sterk, de rest werken we aan.
- Capabel in Schaduw (sluipen, misleiding, sluwheid); vooral sluipen
- Niet zo goed in IJzer (fysieke kracht, uithoudingsvermogen, aggressiviteit, en vaardigheden in hand-tot-hand gevechten)

Begenadigd boogschutter. Je hebt een boog, en een pijlenhouder met momenteel 25 pijlen. Zoals de meeste boogschutters heb je tevens een soort lang mes / dolk, indien iets/iemand te dichtbij komt.

Magie (alles kost 1 actie, zoals bijvoorbeeld je boog afschieten ook 1 actie is):
lvl 0-spreuken (deze zijn ieder 1x per dag te gebruiken; dit laadt weer op na een overnachting, zowel in een dorpje als in de wildernis):
- Chill Touch: Je maakt een skelettige spookhand naast je doel (maximale afstand 40 meter); deze kan je doel aanvallen en hieraan blijven hangen.
- Spare the dying: Je stabiliseert een stervend persoon. Of je kunt een gewillig persoon vredig in laten slapen.
- Thaumaturgy: Je laat een klein bovennatuurlijk verschijnsel zien (binnen 10 meter); bijvoorbeeld (maar niet gelimiteerd tot) een geluid, een zwevend licht, je versterkt tijdelijk je stem, verandert je oogkleur, laat de grond trillen, laat een deur dichtslaan, een vuur opvlammen of doven, etc. Suggereer iets, dan kan ik bepalen of het eronder kan vallen.
- Word of Radiance: Goddelijke vlammen stralen van je af. Dit schaadt iedereen binnen 2 meter afstand van je.

lvl 1-spreuken (deze zijn totaal 2x te gebruiken, niet per stuk, waarna je weer kunt opladen tot 2 charges na een overnachting op een veilige locatie zoals een dorp, dus wees er zuinig op).
- Cause Fear; wijs naar 1 doel (binnen 20 meter). Je doel is vervolgens doodsbang voor je, en zal zo ver mogelijk weg van je proberen te komen.
- Cure Wounds; je legt je handen op iemand, en heelt een gedeelte van diens wonden. Kan ook bij jezelf. c.q. Inflict Wounds; je raakt iemand aan, en slaat diepe, magische wonden.
- Detect Poison and Disease; gedurende 10 minuten kan je binnen 10 meter giffen, giftige dieren, en ziektes vinden & identificeren.
- False Life; gedurende 1 uur heb je extra tijdelijke hitpoints
- Ray of Sickness; een ziekelijke groene straal schiet af op je doel, en schaadt en vergiftigt je doel.


Gezworen Geloftes:
- (nader in te vullen Overkoepelende Eed)
- Achterhaal waarom de gemeenschappen van Kormak's Bay lijdzaam zijn geworden, en zorg dat dit niet overslaat naar andere gemeenschappen (post #9)
« Laatst bewerkt op: 1-04-2020, 13:03:21 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2020, 23:31:55 »
Een vrouw genaamd Bryndís. Gezien de setting zat ik te denken aan een IJslandse naam, en dit was de eerste die in me opkwam. Blijkt het ook nog eens een samenstelling te zijn van woorden die "armour/protection" en "wise woman/goddess" betekenen. Dus dat staat dan meteen maar vast, lijkt me 8)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #3 Gepost op: 24-02-2020, 02:33:35 »
Een twintiger ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #4 Gepost op: 24-02-2020, 15:07:51 »
Een twintiger ::jaja::

Je had ook een andere naam mogen bedenken ofzo hoor :)
Maar, zat ik vandaag te bedenken, welke naam het uiteindelijk wordt is toch enigszins willekeurig. Dus het maakt niet zoveel uit.
Ennnn daarnaast met het personage van een jonge vrouw kan ik meteen de officieële artwork van Ironsworn gebruiken (zie bovenaan eerste post), dus dat komt eigenlijk wel goed uit.
Dus who cares, waarom wachten, we nemen dit personage gewoon ;D

Sowieso zijn de eerste stappen om een personage aan te bouwen, dus dat is nog vrij rustig :)




Je bent Bryndis, Bryn voor vrienden als je die had. De afgelopen jaren heb je rondgezworven samen met je mentor Torrens, en was er weinig gelegenheid om vrienden te maken. Toen je 20 werd, vorig jaar, zat het mentorschap erop. Nu was je officieel een Priesteres des Doods. Het werd tijd.

Sindsdien zijn jullie wegen gescheiden. Alleen rondtrekken blijkt toch zwaarder dan je had gedacht. Gelukkig kon je afgelopen nacht betrekkelijk veilig overnachten, beschut en met een haardvuur tegen andere wezens. Het vuur is inmiddels gedoofd, maar uit de as stijgt een miniem rookpluimpje op.
Je rekt je uit en kijkt naar het omliggende landschap.



Wat zie je? Wat is dit voor landschap? Mogelijke opties:
- ruige kust (fjorden, scheepsbouwers, plunderaars);
- moeras (dode bomen in zout water, mist, insecten);
- de binnenlanden (golvende heuvels, bossen, relatief veel mensen);
- de achterlanden (dikke, ondoordringbare bossen, wilde beesten);
- heuvels (huilende wind; mijnbouw; reuzen);
- bergen (pieken gehuld in wolken; sneeuw; verlaten gemeenschappen);
- de woestenij (het einde van de wereld?, ijsvlaktes, diepe kloven)
- iets anders, namelijk: ...
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #5 Gepost op: 24-02-2020, 19:42:26 »
Toen ik het tekstje las zag ik eigenlijk direct een bos voor me, maar niet direct dikke, ondoordringbare bossen. En gezien haar taak als priesteres is het misschien ook wel handig als ze bij mensen in de buurt is. Dus dan zijn de binnenlanden misschien een logische keuze... hoewel ik de achterlanden en de bergen ook wel interessant vind ::jaja::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #6 Gepost op: 24-02-2020, 21:06:19 »
Het is de tijd van de Vikingen. Dus ik denk aan de fjorden. Vandaar uit met boten de wereld verkennen/plunderen?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #7 Gepost op: 24-02-2020, 21:56:24 »
Ik hou van water dus alles met water is goed ;D
Zee, fjorden, uitgestrekte watervlaktes met ijs en zon
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #8 Gepost op: 25-02-2020, 08:22:06 »
Eigenlijk zag ik meer het grensgebied van de binnenlanden met de achterlanden voor me. De plekken waar de mensheid opgaat in de oneindigheid.
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #9 Gepost op: 25-02-2020, 13:23:21 »
We can make that work ::jaja:: Eerst even een globaal kaartje van het complete schiereiland. Denk dat ik grofweg aanhoud afstanden van: 1000km noord/zuid en 500km oost/west, als globale schaal.
Ik ga binnenkort nog even een schematisch kaartje maken, om bij te houden waar we zijn, en wat andere locaties aan te geven. Hierbij ga ik vermoedelijk gewoon Engelse namen gebruiken, want das makkelijk ;D

Spoiler: Kaart van De IJzerlanden (klik om te tonen/verbergen)

Twee gebieden had ik niet genoemd, maar die waren misschien het meest populair geweest :)
- De Diepe Wildernis zijn (evenals the hinterlands) bossen, maar dan eerder mossig en vochtig. Mistig, oud, naar verluid bevolkt door Eerstelingen. Achteraf was Starlight hier liever voor gegaan.
- De schildeilanden had ik geschrapt omdat het dan trager is om aanvankelijk naar een ander gebied te reizen.

Het is de tijd van de Vikingen. Dus ik denk aan de fjorden. Vandaar uit met boten de wereld verkennen/plunderen?

Als Priesteres des Doods hebben we primair een rol als.. ondersteuning, verbinder en probleemoplosser voor dorpen. We zijn sterk en competent genoeg om problemen actief op te zoeken en op te lossen.
Dus plunderen past daar vooralsnog minder in (maar kan wellicht zo groeien?), maar verkennen kan zeker ::ok::

Bij Ironsworn wordt het verhaal vooral gedreven door het zweren van geloften (de ijzer-eed ofwel iron vow). Je begint met een grote overkoepelende gelofte, die lang zal duren als je 'm al inlost, en een veel kleinere eed die de directe aanleiding is om op pad te gaan. So let's do it like this:




Een goede week geleden was je in Springbrook, een dorpje rond de zuidkant van de binnenlanden. De hoopvolle naam kwam uit de begintijd, toen dat gebied nog vriendelijk herbergzaam leek. Je hoorde dat de gemeenschappen rond Kormak's Bay de afgelopen maanden opvallend passief waren geworden. Die regio stond bekend als stoere vissers en plunderaars, maar recent werden ze alleen geplunderd. De inwoners zouden weinig weerstand bieden, maar hun lot lijdzaam ondergaan.
Je had een IJzeren Eed gezworen om te achterhalen hoe dit zo kwam. Een gemeenschap meer of minder was het probleem niet, maar een ruggegraatloze IJzerlander overleefde de winters niet. De oorzaak moest niet overslaan naar anderen.

Sindsdien had je de graslanden van het binnenland achter je gelaten. Idealiter trok je naar het zuiden, om de bossen heen, maar je had haast dus ging je dwars door het woud. Dat hoorde 4 dagen te duren, hopelijk kort genoeg dat je uit de problemen kon blijven. Gister was goed gegaan. Je had beschutting onder oude, omgevallen bomen gevonden en had een vuurtje gestookt bij de ingang. Veel veiliger dan dat werd het niet in de wildernis.

Je hebt honger. Je dierlijke metgezel is er blijkbaar ook even vandoor. Waarschijnlijk kan je hier in het bos aan genoeg eten komen, er zijn dieren om te bejagen, vissen om te vangen, bessen, wie weet knollen. En je hebt genoeg vaardigheden in het wild, dus tijd om die eens te gebruiken

Maar welke vaardigheden? Waar ben je het best in? Rangschik, van best naar slechtst, de volgende 5 categorieën:
- Scherpte (snelheid, wendbaarheid, capaciteiten met afstandswapens [zoals pijl en boog & speer])
- Hart (moed, wilskracht, empathie, sociale vaardigheden, loyaliteit)
- IJzer (fysieke kracht, uithoudingsvermogen, aggressiviteit, en vaardigheden in hand-tot-hand gevechten)
- Schaduw (sluipen, misleiding, sluwheid)
- Verstand (expertise, kennis, observatie)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2020, 13:28:19 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #10 Gepost op: 26-02-2020, 08:35:17 »
Hmm, een priesteres des doods... Je hebt dan als eerste:

HART: Je bent goed opgeleid, en om je taak goed te kunnen doen zal je toch de moed en vooral wilskracht moeten hebben om je taken te kunnen volbrengen. En je moet natuurlijk loyaal zijn naar iedereen die jou ook loyaal is.

Kort daarop, als tweede:
VERSTAND: Je bent nog jong, en zoals men zegt, wijsheid en kennis komen met de jaren. Je mentor heeft zijn best gedaan zijn kennis en expertise van het land aan jou door te geven. En hij vond jou geschikt om jouw taak als priesteres des doods te gaan volbrengen. Maar, zoals gezegd, het moet allemaal nog groeien.

Hier direct op volgend:
SCHADUW: Het zijn niet de belangrijkste taken voor een priesteres des doods, maar er is in jouw opleiding wel degelijk aandacht aan besteed. Hoe kan je ongezien van A naar B gaan, hoe kan je, indien nodig ongezien ontsnappen aan vijandig gezinde individuen. En door zelf sluw te zijn, kan je eventuele misleiding van anderen ook sneller doorzien. Maar, net als het verstand zal dit ook nog de komende jaren gaan groeien.

Vier en vijf zijn (helaas?) een stuk minder ontwikkeld. Dat zat niet direct in je opleiding...
SCHERPTE: Nee, dat is nog niet echt jouw ding. Maar je mentor heeft wel gezegd dat er binnenkort aan gewerkt zal gaan worden. Bij een eerste proef bleek inderdaad dat je wel wat hulp kan gebruiken bij het inzet van wapens. Snel ben je gelukkig wel; je eindigde bij de hardloopwedstrijdjes met je vriendjes als kind altijd wel ergens vooraan, al won je nooit. Toen je echter laatst een proefles kreeg met pijl en boog moest je mentor echter snel wegduiken omdat jouw pijl wel erg uit de beoogde richting vloog...

IJZER: Het is toch niet jouw belangrijkste taak om agressief over te komen? Nee, dat vind je niet. Daarom maak je er gewoon niet druk om dat je die echte kracht niet hebt in jouw tengere lichaam. En die vechtvaardigheden groeien toch wel vanzelf? Men zal jou, als priesteres des doods toch geen kwaad willen doen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #11 Gepost op: 26-02-2020, 09:37:08 »
1. Verstand. Zonder een goed verstand red je dit sowieso niet. Je hebt een goed boerenverstand nodig om te overleven, maar ook goede observatieskills en logica om je eed tot een goed einde te kunnen brengen. Dit zijn altijd je grootste talenten geweest.

2. Scherpte. In je training is hier veel aandacht aan besteed. Wie niet sterk is, moet snel zijn, om de wildernis te kunnen overleven. Ook handig om te kunnen jagen.

3. Hart. Met die wilskracht en loyaliteit zit het wel goed, je hebt niet voor niets een IJzeren Eed afgelegd. Maar als je goede sociale vaardigheden had gehad, had je niet voor dit eenzame bestaan gekozen. Eigenlijk snap je mensen niet zo goed, en daarom observeer je ze al je hele leven.

4. IJzer. Uithoudingsvermogen heb je nog wel, maar fysiek sterk en agressief ben je totaal niet. Je vertrouwt volledig op je pijl en boog om te voorkomen dat het ooit een hand-tot-handgevecht wordt, want grote kans dat je die niet wint.

5. Schaduw. Je bent weliswaar snel en slim, echt subtiel ben je niet en ook mensen misleiden en bedriegen is niet je sterkste kant. Eerlijkheid is altijd belangrijk voor je geweest, en liegen zal je alleen doen als het echt niet anders kan - als mensen er al intrappen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #12 Gepost op: 26-02-2020, 14:04:45 »
scherpte: door haar oma die haar pijl en boog les gaf. (Ze was tijdens de lessen met torrens al een natuurtalent)
schaduw: als een priesteres des doods is ze erg sluw en kan iedereen om de tuin leiden.
Verstand: ze is heel slim, kan alles goed observeren en kan van alles een goed bedenken.

minder goed ontwikkeld
ijzer: door dat weinige eten heeft ze een minder fysiek uithoudingsvermogen, maar haar kracht zit dan ook vol in het pijl en boog.
hart:(ergens diep in haar heeft ze dat stukje emphatie...
chipsverslaafde <3

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #13 Gepost op: 26-02-2020, 21:06:13 »
Nice job! Dat is een berg aan nuttige informatie ::bravo:: ::ok::
Ik ga voortaan m'n afwegingen even in een spoiler plaatsen, voor de duidelijkheid :)

Formeel zijn we overigens een priesteres van het leven & de dood en de kracht die dat verbindt (de IJzerkerk).
Maar terwijl verder iedereen in relatieve veiligheid van de kleine dorpjes leeft, zien de normale IJzerlanders deze priestersklasse rondzwerven, actief op monsters en problemen afgaan, wellicht enige magie gebruiken.
Dus dat is eng en onbekend, en roept vragen op hoe die priesters dat allemaal overleven (by being awesome), waardoor de normale IJzerlanders focussen op het donkere en negatieve, en ons vooral associëren met de dood. Terwijl we ook enige helende krachten hebben (het beetje magie dat gaat voorkomen introduceer ik over een paar dagen ::ok:: )

Spoiler: Afwegingen & interpretaties (klik om te tonen/verbergen)




Je was vaker in dergelijke stukken bos geweest. Je wist precies welke soorten planten aantrekkelijk waren voor welke dieren. Korte tijd later heb je met een mooi boogschot een duif verschalkt, met een beetje geluk kan je je vuurtje nieuw leven inblazen om het karkas te garen.

Als je terugkomt bij je overnachtingsplek, is je dierlijke compagnon nog steeds afwezig. Vreemd.

Wat voor dier is je compagnon eigenlijk?
- Holenleeuw
- Tarantula
- Wolfshond
- Mammoet (dan wordt varen echter lastig..)
- Vogel (kies uit: havik, uil, raaf)
- Jonge Wyvern (draaktype, 2 poten + vleugels in plaats van 4 poten + vleugels, grofweg intelligentie en gedrag van een kat, fel)

edit: Ohja, en geef ook meteen een naam, zodat ik niet een soort monopoly op nieuwe namen verzinnen heb ;D
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 21:36:31 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #14 Gepost op: 26-02-2020, 21:10:06 »
Sowieso de wyvern! :D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #15 Gepost op: 27-02-2020, 00:57:17 »
owena vindt ik wel een leuke naam voor de oma. denk dat het leuk is om de ouders nog een beetje een vraagteken bij zetten nu.

ik denk dat een vogel wel het vetst is inplaats van gelijk eengroot dier is een vogel ofzo wel mooi om een band op te bouwen met haar. een havik dan maar met de naam ylvi
chipsverslaafde <3

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #16 Gepost op: 27-02-2020, 20:00:27 »
Mensen, wat moet ik daar nu weer mee? ;D
Moet bekennen dat ikzelf ook enigszins naar de wyvern zat te neigen. Want cool.

Maar anders ga ik vanavond even een kaartje in elkaar klussen. Paar dorpjes erop waar we enige geschiedenis mee hebben (en globaal uitwerken). Even netjes de personages noteren en omschrijvingkje schrijven.
..en idealiter ga ik die kunnen linken, zodat ik niet steeds nieuwe kaartjes hoef in te voegen & de toelichtingen vrij toegankelijk leesbaar zijn.
Maar we'll see of dat lukt.  ::)


We'll see daarna of er reeds eenduidigheid is, of dat ik de knoop moet doorhakken.
Sowieso geen idee of ik vanavond nog tijd & energie heb voor verder een updateje ;)



EDIT: Beetje zitten klussen. Lijkt allemaal te werken, en de kaart en achtergrondinformatie is te vinden @ https://app.roll20.net/join/5872448/Oq3H3w
Heb je alleen even een accountje voor nodig, maar dat is aan te maken met fake informatie ;D
Maar dan moet ik wellicht hier ook maar soms even een geüpdatete kaartje dumpen :-\\

Edit2: Het is dus verder vooral.. een verzameling van alle informatie (en de kaart) over de wereld. Zodat ik niet enorme documenten met de verschillende personages, dorpen, et cetera moet aanleggen. En like, prima als jullie dat ook kunnen inzien.
Verder verandert er in dit topic niets. ;)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2020, 22:09:02 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #17 Gepost op: 28-02-2020, 14:14:20 »
Ik ben voor de wyvern! En ze heet Luna
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #18 Gepost op: 28-02-2020, 21:49:28 »
Top, doen we dat ::ok::

En no worries Chipmeister, wie weet of we binnenkort Ylvi tegenkomen :) Aan het eind van elke volbrachte gelofte (in dit geval om naar de kust te gaan en mensen hun ruggegraat terug te geven) krijgen we een beetje experience. Hiermee kunnen we nieuwe 'assets' krijgen, zoals vaardigheden offff.. nieuwe dieren.
Waarbij we op enig moment kunnen kiezen voor een havik, en dan bedenken we een reden waarom we die tegenkomen en ons daar over ontfermen.  :)




Luna kan wel voor zichzelf zorgen. Ze is weliswaar jong, maar een wyvern kan groot worden. Ze is nog volop in de groei, maar al zeker even groot als een pony. Of een koe. Met vleugels. Vooralsnog is ze vooral speels. Dat is goed, speels is goed, zolang ze niet je hand er per ongeluk afbijt. Of in een rebelse periode komt. Het was niet de veiligste compagnon, maar kom op, wyverns zijn zó cóól - en toen je haar won via een potje kaarten van een halfreus..

Ineens hoor je haar gekrijs, zo te horen op een paar honderd meter afstand, waarschijnlijk bij dat beekje. Je dumpt de duif, en rent in de richting van het geluid. Dan zie je haar, defensief gebogen over een hertenkarkas. Grommend proberen twee wolven haar te intimideren. De wolven staan grofweg tussen jou en Luna, op ongeveer 50 meter afstand.

Wat doe je?
Ditmaal iets meer open. Jaag je de wolven weg, probeer je ze te sussen, probeer je ze neer te schieten, probeer je via fluitsignalen met Luna te communiceren?
En op welke manier probeer je dat precies te doen?



Neem rustig de tijd, de volgende update is er op z'n vroegst zondag ;)
Also, we zijn nu overwegend door de character building heen, dus nu komen meer dingen als dit. Avontuurlijke beslissingen.

Overigens: Als je meer informatie over iets wilt (bijvoorbeeld: wat is mijn inschatting als Bryndis, horen deze wolven tot een roedel of zijn het er maar 2?), dan kan je ze altijd tussendoor stellen :) (in dit geval weet je dat wolven in deze regio in kleine groepen leven: 2, 3, 4, in principe niet meer dan dat).
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #19 Gepost op: 29-02-2020, 17:37:43 »
Je gaat ze zeker niet wegjagen, die wolven. Met behulp van Luna ga je ze africhten, zodat ze jou snel goed van pas kunnen komen!
Ich bin ein Bärliner!