Auteur Topic: [Lockdown spel] Letter Jam  (gelezen 110007 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #220 Gepost op: 26-04-2020, 09:41:36 »
Klopt Duncton!
Jullie hebben nog 4 groene tokens. Als jullie de O nu gebruiken komt er een extra bij. Als jullie de A nu gebruiken en zijn vervanger volgende keer komt er nog een extra bij.

Voor team 2:
Kaaasje, Michael en B&W bezig met letter 4
Jann bezig met letter 5
Nog 5 groene tokens, als de V gebruikt wordt komt er 1 bij en de J moet nog 3 keer wisselen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #221 Gepost op: 26-04-2020, 10:14:23 »
Thanks, Duncton en Lucy, voor het overzicht!

Dan is het dus vooral zaak om MC letters te doen raden, maar Duncton en ik moeten ook nog 1 keer iets raden.

Even afwachten of Spacy een woord heeft :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #222 Gepost op: 26-04-2020, 17:59:40 »
Ik heb eigenlijk best wel goede letters, maar dat maakt het eigenlijk alleen maar frustrerender als je dan niet op een perfect woord kan komen. ;D Al denk ik dat ik wel iets heb.

Even voor de duidelijkheid: het maakt in principe niet uit hoeveel letters we gebruiken toch? Ik kan bijvoorbeeld makkelijk een 9-letterwoord leggen met joker, maar dat maakt het niet per se makkelijker voor jullie om je letter te raden.

En nog een vraag: moet het per se één woord zijn, of ook meerdere losse woorden die samen iets betekenen?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #223 Gepost op: 26-04-2020, 18:48:27 »
1 woord, en maakt niet uit hoe lang!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #224 Gepost op: 26-04-2020, 19:16:13 »
Oké, ik heb een woord ingestuurd (8 letters, al jullie letters, beide open letters en een joker), ik hoop dat jullie er wat mee kunnen!
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #225 Gepost op: 26-04-2020, 19:47:51 »

Voor team 2:
Kaaasje, Michael en B&W bezig met letter 4
Jann bezig met letter 5
Nog 5 groene tokens, als de V gebruikt wordt komt er 1 bij en de J moet nog 3 keer wisselen.

Michael en ik gaan nu naar letter 5 toch nu we hebben gezegd een nieuwe letter te willen?

Alleen B&W moet nog zeggen of hij nieuwe letter wil of niet. Dan kunnen we volgens mij weer verder :)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #226 Gepost op: 26-04-2020, 19:50:11 »
Michael en ik gaan nu naar letter 5 toch nu we hebben gezegd een nieuwe letter te willen?

Alleen B&W moet nog zeggen of hij nieuwe letter wil of niet. Dan kunnen we volgens mij weer verder :)
Nee, ik heb er nog maar 3 die ik denk te weten

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #227 Gepost op: 26-04-2020, 20:28:31 »
Oké, ik heb een woord ingestuurd (8 letters, al jullie letters, beide open letters en een joker), ik hoop dat jullie er wat mee kunnen!

 ::ok:: Wij wachten in spanning af.

Even voor de duidelijkheid: het maakt in principe niet uit hoeveel letters we gebruiken toch? Ik kan bijvoorbeeld makkelijk een 9-letterwoord leggen met joker, maar dat maakt het niet per se makkelijker voor jullie om je letter te raden.

Mijn criteria zijn inmiddels:
1. Voor alle spelers goed te raden.
2. Zoveel mogelijk (verborgen en open) letters wegspelen.

Lengte van het woord vind ik van ondergeschikt belang. Joker kan verwarrend zijn, maar kan er ook voor zorgen dat het woord beter te raden is, dus neutraal.

Misschien kan Hans er nog wat nuttigs over zeggen. Die heeft het immers vaker gespeeld. ;)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #228 Gepost op: 26-04-2020, 20:35:26 »
Sorry dat ik nu pas weer reageer :(

Ik wil door naar de volgende letter.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #229 Gepost op: 26-04-2020, 21:00:00 »
Michael en ik gaan nu naar letter 5 toch nu we hebben gezegd een nieuwe letter te willen?

Alleen B&W moet nog zeggen of hij nieuwe letter wil of niet. Dan kunnen we volgens mij weer verder :)

Jij zit inderdaad nu bij letter 5!
Michael is bij 4 en B&W nu ook bij 5.

Jullie krijgen nieuwe letters. De nieuwe open letter: N
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #230 Gepost op: 26-04-2020, 21:02:50 »
Team 1:

Spacy legt

Open A
Duncton
Hans
Molcrazy
Joker
Open O
Open O
Duncton
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #231 Gepost op: 26-04-2020, 21:42:29 »
Volgende letter. ::jaja::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #232 Gepost op: 26-04-2020, 22:40:35 »
Jij zit inderdaad nu bij letter 5!
Michael is bij 4 en B&W nu ook bij 5.

Jullie krijgen nieuwe letters. De nieuwe open letter: N
Ik dacht dat we de V en de J hadden als open letters of haal ik nu iets door elkaar?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #233 Gepost op: 26-04-2020, 22:45:55 »
Team 1

Team, ik heb een vraag: wat is het beste? Volgens mij weet ik mijn letter maar niet helemaal zeker. Wacht ik best nog een ronde of verliezen we daarmee tijd/tokens en pak ik best een nieuwe letter?
2024: wie is de Mol?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #234 Gepost op: 26-04-2020, 23:28:42 »
Ik dacht dat we de V en de J hadden als open letters of haal ik nu iets door elkaar?

Ja en de J is gebruikt dus nu heb je de V en de N?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #235 Gepost op: 26-04-2020, 23:30:23 »
Volgende letter. ::jaja::

Jij was al bij je laatste dus dan ga je door naar bonusletter
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #236 Gepost op: 27-04-2020, 08:29:23 »
Ik kan sowieso een woord maken van 8, 9 of 10 letters met al jullie letters en de twee open letters en een joker.

Maar wil ook nog even puzzelen of het niet beter kan. (want zo zijn er nog wel meerdere opties voor letters.)
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 08:31:09 door Kaaasje »

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #237 Gepost op: 27-04-2020, 10:03:24 »
Volgende letter graag! :D

Team 1

Team, ik heb een vraag: wat is het beste? Volgens mij weet ik mijn letter maar niet helemaal zeker. Wacht ik best nog een ronde of verliezen we daarmee tijd/tokens en pak ik best een nieuwe letter?
We hebben, als we de letter na de A gebruiken, vanaf nu nog vijf rondes te gaan. Je moet nog drie letters raden (inclusief de letter waar je nu mee bezig bent). Kijk even wat voor jou het beste uitkomt, ook met het oog op je nog te raden letters!

Mijn criteria zijn inmiddels:
1. Voor alle spelers goed te raden.
2. Zoveel mogelijk (verborgen en open) letters wegspelen.

Lengte van het woord vind ik van ondergeschikt belang. Joker kan verwarrend zijn, maar kan er ook voor zorgen dat het woord beter te raden is, dus neutraal.

Misschien kan Hans er nog wat nuttigs over zeggen. Die heeft het immers vaker gespeeld. ;)
Exact dit! Niets aan toe te voegen.  ::ok::



Volgens mij heb ik nu al mijn vijf letters, maar kan ik er nog niet direct een woord mee maken. Ik ga nog eens goed puzzelen met alle woorden die al gelegd zijn en mocht ik er echt niet uitkomen, dan kan het handig zijn om bonusletters te verdienen, dus ook voor Spacy, Duncton en mij blijft het belangrijk om onze letters te raden, want die letters kunnen we later ook gebruiken als vervanging van / aanvulling op onze eigen letters. ::jaja::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #238 Gepost op: 27-04-2020, 10:09:33 »
Team 1

Team, ik heb een vraag: wat is het beste? Volgens mij weet ik mijn letter maar niet helemaal zeker. Wacht ik best nog een ronde of verliezen we daarmee tijd/tokens en pak ik best een nieuwe letter?

Er liggen na deze ronde weer 4 tokens (rondes) op tafel. De laatste token spelen we waarschijnlijk ook wel vrij (als we de letter die nu in plaats van de A komt gebruiken). Dan spelen we in totaal nog 5 rondes.

Als je je letter laat liggen, moet je in die 5 rondes nog 3 letters raden. Dat betekent dat je nog 2x je letter mag laten liggen, óf een woord mag vormen, óf dat wij een woord mogen vormen waarin jouw letter niet voorkomt. Als je nu naar je volgende letter gaat, hoef je er nog maar 2 te raden. Dat geeft wel wat meer speling.

Je kunt een beetje gokken als je maar een paar opties hebt. Misschien weet je je volgende twee letters wel direct en kan je de letter die je nu hebt achteraf beredeneren (op het moment dat je je eigen woord bij elkaar gaat puzzelen). Maar die keuze is aan jou.

Bedenk daarbij ook dat we elkaar willen helpen en dat Spacy het jou waarschijnlijk zo makkelijk mogelijk heeft gemaakt. ;)

-edit- of wat Hans in het kort zegt dus. ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] Letter Jam
« Reactie #239 Gepost op: 27-04-2020, 10:24:41 »
Ik kan ook meerdere woorden vormen, met en zonder joker, waarbij de meerderheid niet meteen gaat raden welke letter het zal zijn.

Kaaasje kan misschien beter een woord leggen dan ik, aangezien zij wel beide open letters kan gebruiken en ik tot nu toe er maar één.