Auteur Topic: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal  (gelezen 12595 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #20 Gepost op: 14-07-2020, 20:03:33 »
"Vertel me eens meer over die Sanmol en Ycaris! Ik ken ze helemaal niet." Miek1999 kijkt verbaasd naar haar celgenote. "Je kent ze niet?!" Swifty schudt haar hoofd. "Nee. Ik zit hier al een aantal jaar hé." Miek1999 denkt diep na en begint dan te vertellen over de twee dode Xuilemvelders.

"Sanmol was rijk, erg rijk zelfs. Hij woonde in een kasteel, met mij als huishoudster. We waren goede vrienden. Hij hielp mensen waar nodig, maar jaloezie speelde ook een grote rol in zijn leven. Geld was belangrijk voor hem. Hij wilde niets liever dan dat. Toen Ycaris, zijn allerbeste vriendin, hem dan ook vertelde over haar zoektocht naar een grote schat, wilde hij stiekem mee. Maar hij vond het te gevaarlijk, dus liet haar gaan. Ycaris keerde na een aantal maanden terug en zei het gevonden te hebben. Wat er verder gebeurde... tja..."

"Klinkt interessant", zegt Swifty. "Maar een schat? Dat komt alleen voor in sprookjes en verhalen!" Miek1999 lacht. "Tja, ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Het was echt een schat."

"We hebben het helemaal verprutst." Hoofdredacteur MollenvangR-Art klinkt boos. "Helemaal verpest!" Fotograaf Michael90 schrikt. "Hoezo? Geen goede foto?" "Prachtige foto. Prachtig, michael. Maar we hebben geen nieuws! Dat mens is opgepakt, maar het is al wereldwijk bekend. Die huishoudster is al oud nieuws." Michael is het eens met zijn baas. "Ja, we waren veel te laat. We hadden een foto van haar moeten hebben terwijl ze opgepakt werd, niet eentje waarop ze de gevangenis betreedt." Er klinkt gezucht. "Hopen dat er nog een moord wordt gepleegd." Michael90 schrikt van wat zijn baas zegt. MollenvangR-Art ziet het. "Er gebeurt eindelijk iets, Michael! Come on!"

Swifty zit haar boek te lezen. Met een half oog, want ze zit ook op de uitkijk voor de bewaarders. Achter haar is Miek1999 druk bezig met het verder graven van de tunnel. Het gaat langzaam, maar vast en zeker moet het gaan lukken. Ze hoeven slechts één muurtje door en dan zijn ze vrij. Swifty fantaseert over haar vrijheid: roadtrippen op een motor, heerlijk genieten op het strand met een cocktail, 's avonds eten in een chique restaurant. Het goede leven! Helaas wordt haar dagdroom verstoord door Bodejos die haar laat schrikken. "Celcheck", zegt hij tegen Swifty. Ze schrikt. "Ehm, wat? Waarom?" "Orders van de directeur." Swifty schrikt. Ze zijn verraden. "Nee, nee, ik voel me heel ziek. Bodejos, echt. Doodziek." Bodejos wil bijna weglopen, maar dan komt Gupp aanlopen. "Geen sprake van. Aan de kant!" Hij duwt Swifty opzij en schrikt.

Drie nieuwe personages deze aflevering! Mrchipie is dus burgemeester, maar is hij wel te vertrouwen? Is PutyourHANSup de juiste persoon om de versiering van het feest te regelen? Of heeft hij andere intenties? Is Miek geschrokken van Gupp, of vertrouwt ze hem? Gaan Michael90 en MollenvangR-Art nog wereldnieuws kunnen brengen? En wat is er nou precies gebeurd in het verleden met Sanmol en Ycaris?"

Maar natuurlijk is de vraag van vandaag...

Wat ziet Gupp?
A: Miek die de tunnel graaft
B: Miek met een wapen
C: Miek die bewusteloos op de grond ligt
D: Miek die rustig ligt te lezen

In dit dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m donderdagavond 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 9 verschijnen.
[/quote]
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #21 Gepost op: 16-07-2020, 20:18:51 »
Aflevering 9
Gupp ziet een bewusteloze Miek1999 op de grond liggen. "Snel! Breng haar naar de ziekenboeg", zegt hij tegen Bodejos. Bodejos en een andere bewaarder nemen haar mee en laten Swifty en Gupp in shock achter. "Wat is er gebeurd?!", vraagt Gupp woedend aan Swifty. "Ik weet het oprecht niet!" Gupp slaat met zijn vuist tegen de muur. "Ik weet wat jij van plan bent. Ik krijg je nog wel, Swifty!" Hij keert terug naar zijn kantoor en laat een verbaasde Swifty achter. Wanneer het kan zal ze Miek gaan bezoeken, is wat door haar hoofd spookt.

Vermoljoen, Jacco's en B&W kijken hulpdakdekker verbaasd aan. "Wat doet u hier?", vraagt Jacco's. "Jullie tegenhouden. Stop met het bemoeien met deze zaak! Het is gevaarlijk." B&W moet lachen. "U bent helemaal naar de andere kant van het dorp gekomen om ons te waarschuwen?" Hulpdakdekker schudt zijn hoofd. "Oh, nee, ik kom ook voorlichting geven over mijn vak. Beroepenvoorlichting is vandaag, hebben jullie dat ook niet?" B&W schudt zijn hoofd. "Nee, wij hebben dat vorig jaar al gehad." "Ah, oké. Nou, onthoud wat ik gezegd heb. Bemoei je er niet meer mee, laat het los." Ineens staat Ricardo achter hulpdakdekker. "Waar gaat dit over?", vraagt hij. "Oh. Hallo. Bent u de conciërge?" Ricardo knikt. "Ik ben hier voor de beroepenvoorlichting. En ik ken deze jongens goed, sinds vorige week. Het is dat ik ze toevallig hoorde praten." Ricardo kijkt hem argwanend aan. "Waar doelt u op?" Hulpdakdekker laat zijn identiteitsbewijs zien. "Mijn naam is detective hulpdakdekker. Ik doe onderzoek naar de twee moorden, en deze drie jongens zijn maar al wat te nieuwsgierig. Vorige week ontmoette ik ze toen ze het lijk hebben ontdekt. Nou, ik ga naar mijn lokaal, volgens mij is het boven. Tot ziens!" Hulpdakdekker loopt weg en laat de drie jongens verbouwereerd achter. "Ik hoorde jou en MaikeMeisje gisteren praten", zegt Vermoljoen. Ricardo zucht. "Ah. Dat verklaart een hoop. Kom alle drie maar even mee naar hok vanmiddag na school."

In restaurant Tapas Tapas is het gezellig. "Wilt u nog iets te drinken?", vraagt ober Bjornn. Daisy en Nieky bestellen allebei nog een glas wijn. "Eigenlijk heel dom dat ik nu alcohol drink, want ik moet zo weer lesgeven", zegt Nieky. Daisy moet lachen. "Ach, dit kan echt wel joh, twee wijntjes! Trouwens, had je niet een stagiaire?" Nieky knikt. "Ja, hij heet Lama1997. Hij doet het goed hoor, gewoon nog een beetje slapjes af en toe." "Hm, interessant hoor, een stagiair. Ik heb een assistente, Starlight, die doet het perfect." Ober wouterv komt de drankjes brengen. "Alstublieft. Daisy, ik kom vanavond nog ff boodschappen bij je doen! Is het druk op de vrijdagavond?" Ze knikt. "Ja, meestal wel. En Starlight is ook nog eens vrij." Wouterv loopt terug naar de keuken. "Wist je dat Starlight een relatie heeft met een privédetective? Kwam ik vorige week pas achter", zegt Nieky. "Ja, ik ken hem al een tijdje. Hij heeft nog weinig zaken op zijn naam staan hoor, dus het stelt weinig voor." Na een kwartiertje rekenen ze af en vertrekken ze weer. Daisy naar de PLUS, Nieky naar school.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #22 Gepost op: 16-07-2020, 20:19:48 »
D*N, Lucy, en SpacyColours stappen uit de auto. Ze lopen richting kapsalon Hairduck. "Waarom komt Fabiann eigenlijk niet met ons mee? Ben jij nu onze privé-chauffeur geworden?", vraagt Lucy. SpacyColours kijkt haar geïrriteerd aan. "Nee, die manager van jullie belde me om te laten weten dat hij met een kater op bed ligt. Te veel wijn gedronken hoorde ik?" Lucy knikt. "Ja, dankzij die vreemde LdHMolletje." Als ze de deur openen, zien ze twee kapsters achter de balie staan. Allebei de kapsters schrikken zich rot. "Jij... jij bent! Lucy!*, roept Hautoa. "En dat is D*N!", fluistert Molduck. "Ik sta gewoon voor je hoor", zegt D*N tegen Molduck. "Deze twee willen graag een knipbeurt, zodat ze over precies zeven dagen op het hoogtepunt zijn van hun kapsel.", zegt SpacyColours. Hautoa kijkt hem vreemd aan. "Ritueel", zegt D*N. "Nee, daarom ben ik niet verbaasd. Is SpacyColours jullie manager?" Lucy schudt haar hoofd en zucht. "Lang verhaal, kan ik alsjeblieft geknipt worden?" Hautoa neemt Lucy gelijk mee naar een stoel en Molduck doet hetzelfde bij D*N. "Wat leuk dat jullie hier komen zeg, wij komen ook leuk naar het feest", zegt Molduck. "Ja, we mogen het haar van de burgemeester en de presentator van het feest knippen", zegt Hautoa. SpacyColours kijkt haar geshockeerd aan. "Presentator? Wie?"

"Weet je wat Molduck van de week tegen me zei?" Starlight staat spaghetti te maken. Hulpdakdekker zit aan de keukentafel met allerlei papieren. "Hm? Wat zei ze?" "Dat er morgen een celebrity naar Xuilemveld komt!" Hulpdakdekker kijkt haar verbaasd aan. "Huh? Nog meer celebrities? Bedoelt ze niet dat duo uit LA?" Starlight schudt haar hoofd. "Nee, ze had het echt over een andere celebrity. Volgens mij heeft de mrchipie een presentator uit Amerika geregeld voor zijn grote feest. Ik ben benieuwd wanneer de uitnodigingen verstuurd gaan worden, trouwens." Hulpdakdekker focust zich weer op zijn papieren en lacht. "Ik ben bang dat we niet uitgenodigd zullen worden. We behoren tot de plebs in dit dorp, Starlight." Ze zucht. "Dat weet ik. Trouwens, die hele Sanmol-Ycaris zaak is al opgelost! Laat het nou eens los." Ze begint het eten op te scheppen. Hulpdakdekker ruimt zijn papieren op. "Ik weet het, maar... er klopt iets niet. Het is te makkelijk. En waarom zou zijn huishoudster Sanmol vermoord hebben? Miek1999 leek onschuldig." Starlight gaat zitten. "Tja, je kan moeilijk aan iemand zien dat ie een moord heeft gepleegd."

MaikeMeisje, Ricardo en Lama1997 staan de dag te bespreken in Ricardo's hok als Vermoljoen, Jacco's en B&W binnenkomen. "Wat doen zij hier?", vraagt Lama1997 gelijk. "Rustig, ik weet dat we niet uw favoriete leerlingen zijn, maar conciërge Ricardo heeft ons gevraagd hierheen te komen", verklaart Jacco's. Ricardo knikt en doet de deur dicht. "Dat klopt. Maike, we moeten de drie jongens, en Lama nu dus ook, vertellen over wat we weten. Vermoljoen heeft al te veel gehoord." MaikeMeisje kijkt Ricardo boos aan. "Nee, het zijn kinderen! Dat kan niet!" Ricardo knikt instemmend. "Je hebt gelijk, maar Vermoljoen heeft al gehoord wat wij gisteren zeiden. We hebben geen andere keuze." Lama1997 snapt er niks van. "Waar gáát dit over?" MaikeMeisje zucht. "Oké dan. Weet je wat? Ik ben doodop, laten we morgen afspreken, ookal is het dan weekend. Waar zullen we elkaar ontmoeten? In de school kan niet, die is dicht." Iedereen kijkt elkaar aan en niemand lijkt een plan te hebben. Dan weet B&W ineens iets. "Ik weet het! Laten we afspreken ..."

Zo te zien gaat het in ieder geval goed tussen Daisy en Nieky. Hoe zal het zijn collega's vergaan met de drie jongeren? Hoe is Miek bewusteloos geraakt? Gaan ze Hulpdakdekker nog tegenkomen? Of zal Starlight hem bevelen te stoppen met deze zaak? En wie is die celebrity waar ze het over had?

Maar... waar gaan de zes morgen afspreken?
A: In restaurant Tapas Tapas
B: In het magazijn van de PLUS
C: Op het landgoed van Sanmol
D: Op de parkeerplaats van de sportschool

In dit dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m zondagavond 20:00 om te stemmen. Dan zal een extra lange en speciale aflevering, aflevering 10, verschijnen.
« Laatst bewerkt op: 16-07-2020, 20:37:41 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #23 Gepost op: 19-07-2020, 20:02:25 »
Aflevering 10
Één week voor het feest
"Hadden we geen stewardess mee kunnen nemen?", vraagt Robbieazerty. "Ik heb honger." Zijn gestresste piloot begint zich te ergeren. "Er zit eten in mijn rugzak, pak het maar. En laat nog wat over voor mij alsjeblieft." Robbieazerty opent de rugzak van TimvDons en pakt een chocoladereep. "Ik had een steward geregeld, maar die heeft vorige week ineens ontslag genomen. Uit het niets verdwenen!", legt TimvDons uit. "Ben je een beetje klaar voor dat feest?", vraagt hij. Robbieazerty lacht. "Ik snap nog steeds niet waarom we helemaal naar zo'n klein dorpje moeten vliegen voor zo'n feestje van een simpele burgemeester." TimvDons kijkt hem boos aan. "Dat kan je niet zeggen, Robbie! Die man heeft overal macht." Robbieazerty heeft de halve chocoladereep al op en zucht. "Pff, waarom moet ik dat feest nou weer presenteren. De voorbereidingen voor het volgende seizoen van Zap! dat binnenkort begint zijn veel belangrijker." Hij doet zijn slaapmasker op. "Tijd voor een dutje. Het wordt nog een lange vlucht." TimvDons zucht ook. "Ja, ga jij maar slapen." Ondertussen begint hij zich af te vragen of de heftige turbulentie die hij voelt, wel echt aan het weer ligt...

Vermoljoen, Jacco's en B&W pakken hun rugzak. "Jullie hebben hard gewerkt jongens, en zo vroeg ook. Knap hoor!", zegt Starlight tegen ze. "De PLUS is blij met jullie." B&W zucht van vermoeidheid. "Ach, we zijn het wel gewend." Starlight pakt een kar met producten en loopt er mee richting de winkel. "Nou, fijn weekend nog hé jongens." Als ze in de winkel is wordt ze aangesproken door een klant. "Ik heb hier gisteren mijn ID verloren, kan het zijn dat die gevonden is?" Starlight knikt. "Ja mevrouw, we hebben inderdaad een ID gevonden. Ik zal hem even voor u halen." Eenmaal terug in het magazijn pakt ze het identiteitsbewijs van de klant. Ze hoort de drie jongens praten over iets wat haar interesse wekt. "Dus... het landgoed van Sanmol, waar ligt dat precies?", hoort ze Jacco's vragen. "In Xuilemveld-West", zegt B&W. "Laten we gaan." De drie jongens lopen het magazijn uit. Starlight lacht naar ze, maar zodra ze vertrokken zijn, pakt ze haar telefoon. "Dit moet hulpdakdekker weten!"

Fabiann stapt uit zijn slaapkamer. Hij is weer helemaal fris en fruitig nadat hij een dagje rust heeft genomen. Die wijn van LdHMolletje kickte nogal in, dus gelukkig kon SpacyColours het allemaal een dagje van hem overnemen. Als hij de grote hal in loopt ziet hij een briefje op de luxueuze glazen tafel liggen. "Wij zijn een dagje weg", staat er op. Hij bedenkt zich dat hij misschien meer moet bonden met Lucy en D*N. Het drietal heeft niet echt een sterke en goede band. LdHMolletje, Focus, en Lödewijk zijn aan het oefenen met het orkest, dus Fabiann is helemaal alleen. Hij besluit een stukje te gaan wandelen.

Het huis van LdHMolletje ligt in Xuilemveld-Oost, dus Fabiann besluit richting het westelijke deel van het dorp te lopen. Daardoor moet hij een stukje door het bos lopen, waar hij een vreemd figuur treft. "Wie is dat nou weer?", vraagt Fabiann aan zichzelf. Hij ziet een jongeman met een backpack. Hij ziet er vermoeid en hongerig uit. "Kunt u mij vertellen waar ik hier iets kan eten?", vraagt de vreemde jongeman aan Fabiann, die moet lachen. "We zijn hier in een bos", zegt hij, "maar er is een restaurant hier iets verderop. Vijf minuutjes rechtdoor wandelen en je bent er."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #24 Gepost op: 19-07-2020, 20:03:07 »
MaikeMeisje, Lama1997, en Ricardo bevinden zich al op het landgoed van Sanmol. "Fijn dat we mee konden rijden, Maike", zegt Ricardo. Lama1997 knikt. "Heel fijn inderdaad! Waar blijven die drie jongens trouwens? Ze zijn laat. Maarja, dat is opzich niets nieuws." MaikeMeisje wijst naar het bos. "Ik zie daar drie figuren lopen die verdacht veel lijken op onze drie voorbeeldleerlingen", zegt ze. "We zijn er hoor!", roept Vermoljoen. "Dat zien we." Lama1997 rolt met zijn ogen. Het zijn duidelijk niet zijn favoriete leerlingen. "Goed, wat doen we hier precies?", vraagt Lama1997. "Ik snap er nog steeds helemaal niks van." Ricardo wil het uit leggen, maar in plaats daarvan neemt Jacco's het woord. "Sanmol en Ycaris zijn dood, de huishoudster is opgepakt, maar MaikeMeisje en Ricardo denken dat dat er meer aan de hand is." Ricardo zucht overdreven. "Meneertje de betweter, dat is niet helemaal waar. Wij hebben geen kennis van de zaak, maar we kenden Ycaris. Zij kon goed opschieten met zowel Miek als Sanmol." MaikeMeisje geeft Ricardo een tik. "Hij is 13, rustig aan. Wat Ricardo zegt klopt. Tuurlijk kan Miek het gedaan hebben, het ligt zelfs voor de hand. Misschien té veel voor de hand. Omdat jullie drie en Lama1997 nu weten over onze vermoedens, konden we niet anders dan jullie meenemen." B&W steekt zijn vinger op. "Uhm, het was mijn plan om hier af te spreken." MaikeMeisje knikt. "Ja, klopt, en dat komt eigenlijk best goed uit. Laten we kijken of we wat aanwijzingen kunnen vinden hier." Vermoljoen kijkt haar vragend aan. "Het kasteel is toch afgesloten?!" MaikeMeisje moet lachen. "Hahaha. Maar de tuin en de schuur niet."

"Fijn dat je me gebeld hebt, Starlight", zegt HDD tegen zijn vriendin. "Ik vond dat je dit moest weten. Er is dus blijkbaar toch meer aan de hand. Ik heb gelijk Daisy gebeld om de winkel over te nemen, zodat ik met je mee kon." Starlight start de auto. "Laten we dan maar naar het kasteel gaan", zegt ze. "Die jongens weten ook niet van ophouden hè, terwijl ik ze gisteren nog heb gewaarschuwd! Dit is míjn zaak, mijn kans om het op te lossen." Starlight probeert hem te kalmeren. "Drijf niet door hé. Misschien is die huishoudster wel gewoon echt de moordenaar van Sanmol en Ycaris." Hulpdakdekker pakt zijn notitieboekje uit zijn tas. "Dat weet ik niet. En trouwens, waarom zouden die drie anders naar het landgoed van Sanmol gaan? Ze moetrn iets op het spoor zijn. Drie tienerjongens die mij voor zijn, hoe is het mogelijk?" Als ze de hoek om rijden, zien ze een bekend figuur restaurant Tapas Tapas binnen wandelen. "Wie is dat eigenlijk?", vraagt Starlight. "Ik zag hem van de week ook al in het dorp, maar ik ken hem helemaal niet." Hulpdakdekker spitst zijn ogen. "Ja, nu je het zegt, ik heb hem ook al vaker rond zien lopen door het dorp."

Vijf minuten nadat Starlight en Hulpdakdekker langs Tapas Tapas reden, arriveert Brtdm bij het restaurant. Gelukkig was die man in het bos zo aardig om te vertellen dat dit restaurant dichtbij zat, want hij sterft zowat van de honger. Hij opent de deur en ziet twee obers en iemand die al aan een tafeltje zit. "Goedemiddag, wilt u iets eten of drinken?", vraagt Bjornn. Brtdm knikt. "Graag. Ik ben een backpacker en overnacht vannacht in dit dorp. Doe maar een tosti en een glas water!" "Komt eraan." Ondertussen kijkt hij naar de man tegenover hem, die een gesprek voert met de andere ober. "PutyourHANSup! is dus uw naam?", vraagt wouterv aan de man. "Ja, klopt. Ik woon hier nog niet lang, en oh, ik doe de versiering voor het feest van de burgemeester." Brtdm heef toch niks te doen en luistert rustig naar het gesprek tussen de ober en de klant...

MaikeMeisje, Lama1997, en Ricardo staan in de schuur. "Wat stinkt het hier", zegt Ricardo. "Alsof er hier jaren een lijk heeft gelegen." Hij bedoelt het als een grap, maar MaikeMeisje en Lama1997 kijken elkaar gelijk aan. "Dat zou heel goed kunnen. Laten we de rest van de schuur onderzoeken.", zegt Lama1997. Op dat moment komen Vermoljoen, Jacco's, en B&W binnen wandelen. "Niks gevonden in de tuin. Puur gras en steentjes.", zegt Jacco's. "Goed, help ons hier dan maar." MaikeMeisje vertelt de drie jongens wat ze kunnen doen. De schuur is vrijwel helemaal leeg. Er liggen alleen een paar oude planken, maar door het gebrek aan licht is dat slecht te zien. "We hebben iets van een zaklamp nodig", zegt Ricardo. Vermoljoen pakt direct zijn telefoon en zet de zaklamp-modus aan. "Geregeld", zegt hij. Hij schijnt rond met zijn telefoon. Op de paar planken na ziet het zestal niks. "Pff. Dit is raar.", zegt MaikeMeisje. "Ik geloof haast niet dat er niks te vinden is." "Dus jullie hebben niks gevonden?", horen ze van achter.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #25 Gepost op: 19-07-2020, 20:03:44 »
"Wie was die vreemde man nou?", vraagt PutyourHANSup! aan Bjornn en wouterv. "Oh, een backpacker", zegt Bjornn, "maar jij bent ook een vreemde vogel hoor." PutyourHANSup! kijkt de ober verbaasd aan. "Hoezo?" Wouterv staat zijn collega bij. "Niemand in dit dorp weet iets van jou, en toch duik je zo nu en dan op." PutyourHANSup! schrikt en probeert het weg te lachen. "Ach, ook ik ben slechts een simpele man die gewoon zijn werk doet. Mag ik de rekening?" Hij rekent af, en net als hij het café wil verlaten, schrikken de twee obers en PutyourHANSup! zich rot...

De zes draaien zich om. Hulpdakdekker en Starlight staan in de deuropening van de schuur. "Surprise", zegt hulpdakdekker. Starlight kijkt schuldig naar de drie jongens. "Sorry, ik kon niet anders..." Hulpdakdekker neemt het woord. "Ik heb jullie gezegd om je niet te bemoeien met deze zaak, omdat het te gevaarlijk is! Daarnaast is het míjn zaak!" MaikeMeisje stapt naar voren. "Jij bepaalt niet wat wíj doen! Deze vier zijn met Ricardo en mij mee gegaan." Ricardo zucht. "Pff, het is warm in deze schuur. Kunnen we alsjeblieft naar buiten?" Bekvechtend lopen MaikeMeisje en Hulpdakdekker voorop, met Starlight, Vermoljoen, Jacco's, B&W, Ricardo, en Lama1997 achter zich aan. Ze lopen richting het grasveld aan de voorkant van het kasteel, bij de gracht. "Het is jammer dat we niks gevonden hebben", zegt B&W tegen zijn vrienden. Jacco's knikt. "Ja. Ik denk dat de echte geheimen achter de deuren van het kasteel liggen." Starlight knikt. "Ik denk dat je gelijk hebt." MaikeMeisje en Hulpdakdekker stoppen met lopen, maar blijven discussiëren. Vermoljoen grijpt in. "Alsjeblieft, stop allebei! Deze zaak gaat om Ycaris en Sanmol, niet om jullie." Het is ineens stil, de poging van Vermoljoen heeft gewerkt. "Hij heeft gelijk", zegt MaikeMeisje.

Op dat moment komt er een voorbijganger het terrein op lopen. "Uhm, hoi", zegt Fabiann. "Is hier een evenement gaande ofzo?" Starlight schrikt. "Ben jij niet...?" Fabiann knikt. "Ja, ik ben de manager van Lucy en D*N. Bijzonder hé?" Hulpdakdekker doet een stap naar voren. "Fijn voor jou, maar wij doen onderzoek naar een moord. Wegwezen!" Starlight pakt hem vast. "Doe even rustig, die man maakt gewoon een wandeling." Lama1997 begint te wijzen. "Daar komt nog iemand aan." Fabiann draait zich om, en lacht. "Hé, die ken ik! Die heb ik een uur geleden de weg gewezen naar Tapas Tapas." Brtdm zwaait naar Fabiann. "Hoi, jou ken ik. Is dit kasteel toevallig een overnachtingsplek?" Iedereen moet lachen, behalve hulpdakdekker. "Dit is een crime scene, ik vraag je vriendelijk om te vertrek-"

Hulpdakdekker kon zijn zin niet af maken. Het groene grasveld was nog lastig te zien door de zwarte rook die het hele landgoed onzichtbaar maakte. Het geluid van de explosie was hoorbaar in het hele dorp, en zwarte rookwolken waren ineens overal zichtbaar.

Robbieazerty en TimvDons dalen langzaam neer op het landgoed, kijkend naar het brandende vliegtuig waar ze net nog in zaten... een zakentripje veranderde al snel in een thriller.

Doordat ze het verst van het vliegtuig ligt, lijkt MaikeMeisje de enige te zijn die nog het één en ander kan zien, ondanks de rookwolken, maar door het geluid van het vuur en de explosies kan ze het geschreeuw niet horen. Als ze ziet wie er vlak naast haar op de grond ligt te bloeden en om hulp probeert te roepen, staat ze met veel moeite op en rent ze naar diegene toe...

Brtdm, Fabiann, MaikeMeisje, Lama1997, Ricardo, Vermoljoen, B&W, Jacco's, Hulpdakdekker, en Starlight werden letterlijk en figuurlijk weggeblazen door de aankomst van Robbieazerty en TimvDons, die blijkbaar net op tijd hun vliegtuig ontvlucht zijn.

De enige vraag die vandaag echt van toepassing is...
Wie ziet MaikeMeisje schreeuwen?
A: Ricardo
B: B&W
C: Jacco's
D: Vermoljoen

In dit dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m dinsdag 20:00 om te stemmen. Dan zal er weer een vrij lange aflevering verschijnen: aflevering 11, waarin we het vervolg gaan zien op de vliegtuigramp...
« Laatst bewerkt op: 19-07-2020, 20:05:33 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #26 Gepost op: 21-07-2020, 20:08:50 »

Aflevering 11
MaikeMeisje probeert op te staan, maar het gaat lastig. Ze ziet bijna niks door de rook en is duizelig door de knallen. Het enige wat ze ziet is ... die om hulp probeert te schreeuwen. In plaats van naar hem toe te lopen, kiest ze ervoor om te kruipen. "Rustig... het komt... goed", zegt ze hoestend. Ze ziet dat Vermoljoen een stuk glas in zijn been heeft. "Door de explosie sprong het glas zo uit de ramen van het kasteel", zegt hij tegen MaikeMeisje. Ze pakt zijn hand vast. "Ik ga... 112 bellen." Dan wijst Vermoljoen naar de weg. Er komen twee politiewagens en drie ambulances aan rijden. De ambulancemedewerkers dragen allemaal een masker en beginnen op iedereen af te rennen. MaikeMeisje en Vermoljoen zien dat Fabiann en Brtdm door een ambulancemedewerker elleboog aan elleboog mee worden genomen naar de ambulances, maar gelukkig lijken ze allebei in orde. Hetzelfde geldt voor hulpdakdekker en Lama199, die aan de andere kant van het vliegtuig stonden. "Ze zijn oké", zegt Vermoljoen tegen MaikeMeisje. "En jij ook." Dan komt er eindelijk een ambulancemedewerker naar het tweetal toe. "Hij kan niet lopen", zegt ze tegen hem. De ambulancemedewerker knikt. "Lukt het om hem te dragen?", vraagt hij aan MaikeMeisje. "Ik denk het wel." MaikeMeisje staat langzaam op, want ze is nog steeds duizelig. Langzaam maar zeker draagt ze samen met de ambulancemedewerker Vermoljoen naar een ambulance.

PutyourHANSup!, wouterv, en Bjornn kijken angstig naar de rookwolk die het dorp grijs kleurt. "Wat is er allemaal aan de hand de afgelopen week?", vraagt wouterv. "Twee lijken, nu één of andere explosie..." Bjornn schudt zijn hoofd. "Ik hoop dat die politie snel de zaak van Ycaris en Sanmol oplost." Er verschijnt een frons op het gezicht van PutyourHANSup! "Die zaak is toch al opgelost?", vraagt hij aan Bjornn. "Die huishoudster is opgepakt." Bjornn en wouterv kijken elkaar aan. "Miek1999 een moordenaar? Nee, absoluut niet.", zegt Bjornn. Wouterv staat hem bij. "Ze kwam hier wel eens wat eten. Zowel met Sanmol als met Ycaris. Geloof me, zij heeft ze niet vermoord." PutyourHANSup! begint te glimlachen. "Dat is interessant. Bedankt. Een fijne dag nog, heren." Hij opent de deur en loopt het restaurant uit. Wouterv en Bjornn blijven in verwarring achter.

Niuno en Convans staan Brtdm te ondervragen. Vanaf een afstandje lachen MaikeMeisje en Lama1997 het weg. "Waarschijnlijk dezelfde vragen die ze aan ons gesteld hebben", zegt Lama1997. MaikeMeisje grijnst. "Wilden ze ook jouw nummer hebben dan?" De ambulancemedewerker geeft ze een seintje. "Jullie zijn allebei in orde. De volgende twee mogen komen." B&W en Fabiann stappen de ambulance in. "Dus... jij bent een beroemdheid?", vraagt B&W. Fabiann lacht. "Nee jongen, ik begeleid twee beroemdheden. Ik ben zelf niet echt fan van alle aandacht." De ambulancemedewerker begint ze te checken. "Alles ziet er normaal uit", zegt hij na vijf minuten. Roep de volgende twee maar. B&W vraagt nog even snel een handtekening aan Fabiann, maar helaas voor hem gaat dat feest niet door. "Nogmaals, ik ben niet bekend." Dan stappen Brtdm en Jacco's de ambulance in. "Wie ben jij nou precies?", vraagt Jacco's aan Brtdm. "Mijn naam is Brtdm. Ik zou mezelf omschrijven als reiziger.", antwoordt hij. En wie ben jij?" Net op het moment dat Jacco's antwoord wil geven, ziet Brtdm dat twee andere vreemdelingen ruzie maken met de politie. "Wie zijn dat eigenlijk?"

Convans en Niuno proberen Robbieazerty te kalmeren, maar dat gaat niet echt goed. "Weet je wel wie ik bén?! De burgemeester gaat niet blij zijn om te horen dat je mij hebt opgepakt, vriend." Hij kijkt Convans boos aan. "Ja, ik heb het tegen jou ja!" Niuno probeert op hem in te praten. "We pakken jullie niet op, we ondervragen jullie alleen." Convans doet het op zijn manier. "Vind je het gek als je net met je vliegtuig bent neergestort?" Robbieazerty staat op het punt te ontploffen, maar TimvDons houdt hem tegen. "Goed. We gaan mee. Maar dan vertrekken we nú! We hebben meer te doen." De vier mannen stappen in de auto en rijden weg.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #27 Gepost op: 21-07-2020, 20:09:20 »
"Nu ken ik je nog steeds niet", zegt Brtdm. "Maar dat komt nog wel." Hij stapt uit de ambulance, gevolgd door Jacco's. Ze worden, zonder dat ze het doorhebben, gefotografeerd door een man die ze vanuit de bosjes loopt te bespioneren. "Dit gaat MV top vinden. Alle mensen die ook maar iets te maken hebben met de ramp staan op de foto!" Als hulpdakdekker en Ricardo de ambulance in gaan, ziet Michael90 dat hulpdakdekker moedeloos naar de grond kijkt. "Het komt goed", zegt Ricardo. "Geloof me." Hulpdakdekker knikt. "Dat weet ik ook wel, maar, Starlight..." "Wat is er precies met haar gebeurd?", vraagt Ricardo aan hem. "Er is een stuk van het puin op haar hoofd gekomen tijdens de explosie. Zo hard, dat ze gelijk bewusteloos was. Ze is net met spoed meegenomen door een ambulance." Ricardo steunt hulpdakdekker met wat lieve woorden.

Inmiddels heeft iedereen het landgoed van Sanmol weer verlaten en is de zon al onder. Alleen de drie scholieren, hun leraar, directrice MaikeMeisje en detective hulpdakdekker staan er nog. "Zullen we morgen langs bij Vermoljoen? Het zag er naar uit dat het alleen een grote wond was.", zegt Lama1997. MaikeMeisje knikt. "Goed idee." B&W en Jacco's stappen op hun fietsen. "Ik ben kapot", zegt Jacco's. B&W knikt instemmend. "Jullie hebben het goed gedaan vandaag, jongens. Zoiets meemaken is heftig... vooral op jullie leeftijd. Jullie zijn toppers.", zegt Lama1997 tegen zijn leerlingen. Hij kijkt MaikeMeisje en Ricardo aan. "Zullen wij ook gaan?" MaikeMeisje knikt en kijkt naar hulpdakdekker, die er vermoeid uit ziet. "Wil je met ons mee rijden?" Hij schudt zijn hoofd. "Nee, dankjewel, ik rij zelf wel. Ik ga nog even naar het ziekenhuis. Kijken of er nieuws is." De andere vijf geven geen antwoord. "Misschien is het een goed idee om voortaan samen te werken", zegt hulpdakdekker. "Misschien zat ik fout."

Terwijl wouterv bierglazen af staat te wassen, maakt Bjornn de tafels schoon. Er staat een leuk muziekje op, namelijk "Leef" van André Hazes Jr. Het is vooral bedoeld om de vreemde sfeer wat luchtiger te maken. Beide heren zijn sprakeloos van wat er aan de hand is in het dorp. Vijf minuten geleden lazen ze op Xuilemnieuws.nl dat er een vliegtuig neer was gestort. Er zouden twee gewonden zijn, waarvan één in kritieke toestand. "Vreselijk", zegt Bjornn ineens. "Ik geloof het nog steeds niet. Dan gaat de deur open. "Nu al terug?", vraagt wouterv. Brtdm komt binnen lopen, samen met Fabiann. "Ja. We hebben een sterk drankje nodig", zegt Brtdm. "Dat begrijp ik Dit dorp lijkt wel vervloekt deze week", zegt wouterv. Hij pakt een fles sterke drank en schenkt het in twee glazen. "Alsjeblieft. Hebben jullie het al meegekregen, van die vliegtuigcrash?" Fabiann grinnikt. "We waren erbij, lieve ober. Het is een wonder dat we hier nu zitten." Bjornn en wouterv kijken elkaar aan en pakken een stoel. Ze gaan bij de twee heren aan tafel zitten. "Vertel alles", zegt Bjornn.

"MV, dit móet je zien. Kijk wie er op deze foto staat." Michael90 houdt de foto omhoog. "Hé! Dat is die manager van Lucy en D*N", zegt MollenvangR-Art. "Wat deed hij daar?" Michael90 wrijft over zijn kin. "Zo te zien was hij één van de slachtoffers. Hij zit in een ambulance." MollenvangR-Art knikt. "Ja. Maar nogmaals: wat deed hij daar?" "Ik kreeg mee dat hij aan het wandelen was." MollenvangR-Art schudt zijn hoofd. "Dat is natuurlijk grote onzin, Michael. Dit gaan we tot op de bodem uitzoeken."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #28 Gepost op: 21-07-2020, 20:10:03 »
De deur wordt geopend. Een man met een lange witte jas staat in de deuropening. "Bent u meneer hulpdakdekker?", vraagt hij. Hulpdakdekker staat op en knikt. "Goed. Ik ben Mitchkox, arts. Uw vriendin is in kritieke toestand. Op dit moment ligt ze in een coma." Hulpdakdekker slaat zijn hand voor zijn mond. "Maar... nee, dat.. dat kan niet!" Mitchkox legt zijn hand op hulpdakdekker's schouder. "Ik weet dat dit even schrikken is, maar het is überhaupt een wonder dat ze het tot nu toe heeft overleefd. U mag haar zo vaak bezoeken als u wil." Hij stapt opzij, zodat hulpdakdekker de kamer in kan lopen. Mitchkox ziet dat hulpdakdekker emotioneel wordt en laat hem even alleen. "Oh, Starlight toch... wat moet ik zonder jou?"

Niuno en Convans beginnen de ondervraging. "Goed, TimvDons en Robbieazerty, dat zijn uw namen toch?" Allebei knikken ze. "Kunt u ons vertellen wat er precies gebeurt is? Waardoor is dat vliegtuig neergestort?" Robbieazerty kijot naar TimvDons. "Hij is de piloot", zegt hij. TimvDons zucht lichtelijk geïrriteerd. "Al de hele vliegreis hadden we last van turbulentie. Eerst dacht ik dat het door het slechte weer kwam, maar na een tijdje werd me duidelijk dat het geen turbulentie was. Ik weet nog steeds niet wat het dan wel was, maar het was al een oud roestvliegtuigje. Ik besloot wat risico te nemen, omdat ik dacht dat we het wel zouden halen tot Xuilemveld. Ik had gelijk, maar we haalden het net niet tot de landingsbaan." Convans kijkt hem indringend aan. "Heeft Xuilemveld een landingsbaan dan?" Robbieazerty geeft antwoord. "Heb je gezien in wat voor mini vliegtuig we vlogen? Hij praat over een kleine landingsbaan, niet over een vliegveld á la Schiphol!" Niuno fluistert in Convans zijn oor dat Robbieazerty gelijk heeft. "Er is inderdaad een landingsbaan voor kleinere vliegtuigen in Xuilemveld", zegt hij. "Aan de rand van het dorp, in Oost." Convans knikt. "Goed. Dan denk ik dat we de meeste antwoorden wel hebben. U mag gaan."

De_witte stopt voor de stoep. Er komt iemand uit een gebouw lopen. "U had een taxi gebeld?", vraagt de_witte als hij het raampje open draait. "Ja. Naar het huis van de burgemeester graag."

Dat was weer een lange aflevering!
Hebben Brtdm en Fabiann een goede vriend in elkaar gevonden? Zal arts Mitchkox goed of slecht nieuws brengen over Starlight en Vermoljoen? Wat gaan MollenvangR-Art en Michael90 doen met de foto? Gaat hulpdakdekker echt samenwerken met de scholieren en hun leraren? Waar gaat PutyourHANSup! nog meer opduiken?

Wat we nou echt willen weten... wie wil er naar het huis van de burgemeester?
A: Daisy
B: LdHMolletje
C: Fabiann
D: Een nieuw personage

In dit dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m vrijdag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 12 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #29 Gepost op: 23-07-2020, 20:02:37 »
Aflevering 12
"Dat klopt. Het huis van de burgemeester.", zegt Daisy terwijl ze in de taxi stapt. "Ik moet nog het één en ander met hem doornemen." De taxi rijdt weg. "Voor zijn feest zeker?", vraagt de_witte. Daisy zucht. "Nee, niet alles draait om dat feest. Er zijn belangrijkere zaken." Na vijf minuten rijden ze langs het ziekenhuis. Daisy ziet hulpdakdekker uit het gebouw lopen. "Hè, wat doet die hier zo laat?" De_witte kijkt uit het raam en ziet hem ook. "Hm, goede vraag. Zou het iets te maken hebben met die vliegtuigcrash? Hij en zijn vriendin waren er ook." Daisy schrikt. "Wat?! Starlight? Zij is mijn assistente! Pfff, ook dat nog. Hopen dat ze morgen gewoon op werk verschijnt."
Als ze eenmaal aankomen bij het huis van de burgemeester, geeft Daisy de_witte een grote fooi. "Oh, dankjewel, fijne avond nog hé.", zegt de_witte. Daisy zwaait en loopt de voortuin in, waar mrchipie haar al op staat te wachten. "Dag Daisy." Ze geven elkaar drie zoenen. "Ik ben klaar met dit alles", zegt Daisy. "Wat als er bewijs op duikt dat Miek het niet gedaan heeft?" Mrchipie lacht en probeert haar te kalmeren. "Laten we rustig naar binnen gaan en een drankje drinken.", zegt hij.

"Luister, ze gaan echt geen bewijs vinden. Ze hebben die vuilniszakken al lang onderzocht en niks gevonden. Calm down.", zegt mrchipie. Daisy schenkt wat rum in. "Toch moeten we bij elkaar komen. Wij vijven." Ze drinkt het glas in één keer leeg. "Kom kom, is dat nou echt nodig?", vraagt mrchipie. "Bij elkaar komen? Alle vijf?" Daisy knikt. "Ja. Je weet zelf wel waarom. Laten we overmorgen afspreken, oké?" Mrchipie zucht en knikt. "Vooruit dan maar. Wil je trouwens iets voor me doen? Al deze enveloppen in de postbus hier om de hoek doen. Ze worden morgen rondgebracht. Kom daarna maar terug, je kan gerust blijven slapen." Daisy schenkt nog een glas vlog en drinkt het leeg. Ze schudt haar hoofd. "Ik ben je assistent niet." Toch doet ze drie minuten later de brieven in de postbus. Alles voor de man die de macht heeft in het dorp.

Fabiann trekt zijn badjas aan. Hij heeft geslapen als een roosje, al komt dat ook wel door de vele drankjes die hij nog heeft gedronken met Brtdm, Bjornn en wouterv. Nu is het tijd voor ontbijt. Als hij de deur van zijn kamer wil openen, merkt hij dat die op slot zit. "Hallo!" Hij klopt op de deur. "HALLO!" Na drie minuten lang roepen wordt de deur eindelijk geopend. "Goedemorgen, meneer Fabiann. Ik hoop dat u een goede nachtrust heeft gehad." Het is Lödewijk. "Nouja, jawel, maar waarom zat die deur op slot? Dat gebeurde laatst ook al!" Lödewijk knikt. "Dat klopt. Dhr. LdHMolletje heeft liever niet dat er 's nachts mensen door het huis spoken." "En als er brand is?" Voor het eerst ziet Fabiann Lödewijk lachen. "Dan bevrijd ik u uiteraard, meneer Fabiann." Op dat moment schrikt Lödewijk. "Er beweegt iets in uw bed. Er ligt daar iemand!" Fabiann draait zich om. "Klopt, dat is Brtdm. Een nieuwe vriend van me, zonder slaapplek. Hij slaapt voorlopig bij mij." Focus loopt langs en hoort wat Fabiann zegt. "Wil hij geen eigen bed?" Er klinkt gelach. Brtdm is wakker geworden en heeft het gehoord. "Nee hoor, ik heb hier prima geslapen", zegt hij terwijl hij Fabiann een knipoog geeft.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #30 Gepost op: 23-07-2020, 20:03:09 »
Op de vroege zondagmorgen lopen MaikeMeisje, Lama1997, en Ricardo door de gangen van het ziekenhuis. "Gelukkig gaat alles goed met Vermoljoen", zegt Lama1997. "Een flinke wond, maar die heelt wel weer." Ricardo knikt. "Ja. Het wordt een tijdje op krukken lopen voor hem, maar meer is er niet aan de hand. En zijn vrienden Jacco's en B&W leken ook flink opgelucht." MaikeMeisje haar telefoon gaat. "Oh, jongens, deze moet ik even nemen. Ga maar vast naar de auto." Terwijl MaikeMeisje een andere gang in slaat, lopen Ricardo en Lama1997 de trap af. Een verdieping lager komen ze hulpdakdekker tegen, die nogal verdrietig lijkt. "Hey, hulpdakdekker. Gaat alles een beetje goed na gisteren?", vraagt Ricardo. Hulpdakdekker kijkt op. "Oh, hoi, jullie zijn het. Of het goed gaat?" Er valt een korte stilte. "Nou?", vraagt Ricardo. Hulpdakdekker schudt zijn hoofd. "Mijn vriendin ligt in coma. Wat denk je zelf?" Lama1997 en Ricardo kijken elkaar geschrokken aan. "Sorry, dat wisten we niet.", zegt Lama1997. "Wat erg." Hulpdakdekker staat op en kijkt het tweetal aan. "Weetje, ik geef de hoop niet op. Er is een kleine kans dat ze het overleeft, volgens dokter Mitchkox. Een erg aardige man." MaikeMeisje sluit zich weer bij Ricardo en Lama1997 aan. "Sorry, daar ben ik weer. Hoi Hulpdakdekker." Hulpdakdekker vervolgt zijn praatje. "Ik wil dit mysterie oplossen, voor Starlight! Zij is slachtoffer geworden van dit onderzoek. En die arme jongen, Vermoljoen, ook." Lama1997 probeert hem te stoppen. "Hulpdakdekker, het lijkt me geen goed plan. We zijn veel te ver gegaan." Hulpdakdekker schudt zijn hoofd. "Morgen, 8 uur 's avonds. Op het landgoed van Sanmol. Zie jullie dan. Neem die twee jongens mee." Hij loopt richting de kamer waar Starlight in coma wordt gehouden. "Gaan we dit echt doen?", vraagt Lama1997. MaikeMeisje zucht. "Laten we nog één keer gaan. Misschien hebben we iets over het hoofd gezien. Maar nu eerst weekend, voor hoe lang dat nog duurt..."

"Doe maar eens een andere coupe, verras me!" Daisy kijkt Hautoa aan in de spiegel. "Leuk, daar hou ik van", zegt Hautoa. "Creativiteit op de zondagmorgen." Gelukkig voor Daisy was er nog een plekje vrij in kapsalon Hairduck. "Lekker geslapen?", vraagt Hautoa aan haar. "Nee, ik sliep op een hard matras. De burgemeester had me nodig, wat een afgrijselijke vent is het toch ook." Hautoa lacht. "Kom kom, die man doet het hartstikke goed hier in het dorp!" "Dat bedoelde ik ook niet. Sorry, dat zijn zaken die jij... of nouja, misschien begrijp je ze wel. Ik kan er niks over zeggen." Daisy wil het liefst dat al het gedoe voorbij is. Ze is doodop en heeft het gehad. "Over een weekje is er weer rust in de tent, als dat feest voorbij is." Vanachter de balie begint Molduck zich er in te mengen. "Ah, dus daar ging het over! Hij had je nodig voor dat feest." Daisy schudt haar hoofd. "Ander onderwerp alsjeblieft." Helaas begint Hautoa over een onderwerp wat alsnog niet echt fijn is voor Daisy. "Erg hé, van die vliegtuigcrash gisteren?" Er klinkt een hevige zucht. "Pffff, hou op. Starlight ligt in een coma door die crash." Hautoa en Molduck kijken elkaar geschrokken aan. "Starlight als in Starlight jou assistente? Die was hier een paar dagen terug nog!" Daisy knikt. "Ja, die. En dus heb ik het weer hartstikke druk."

Als Daisy aan het afrekenen is, komen Convans en Niuno binnen wandelen. "Goedemorgen dames." Molduck verwelkomt ze. "Dag heren. Convans, loop jij maar vast met mij mee naar de wasbak. Hautoa komt zo bij je, Niuno." Daisy schrikt. Ook nog politie, dat kan ze er echt niet bij hebben. Ze rekent snel af en loopt de kapsalon uit. "Bedankt weer hé, ik ben helemaal blij met m'n hanenkam!" "Hé, Niuno, dat was toch die ene van laatst?", vraagt Convans aan zijn collega. "Ja, die van de PLUS." Molduck begint gelijk door te vragen, terwijl Hautoa alles in zich opneemt. "Wat was er dan?", vraagt Molduck. "Oh, we dachten dat zij iets te maken had met die moorden, want die vuilniszakken lagen bij de PLUS, maarja, toen pakten we die Miek op!", vertelt Niuno trots.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #31 Gepost op: 23-07-2020, 20:03:44 »
LdHMolletje kijkt Brtdm met grote ogen aan. "Dus... u bent mijn vierde gast?" Brtdm knikt. "Correct." Terwijl LdHMolletje Brtdm verder ondervraagt, denkt Fabiann na over hoe hij zijn laatste vrije dag door gaat brengen. Vanaf morgen zal hij D*N en Lucy weer klaar moeten stomen voor het feest dat over zes dagen plaats zal vinden. Lödewijk zet het de schaal met croissantjes op tafel en schuift dan zelf ook aan. "Eet smakelijk allemaal", zegt hij, als teken voor LdHMolletje dat hij moet stoppen met het stellen van zo veel vragen. Als iedereen begint met eten, komt Focus hysterisch aanrennen. "Dhr. LdHMolletje, er is post! Voor u, Lödewijk, mij, Fabiann, D*N, en Lucy. Van de burgemeester!" LdHMolletje grijpt naar zijn brief en opent hem. Hij leest de tekst hardop voor.

"Beste Xuilemvelder,

Via deze brief wil ik je laten weten dat je uit bent genodigd voor mijn verjaardagsfeest zaterdag aanstaande. U bent welkom vanaf 17:00. Het is toegestaan om één introducé mee te nemen.

Tot dan,

Mrchipie

Fabiann leest zijn brief. "In die van mij staat iets anders. Ik ben welkom vanaf 16.00, om nog het één en ander door de te nemen voor het optreden van Lucy en D*N." LdHMolletje kijkt Focus gepanikeerd aan. Lödewijk is benieuwd wat zijn dirigent gaat zeggen, en vreest voor het ergste.

Wat bedoelt Daisy met "de vijf"? En gaat ze het redden zonder Starlight? Wat speelt er tussen Fabiann en Brtdm? Is het plan van hulpdakdekker om met z'n allen terug te keren naar het landgoed van Sanmol wel zo'n goed idee? Gaan Hautoa en Molduck misschien een belangrijke factor worden in de zaak Ycaris/Sanmol?

De belangrijkste vraag van vandaag is... hoe reageert LdHMolletje?
A: "Ik ga nú die rotvent bellen!
B: Hij zegt niets en loopt naar boven
C: "M'n huis uit!"
D: "Iemand een croissantje?"

In dit dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m zaterdag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 13 verschijnen.

Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #32 Gepost op: 25-07-2020, 20:08:41 »
Aflevering 13
LdHMolletje kijkt Fabiann aan. Hij zegt niks. Na vijf seconden begint hij over een ander onderwerp. "Iemand een croissantje?" Brtdm reageert gelijk. "Heerlijk! Doe mij er maar één." LdHMolletje geeft een croissantje aan Brtdm en pakt er zelf ook een. Fabiann ziet aan LdHMolletje dat er iets mis is, maar besluit het te laten rusten. Hij kan de spanning voelen, net als Lödewijk. Die vervolgt het gesprek. "Ik heb wel zin in dat feest. Ja. Leuk, een feestje." Fabiann lacht en knikt. "Partyyyy!" Brtdm zit er stilletjes bij. Voor hem geen uitnodiging, wat ook niet zo gek is als backpacker."

Mrchipie opent de voordeur. "Eindelijk, wat fijn dat jullie er zijn!" Robbieazerty en TimvDons kijken hem vermoeid aan. "Hoi, mrchipie.", zegt TimvDons. "Wat zien jullie er moe uit.", zegt de burgemeester. Robbieazerty zucht met het laatste beetje energie dat hij nog over heeft. "Vind je het gek? We hebben de hele nacht door het dorp gelopen, want we konden je huis niet vinden. Een adres is wel eens handig de volgende keer, vind je ook niet?" Mrchipie lacht vriendelijk. "Ach, wat vervelend om te horen. Ga maar snel naar jullie slaapkamers. Ze liggen aan de zuidelijke kant van het huis." TimvDons kijkt verbaasd. "Heb ik daar een kompas voor nodig?" Mrchipie schudt zijn hoofd. "Nee, je vindt het wel." Als zijn gasten in hun slaapkamer zijn, schenkt hij een glas wodka in voor zichzelf. "Een presentator en een piloot in mijn huis, mijn hemel waar ben ik aan begonnen?"

"Een fijne dag nog!" Kaaasje groet haar klant en zegt dat de volgende in de rij mag komen. "Oh, hoi Bjornn! Kom je ook een stukje kaas kopen?", vraagt de eigenaresse van de kaasspeciaalzaak. "Ja, old amsterdam graag! Heerlijk op een toastje." Bjornn en Kaaasje praten wat een komen uiteindelijk op het onderwerp Ycaris. "Pff, hoe lang is het wel niet geleden dat ze hier in de winkel is geweest?", vraagt Kaaasje. "Ik kan niet geloven dat ze dood is." Bjornn krijgt tranen in zijn ogen. "Hetzelfde hier. Ze was een vaste gast in Tapas Tapas." Kaaasje denkt terug aan een jaar geleden. "Ik weet ook nog dat ze hier een keer langs kwam, misschien wel één van de laatste keren dat ik haar gesproken heb..."

Ik weet nog dat ze vermoeid binnen kwam lopen. Met een rood hoofd. "Hoi Kaaasje, ik heb haast, zou je me misschien snel een stukje Franse kaas kunnen geven?" , zei Ycaris. Ik vroeg haar waarom ze zo'n haast had. Ze gaf vaag antwoord. "Ik heb een lange reis voor de boeg, en ik moet zo vertrekken. Wil graag een stukje kaas mee voor onderweg." Ze wilde me ook niet vertellen waar ze precies heen ging, ze zei verder alleen dat het een "lange en vermoeiende tocht zou worden." Ze wist niet waar het haar heen zou leiden. Ik heb haar later nog wel eens gezien, dus ik neem aan dat ze wel terug is gekeerd van die reis.

Bjornn herinnert zich iets soortgelijks. "Sanmol heb ik ooit ook zoiets horen zeggen..."

"Dus... we gaan weer terug naar dat kasteel?", vraagt Vermoljoen. B&W en Jacco's zijn bij hem op bezoek. "Jij gaat helemaal nergens heen", zegt Jacco's. "Je moet goed uitrusten." B&W knikt. "Dat je weer naar huis mag betekent niet dat je alles weer zomaar kan doen." Terwijl Vermoljoen verdrietig naar zijn vrienden kijkt, komt dokter Mitchkox binnenwandelen. "Je vrienden hebben gelijk. Wat je ook van plan was, het gaat niet door. Je zult op krukken moeten lopen voor de komende tijd, en vooral rust nemen." Jacco's kijkt trots naar de dokter. "Zie je wel! Meneer, hoe gaat het trouwens met Starlight?" Mitchkox zucht. "Sorry jongens, nog steeds geen nieuws. We vermoeden dat ze nog wel even in coma zal blijven." B&W en Jacco's kijken elkaar aan. "Daar zal Daisy niet blij mee zijn. Ze verliest haar assistente en een vakkenvuller.", zegt B&W terwijl hij naar Vermoljoen wijst. "Hoezo?!", reageert Vermoljoen. "Ik kan toch nog wel gewoon werken?" Mitchkox schudt zijn hoofd. "Luister nou maar naar je vrienden. Neem rust!" Terwijl B&W en Jacco's Vermoljoen zijn spullen pakken, neemt Mitchkox afscheid van zijn patiënt. Vermoljoen mag naar huis.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #33 Gepost op: 25-07-2020, 20:09:25 »
Bjornn vertelt aan Kaaasje hoe Sanmol in restaurant Tapas Tapas zat te lunchen.

Sanmol zat een tosti te eten en was ondertussen aan het bellen met Ycaris. Volgens mij was zij toen al terug van haar reis. Sanmol klonk geïrriteerd, maar ook opgelucht. "Ycaris, kan ik je vandaag dan misschien zien? Of ben je te moe?", zoiets vroeg Sanmol. "Nee, het kan wel bij mij. In het kasteel. Wat zeg je nou? Heb je het gevonden?" Sanmol klonk helemaal verbaasd dat Ycaris datgeen waar ze het door de telefoon over had, had gevonden. Ik weet nog steeds niet wat het precies was. Sanmol at hun tosti op, dronk hun glas water leeg, en verliet het restaurant. Vooral hun humeur vond ik vreemd. Zowel boos en onrustig als opgelucht. Sanmol leek een beetje in de war die dag.

Kaaasje zucht. "Dat ze allebei dood zijn... pff, wat heftig zeg." Ze geeft het stukje Old Amsterdam kaas aan Bjornn. "Op mijn kosten. Omdat jij het bent." Bjornn bedankt haar en verlaat de winkel na tien minuten. Kaaasje ziet een boze en ongeduldige rij mensen staan. Ze was even vergeten dat ze aan het werk was.

Mrchipie, Robbieazerty, en TimvDons zitten aan tafel. "Eet smakelijk", zegt mrchipie. Zijn twee gasten knikken. "Heeft u al een beetje zin in uw verjaardagsfeest?", vraagt TimvDons. Mrchipie knikt. "Zeker. En al helemaal met zo'n goede presentator als Robbieazerty." Robbieazerty probeert zijn slechte humeur te verbergen en glimlacht. "Trouwens, morgenavond komen hier vier belangrijke mensen langs. Ik ehm, ik neem het feest dan even met ze door.", zegt mrchipie. "Het is beter als jullie ons dan even niet storen, dus ik vraag jullie vriendelijk om morgenavond boven te blijven. Ik zorg dat jullie niet zullen uithongeren." Robbieazerty kijkt TimvDons aan, die zijn hoofd schudt. "Niet doen", zegt TimvDons in zichzelf. Robbieazerty weet zichzelf in te houden en eet rustig zijn salade verder op. Van binnen is hij nog geïrriteerder. Dit huis voelt als een gevangenis: als hij eruit loopt, ziet hij alleen maar mensen die een handtekening willen, en binnen in het huis valt er niks te beleven...

Ergens anders in het dorp is een ander diner gaande. Nieky is bij Daisy thuis, waar het tweetal - alweer - aan het eten is. "Wat heb je een heerlijke lasagne gekookt", zegt Nieky. "Fijn om te horen dat je ervan geniet. Ik ga even naar het toilet", zegt Daisy. Ze loopt naar de gang van haar appartement en doet de deur dicht. Nieky eet rustig verder. Hij kijkt ondertussen een beetje rond. Daisy heeft een strak en rustig appartement. Dan, ineens, vallen zijn ogen op de bijna lege boodschappentas. "Waarom heeft Daisy dit...?", vraagt hij zichzelf.

Deze aflevering zagen we weer een nieuw personage, namelijk eigenaresse van de kaasspeciaalzaak, Kaaasje. Weet zij misschien meer over de mysteries? Zal de spanning bij LdHMolletje in huis tot een hoogtepunt gaan leiden? Gaat Vermoljoen zich aan de richtlijnen van zijn tijdelijke, nieuwe, saaie leven houden? En gaan Robbieazerty en TimvDons het volhouden in het huis van Mrchipie? Of gaan ze voor onrust zorgen? Maar... gaat de derde date tot wantrouwen leiden? Want...

Wat ziet Nieky?
A: Een pistool
B: Een uitnodigingskaart van de burgemeester
C: Een trouwring
D: Een vliegticket

In dit dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m dinsdag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 14 verschijnen.
« Laatst bewerkt op: 25-07-2020, 20:10:59 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #34 Gepost op: 28-07-2020, 20:14:09 »
Aflevering 14
"Gaan we nou nog iets doen met die foto van Fabiann of niet?" Michael90 kijkt MollenvangR-Art vragend aan. "Rustig aan Michael, geef het wat tijd. Het komt vanzelf een keer van pas." Michael90 schudt zijn hoofd en loopt naar zijn bureau. Het ligt vol met foto's, post-its, en krantenartikelen. "We hadden als eerste het artikel over de vliegtuigcrash", hoort hij MollenvangR-Art zeggen. "Eindelijk hadden we als eerste het grote nieuws." Maar Michael90 is niet tevreden. "We moeten een echte scoop hebben! Iets waar men van schrikt, bijzonder nieuws, een spektakel!" MollenvangR-Art verliest zijn geduld en slaat met zijn vuist op zijn bureau. "Michael, nee! Dat Fabiann daarbij aanwezig was, en die andere vreemde vogel, een backpacker, houden we nog even geheim! Klaar! Het is nog niet het juiste moment." Michael90 trekt zijn stoel naar achter en gaat zitten. "Prima baas", zucht hij.

Nieky kan niet geloven wat hij ziet. Hij pakt de trouwring uit de tas en legt hem op tafel. Daisy komt net terug van het toilet als ze ziet wat Nieky heeft gevonden. "Wat doe je?!", vraagt ze. Nieky schrikt. "Hó, wat doe jíj, is hier de vraag! Ben jij stiekem getrouwd ofzo?" Daisy lacht. "Natuurlijk niet, wat denk je wel niet van me!" Nieky kijkt haar boos aan. "Leg dan uit wat dit betekent! Leg het uit!" Hij neemt een slok water. Ondertussen gaat Daisy zitten en pakt ze de ring van tafel. Ze legt hem op de vensterbank achter haar. "Deze ring... die heb ik voor jou gekocht." Nieky fronst. "Het is een trouwring. Daar koop je er twee van." Daisy knikt. "Dat klopt, maar ik mocht hem mee naar huis als testring. Echt waar! Als ik hem goed zou vinden zou ik de ander ook kopen." Het blijft stil. "Hoe weet ik dat je niet liegt?", vraagt Nieky na een tijdje. "Niet", antwoordt Daisy. "Maargoed, nu is de hele verrassing sowieso al weg." Ze zucht en ziet dat Nieky aan andere dingen begint te denken. "Wie vraagt er dan ook iemand ten huwelijk na drie dates? En meestal doet de man dat toch juist bij de vrouw?" Daisy moet lachen. "Het was bedoeld voor over een paar maanden ofzo, doe niet zo gek. En ik ben er voor dat vrouw ook wel eens het initiatief mag nemen. Weg met die typische man-vrouw rollen! Dat je het weet." Ze geeft Nieky een knipoog. Allebei beginnen ze te lachen. Het lijkt er op dat Daisy het vertrouwen van Nieky heeft terug gewonnen. Ze pakt nog één keer de ring en kijkt er opgelucht naar. Aan de binnenkant staan zes mooie letters: "Sanmol"

Swifty schrikt wakker. Er staat ene vreemd figuur in de deuropening van haar cel. Pas na zo'n tien seconden herkent ze diegene. "Miek1999! Waar was je nou al die tijd?" Miek1999 grinnikt. "In de ziekenboeg. Ze hebben er heerlijk eten!" Swifty kijkt verbaasd. "Hè? Je was toch gewoon flauwgevallen, waarom moest je dan drie dagen in de ziekenboeg blijven?" Ze doet naar nachtlampje aan. Zo kan ze Miek1999 tenminste goed zien. "Nee", zegt haar celgenote, "ik was helemaal niet flauwgevallen. Ik deed gewoon alsof." Miek1999 gaat in bed liggen. "Wat?! Dat is het beste idee ooit!" Swifty is helemaal vrolijk. "Dankzij jou zijn we niet gepakt en heb ik rustig verder kunnen graven. We komen steeds dichterbij de vrijheid!" Ze hoort gegaap. "Ik ben kapot. Ze hebben allemaal testjes met me gedaan om te kijken wat er nou aan de hand was. Doodvermoeiend!" Swifty knikt en doet haar lampje weer uit. "Dat zal wel. Nou, welterusten." De stilte is wedergekeerd in de gevangenis. Niet wetende dat Bodejos nog in de hal stond, vallen Swifty en Miek rustig in slaap...
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #35 Gepost op: 28-07-2020, 20:14:55 »
De volgende dag

De celdeur wordt geopend, maar beide dames slapen nog. Gupp loopt de cel in en glimlacht. "Wat een rust", zegt hij. Alle twee slapen Swifty en Miek1999 door. Bodejos staat achter Gupp en weet al wat zijn baas van plan is. Gupp opent zijn mond en begint keihard te schreeuwen. "WAKKER WORDEEEEEEEEEEEEEN!" Miek1999 en Swifty schrikken wakker en zitten rechtop in bed. "Hallo", zegt Gupp kalmpjes. "Een goedemorgen. Ik kwam even checken hoe het met mijn zonnestraaltje Miek1999 gaat." Swifty kijkt Miek1999 argwanend aan. "Hoe bedoelt u?", vraagt Miek. Gupp glimlacht opnieuw. "Na al die testjes zal je wel moe zijn. Nietwaar?" "Daarom sliep ze", zegt Swifty. "Sliep." Bodejos begint te grinniken, maar Gupp kan het niet waarderen. "Jos, wegwezen, ga wat nuttigs doen!" Bodejos loopt weg en laat de twee gevangenen achter met Gupp. "Ik hoop dat je niet opnieuw flauw zult vallen, Miek, want dan zal ik er persoonlijk voor zorgen dat je een andere celgenote krijgt. Ik vraag me af of deze dame een goede invloed op je heeft.", zegt Gupp terwijl hij naar Swifty kijkt. Zowel Swifty als Miek zegt niks. "Ik hou jullie in de gaten." Gupp loopt de cel uit en slaat de deur keihard dicht.

SpacyColours, Fabiann, D*N, Lucy,
MollenvangR-Art parkeert zijn auto op de parkeerplaats van de sportschool. Eindelijk heeft hij weer eens tijd gevonden om te gaan sporten, nog even voor het werk. Op dat moment ziet zij een auto aan komen rijden. De zwarte BMW parkeert vlak naast hem. Tot zijn grote verbazing herkent hij Fabiann. Geschrokken appt hij michael90. "Fabiann hier bij mijn sportschool. Ik zit erop, geen hulp nodig." Hij ziet dat Fabiann de auto uitstapt en dat de deur van de sportschool open gaat. MollenvangR-Art is in de war: hij herkent zijn personal trainer SpacyColours, en ook herkent hij Lucy en D*N, die achter de trainer aanlopen. Hij maakt een paar foto's en luistert het gesprek af. "Daar ben ik dan", zegt Fabiann. Hij zwaait naar het drietal. Terwijl SpacyColours glimlacht, proberen D*N en Lucy hun ergernis te verbloemen. Toch kan D*N het niet laten om een cynische opmerking te maken. "Terug van je vakantie?" Fabiann lacht eerst, maar ziet dan dat het geen grap is. "Ho, ik had gewoon wat tijd voor mezelf nodig. Ik was gewoon in het dorp." Hij kijkt naar SpacyColours. "Bedankt dat je ze een paar dagen onder je hoede kon nemen." SpacyColours lacht. "Geen probleem. Trouwens, er zijn twee fans van D*N en Lucy in het dorp. Een aantal dagen terug spraken ze me 's avonds aan, hier op de parkeerplaats." Lucy begint te zuchten. "Hou op hoor, als ik ergens geen zin in heb!"

Na drie minuten ziet MollenvangR-Art dat Fabiann met D*N en Lucy naar de witte BMW loopt. "Nou, we gaan zeker weer terug naar het paleis van die LdHMolletje?", vraagt D*N. Fabiann knikt. "Maar de spanning is er om te snijden. Hij is volgens mij niet echt meer heel dol op mij." Lucy kijkt verbaasd. "Wat dan? Doet die man geen yoga meer?" MollenvangR-Art kijkt tevreden. Hij kent nu het verblijf van het bekende duo en hun manager. Hij stapt zijn auto uit en loopt trots de sportschool in. Daar ziet hij SpacyColours. Hij valt gelijk met de deur in huis en vraagt wat hij verder wil weten.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #36 Gepost op: 28-07-2020, 20:15:26 »
Mrchipie opent de voordeur. "Goedeavond, Daisy. Je bent de eerste." Daisy lijkt chagrijnig. "Fijn, dan kan ik nog even wat drinken. Ugh, ik had veel liever voor de TV gezeten nu!" Ze stapt het huis in en hoort de deur achter haar dicht gaan. "Doe je jas maar uit. Ik hang hem uiteraard op.", zegt mrchipie. Daisy trekt haar jas uit en geeft hem aan mrchipie. Ze loopt de woonkamer in en pakt een groot wijnglas dat ze half inschenkt. "Nummer drie kan niet komen", zegt mrchipie. "Belde net af." Daisy kijkt hem boos aan. "Wat?! Nummer drie kan niet komen, hoezo? Ik ben er toch ook gewoon?" Mrchipie haalt zijn schouders op. "Wees gerust. Nummer vier en vijf komen wel." De deurbel gaat. "Ah, daar zul je ze net hebben", zegt mrchipie. Hij loopt naar de hal en opent de voordeur. "Goedeavond dames. Geef me jullie jassen maar, ik hang ze uiteraard op." Daisy drinkt ondertussen uit haar wijnglas. Ze staart uit het raam. De straat is helemaal donker, maar de voortuin van mrchipie staat vol met verlichting. Daisy verheugt zich op kerst. Dan heeft ze eindelijk even rust. "Hallo Daisy", hoort ze achter zich. Ze draait zich om. "Dag Moni, dag grasisgroen."

Drie totaal verschillende verhaallijnen, maar toch alle drie spannend. Gaan MollenvangR-Art en Michael90 vrede krijgen over de foto van Fabiann en Brtdm, of gaat dit oplopen tot veel spanning onderling? Wat gaat MollenvangR-Art met alle nieuwe informatie doen? Gaat Nieky Daisy's leugen blijven geloven? Of is er toch wantrouwen gekweekt? Gaat dictator Gupp het plan van Miek1999 en Swifty dwarsbomen? En wat gaat Bodejos doen met de dingen die hij gehoord heeft? Nieuwe personages Moni en grasisgroen behoren dus ook tot "de vijf". Wie zou nummer "drie" zijn? En ten slotte...

Wat vraagt MollenvangR-Art aan SpacyColours?
A: Hoe heten die twee fans die je kwamen bezoeken?
B: Nog enige roddels over Lucy en D*N?
C: Wist jij al dat Fabiann bij de vliegtuigcrash was?
D: Weet jij iets over de spanning tussen Fabiann en LdHMolletje?

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m vrijdag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 15 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #37 Gepost op: 31-07-2020, 20:03:19 »
Aflevering 15
Mrchipie komt ook de ruime woonkamer binnen. "Goed, neem plaats aan de tafel. Zoals jullie zien heb ik gekozen voor heerlijke hapjes." Daisy kijkt Moni en grasisgroen aan. "Wat een feest, he meiden?" Ze lachen alle drie, maar mrchipie blijft bloedserieus. Als ze allemaal plaats nemen aan tafel, neemt grasisgroen het woord. "Nummer drie kon er dus helaas niet bij zijn, maar met vier van de vijf komen we er ook wel." Daisy knikt. "Goed. We zijn hier om een oplossing te vinden voor de zaak Sanmol en Ycaris. Huishoudster Miek1999 zit nu vast, maar het zal niet lang duren voordat ik waarschijnlijk als verdachte zal worden aangewezen." Mrchipie fronst. "Hoezo?" "Het is wel heel toevallig dat allebei de lijken bij de PLUS gevonden zijn, en daarnaast heb ik de ring van Sanmol in mijn bezit. Die viel toen ik het lijk in een vuilniszak verstopte." Daisy ziet dat mrchipie zijn hoofd schudt. "Daisy... daisy... werk de volgende keer nauwkeuriger!" Daisy wordt geïrriteerd. "Hun ring zat hartstikke los, die viel gewoon van hun vinger! Maargoed, als iemand die ring vindt, dan hebben we wel een probleem." Het wordt even stil en dan doet Moni een voorstel. "Misschien is het goed als we bij het begin beginnen. Even alles op een rijtje zetten." Grasisgroen is het met haar eens. "Dan denk ik dat mrchipie zal moeten beginnen met vertellen."

Mrchipie loopt de winkel in. "Goedemiddag Kaaasje, ik kom graag een lekker stukje Franse kaas halen." Hij lacht naar de altijd vriendelijke Kaaasje. "Wat een eer, de burgemeester!" Mrchipie moet lachen. "Ik ben hier toch al veel vaker geweest?", vraagt hij aan haar. "Klopt, maar het is al wel een tijd geleden." Terwijl Kaaasje een stukje kaas snijdt, komen er twee andere mensen binnen. Ze gaan achter mrchipie in de rij staan. "Y, ik vind dit geen goed idee! Wanneer ben je van plan te vertrekken?", vraagt Sanmol. Ycaris zucht heel erg diep. "Zondag over een week, denk ik. Dan gaat er een vliegtuig naar Egrbadio." Sanmol snapt er niks meer van. "Naar waar?!" "Egrbadio. Dat is de plek waar ik heen moet om de schat te vinden." Mrchipie grijnst. Het plan is dus gelukt. Ycaris gaat op onderzoek uit, en dan gaan nummer vier en vijf er snel met de schatt vandoor. "Bedankt Kaaasje.", zegt hij nadat de kaasspecialiste hem een stukje Franse Kaas overhandigd heeft. Hij knikt naar Ycaris en Sanmol en loopt naar zijn auto, waar hij Moni belt. "Zondag over een week. Save the date."

"Een fijne reis gewenst." Steward chocomol opent de deur van het vliegtuig en helpt de passagiers naar buiten te stappen. Moni en grasisgroen lopen voorop. "Het vliegtuig zat maar halfvol", zegt grasisgroen. "Opvallend dat het zo rustig is." Moni moet lachen. "Vind je het gek! Wie gaat er dan ook naar Egrbadio? Het is hier net een woestijn!" Als ze het vliegveld binnen stappen lopen ze naar de kofferband. Ze houden Ycaris, die recht tegenover hun staat, nauwlettend in de gaten. "Gelukkig herkent ze ons niet.", zegt Moni opgelucht. Grasisgroen had dat al wel verwacht. "Neejoh, kleine kans dat ze ons ooit in het dorp heeft zien rondlopen. Als nummer één, twee, of vijf was gegaan, had ze diegene direct herkent!" Na een halfuur komen de koffers eindelijk langs. "We zijn de enige vlucht vandaag, hoezo duurde het zo lang?!", hoort Moni Ycaris aan een medewerker van het vliegveld vragen. "Wat een zeikerd", zegt grasisgroen tegen Moni. Ze lachen. Zodra ze hun koffers zien, pakken ze ze en volgen ze Ycaris, die toevallig ook net haar koffer heeft gepakt. Het is vijf minuten lopen naar de hal waar de reisleider op de groep te wachten staat. Als hij alle twintig koppen heeft geteld en dus ziet dat de groep compleet is, stelt hij zich voor. "Hallo allemaal, mag ik even jullie aandacht? Mijn naam is Molcrazy, en ik ben jullie reisleider voor de komende week. Met de grote bus die buiten staat ga ik jullie de komende week alle hotspots van Egrbadio laten zien." Grasisgroen en Moni zijn in een melige bui en moeten weer lachen. "Dan ben je snel klaar", fluistert Moni naar grasisgroen. Ycaris staat vlak naast ze, hoort de twee dames praten, en lacht met ze mee. "Echt hé? Wie zijn jullie? Mijn naam is Ycaris." Ze steekt haar hand uit en ook Moni en grasisgroen stellen zichzelf voor. "Gezellig, in ieder geval twee leuke reisgenoten!", concludeert Ycaris. Dan heeft het drietal door dat ze allang de bus in moeten. "Dames, komen jullie ook?", vraagt Molcrazy."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #38 Gepost op: 31-07-2020, 20:04:11 »
Destijds was nummer twee, Daisy, alvast wat informatie aan het verzamelen in Xuilemveld. Ze besloot een stukje kaas te gaan kopen bij Kaaasje. "Dag Kaaasje, doe mij maar een stukje heksenkaas", zegt Daisy. Het is rustig in de winkel. "Dag Daisy, komt eraan. Vind jij het ook zo leeg? Het lijkt wel alsof iedereen op vakantie is!" Daisy haakt daar gelijk op in, want ze wil meer te weten komen over wie er allemaal over de vakantie van Ycaris weten. Nummer één, mrchipie, had de persoon met wie Ycaris in de kaasspeciaalzaak was, namelijk niet herkend. "Hoe bedoel je? Wie is er dan op vakantie?" Kaaasje zucht. "Ja, die Ycaris, die kunstenares van hier om de hoek. Ze is erg aardig hoor, maar dat mens gaat gewoon ff op wereldreis! Naar Egrbadio, een eiland vlakbij Afrika!" Daisy knikt. "Ik ken het. Gaat ze alleen, of met iemand samen?" Kaaasje fronst. "Weet ik veel. Ja, ik denk misschien met die Sanmol. Haar beste vriend. Waren hier ook samen in de winkel laatst." Kaaasje geeft een stuk heksenkaas aan Daisy, die afrekent en de winkel verlaat. "Ik ben in ieder geval niet op vakantie", roept ze nog even snel naar Kaaasje. "Maar ik heb wel het antwoord op mijn vraag."

"Wat een heerlijke hapjes heb je gemaakt, mrchipie!", zegt grasisgroen. Daisy en Moni knikken. "Bedankt, maar we moeten door! We zijn nog lang niet bij het einde", zegt Mrchipie. Hij kijkt even uit het grote raam. Zijn verlichte tuin ligt er prachtig bij op deze donkere avond. De fontein maakt de sfeervolle voortuin helemaal compleet. Hij gaat weer zitten, niet wetende dat er iemand achter zijn fontein verborgen zit. PutyourHANSup zit er niet zomaar, maar is op een missie: weten wie er op bezoek is bij mrchipie. Hij wil stiekem een foto te maken, maar heeft wel zijn flits nodig. Toch waagt hij het erop. Hij drukt het knopje van zijn camera in en rent snel de tuin uit. "Was dat nou een flits?", vraagt Moni. Mrchipie lacht haar uit. "Je beeldt je dingen in, ik zag helemaal niets! Goed, waar waren we gebleven?"

Molcrazy komt de trap af lopen. Tot zijn grote verbazing ziet hij dat de hele ontbijtzaal al vol zit met zijn groep. Hij gaat aan een tafeltje zitten. "Hebben jullie een beetje goed geslapen? Vandaag begint onze reis echt!" Grasisgroen schudt haar hoofd. "Mijn kamergenoot snurkt." Ze geeft Moni een bitchy blik. "Mijn kamergenoot ook", zucht Moni, als reactie op grasisgroen. Molcrazy en Ycaris moeten lachen. "Jij wel een beetje goed geslapen?", vraagt hij aan haar. "Ja hoor." Moni smeert nog een boterham. "Dus, waar gaan we vandaag precies heen?", vraagt ze. Molcrazy slikt zijn eten door en vertelt de hele planning. "Eerst naar het verlaten dorpje Boriazitu, dan naar het enige museum van het eiland, en ten slotte naar de kust. Het strand ligt naast ons hotel. Er komt geen hond op dit eiland, maar in dat gedeelte al helemaal niet." Ycaris wordt helemaal enthousiast. "Ik heb er echt zin in!" Grasisgroen reageert heel anders. "Wanneer gaan we naar de ruïnes?" Molcrazy eet rustig door. "Over drie dagen, dus op de een na laatste dag van onze reis." Het blijft stil vanaf dan. Ycaris begint lang te denken aan wat er in de brief stond. De schat zou in de ruïnes liggen, dat stond er duidelijk in. Had ze Sanmol nou maar om advies gevraagd, die had altijd wel een oplossing. Ycaris mist de gesprekken met Sanmol nu al, en dan vooral hun goede advies voor haar. "Ik ga even naar het toilet", zegt Ycaris. Ze staat op en loopt de hal in, maar gaat naar haar kamer, en niet naar het toilet. Ze pakt de brief uit haar rugzak. Het is een lap tekst, maar het gedeelte over de ruïnes leest ze nog snel even door. Één zin valt haar ineens op.


Wie zijn Moni en grasisgroen nou eigenlijk precies? Door wie is Ycaris op deze missie gestuurd? Waarom wil "de vijf" zo graag die schat hebben? Staat de informatie die Daisy van Kaaasje heeft gekregen in verband met de moord die zij op Sanmol heeft gepleegd? En waarom wil PutyourHANSup! weten van wie mrchipie bezoek kreeg?

Wat we echt willen weten... wat valt Ycaris ineens op aan haar brief?
A: "De ruïnes zal je 's avonds moeten betreden, want overdag is het er vol met toeristen."
B: "Je zal moeten zoeken, want de schat ligt verstopt ergens diep in de ruïnes."
C: "De ruïnes zijn gevaarlijker dan je denkt, dus wees op je hoede."
D: "Voor de poort naar de ruïnes is een sleutel nodig, dus zorg dat je die in handen krijgt."

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m zondag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 16 verschijnen.
« Laatst bewerkt op: 31-07-2020, 20:06:34 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #39 Gepost op: 2-08-2020, 21:35:21 »
Aflevering 16
De zin intrigeert haar. "Voor de poort naar de ruïnes is een sleutel nodig, dus zorg dat je die in handen krijgt.", leest ze hardop. Een sleutel, wie zou die hebben? Ze kan maar aan één persoon denken. "Ycaris, we wachten op je! Kom je?", roept Molcrazy vanaf de gang.

Die avond zitten Moni, grasisgroen, Molcrazy, en Ycaris met elkaar aan een tafeltje te eten. "Wat was dat verlaten dorp indrukwekkend zeg", zegt Ycaris. Molcrazy knikt. "Ja, elke keer als ik er kom krijg ik weer kippenvel." Moni neemt een hap van haar hamburger. "Eens hoor, maar ik kijk toch echt het meeste uit naar de verlaten ruïnes. Zo gaaf lijkt me dat!" Ze knipoogt naar grasisgroen. Ycaris ziet het en krijgt argwaan. Ze vraagt zich af of de twee iets weten van de schat, omdat ze het constant over de ruïnes hebben. Voor nu laat ze het rusten. "Ja, die zijn zeer bijzonder", antwoordt Molcrazy. "Maar eerst nog heel veel andere hotspots!" Hij staat op om nog wat eten te pakken. Ondertussen praten de drie dames over allerlei zaken, maar de schat komt niet ter sprake. Alle drie dezelfde missie, maar toch staan Moni en grasisgroen lijnrecht tegenover Ycaris.

Een aantal dagen later is het zover. De groep is aangekomen bij het hotel naast de belangrijke plek voor Moni, grasisgroen, en Ycaris. De volgende dag zullen ze de ruïnes gaan betreden. Ycaris heeft reisleider Molcrazy de hele week in de gaten gehouden, en ze heeft inderdaad een sleutel gespot: aan zijn rugzak zit een sleutelbos met daaraan vele sleutels, waarvan één een stuk groter dan de anderen.

"Dat was weer heerlijk. Ik ga even naar het toilet." Molcrazy ruimt zijn bord op en loopt naar het toilet aan het einde van de gang. De afgelopen week heeft Ycaris eigenlijk alleen met Moni en grasisgroen contact gehad, en niet met de andere 17 reizigers, en dus waagt ze de gok: ze neemt haar twee nieuwe vriendinnen in vertrouwen. "Zeg, zijn jullie in voor een avontuurtje?", vraagt ze. Moni en grasisgroen kijken elkaar aan en knikken. "Wat dachten jullie er van als we vanavond alvast de ruïnes gaan bezoeken? Lekker rustig met z'n drietjes. Morgen zal het vast weer allemaal snel moeten." Grasisgroen glimlacht geniepig. Het plan van Moni en haarzelf is gelukt: Ycaris vertrouwt hen. "Daar zijn wij zeker voor in." Ycaris zucht opgelucht. "Mooizo! Ze kijkt achter zich en ziet dat Molcrazy nog niet terug is gekeerd. Ze pakt snel zijn rugzak, die vlak naast haar staat, en haalt de opvallend grote sleutel van de sleutelbos af. "Deze hebben we nodig. Goed, ik zie jullie vanavond. 23.00 hier beneden."
Frankje Lapi