Auteur Topic: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal  (gelezen 12597 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #80 Gepost op: 18-07-2021, 20:04:31 »
Aflevering 11
Niuno zit achter zijn bureau. Hij is wat administratief werk aan het doen voor een zaak waarbij een hond een hardlopende vrouw heeft gebeten. "En Convans maar met die moordzaken bezig zijn. Pfff..." Dan gaat de telefoon. "Help! Help!", hoort hij. "Hallo, met wie spreek ik?" "Help! Help!" Hij zucht. "Kunt u rustig vertellen wie u bent en waarom u belt?" Susdus doet een poging om te kalmeren. "Ik ben susdus, van Hotel de Erfenis. Er is hier van alles gaande. Steekpartijen, ontvoeringen! Help!" Niuno begint te lachen. "Overdrijft u niet een beetje?" Dat zorgt voor een woedende susdus. "PARDON? Overdrijf ik niet een beetje?! Jij spoort niet! Sinds wanneer neemt de politie je niet meer serieus?" Niuno merkt dat ze geen grap maakt. "Oké dan, ik kom eraan." Hij legt de telefoon neer en pakt zijn jas.

"Home sweet home", zegt Miek1999. Iedereen stapt uit de auto. Mitchkox kijkt verwonderd naar het grote kasteel dat zich voor hem bevindt. "Dus dit is..?" Swifty knikt. "Ja, het landgoed van Sanmol. Miek1999 heeft hier altijd gewerkt en gewoond." Ook Moni en grasisgroen herinneren zich deze plek. "Wij zijn hier ook wel eens geweest", zegt Moni. "Iets met Ycaris en een schat." Grasisgroen grinnikt. "Ja, dat herinner ik me ook nog wel. Nou, hup hup, naar binnen allemaal." Starlight kijkt naar het vliegtuig dat naast het landgoed ligt. Ze denkt terug aan hoe ze hier gewond raakte en in een coma belandde. De groep stapt dan het kasteel binnen. "Wat fijn dat jij weet waar de sleutel lag", zegt Swifty. "Ik zei toch dat het een goede keuze was om Miek1999 mee te nemen." Grasisgroen kijkt haar aan en trekt een wenkbrauw op. "Ja, erg fijn." Binnen ziet het er verlaten uit, met spinnenwebben in alle hoeken en gaten. Grasisgroen vindt een dweil en geeft die aan Mitchkox. "Nou, succes ermee", zegt ze.

PutyourHANSup schiet. De kroonluchter valt naar beneden. "Zoek dekking!", roept Convans. Iedereen kruipt onder een tafel. "RUSTIG! Ik doe jullie niks!", roept PutyourHANSup. Het duurt even voordat iedereen weer tevoorschijn komt. "Geloof me, wees niet bang." Chardo durft als enige omhoog te komen. Hij schudt zijn hoofd. "Je hebt op twee mensen geschoten tijdens het feest, waarvan één nu overleden." Convans komt ook tevoorschijn. "Inderdaad. Ookal doe je ons niks, je hebt al iemand vermoord." "Ik weet het", zegt PutyourHANSup, "maar toch, geef me nog wat tijd." Wouterv drinkt zijn glas bier leeg. "Tijd waarvoor?" "Om te laten zien dat er meer achter zit. Die burgemeester is niet te vertrouwen, en die Daisy al helemaal niet. Eén van die twee heeft Sanmol vermoord." Kaaasje is de enige die het durft op te nemen voor PutyourHANSup. "Jongens, ik vind zeker dat deze Hans moet boeten, maar ik wil eerst het verhaal horen. Ik wil dat de waarheid aan het licht komt." PutyourHANSup bedankt haar. Ze gaan aan een tafel zitten, samen met twee achterdochtige barmannen, een geïrriteerde politieagent en een nieuwsgierige ex-superfan. "Begin bij het begin", zegt Kaaasje.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #81 Gepost op: 18-07-2021, 20:05:15 »
Michael90 start de opname. Hij knikt naar MollenvangR-Art. "Zo, welkom bij deze eerste uitzending van 'Xuilemveld's Extra'. Hierin praat ik met een inwoner uit Xuilemveld over het laatste nieuws. Deze week heb ik te gast... Bodejos!" Bodejos knikt. "Ja, dat klopt. Leuk dat ik hier langs mag komen." "Uiteraard. Jij kan ons namelijk een inkijkje geven in de recente gebeurtenissen in de gevangenis. Leg zelfs eerst eens uit wat er is gebeurd." Bodejos probeert te doen alsof hij erg geschrokken en ontdaan is. "Ja, ja, het is natuurlijk lastig om over te praten. Een week geleden zijn er twee gevangenen ontsnapt. Mevrouw S. Wifty, die al jaren vastzit voor diefstal en handel in gestolen goederen, en mevrouw M. iek1999, die kortgeleden is opgepakt voor de moord op Ycaris en Sanmol." MollenvangR-Art knikt. "Ja, dank voor de uitleg. Hoe is de gevangenis eronder?" Bodejos doet alsof hij emotioneel wordt. "Ja, weetje, ehm. Het is nu een week geleden, en de gevangenen zijn nog steeds niet gevonden. Voor mij is het na een week wel tijd om actie te ondernemen." Michael90 kijkt hem vragend aan. "Actie ondernemen?", vraagt hij vanachter de camera. MollenvangR-Art kijkt hem boos aan en maakt hem duidelijk dat hij degene is die de vragen stelt. "Ja, dit interview geven, dat bedoel ik dan hè. Als S. wifty en M. iek1999 dit zien, begrijpen ze vast ook wel dat ik dat bedoel met actie ondernemen."

Niuno rijdt weer weg van de parkeerplaats van het hotel. "Gaat het weer een beetje met jullie?", vraagt monkeysuncle. Susdus schudt haar hoofd en begint te huilen. "Ik vind het allemaal wat veel worden." Monkeysuncle troost haar. "Daar ben ik het mee eens", zegt hulpdakdekker. "Maar gelukkig hebben we hier twee heren die ons blijkbaar verder kunnen helpen." Hij kijkt naar Molcrazy en Duncton. "Onder het genot van een kopje koffie en een gebakje? Van het huis uiteraard." Iedereen volgt monkeysuncle naar de ontbijtzaal. Hij gaat samen met susdus aan de slag. "Goed, wie zijn jullie precies?", vraagt de_witte. "Mijn naam is Duncton, en dit is Molcrazy, een voormalig gids in Egrbadio. Ik vond hem terug in een ruïne, toen ik daar op avontuur was." Ricardo grinnikt. "Wat deed je daar nou weer?", vraagt hij aan Molcrazy. Niemand anders lacht, juist iedereen blijft stil. "Niet grappig", probeert JaccoS te zeggen, terwijl hij nog half snikt. De_witte is het met JaccoS eens. "Maargoed, vertel wie je bent, Molcrazy." En dan begint Molcrazy het hele verhaal, voor de zoveelste keer, te vertellen. Hulpdakdekker, de_witte, Ricardo en JaccoS luisteren aandachtig.

Niuno belt aan bij het huis van de burgemeester. TimvDons opent de deur. "Politie? Wat is er nu dan weer aan de hand?" "Mag ik even binnenkomen?" Terwijl hij dat zegt, loopt hij door de hal de woonkamer al in. "Goedenavond", zegt hij tegen Robbieazerty, die op de bank ligt. "Been voorlopig nog in het gips?" Robbieazerty knikt. "Ja, allemaal dankzij die gek die die schietpartij begon." TimvDons wordt ongeduldig. "Waarom ben je hier nou?" "Ga even zitten", zegt Niuno. "Ik blijf liever staan." En dan komt Niuno een bom droppen. "Goed. Ik ben net bij Hotel de Erfenis geweest. Er vond daar een ontvoering plaats. Er is een jongen ontvoerd. En er is een jongen vermoord." Robbieazerty slaat zijn hand voor zijn mond. "Door wie? Wat erg!" "Door mrchipie, degene die jullie onderdak aanbiedt. De burgemeester. De eigenaar van dit huis." TimvDons kan het niet geloven. "Wat? Dat kan niet! Waarom?" Niuno haalt zijn schouders op. "Tja, dat weet ik ook niet. Daar gaan we onderzoek naar doen. Maargoed, jullie kunnen hier blijven, maar laat me het vooral weten als je iets van mrchipie hoort. Er is meer aan de hand dan iedereen denkt, heb ik het idee. De elite blijkt slecht te zijn." Robbieazerty lacht. "Het is net een soap."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #82 Gepost op: 18-07-2021, 20:05:41 »
Mrchipie, MaikeMeisje, en Daisy zitten samen met Vermoljoen in de auto. "Zet hier maar stil", zegt Daisy. We zijn zo diep in het bos, hier zijn we wel even veilig voor nu. MaikeMeisje zet geïrriteerd de auto neer. "Waarom zijn die grasisgroen en Moni nou weggevlucht uit de loods? In hemelsnaam, hoe vinden we ze nu ooit terug?" In een poging om haar te kalmeren zegt Daisy dat ze gewoon rond blijven rijden tot ze ze gaan vinden. "Dan mag jij rijden", zegt MaikeMeisje. "Ik heb het zo gehad."

Als Daisy even later door het westelijk gedeelte van het dorp rijdt, komen ze langs het huis van mrchipie. "Mijn paleis", zucht mrchipie. "Zo mooi, wat zal ik het missen." "Ja, dat had je je eerder moeten bedenken", zegt MaikeMeisje. Mrchipie draait zich geïrriteerd om. "Niet zo'n grote mond, nummer vijf, of je ligt eruit." Vermoljoen blijft stil, maar ziet een politieagent uit het huis lopen. De andere drie lijken geen aandacht voor de agent te hebben en zijn ruzie aan het maken. Vermoljoen probeert te seinen naar Niuno, en dat lijkt te lukken. "Kan ik niet even snel naar binnen, alleen om de koffer met geld te pakken? Die hebben we altijd klaargelegd voor noodgevallen." MaikeMeisje geeft uiteindelijk toe. "Oké, maar dan gaan we mee."

Niuno loopt het huis van mrchipie uit. "Nou, weer terug naar het bureau dan maar", zegt hij. Hij loopt naar zijn auto, als hij een jongen verschrikt naar hem ziet kijken. De jongen seint verder niet, maar gelukkig kan Niuno goed liplezen. "Help", lijkt de jongen te zeggen. Dan herkent Niuno de auto. "Dit is de gestolen auto van het hotel." Precies op dat moment stapt iedereen uit de auto. Zowel Vermoljoen als de andere drie gooien hun deur dicht, als Daisy de politieagent ziet. "INSTAPPEN! SMERIS!" Ze trekt Vermoljoen de auto in en wil dan zelf ook instappen. Maar Niuno rent snel naar het drietal toe en kan nog net één iemand vastgrijpen...

Hoe zal het met de groep van Moni en grasisgroen op het landgoed gaan? Gaat PutyourHANSup de dorpelingen kunnen overtuigen? Zal Bodejos achter Swifty en Miek1999 aankomen? Hoe gaan Robbieazerty en TimvDons hun tijd in Xuilemveld verder invullen?

En.. wie heeft Niuno te pakken?
A: Daisy
B: MaikeMeisje
C: mrchipie

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m dinsdag 20 juli 20:30 om te stemmen. Dan zal aflevering 12 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #83 Gepost op: 20-07-2021, 21:05:08 »
Aflevering 12

Doordat Daisy Vermoljoen nog snel in de auto sleurde, staat ze zelf als enige nog buiten. "GA", zegt ze. "RIJD WEG! VLUCHT!" Mrchipie start de auto en rijdt weg. Vermoljoen zit lachend op de achterbank en MaikeMeisje is in shock. Maar Niuno is tevreden. "Ja, daar ga je dan", zegt hij. Hij slaat Daisy in de handboeien en neemt haar mee naar zijn eigen auto. "Ik hoef geen advocaat", zegt ze. "Ik ontsnap toch wel weer! Hahaha!"

Miek1999 is bezig met het schoonmaken van de keuken. "Fijn dat jíj wel helpt", zegt Starlight. "Die andere drie lijken de baas te willen spelen." "Ja, ach, het voelt alsof ik weer mijn oude leven leid. Een paar maanden geleden maakte ik hier nog schoon", antwoord Miek1999. Mitchkox probeert te bonden. "Dus, wat vind jij nou van dit hele gedoe?" Maar dan gaat Miek1999 gewoon door met het schoonmaken van het aanrecht. Ze geeft geen antwoord en blijft stil. "Miek?", vraagt Mitchkox. Starlight maakt ondertussen de koelkast schoon en probeert met haar ogen duidelijk te maken dat Mitchkox Miek1999 met rust moet laten. Maar Mitchkox gaat gewoon door. "Miek? Hallo?" Terwijl ze naar het aanrecht blijft kijken, geeft Miek1999 uiteindelijk wel antwoord. "Ik mag eigenlijk niet met jullie praten." Ze gooit haar doekje op het aanrecht en verlaat de keuken. Starlight schudt geïrriteerd haar hoofd. "Lekker dan", zegt ze. "Denk voortaan even na voordat je subtiel dingen uit mensen probeert te krijgen. Het heeft geen zin. Die vier zijn zo close, dat we ze niet uit elkaar kunnen halen." Ze gaat verder met de koelkast, terwijl Mitchkox in stilte verder denkt. Hij moet een plan verzinnen om te ontsnappen.

"En dus heeft Sanmol mij nog net op tijd alles verteld", zegt PutyourHANSup. Kaaasje is er stil van. "Ik dacht het al", zegt Convans. "Ik dacht al dat Daisy en mrchipie de masterminds waren." PutyourHANSup knikt. "Ja, zij zitten achter alles. En doordat de twee andere leden, grasisgroen en Moni, Ycaris uiteindelijk gevolgd zijn terug naar Xuilemveld, kwamen ze erachter dat ze alles aan Sanmol vertelde. Daarom moest Sanmol ook dood. En toen Sanmol mij alles verteld had en twee dagen later vermoord werd, ben ik op onderzoek gegaan. Al snel merkte ik dat die vuilniszakken niet zomaar bij de PLUS lagen. Ik ben toen Daisy 24/7 gaan volgen en kwam bij haar, mrchipie, grasisgroen en Moni uit, in het huis van mrchipie." Wouterv haalt de borrelhapjes uit de airfryer. "En er is dus nog een vijfde lid?", vraagt hij. "Ja, ik hoorde ze over nummer vijf praten. Toen ik voor de versieringen in het huis van mrchipie op bezoek kwam, heb ik een afluisterapparaat geplaatst." Kaaasje glimlacht. "Slim. En fijn dat we nu alles weten. Maar, ze zijn dus nog steeds op zoek naar die schat? Waar heeft Ycaris die verstopt?" Maar dat is het enige dat PutyourHANSup niet lijkt te weten. Hij haalt zijn schouders op. "Nouja, bedankt voor je verhaal", zegt Convans. Hij checkt zijn telefoon en kijkt verschrikt. Kaaasje ziet het. "Oh nee, wat nou weer?" "The saga continues", zegt Convans. Hij staat op en trekt zijn jas aan. "Helaas moet ik jou meenemen", zegt hij tegen PutyourHANSup. "Je gaat de cel in, maar ik kan zorgen voor strafvermindering. Je hebt ons wel verder geholpen. Maar reken er maar niet op dat je voorlopig vrij zal komen." PutyourHANSup knikt en staat op. Wouterv zet de borrelhapjes op tafel. Bjorrn grijpt er gelijk een en ook Chardo en Kaaasje vallen aan. "Kaassouflé, heerlijk!", zegt Kaaasje. Wanneer PutyourHANSup opstaat, pakt Convans de handboeien uit zijn zak. Maar dan grijpt PutyourHANSup snel het biertje van Bjorrn, gooit het in het gezicht van Convans, en rent naar buiten. Iecdereen kijkt geschrokken, maar niemand beweegt, behalve Convans. "Zie jullie later!", roept hij terwijl hij PutyourHANSup achterna rent.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #84 Gepost op: 20-07-2021, 21:06:08 »
"Dus we weten niet waar die schat is?", vraagt Ricardo. Molcrazy schudt zijn hoofd. "Nee, dat klopt. En die wil de groep van vijf dus vinden." JaccoS vindt het allemaal maar eng. "Kunnen we hier niet mee stoppen?" Hij kijkt hulpdakdekker bang aan. Hulpdakdekker schudt echter direct zijn hoofd. "Ik stop niet. Ik ben een privédetective. Daarnaast wil ik Starlight redden. En Vermoljoen, jouw vriend." JaccoS wil Vermoljoen ook redden, maar vraagt zich af of hij zich wel moet bemoeien met het onderzoek. "Je kan altijd stoppen, maar hoe meer man, hoe beter." Ricardo probeert JaccoS gerust te stellen. "Het komt wel goed joh", zegt hij. "Ik zorg dat jou niks overkomt." Als Molcrazy en Duncton opstaan om naar hun kamer te gaan, kijkt de_witte verbaasd op. "Ho, stop. Waar gaan jullie heen? Ik wil meer weten over die schat. Waar komt die vandaan? Wat is het verhaal erachter? Ik ben ten slotte undercoverdetective van hulpdakdekker. Dat betekent dat ook ik me in deze zaak moet verliezen." Molcrazy en Duncton lopen echter al weg. "Morgenochtend, 10 uur, zelfde plek. Dan zal ik daar alles over vertellen", zegt Molcrazy.

Niuno gaat zitten. "Zo, vertel. Waarom zitten we hier?" Daisy grinnikt. "Toen jullie een paar weken geleden de PLUS kwamen bezoeken, had ik niet verwacht dat ik al zo snel hier zou zitten." "Begin bij het begin", zegt Niuno. Maar Daisy weigert iets te zeggen. "Ik vertel alleen dingen aan mensen die daadwerkelijk weten waar ik over praat. Jouw collega, Convans, lijkt me wel geschikt voor zo'n gesprek." Terwijl hij fronst, denkt Niuno na over wat hij moet zeggen. Hij wil niet onderdanig aan Daisy overkomen. "Ik weet meer dan je denkt hoor", zegt uiteindelijk. Daisy begint te lachen. "Hahaha! Je hebt pas net het speelbord ontdekt. Je kent de pionnen nog niet eens. Ga jij je maar bezighouden met hondenpoep en wildplassers." Vanaf dan blijft ze stil. Niuno loopt de verhoorkamer uit.

Na een tijdje komt Convans binnenwandelen. "Hoi, Daisy." Daisy knikt. "Hallo." Convans gaat zitten en start de opnameapparatuur. "Nou, ga los." En dan begint Daisy te vertellen. "... en toen heb ik Sanmol vermoord. Hun wisten veel te veel over de hele schat." Convans laat alles rustig bezinken. "Dus MaikeMeisje is nummer vijf?" Daisy knikt. "Wist je dat nog niet? Je hebt de grote onthulling in Hotel de Erfenis gemist! Hahaha." Er klinkt een klein zuchtje vanuit Convans. Hij is opgelucht dat hij nu alles weet. "Maar waar kan ik de anderen vinden? Mrchipie, MaikeMeisje en die andere twee?" Daisy haalt fluitend haar schouders op. "Geen flaaaauw idee", zegt ze overdreven. Ze begint hardop te lachen.

De volgende dag

Michael90 begint breed te lachen. "Het interview met Bodejos is een groot succes. Het is al duizend keer bekeken!" Toch lijkt MollenvangR-Art niet helemaal tevreden te zijn. "Ja, dit werkt goed. Online videocontent door middel van exclusieve interviews is een goed idee. Maar, misschien moeten we met een scoop komen. Dat moet lukken." Michael90 begint gelijk na te denken. "Maar wat dan? Er is net iemand opgepakt, Daisy, maar dat weet iedereen al. Net als dat MaikeMeisje en mrchipie ook schuldig zijn." Het koffiezetapparaat geeft een piep en MollenvangR-Art pakt zijn kopje koffie. Hij begint te roeren. "Ja, inderdaad. We zullen het bij andere personen moeten zoeken. Ik heb wel een ideetje."

"Dit is je cel", zegt Gupp. "Voorheen zaten hier S. wifty en M. iek1999, maar die zijn nog spoorloos. Je hebt voorlopig nog geen celgenoot." Daisy knikt en gaat op het bed zitten. "Jullie dachten, we kopen een matras bij de metselaar? Zelfs een koekenpan is nog zachter dan dit!" Bodejos kan er wel om lachen, maar Gupp blijft serieus. "Nou, ik ga naar mijn kantoor." Maar Daisy heeft nog een verzoekje. "Ik wil graag een bezoek aanvragen."

Nu alle partijen op de hoogte zijn van de identiteit van Daisy, mrchipie en MaikeMeisje, lijkt het erop dat het onderzoek een volgende fase ingaat. Het vinden van de ontvoerden en de schat staan nu centraal. Maar wie gaat de eerste zijn? Wie zal er op bezoek komen bij Daisy? Gaat JaccoS stoppen? En gaat PutyourHANSup gevonden worden nu hij opnieuw ontsnapt is? Zal Mitchkox een plan kunnen bedenken om Miek1999 over te halen om met Starlight en hem samen te werken?

En dan naar de headlines: wie wil MollenvangR-Art voor het volgende interview regelen?
A: LdHMolletje
B: mrchipie
C: PutyourHANSup
D: Robbieazerty

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m zondag 25 juli 20:30 om te stemmen. Dan zal aflevering 13 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #85 Gepost op: 25-07-2021, 20:33:12 »
Aflevering 13
Molcrazy en Duncton zitten aan het ontbijt. "Zou die jongen meekomen?", vraagt Duncton aan Molcrazy. Molcrazy denkt van niet. "Nee, die is zo geschrokken na de dood van zijn vriend, dat hij stopt met het onderzoek." Ineens horen ze iemand achter zich. "Ik dacht het niet", zegt JaccoS. "Ik wil revenge." Samen met de_witte schuift hij aan bij Molcrazy en Duncton. "Ik lust ook wel een croissant", zegt de_witte. "Ik moest helemaal naar de andere kant van het dorp rijden om JaccoS op te halen." Hij pakt een croissant en begint die te smeren met boter. "Dus, begin", zegt JaccoS. De_witte kijkt hem indringend aan. "Nee JaccoS, we wachten geduldig op hulpdakdekker en Ricardo. Die zouden er ook rond deze tijd zijn." JaccoS wacht in stilte geduldig op de laatste twee. Na tien minuten komen zowel hulpdakdekker als Ricardo de eetzaal binnenlopen. Iedereen groet elkaar. "Nou, begin met vertellen", zegt Duncton tegen Molcrazy. "Tijd dat deze nieuwsgierige aagjes het verhaal te horen krijgen." Molcrazy knikt. "Het verhaal gaat dat Xuilemveld vroeger, zo'n 2000 jaar geleden, nogal anders ingericht was."

""Gij zult knielen voor mij. Gij zult onderdanig zijn aan mij!" Hadewychisdemol schreeuwt de woorden zodat iedereen ze kan horen. Hij trekt zijn tunica wat strakker en pakt zijn speer. "Gij zult genade hebben!" Hij werpt zijn speer op Molfreak Arno, die op de grond zit te huilen. De speer raakt Molfreak Arno. Dan kruipen beide acteurs uit hun rol. Het publiek lacht. Hadewychisdemol en Molfreak Arno buigen kort en beginnen te lachen. Ze lopen het amfitheater uit. "Dat was weer een goede voorstelling", zegt Hadewychisdemol. "Hoe kom je toch altijd op zulke goede ideeën?" Terwijl Molfreak Arno en Hadewychisdemol het badhuis in lopen, verdwijnt de felle zon even achter een wolk. "Hier in Xuilemveld vindt het publiek alles leuk", zegt Molfreak Arno. Hadewychisdemol is het daar echter niet mee eens. "Neenee, dat is slechts een illusie. Kijk maar eens naar de keizer. Hij lacht niet zo snel."

"Het senaat lijkt tevreden te zijn", zegt FrankLapidus. "Dat is goed." Hij brengt de schaal met druiven naar KingLennart, die op zijn zachte bank ligt. "Keizer, neemt u toch wat te eten. Een tros druiven zal u goed staan." Hoewel KingLennart een poging tot slapen deed, lijkt hij open te staan voor een kleine maaltijd. "U heeft gelijk", zegt hij. Hij gaat rechtop zitten en kijkt uit het raam. "Weet u, FrankLapidus, vandaag lijkt een sombere dag in ons rijk. De wolken zijn sterk aanwezig op deze dag. Hoe kan het dat, zelfs wanneer zomer haar weg in ons leven heeft heruitgevonden, de wolken toch nog overheersen?" FrankLapidus geeft een tros met druiven aan KingLennart. "Denkt u dat het een teken is voor wat er nog komen gaat?" Even blijft KingLennart stil. Hij eet een druif. Dan denkt hij na. Hij schudt zijn hoofd. "Nee, weest niet bang. Wat nog komen gaat heeft alleen het senaat in handen. En zoals u al zei, het senaat is tevreden." FrankLapidus knikt en verlaat de ruimte. De grote deuren slaan dicht. Opnieuw kijkt KingLennart naar buiten. Hij kijkt neer op zijn rijk en glimlacht. Aan de andere kant van de deur glimlacht FrankLapidus ondertussen ook. "Wat een dwaas", zegt hij.

Een dag later loopt Hadewychisdemol loopt door de straten van Agroxuilea. Hij is op weg naar het aquaduct, om na te denken over het leven. Eenmaal aangekomen treft hij echter ook FrankLapidus, die met hetzelfde doel naar het water is gegaan. "Dat is even geleden", zegt Hadewychisdemol. "We hebben je al een tijdje niet gezien. Je brengt veel tijd door bij de keizer." FrankLapidus zit aan het water, maar draait zich niet om. Hij herkent de stem van Hadewychisdemol. "Ach, die man is oud en verloren. Binnenkort zal ik weer buiten te zien zijn. Maar of dat in Agroxuilea zal zijn? Wie weet." Hadewychisdemol gaat op een boomstam naast het water zitten. Hij kijkt in de verte, naar het oneindige water. "Dus, hoe zit het met de Erfenis?", vraagt Hadewychisdemol. FrankLapidus begint te lachen. "Laat dat maar aan mij over. Ik licht je in wanneer de vruchten rijp zijn." FrankLapidus staat op en loopt door het bos terug naar het centrum.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #86 Gepost op: 25-07-2021, 20:33:47 »
Molfreak Arno is bezig met het voorbereiden van de volgende voorstelling in het amfitheater. Hij wil keizer KingLennart nou toch eens laten lachen. De keizer kijkt toe vanaf zijn balkon, en stiekem kijken Hadewychisdemol en Molfreak Arno soms naar hem, om te kijken of hij zich nou eindelijk amuseert. Maar helaas gebeurt dat nooit. Terwijl Arno hard aan het denken is, komt er een vreemdeling het amfitheater binnenlopen. "Goedemiddag. Een tekort aan inspiratie?" Molfreak Arno knikt. "Ja. Wie bent u, als ik vragen mag?" Hillo lacht. "Natuurlijk mag u dat. Mijn naam is hillo." "En wat doet u hier precies?" Hillo haalt zijn schouders op en lijkt het zelf ook niet zo goed te weten. "Ik doe maar wat. Maar wat ik doe, dat weet niemand, inclusief ikzelf." Meestal wordt Molfreak Arno nogal geïrriteerd van al het filosofische gedoe in Agroxuilea, maar hillo wekt zijn interesse. "Waarom bent u hier eigenlijk?" Terwijl hillo een rondje door het amfitheater begint te lopen, spreekt hij zijn waarheid. "Ik, ik ben hier om u te waarschuwen. Ik ben een reiziger en kom van ver. Toen ik vanmorgen in deze stad arriveerde, kwam ik terecht bij water. Daar hoorde ik twee heren spreken over de ondergang van uw keizer. Wees op uw hoede. Uw beste vrienden en dienaren kunnen de grootste vijand zijn." Hillo knikt en loopt het amfitheater uit. "Wacht!", zegt een geschrokken Molfreak Arno, die zich ineens beseft wie zijn vijanden zouden kunnen zijn. Maar hillo is alweer vertrokken, op weg naar het einde van de wereld.

De dag erna is het zover: de voorstelling gast beginnen. FrankLapidus staat naast KingLennart op het balkon. De menigte kijkt naar ze op, letterlijk en figuurlijk. Dan beginnen Hadewychisdemol en Molfreak Arno hun voorstelling. Er klinkt gelach vanuit het publiek en vele mensen genieten van het spel van de twee acteurs. Maar KingLennart verroert zich niet. Hij blijft zitten en eet zonder emotie rustig zijn tros druiven op. "Geniet u een beetje?", vraagt FrankLapidus aan hem. KingLennart haalt zijn schouders op. "Oké, nou, ik ga even uw slaapplaats schoonmaken." KingLennart knikt.

Maar ondertussen heeft Hadewychisdemol, die druk bezig is met het spelen van de voorstelling, gezien dat FrankLapidus hem vanaf het balkon een glimlach gaf. Dat betekent dat het tijd is voor het echte spel, weet Hadewychisdemol. Hij pakt zijn speer, gooit deze in de lucht, en rent het amfitheater uit. De menigte schrikt en lijkt ontdaan. Hoort dit bij de voorstelling? "Kalmte zal u verder helpen", zegt Molfreak Arno. Hij kijkt even kort naar de keizer; en de keizer heeft als enige een kleine glimlach op zijn gezicht. Eindelijk, denkt Molfreak Arno.

Hadewychisdemol arriveert aan de achterzijde van de woning van keizer KingLennart. FrankLapidus staat samen met een grote kist te wachten. "Laten we gaan", zegt hij tegen Hadewychisdemol. Zodra de twee weglopen, komt KingLennart naar buiten wandelen, met zijn eigen speer. "Rijkdom is niet alles", zegt hij. FrankLapidus draait zich om en kijkt verbaasd naar de keizer. Dan volgt de speer, die FrankLapidus midden in het hart raakt. Een tweede speer raakt Hadewychisdemol, maar die komt van Molfreak Arno. "Sorry, vriend, maar verraad is erger dan gierigheid." Ook Hadewychisdemol sterft ter plekke. KingLennart knikt naar Molfreak Arno. "Dankjewel voor je wijze woorden." Molfreak Arno kan niet anders dan hillo bedanken. "Hm, deze hillo, vind hem, en geef hem deze schat. De schat die in de kist zit." Molfreak Arno knikt. "Uiteraard, keizer."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #87 Gepost op: 25-07-2021, 20:34:44 »
Maar Molfreak Arno keerde nooit terug naar het keizerrijk. En ook hillo is nooit teruggekeerd. KingLennart stierf na een aantal jaar vanwege ouderdom en niemand volgde hem op; Agroxuilea werd een verlaten plaats, waar de voorouders van mrchipie na eeuwen weer een leefbare plek van zouden maken.

"Alles is van mij", lacht Molfreak Arno. "Alles! Dankzij die reiziger ben ik schatrijk." Hij kijkt uit over een groot berglandschap en staat vlak voor een diepe ruïne. Hij heeft de zware kist in zijn handen. Maar dan gebeurt er iets vreselijks. Er ontstaat plotseling een aardverschuiving. Stenen rollen van de berg naar beneden. Van de schrik verliest Molfreak Arno verliest zijn evenwicht en glijdt uit. Samen met de kist valt hij naar beneden. Grote stenen blokkeren het gedeelte van de ruïne waar Molfreak Arno zich bevindt. Een mogelijkheid tot ontsnappen is er niet. Hij heeft nu rijkdom na zijn gierigheid, maar verraad heeft uiteindelijk toch geleid tot een somber verloop. Hij heeft niks aan zijn schat en stierf na een paar dagen. Zijn restanten bevinden zich samen met de schat nog ergens in de ruïne, op de plek waar Molfreak Arno opgesloten zat.


En die plek heet Egrbadio, waar ik dus vandaan kom", eindigt Molcrazy zijn verhaal. JaccoS heeft er geen woorden voor. "Jeetje, wat heftig. Iedereen was eigenlijk slecht, behalve hillo. Ja, en de keizer." Molcrazy knikt. "En ja, die schat moet daar dus ergens liggen, of Ycaris heeft het meegenomen. Het is mysterieus allemaal." Hulpdakdekker denkt diep na. "Maar, Ycaris is dood. Dan zou iemand anders in Xuilemveld de schat toch kunnen hebben, nu?" Dat lijkt Molcrazy echter geen plausibele optie. "Als dat echt zo was, dan was er vast niet zoveel moord, chaos en gedoe aan de gang. Ik geloof dat die schat daar nog ligt."

Nieky hangt de telefoon op. "Ja, bedankt." Hij gaat rustig zitten. Hij vindt het allemaal wat lastig te verwerken. Zijn stagiair dood, MaikeMeisje een crimineel, Daisy opgepakt. En nu wil Daisy hem zien...

Er is eindelijk meer duidelijkheid over wat nou precies die Erfenis is waar verschillende partijen naar zoeken. Maar wat gaat de groep van hulpdakdekker nu doen? Gaan ze Vermoljoen zoeken, die samen met mrchipie en MaikeMeisje ergens verstopt zit? Gaan ze Starlight en Mitchkox redden, die zich samen met Moni, grasisgroen, Swifty en Miek1999 ergens in Xuilemveld bevinden? Of gaan ze met Molcrazy en Duncton verder op onderzoek naar de schat?

En dan, die onschuldige Nieky. Gaat hij op bezoek bij Daisy?
A: Ja
B: Nee

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m donderdag 29 juli 20:30 om te stemmen. Dan zal aflevering 14 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #88 Gepost op: 29-07-2021, 20:31:34 »
Aflevering 14
Drie dagen later

De kerkklokken luiden zes keer. Het is mistig buiten en Bodejos heeft zijn winterjas aan. Hij bibbert van de kou, maar rijdt op zijn scooter door het dorp. Er is vrijwel niemand op straat, maar dat vindt hij alleen maar fijn. Het helpt hem bij zijn missie. Het vinden van Swifty en Miek1999 staat bovenaan zijn to-do-list. Hij wil zijn geld. Ze zijn te laat met de eerste betaling. Hij rijdt al een aantal dagen achter elkaar elke dag door het dorp, maar weet niet waar ze verstopt zitten. Toch blijft hij vertrouwen hebben: hij zal ze vinden.

Een aantal uur later loopt Bodejos samen met Nieky door de hallen van de gevangenis. Nadat Nieky is gefouilleerd, loopt Bodejos samen met hem naar de bezoekersruimte. Daisy zit achter een tafeltje met een bekertje water. Ze is de enige die die dag bezoek zal ontvangen, dus de ruimte is verder leeg. "Wat een sfeer", grapt Nieky. Bodejos kijkt serieus voor zich uit en toont geen emotie. Hij opent de deur. Nieky loopt naar binnen en hoort de deur achter zich sluiten. "Dus, je wilde me spreken", zegt Nieky. Daisy kijkt hem nerveus aan. "Eh, ja, ga zitten." En hoewel Nieky liever blijft staan, besluit hij toch bij Daisy aan tafel te gaan zitten. "Ik-" Nieky onderbreekt Daisy. "Je kan het uitleggen?" Daisy knikt. "Ja, ik kan alles uitleggen. Laat ik bij het begin beginnen: ik werk voor, of eigenlijk samen, met een groep elitaire burgers uit Xuilemveld om haar erfenis te vinden." Nieky snapt er niks van. "Een erfenis?"

MollenvangR-Art en michael90 lopen het politiebureau binnen. "En michael90, je gedraagt je normaal, begrepen?!" Michael90 knikt. "Ja, baas." Ze nemen plaats in de wachtruimte voor bezoekers. Na een tijdje komen Convans en Niuno naar ze toe lopen. "Kom maar mee", zegt Convans. Het viertal loopt een verhoorruimte in. "Nou, vertel, wat doen jullie hier?", vraagt Niuno. Michael90 neemt het woord. "Nou, we willen graag PutyourHANSup interviewen zodat we meer kijkers trekken en we hoorden dat jullie hem eindelijk gevangen hebben genomen!" MollenvangR-Art schudt neerbuigend zijn hoofd. "Michael, wat had ik nou gezegd? Sorry heren, excuses voor het ezelsgedrag van mijn assistent. Wij zouden inderdaad graag de heer Up interviewen, maar om een andere reden. We willen het motief te weten komen, het verhaal achter zijn daden." Convans begint keihard te lachen. "Hahaha! Nou, die heeft hij me hoogstpersoonlijk zelf verteld toen we in een café zaten, maar hij is alsnog ontsnapt. Dus niemand weet waar hij is, en dat motief kennen we allang. Tot ziens." Hij staat op en loopt hoofdschuddend de kamer uit. MollenvangR-Art en michael90 blijven verbouwereerd achter. "Dus hij is hier niet?" Niuno schudt zijn hoofd. "Nee, sorry heren. Ik zou zeggen, ga hem zelf zoeken. Dragen jullie nog eens daadwerkelijk bij aan de misdaadbestrijding."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #89 Gepost op: 29-07-2021, 20:32:02 »
De deurbel gaat. TimvDons rent naar de voordeur. "WIE IS DAT?", vraagt Robbieazerty. TimvDons schudt geïrriteerd zijn hoofd en opent de voordeur. Dat doet hij voorzichtig, omdat hij bang is dat het mrchipie zou kunnen zijn. Het is echter compleet iemand anders. "Hallo, kennen wij elkaar?", vraagt hij. "Nee, ik zal mezelf even voorstellen. Ik heet Kaaasje en heb een kaasspeciaalzaak in het dorp. Daarnaast ben ik sinds een paar dagen op zoek naar mrchipie, PutyourHANSup, Starlight, Vermoljoen, Miek1999 en alle anderen. Iedereen verdwijnt en ik heb het gehad. Alles moet stoppen." Met opgetrokken wenkbrauw kijkt TimvDons haar aan. "Geen idee wie deze mensen zijn, maar wat doet u dan hier?" Kaaasje duwt hem opzij en loopt naar binnen. "Ik denk dat hier vast een clue te vinden is naar de verblijfplaats van één of meerdere van die groepen. Mrchipie zal hier vast vergaderd hebben met zijn groepje vrienden. Dus hup hup, help me effe een handje. En jij ook", zegt ze tegen Robbieazerty zodra ze de woonkamer binnenloopt. "Celebrity of niet, iedereen gaat me helpen om mijn kennissen te vinden."

"Oftewel, ik werk samen met mrchipie, MaikeMeisje, en twee mensen die je niet kent, grasisgroen en Moni, aan het vinden van die erfenis!" Nieky lacht. "Dus ene Molfreak Arno zorgde ervoor dat die twee jongens dood gingen, dat de keizer hem de schat gaf, en toen ging hij er zelf vandoor?" Daisy knikt. Nieky begint nog harder te lachen. "Hahaha! Dat is vast zo'n legende waar niks van klopt. Daisy, je hebt je leven gewijd aan het zoeken van een schat die niet bestaat." Maar Daisy blijft hem serieus aankijken. "Geloof me, zoals ik al uitlegde, die schat bestaat. Momenteel zitten wij in de penarie. Alle vier de anderen worden wel door ten minste één iemand gezocht." Een argwanende Nieky neemt het woord. "En nu wil je dat ik nummer zes word?" Daisy schrikt en helpt dat gelijk uit de wereld. "Ik zou je nooit willen betrekken bij onze gevaarlijke missies. Je bent me veel te veel waard. Daarnaast, we hadden twee handlangers. Eentje is dood en eentje leeft nog." "Handlanger? Wie dan?" Daisy haalt haar schouders op. "Sorry, dat kan ik je niet zeggen. Diegene moet ons uit de problemen helpen en is onze laatste mogelijkheid tot het vinden van de erfenis." Dan loopt Bodejos de bezoekersruimte binnen. "Tijd om te gaan", zegt hij. Nieky zegt Daisy gedag. "Het ga je goed." Daisy glimlacht. "Tot ziens." Maar als Nieky wegloopt, geeft hij haar het verlossende woord. "Dat denk ik niet."

Swifty en Miek1999 spelen samen met Moni een potje ganzenbord. De verveling begint langzaam toe te slaan. Inmiddels zitten ze alweer een week op het landgoed van Sanmol. "Je zit in de gevangenis", zegt Miek1999 tegen Moni. Ze beginnen alle drie te lachen. "De gevangenis, daar heb ik gelukkig geen ervaring mee, in tegenstelling tot jullie", zegt Moni. Grasisgroen loopt de woonkamer in en ploft op de bank. "Tenzij er iets gaat gebeuren", klaagt ze. Moni kijkt haar geïrriteerd aan. "Hè? Wat bedoel je?" Terwijl ze haar boterham met pindakaas eet, zegt grasisgroen dat ze voorbereid moeten zijn op het ergste. "Het is al een week geleden dat we uit de loods zijn gevlucht, en nog steeds hebben mrchipie, Daisy, MaikeMeisje en de handlanger ons niet gevonden. Hoe kan dat?" Moni kijkt haar zorgelijk aan. "Denk je dat er iets is gebeurd?" "Ik vrees van wel." Maar Miek1999 zucht diep van binnen, want dat zou betekenen dat haar onschuld zomaar eens bewezen zou kunnen worden. Ze begint diep na te denken over wat haar plan wordt om haar vrijheid terug te krijgen, ondanks dat ze geen ontvoerde is.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #90 Gepost op: 29-07-2021, 20:34:20 »
De avond is gevallen in Xuilemveld. TimvDons, Kaaasje en Robbieazerty zijn inmiddels aangekomen bij de zolder. Ze hebben het hele huis doorzocht en merken dat er weinig te vinden is over de geheimen van mrchipie & co. "Zelfs zijn werkkamer was vrijwel leeg", klaagt Robbieazerty. "What a shame." Kaaasje slaat wat spinnenwebben aan de kant. De zolder staat vol met dozen en andere rotzooi. Na een tijdje is Robbieazerty er klaar mee. "I'm done, laten we naar beneden gaan." Voor Kaaasje is het echter tijd om te juichen. Haar oog valt op hetgeen waarnaar ze zocht.

Alle verhaallijnen ontwikkelen zich steeds verder en een ontknoping lijkt te naderen... gaan MollenvangR-Art en michael90 PutyourHANSup vinden? Wat gaat Miek1999 doen? En gaat Bodejos de ontsnapte dames spotten op het landgoed van Sanmol? Heeft Nieky definitief afscheid genomen van Daisy? En, ze is vrolijk, maar...

Wat ziet Kaaasje?
A: Een dagboek met daarin een lijst met locaties
B: PutyourHANSup die verstopt zit tussen de dozen
C: Een gesigneerde CD van D*N en Lucy
D: Een portofoon

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m zondag 1 augustus 20:30 om te stemmen. Dan zal aflevering 15 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #91 Gepost op: 1-08-2021, 22:12:48 »
Aflevering 15
Kaaasje glimlacht naar hem. "Van de politie kan je misschien ontsnappen, maar ik vind altijd iedereen. PutyourHANSup, hoe erg ik ook met je meeleef en je niet als slecht zie na je biecht, zal ik toch echt de politie moeten bellen." PutyourHANSup staat op en lijkt verloren. "Game over", zegt Robbieazerty. Kaaasje draait zich om en geeft hem een geïrriteerde blik. Robbieazerty haalt zijn schouders op en trekt zich niks aan van Kaaasje. "Ik ga op de couch liggen, my leg still hurts a lot." Hij klimt naar beneden en TimvDons ondersteunt hem. Ondertussen pakt Kaaasje haar telefoon. Ze belt Convans.

Vijf minuten later staat Convans ook op de zolder. "Zo vriend, het is over." Hij geeft Kaaasje een knipoog. Kaaasje begint te blozen, maar denkt daarna gelijk aan haar missie. "Spijtig dat ik hier niks heb gevonden over de locatie van enerzijds de ontvoerden en anderzijds Vermoljoen, mrchipie en MaikeMeisje", zegt ze. "Zullen we ze ooit vinden?" Convans slaat PutyourHANSup in de boeien, maar laat hem heel even los als blijkt dat uitgerekend híj meer weet over de verblijfplaats van één van deze groepen. "Ik weet dat ik hier geen strafvermindering mee zal krijgen of nu vrij zal komen, maar... toen ik naar een schuilplaats zocht nadat ik van jou weggerend was vorige week", zegt PutyourHANSup terwijl hij naar Convans kijkt, "leek het wel alsof er mensen op het landgoed van Sanmol waren. De lichten in het kasteel leken aan te zijn. Ik zou daar zeker even langs gaan." Convans knikt en neemt PutyourHANSup mee naar beneden. "Morgenavond, klokslag 8 uur", zegt Convans tegen Kaaasje. "Ik wil dat je meegaat." Ze knikt en verlaat langzaamaan het huis van mrchipie. TimvDons en Robbieazerty kijken rustig verder naar de Kardashians. "Wat een monster is zij", zegt Robbieazerty over Kris Jenner.

De volgende ochtend
Het scootertje is het enige voertuig dat de straten van Xuilemveld onveilig maakt. Er is nog niemand op straat te bekennen. Opnieuw maakt Bodejos zijn verkenningstocht door het dorp. Hij zal Swifty en Miek1999 vinden, wat er ook voor nodig is. Hij wil het geld dat ze beloofd hebben...

"Goedemorgen lieverds!" Kaaasje loopt kapsalon Hairduck binnen. Hautoa vertelt Kaaasje dat ze bij haar in de stoel mag komen zitten. Ondertussen staat Molduck de administratie te doen. "Nou meid, jij bent druk hoorde ik? Je rent het hele dorp door!" Kaaasje fronst. "Van wie heb je dat gehoord?" "Tja, van vrijwel iedereen. Alle burgers zien jou van hot naar her rennen!" Molduck vult Hautoa aan. "Ja, en je bent zelfs in het huis van de burgemeester geweest hè?" Voor Kaaasje komt het een beetje als een shock, want iedereen lijkt ineens van haar missie te weten. Ze zucht. "Weetje, ik probeer ook maar te helpen. Gisteren is PutyourHANSup opgepakt en vanavond ga ik naar het landgoed van Sanmol, daar zouden mensen zitten." Molduck laat haar administratie voor wat het is en kijkt op. "Jeetje, jij bent echt een detective, wat goed dat jij dit hebt ontdekt." Ze begint stiekem michael90 een appje te sturen. Ondertussen gaat Hautoa over naar de orde van de dag. "Permanentje?"

"Wat zalig dat ik connecties heb bij de kapsalon", zegt Michael90. Hij kijkt naar het appje van Molduck: "Hee mop. Jij wilde interview Hans toch? Opgepakt inmiddels. Vanavond gebeurt er iets op landgoed Sanmol. Kusjes Duckie" Hij loopt het politiebureau binnen, waar Niuno achter de balie zit. Niuno snapt gelijk waar hij voor komt. "Jij wil een interview." Michael90 knikt. "Is je baas niet mee?" "Ik wil hem verrassen, en hij hoeft niet áltijd met mij mee..." Hij krijgt een formulier in zijn handen geduwt en vult het in. Dan mag hij de verhoorkamer in, waar PutyourHANSup al zit te wachten. "Pers", zegt Niuno. Hij sluit de deur en laat PutyourHANSup samen met michael90 achter. Michael90 start de camera. "Welkom bij het interview met niemand minder dan de meest beruchte man uit Xuilemveld, PutyourHANSup!" Die beruchte crimineel begint echter te zuchten en denkt in zijn hoofd na over alle aandacht die hij nu zal krijgen. Een biografie schrijven lijkt nog niet eens zo'n slecht idee, dan heeft hij tenminste iets te doen in de gevangenis.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #92 Gepost op: 1-08-2021, 22:13:23 »
Starlight en Mitchkox zitten op hun kamer, bovenin het kasteel. Miek1999 staat op de wacht om de kamer te bewaken. "Pizza", hoort Miek1999 ineens. Grasisgroen loopt de trap op en zegt tegen Miek1999 dat ze van de wacht af kan. Ze lopen samen naar beneden. "Half zeven tot zeven uur is het enige moment op de hele dag dat onze kamer niet bewaakt wordt", zegt Mitchkox na een paar minuten. Starlight mompelt wat. Mitchkox probeert een beetje aan de deur te trekken en duwen, maar er is geen beweging in te krijgen. "Je zou toch denken dat dit oude kasteel bijna uit elkaar zou vallen", zegt Mitchkox. Starlight mompelt opnieuw wat. De dokter draait zich geïrriteerd om. "Ga je me nog helpen of niet?" "Het heeft geen zin. We gaan niet kunnen ontsnappen. Onze enige redding zal ook daadwerkelijk een redding moeten zijn", antwoordt Starlight. Mitchkox ploft naast haar neer. "Mijn geduld is op. Ze kunnen ons dan maar beter snel komen redden."

Convans staat voor het landgoed van Sanmol, op de plek waar hij met Kaaasje heeft afgesproken. Er staan verschillende politieagenten in de omringende bosjes. Er zal zo een inval plaats gaan vinden in het kasteel. Een stukje verderop staat michael90 verscholen. Hij heeft zijn camera in zijn hand. Het verbaast hem dat er weinig andere burgers aanwezig zijn, omdat het nieuws zich als een lopend vuurtje door Xuilemveld heeft weten te verspreiden. Dan komen er twee mensen aangelopen. "Daar ben ik dan", zegt Kaaasje tegen Convans. Hij draait zich om en ziet ook Chardo staan. "Ik dacht, ik neem hem mee. Hij weet alles toch al en hoort bij ons clubje, nietwaar? Met z'n drieën sta je sterker." Convans lijkt niet ontzettend enthousiast te worden van de aanwezigheid van Chardo, maar hij kan hem daar niet de schuld van geven. "Goed, ik ga bevel geven om binnen te vallen", zegt hij tegen Kaaasje. En vlak voordat hij dat doet, rijdt er een scootertje langs. Bodejos stapt tevreden af en verstopt zich in een struik...

Dan gaat ineens de telefoon van grasisgroen. Ze neemt op en herkent de stem meteen. "Dat is onze handlanger", zegt ze tegen Moni. Moni staat direct op om met grasisgroen mee te luisteren. "Ha, handlanger nummer 2, of nouja, nummer 1 al een tijdje he, haha, waarom bel je? Change of plans?" Het blijft even stil aan de andere kant van de lijn. Swifty en Miek1999 genieten ondertussen van hun pizza. "Nee, geen change of plans. Daisy zit in de gevangenis. MaikeMeisje en mrchipie zitten ondergedoken. En jullie waren toch al verloren. Dus daarom, alleen een kleine sorry. Het wordt tijd voor een andere rolverdeling", zegt de handlanger. Grasisgroen en Moni kijken elkaar verbaasd aan. "Huh? Wat bedoel je nou?", vraagt Moni. En dan zien en horen ze allerlei agenten binnenstormen. Swifty gooit haar pizzapunt gelijk op de grond en stormt weg. Grasisgroen en Moni beginnen allerlei kanten op te rennen. En Miek1999 weet niet wat haar overkomt. Ze blijft kalm op haar stoel zitten.

Michael90 maakt foto's van de inval. Hij glimlacht en denkt trots na over hoe blij MollenvangR-Art wel niet zal zijn. Dan merkt hij echter ineens een misplaatst detail op. "Wat is dít?", fluistert hij.

Nog precies tien afleveringen te gaan! Het lijkt erop dat Kaaasje samen met Convans en Chardo naast PutyourHANSup in ieder geval al één partij heeft weten te vinden. Zullen ze de verblijfplaats van Daisy, Vermoljoen en mrchipie ook kunnen achterhalen? Zijn de kapsters Molduck en Hautoa eerder een last? Gaat Bodejos zijn slag slaan? Wie gaan er nog kunnen ontsnappen van de politie? Wat gaat Miek1999 doen? En wie is nou die handlanger?

En, naast de vraag of hij zijn baas eindelijk trots zal maken, wat merkt michael90 op?
A: Een dorpeling die langs de muur naar boven klimt
B: Swifty die uit het huis ontsnapt en een auto instapt
C: De aanwezigheid van lachende Bodejos

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m woensdag 4 augustus 20:30 om te stemmen. Dan zal aflevering 16 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #93 Gepost op: 4-08-2021, 20:38:15 »
Aflevering 16
Hij zet de wekker op zeven uur. Dan kan hij nog even kort blijven liggen voor hij uit bed hoeft. Hulpdakdekker doet het licht uit, gaat in bed liggen en zucht diep. Nog steeds geen enkel spoor van Starlight. Hij heeft moeite om te geloven dat hij haar ooit nog terug zal vinden. De afgelopen week is er weinig gebeurd. Na het verhaal van Molcrazy en Duncton is de groep niet meer samen gekomen. JaccoS moest naar school en leek wat geschrokken door alle gebeurtenissen. Ricardo moest ook gewoon aan het werk op school. En de_witte en hijzelf hadden geen aanwijzingen om een vervolgstap te zetten. De afgelopen dagen heeft hij zich afgevraagd of hij niet gewoon moet gaan zoeken naar de schat, in plaats van naar de ontvoerden. Misschien zou dat helpen om Starlight terug te vinden en de ontvoerders uit de tent te lokken. Na veel gepieker valt hij eindelijk in slaap. Die nacht droomt hij over Starlight, die uit het niets gered wordt uit een kasteel in Xuilemveld.

Michael90 maakt snel een foto. Er klimt een dorpeling langs de muur naar boven. "Wat is dít nou weer? Het kan ook niet gekker worden in dit dorp." Niemand lijkt de aanwezigheid van dit vreemde figuur op te merken. Ondertussen worden er mensen naar buiten gebracht door de politie. Dat is voor michael90 de kans om dé foto voor de headlines te schieten. Het lijkt erop dat hij de enige journalist ter plaatse is. Hij maakt snel foto's van de twee vrouwen die in de handboeien worden geslagen. De dorpeling die het kasteel naar boven is geklommen, is al nergens meer te zien. Michael90 besluit om later thuis maar te kijken wie dat nou precies was.

Moni en grasisgroen worden met handboeien om naar buiten gebracht. Zodra ze bij Convans staan, geeft hij de agenten een seintje om ze alleen te laten. Of nouja, samen met Chardo en Kaaasje. "Dus jullie zijn nummer drie en vier?", vraagt Convans. "Aangenaam kennis te maken." Grasisgroen wil hem het liefst aanvallen. Haar gezicht staat op onweer. "Grasisgroen en Moni", zegt Moni. "Hoe heeft u ons gevonden?" Kaaasje besluit het woord te nemen. "Dingen kunnen raar lopen. Gelukkig." Inmiddels is de nacht al gevallen. Het is droog en niet eens koud. "Moeten we jullie even bijpraten?", vraagt Convans. Grasisgroen schudt geïrriteerd haar hoofd. "Wij weten alles al. Mrchipie en MaikeMeisje gevlucht, Daisy opgepakt, schat nog steeds niet gevonden. Jammer, maar gelukkig zijn er nog pionnen in het spel." Moni begint te grijzen en vult haar vriendin aan. "Inderdaad. Ik zou goed uitkijken als ik jou was. Die schat is geliefd." Ze lopen samen in de richting van het politiebusje en gaan achterin zitten. "Home sweet home", concludeert Moni. Een verbouwereerde Chardo kijkt vragend naar Convans en Kaaasje. "Meer pionnen? Wat bedoelde ze daar nou mee?" "Ik neem aan dat ze MaikeMeisje en mrchipie bedoelt. Die zijn natuurlijk nog niet opgepakt." Met die woorden stelt Kaaasje hem gerust. Convans, daarentegen, vertrouwt het niet helemaal.

Een paar minuten later komt er een agent samen met Starlight en Mitchkox naar buiten lopen. Kaaasje rent op Starlight af en omhelst haar. "Starlight! Je bent oké!" Starlight geeft haar een kleine glimlach en weet niet zo goed wat haar overkomt. Uit het niets zijn zij en Mitchkox gered. Ze vindt het allemaal wat lastig te geloven. "Hoe is het jullie gelukt?", vraagt Mitchkox. "Via haar vriend, die detective?" Convans begint neerbuigend te lachen. "Sorry, maar, nee. Hij heeft hier niets aan bijgedragen en heeft eigenlijk alleen maar voor onrust en meer doden gezorgd. Als ik hem was, zou ik een andere baan gaan zoeken." Ze kan natuurlijk niet beoordelen wat hulpdakdekker de afgelopen tijd heeft gedaan, maar Starlight weet dat hulpdakdekker goede bedoelingen moet hebben gehad. "Dit is zijn droombaan, privédetective. Ik kan niet wachten om hem weer te horen praten over alle zaken waar hij zich in verliest." Kaaasje geeft Convans een boze blik en lacht naar Starlight. "Inderdaad. Tijd om jou naar huis te brengen!" Maar voordat dat gebeurt, nemen Starlight en Mitchkox kort afscheid. "Het ga je goed", zegt Mitchkox. Ze omhelzen elkaar en dan loopt Mitchkox weg. "Eindelijk naar huis", zegt hij
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #94 Gepost op: 4-08-2021, 20:39:15 »
De volgende dag
Hulpdakdekker hoort de wekker gaan. Hij wordt wakker en slaat zijn arm naar de andere kant van het bed om de wekker uit te zetten, maar dan voelt hij ineens een persoon naast zich liggen. "Goedemorgen." Deze stem herkent hij uit duizenden. "S-starlight?" Hij opent zijn ogen en ziet dat Starlight naast hem ligt. Ze heeft een grijns op haar gezicht. "Ik dacht, verrassing. Hier ben ik dan." Hulpdakdekker begint te huilen en geeft haar een kus, terwijl Starlight opbiecht dat ze vannacht geen oog dicht heeft gedaan. "Ik ga je alles vertellen", zegt ze. "Het heeft geen haast. We hebben nu alle tijd van de wereld." En hoewel hulpdakdekker het daar mee eens is, kruipt zijn detectivehart toch direct naar boven. Hij denkt aan Vermoljoen: de enige die nog écht in gevaar lijkt te zijn.

En diezelfde Vermoljoen aan wie hij denkt, heeft vannacht ook geen oog dicht gedaan. Hij kan het gesnurk van mrchipie niet langer aan en besluit er iets van te zeggen. Ze zitten samen met MaikeMeisje aan het ontbijt. "Heerlijk, die rust", zegt MaikeMeisje. Ze vindt het niet erg dat ze haar werkzaamheden achter zich heeft moeten laten. "Ben benieuwd wie er nu directeur is", zegt ze lachend. Ook mrchipie moet lachen. "Zeg, eh, mrchipie... vannacht kon ik niet echt slapen, en eh..." Maar mrchipie heeft er geen zin in. "Nee, klaar. Niet zeuren. Wees blij dat je hier aan het ontbijt zit, kleuter!" MaikeMeisje geeft hem een blik die duidelijk maakt dat hij zich normaal moet gedragen. "Hoe lang blijven we hier nog?", vraagt Vermoljoen. "Voorlopig zie ik geen enkele reden om hier te vertrekken", zegt MaikeMeisje terwijl ze haar boterham met hagelslag eet. En daar sluit mrchipie zich bij aan. Vermoljoen kijkt uit het raam. Hij had nooit gedacht dat hij uitgerekend híer naar meegenomen zou worden.

Het is dus nog vroeg in de morgen. Ook Bodejos heeft vannacht geen oog dicht gedaan. Miek1999 is de hele nacht ondervraagd door de politie en is daarna opnieuw het kasteel binnengegaan. Hij kan eindelijk zijn slag te slaan. Hij heeft er recht op. Maar de tijd lijkt nog niet rijp. Swifty wil hij ook straffen, en dat gaat alleen gebeuren als hij Miek1999 in de gaten blijft houden. Hij wil wegrijden, maar dan valt zijn oog op de krant van die morgen. Een bepaalde zin trekt zijn aandacht...

Nog precies tien afleveringen te gaan! Waar zitten Daisy, mrchipie en Vermoljoen nou precies? Wie klom er langs de muur omhoog? Gaat michael90 het nieuws van het jaar brengen? Gaan grasisgroen en Moni nog iets uit kunnen halen? Hebben we het laatste van Swifty gezien?

De krant is in ieder geval gedrukt. Wat valt Bodejos op?
A: "Gespot: helpt Nieky liefje Daisy met mogelijke ontsnapping?"
B: "Dirigent pensioneert en start meditatiecursus"
C: "Interview PutyourHANSup: schat verstopt in Xuilemveld?"

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m vrijdag 6 augustus 20:30 om te stemmen. Dan zal aflevering 17 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #95 Gepost op: 6-08-2021, 21:19:15 »
Aflevering 17
De_witte zit samen met Starlight en hulpdakdekker te lunchen in hun keuken. "Gelukkig ben je terug", zegt hij tegen Starlight. "Toen ik de kans kreeg om te ontsnappen, moest ik wel. Het was de enige uitweg." Starlight begrijpt zijn keuze wel. "Ik was verbaasd toen je ineens weg was, maar het is achteraf een goede keuze geweest." Ze neemt een hap van haar boterham. "Nou, laten we tot de orde van de dag komen. Twee agendapunten: enerzijds de schat en anderzijds Vermoljoen." Voordat hij naar het eerste punt gaat, neemt Starlight nog even het woord. "Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven dat Daisy bij Moni en grasisgroen hoort en ze van mijn ontvoering wist. Hoe gek..." Hulpdakdekker zucht. "Ja, maarja, wij weten dat nu al een tijdje. We moeten door. Vermoljoen zit ergens ondergedoken, of nouja, dankzij mrchipie en MaikeMeisje." De_witte praat het stel bij over zijn bevindingen. "Ja, en er is geen aanwijzing te vinden over hun verblijfplaats. Ze moeten zich wel op een echt goed verborgen plek hebben verstopt. Ik heb het dorp al dagen doorzocht." Hulpdakdekker knikt. "Goed, dus gewoon doorzoeken. Punt twee: de schat." Dat valt echter verkeerd bij de_witte. "Nee, over de schat gaan we het pas hebben als Vermoljoen veilig is. Dat is onze prioriteit nu."

Kaaasje draait het bordje om. Het lijkt alsof haar winkel gesloten is, maar eigenlijk is dat niet zo. Ze heeft Chardo en Convans uitgenodigd om de zaak verder te bespreken. "We hebben al twee partijen op kunnen sporen, namelijk PutyourHANSup en de groep van nummer drie en vier, wie Moni en grasisgroen bleken te zijn. Twee vreemde figuren", concludeert Convans. Chardo snijdt een stukje heksenkaas af. "Wat is onze volgende stap?" "Het vinden van mrchipie, Vermoljoen en MaikeMeisje." Maar Chardo is het niet helemaal eens met Convans. "Is dat wel zo slim? Kunnen we niet beter het grote mysterie oplossen?" Kaaasje is het echter met Convans eens. "Nee, dat komt wel. En dat kan ook lukken door een vurig type als mrchipie uit de tent te lokken." Chardo begint te grijzen en lijkt al direct een idee te hebben wat mrchipie betreft. "Die man lijkt een dwaas te zijn." Hij geniet van zijn heksenkaas en neemt nog een stukje. Kaaasje wijst erop dat haar voorraad niet oneindig is. "Ach, nouja joh." Terwijl zij kibbelen over de heksenkaas, wijst Convans ze op een belangrijk detail. "Wat denken jullie trouwens van de woorden van grasisgroen en Moni? Er zijn nog pionnen in het spel?" Chardo haalt zijn schouders op. "Naast MaikeMeisje en mrchipie zal er vast niemand zijn. En daarnaast, ik heb het idee dat wij drie ze sowieso wel aankunnen. Ik voel een soort winnaarsmentaliteit." Kaaasje vult hem aan. "Ja, alsof we ooit voor dezelfde prijs hebben gestreden, en hem ook bijna allemaal hebben gewonnen..."

Zijn oog valt direct op één van de kranten. Het kantoor ligt er vol mee. MollenvangR-Art is terug na een dagje vrij te hebben genomen. Maar hij lijkt niet tevreden te zijn. "MICHAEL!" Michael90 komt direct tevoorschijn vanuit zijn eigen hoekje in het kantoor. "Wat. Is. Dit?" MollenvangR-Art houdt een krant in de lucht. Dan haalt michael90 zijn schouders op. "De krant van vandaag." Een boze MollenvangR-Art verfrommelt de krant en gooit de papieren bal in een hoekje. "Een interview met Hans?! Jij vertelt mij ook niets hè!" Terwijl hij een andere krant pakt en het interview begint te lezen, reageert michael90 op zijn woorden. "Tja, je was een dagje vrij. Ik wilde je niet storen." MollenvangR-Art schudt zijn hoofd als hij naar het interview kijkt. "Wat een slappe vragen zeg. Niet eens iets over zijn echte historie of de band met Sanmol! En dat artikel over de ontvoerders, waarom zijn er geen scherpere foto's?" Michael90 probeert rustig te blijven. "Nouja, ik moest me verstoppen, het was een geheime inval." MollenvangR-Art gaat zitten en zucht. "Nou, laat het nu maar weer aan mij over. Hup, aan het werk."

"Stap maar uit dames." Moni en grasisgroen stappen uit het politiebusje. Niuno sluit de deur en groet Gupp, die voor de gevangenis staat te wachten. "Zo, je hebt er weer twee voor me", zegt Gupp. Niuno knikt. "Vriendinnen van Daisy, haha. Dat je het maar even weet." Gupp knikt en wenst hem nog een goede dag. Hij neemt Moni mee naar binnen, terwijl Bodejos grasisgroen meeneemt. "Dus dames, jullie zijn terug. En jullie kennen Daisy?", vraagt hij. Moni kijkt hem boos aan. "Probeer niks, engerd. Daar ga je spijt van krijgen. Laat ons en Daisy met rust." Gupp rolt met zijn ogen en begint gigantisch hard te lachen. Bodejos loopt daarentegen rustig naar binnen. "Nou, we zijn bijna bij de cel", zegt hij. "Jullie delen er één en zitten toevallig tegenover jullie goede vriendin." Grasisgroen begint om zich heen te kijken. Ze ziet wel twintig vrouwen die Moni en haar dreigend aankijken. "Maak deze keer meer vrienden hier", geeft Bodejos als tip mee. Hij opent de deur van de cel en brengt grasisgroen naar binnen. Gupp sleept Moni dezelfde cel in en loopt dan snel weg. "Ik heb het druk", zegt hij. Als ook Bodejos is vertrokken, kijken de twee vriendinnen naar de cel recht tegenover ze. Een eenzame Daisy kijkt ze teleurgesteld in de ogen. "Nummer één en vijf zullen het moeten doen", zegt grasisgroen tegen Daisy. "Handlanger één is daarentegen zo corrupt als maar kan." Het lijkt Daisy echter allemaal niet meer te boeien. Ze gaat op bed liggen en sluit haar ogen. Ze denkt aan Nieky. Het gesprek dat ze gisteren hadden, tijdens zijn tweede onverwachte bezoek, speelt met haar emoties.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #96 Gepost op: 6-08-2021, 21:19:56 »
"Ik had niet verwacht je nog te zien." Daisy kijkt Nieky recht in zijn ogen. Ze ziet enerzijds twijfel, maar merkt vooral oprechte emoties. "Ik heb eens nagedacht", zegt Nieky. "Ik weet natuurlijk niet of jij spijt hebt van je acties. Je betrokkenheid bij al dat criminele gedoe staat me niet aan. Je moet er mee stoppen." Daisy lijkt dat zelf ook te weten. "Ik ben er al mee gestopt", zegt ze. "Vanuit hier kan ik toch niks doen en die hele schat zal nooit van mij zijn. Ik ben geen Guus Geluk." Nieky neemt een slokje water uit zijn plastic bekertje. Zijn handen trillen, ziet Daisy. "Ik weet niet of ik je kan geloven. Ik weet het niet. En als ik je help ontsnappen, dan ga ik zelf ook moeten vluchten." Daisy kijkt hem met grote ogen aan. "Ontsnappen? Je bent gek joh!" Het blijft stil vanuit Nieky. Hij lijkt echt verliefd. Hij staat op en loopt weg. Opnieuw laat hij Daisy in verwarring achter.

Het is stil hier. Ondanks dat ze midden in het dorp zitten, heeft Vermoljoen nog amper mensen gezien. Het dorp lijkt uitgestorven. Als hij dan eens iemand ziet lopen, probeert hij te seinen, maar mrchipie en MaikeMeisje zijn constant op hun hoede. Toen MaikeMeisje voorstelde om in de sportschool te gaan verstoppen, vond mrchipie dat gelijk geniaal. "Die SpacyColours is vertrokken naar Amerika. Manager in plaats van personal trainer, nogal een carrièreswitch dus", had MaikeMeisje gezegd. Ondanks dat hij kan sporten, verveelt hij zich dus dood. Gelukkig valt dan de krant op de mat. "Nee jongen, ik mag hem eerst lezen", zegt mrchipie. "Ik ben nou eenmaal de burgemeester." MaikeMeisje grinnikt. "Ik denk dat die titel binnenkort naar iemand anders gaat." Maar mrchipie is al niet meer gefocust op wat hij hoort. De krant trekt zijn aandacht. Naast het onthullende artikel over Nieky, die al meermaals gespot is bij de gevangenis, kan hij niet geloven wat hij leest. "Schat gevonden", zegt het kleine artikel. Het  lijkt een column te zijn die is ingezonden door drie burgers die zichzelf "De 3 finalisten" lijken te noemen. Ze geven aan de schat te hebben gevonden. MaikeMeisje en Vermoljoen kijken toe hoe mrchipie de krant verscheurt en begint te schreeuwen...

Ze is compleet uitgeput. Al 24 uur heeft ze niks gegeten en het enige water wat ze heeft gedronken was van de milde regenbui van een paar uur geleden. Momenteel heeft ze geen idee wat ze moet doen, waar ze heen moet. Ze is kapot en had meer van haar vrijheid verwacht. Moni en grasisgroen zouden haar helpen om écht te verdwijnen. En nu heeft ze niemand meer. Nu zit ze in het bos, op een boomstam, slechts omringd door bomen, zwijnen, wolven en vogels. Ze sluit haar ogen om even bij te komen. "Heb je hulp nodig?", hoort ze ineens.

Gaat michael90 het nog lang volhouden met MollenvangR-Art? Zal het drietal Kaaasje, Chardo en Convans mrchipie uit de tent weten te lokken? Loopt hulpdakdekker niet te hard van stapel? Hoe gaan Moni en grasisgroen hun tijd in de gevangenis beleven nu ze daar terug zijn? Wat zal mrchipie nu gaan doen? En kan Nieky zijn emoties onder controle krijgen?

En dan... Swifty. Wie benadert haar?
A: Susdus
B: Miek1999
C: LdHMolletje
D: Bodejos

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m maandag 9 augustus 20:30 om te stemmen. Dan zal aflevering 18 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #97 Gepost op: 9-08-2021, 22:27:21 »
Aflevering 18
Swifty draait zich om en schrikt. Gelukkig ziet ze iemand die ze niet kent. "Ach meis, je bent helemaal bleek! Net een spook. Kom, pak mijn hand, ik ga je wat eten en drinken geven." Ze twijfelt even, maar uiteindelijk accepteert Swifty de hand van susdus. "Waar gaan we heen?", vraagt ze. "Naar het hotel natuurlijk! Jij gaat even lekker uitrusten door te slapen en daarna praten we bij met thee en een koekje." "Doe er maar een stuk of tien", zegt Swifty. Ze sluit haar ogen en laat zich meeslepen door susdus. Eindelijk rust. Ze vindt dat ze het verdiend heeft.

De volgende dag
Het weer is zacht. Er is geen regen, wel wat mist, maar het is vooral merkbaar dat de kou langzaam verdwijnt. Het wordt elke dag iets warmer en dat voelt Bodejos als hij op zijn scooter door het dorp rijdt. Hij zoekt naar Swifty. Hij weet dat ze ergens verstopt moet zijn, maar waar? Daarnaast maakt hij tegenwoordig altijd een extra rondje door het dorp om Miek1999 goed in de gaten te houden. Hij moet zeker weten dat zij niet ineens verdwenen is. Gelukkig lijkt dat niet het geval te zijn: hij ziet dat de lampen van haar slaapkamer aan gaan. Tevreden rijdt hij door naar de gevangenis. Hij rijdt langs het kantoor van michael90 & MollenvangR-Art, die allebei al aanwezig zijn. "Dus, wat staat er vandaag op de planning?", vraagt MollenvangR-Art. "Een gesprek met een geschrokken buurvrouw, een schaap dat opgegeten is door een wolf en een spelletje steen-papier-schaar tussen twee kinderen dat uit de hand gelopen is. Vooral dat laatste leek nogal een heisa te zijn." De baas van michael90 lijkt echter niet tevreden. "Ik val nu al in slaap. Meer spektakel aub!" MollenvangR-Art loopt naar het koffiezetapparaat en begint te gapen. Hij heeft slaap nodig.

MaikeMeisje en mrchipie zijn druk in gesprek. Ondertussen zet Vermoljoen thee. "We kunnen onszelf net zo goed aangeven", zegt mrchipie. "Alles is verloren!" MaikeMeisje is het niet met hem eens. "Doe eens niet zo overdreven, dramaqueen. Je wint wel vaker het spelletje na een driftbui." Toch lijkt ze niet op mrchipie in te kunnen praten. "Die schat is al gevonden. Wat moeten we nu?" Vermoljoen zet de kopjes thee op tafel. "Nou, wat dacht je van vluchten?", stelt MaikeMeisje voor. "Vluchten is voor losers." "Maar wel wat wij gedaan hebben", sneert ze. Vermoljoen grinnikt. Mrchipie pakt zijn broodmes en bedreigt hem. "Kappen, klein kind." Hij legt het mes neer en neemt een slokje van zijn thee. "Dan is er nog één optie. Stelen."

Susdus en monkeysuncle zitten samen met Swifty in de eetzaal van het hotel. Ze drinken een kopje thee en hebben wat koekjes op tafel liggen. "Dus, wie ben je, waar kom je vandaan?" Susdus kijkt Swifty, die vooral van haar koekjes aan het genieten is, nieuwsgierig aan. "Ik mag het wel weten meid, ik heb je geholpen!" Ook monkeysuncle is nieuwsgierig naar het verhaal achter Swifty. "Ja, vertel. Wie is de dame die mijn lieftallige zus in het bos heeft gevonden?" Swifty merkt dat monkeysuncle en susdus niet weten wie ze is. Ze moeten het nieuws niet gevolgd hebben. Terwijl Swifty begint te vertellen over haar gekozen leven als extreem-minimalistische zwerver, luistert Chardo vanaf een andere tafel mee. Deze dame heeft hij eerder gezien, in de krant. In Swifty's oude huis, de gevangenis, zitten Nieky en Daisy ook samen aan de thee. Ze hebben een kort maar duidelijk gesprek. "Ik ga je helpen", zegt Nieky. "Morgen ben ik terug." Daisy knikt. Nieky staat op en loopt de gevangenis uit, terug naar huis. Daisy lacht diep in haar ziel. Haar charmes hebben gewerkt. Die schat kan nog van haar zijn. Niks is nog verloren. Ze schudt haar hoofd. Hoe leuk ze Nieky ook vond, ze valt alleen op mannen die niet naïef blijken te zijn.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #98 Gepost op: 9-08-2021, 22:27:53 »
MollenvangR-Art en michael90 zitten er weer eens doorheen. "Nogmaals, vandaag gebeurt er gewoon niks. De afgelopen dagen hebben we veel omzet gedraaid, omdat er veel aan de hand was. Deze editie zal gewoon wat minder spectaculair worden", legt michael90 uit. MollenvangR-Art ligt met zijn voeten op zijn bureau. Hij sluit zijn ogen en schudt zijn hoofd. Hij begint na te denken. "Nee, zo werkt het niet, Michael. Zo werkt het niet." "Kom dan zelf eens met een plan." MollenvangR-Art opent zijn ogen en kijkt michael90 verbaasd aan. "Doe eens niet zo brutaal. Waar is dat voor nodig?" Michael90 haalt zijn schouders op. "Je bent me alleen maar bevelen aan het geven. Kom zelf maar eens met nieuws!"  MollenvangR-Art kijkt uit het raam en ziet een groep vogels voorbij vliegen. "Vrijheid", zegt hij als hij naar ze wijst. "Dat heb jij nu ook. Je bent ontslagen. Dag Michael." MollenvangR-Art loopt zijn kantoor uit en verlaat het gebouw voor een ommetje. Michael90 voelt zich, hoe gek het ook is, inderdaad gelijk een stuk vrijer.

Hautoa en Molduck hebben het rustig vandaag. Er zijn weinig klanten. "Iedereen laat het groeien hè, dat is helemaal in", zegt Molduck tegen Starlight. "Zo fijn dat je oké bent. Je bent ook wel echt toe aan een knipbeurt." Starlight glimlacht en knikt. "Ja, zo fijn om hier weer te kunnen zijn. Met jullie alles goed?" Hautoa is bezig met het beantwoorden van e-mails. "Alles prima. Beetje druk, weinig slaap. Maar dat hoort erbij!" Molduck geeft Starlight via de spiegel een knipoog. "Ze neemt wat werk van me over nu ik het wat druk heb met de kids. Lief, maar ze neemt het veel te serieus!" "Dat hoorde ik!", roept Hautoa. Na een tijdje hebben ze het over hulpdakdekker. "Is hij nog steeds zo bezig met die moorden op Ycaris en Sanmol?" Starlight zucht. "Ja, maar niet op een goede manier. Hij lijkt wel geobsedeerd te zijn. Vooral met mrchipie en MaikeMeisje, die nog ergens verstopt zitten." Hautoa begint zich er ook mee te bemoeien. "Die MaikeMeisje hè, gewoon zo vaak hier geweest, altijd aardig, en dan blijkt ze een crimineel te zijn! Pfff!" Ze richt zich weer op de computer. Molduck en Starlight lachen, maar denken ondertussen wel hetzelfde. "Ze heeft gelijk", zegt Molduck. "Maarja, hopen dat jouw hulpdakdekker weer snel de oude wordt." Starlight begint na te denken. Misschien is dít juist wel de hulpdakdekker die ze altijd al gekend heeft.

De avond is gevallen in Xuilemveld. De lantaarnpalen verlichten het dorp en de straten zijn vrijwel leeg. Een vreemd figuur beweegt zich door de winkelstraat. "Die dwaas durft ook niks. Lafaard." MaikeMeisje zet haar capuchon op en loopt langzaam naar de winkel waar ze moet zijn. De kaasspeciaalzaak is een plek waar ze voorheen nog wel eens kwam om een kaasje te halen. Nu is ze echter op zoek naar de schat, die volgens de krant in het bezit van Kaaasje is. MaikeMeisje kijkt door de gesloten rolluiken en ziet niemand. Maar dan hoort ze ineens iemand achter zich op straat. Ze draait zich om en ziet Kaaasje. Ze realiseert zich dat er geen mogelijkheid is om die schat te stelen. Het gaat niet lukken vanavond. "Wegwezen hier", zegt MaikeMeisje. "Ik doe het zo", zegt ze wanneer ze haar mes uit haar achterzak pakt en naar voren steekt. Kaaasje kijkt haar angstig aan en loopt weg. Dan neemt MaikeMeisje snel de benen. Terug naar de sportschool, denkt ze. Kaaasje kijkt nog één keer om. Ze vond MaikeMeisje angstig serieus, zo kende ze haar nog niet. Ze twijfelt wat ze moet doen. Het kan haar leven kosten...

Onderlinge relaties worden steeds verder op scherp gezet. Er zijn veel vragen, maar eentje springt eruit:

Wat gaat Kaaasje doen?
A: Naar huis
B: MaikeMeisje achtervolgen

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m donderdag 12 augustus 20:30 om te stemmen. Dan zal aflevering 19 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #99 Gepost op: 12-08-2021, 20:31:49 »
Aflevering 19
MaikeMeisje rent snel weg. Ze verdwijnt in de schemerige lichten die uit de lantaarnpalen komen en is niets meer dan een schim in de nacht. Maar dat is precies het plan van Kaaasje. Ze geeft MaikeMeisje een voorsprong, maar rent wel achter haar aan. Ze blijft de schim volgen die ze in de verte ziet. Dankzij de mistige nacht lijkt het alsof MaikeMeisje alleen is en niet achtervolgd wordt. Ze denkt bij zichzelf, waarom heb ik dit gedaan? Waarom heb ik naar mrchipie geluisterd? Na door het halve dorp gerend te hebben, komt ze eindelijk aan bij de sportschool. Ze loopt naar binnen en doet de deur op slot, niet wetende dat Kaaasje hijgend op de parkeerplaats staat. Zij is getuige van een schreeuwende mrchipie, die zelfs door het beton van de voormalige sportschool keihard te horen is. Kaaasje glimlacht. Het is voorbij.

De volgende dag
Het is de zoveelste dag dat Bodejos door het dorp rijdt. Zijn geduld raakt langzaam echt op. "Waar zit dat akelige mens toch?", fluistert hij. Er is nog niemand op straat te vinden, behalve een aantal forensen. Bodejos weet dat hij haar echt wel zal vinden, maar hij kan niet wachten om wraak te nemen. Het wordt tijd dat Swifty hem gaat betalen. En gaat boeten voor haar wangedrag. Ondertussen zit diezelfde Swifty in de ontbijtzaal van het hotel. "Nou, ik ga er denk ik maar weer vandoor straks. Ik heb hier twee nachten geslapen en dit past natuurlijk niet echt bij mijn levensstijl als minimalistische zwerver." Monkeysuncle lacht. "Ja, goed idee, zo'n luxe hotel als dit is wel even wat anders." Maar zijn zus is het niet met hem eens. "Nee JW, dat is helemaal geen goed idee. Meid, je blijft nog even hier. Je bent nog steeds nier de oude, ik voel een zwakke aura." Swifty vindt het veiliger om te vertrekken, omdat niemand haar dan zal herkennen, maar vindt het stiekem ook wel fijn dat ze onderdak heeft. "Oké, nog even dan." Ze eet haar croissant op. Aan een ander tafeltje zitten Molcrazy, Duncton en Chardo te discussiëren over de Mont Blanc. "Dat is de hoogste berg van Europa", zegt Duncton. Molcrazy is het daar niet mee eens en probeert hem voor de honderdste keer uit te leggen dat hij ongelijk heeft. "Neehee, dat is dus niet zo, want-" Chardo onderbreekt het tweetal. "Die dame, komt ze jullie niet bekend voor? Luister eens. Ik heb een theorie."

Een halfuur later is Chardo echter met iets anders bezig. "Je bent gek. Doe niet meer zo gevaarlijk, alsjeblieft zeg", zegt hij tegen Kaaasje, die begint te lachen. "Ach, wat lief dat je zo bezorgd om me bent", zegt ze plagend. Ze kijkt naar Convans. "Het is nu wel voorbij. Ik neem aan dat je vandaag je mensen laat binnenvallen?" De politieagent knikt. Hij pakt zijn telefoon en begint te bellen. "Sterker nog, we gaan er nu naar toe." Hij rijdt weg en ondertussen neemt Niuno op. "Ja, hoi. Stuur alle troepen naar de sportschool. Burgemeestertje en directrice zitten daar samen met het kind. Tijd om hier een einde aan te maken."
Frankje Lapi