Auteur Topic: Reality Song Contest-editie 20  (gelezen 268798 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #660 Gepost op: 24-06-2020, 21:47:30 »
Verbaas me niks dat jij die mening hebt, want jij bent altijd al zo'n bittere bettie geweest.
Je moet ConvEns meer als een zoute krakeling zien, geeft een beetje extra bite aan de mix ::bravo::

Citaat
Ik heb altijd geleerd dat als je iets niet leuk vind dat beter jouw mond erover kunt houden, dus dat doe ik bij deze ook.

Los van dat het een beetje het concept is dat je hier je mening geeft over muziek die wordt ingezonden.

Citaat
Ik hou het graag netjes hier en vind dat we niet een witch hunt moeten houden op de artiesten. Dus asjeblieft geen racistische & homofobische grappen naar de artiesten toe, die zijn echt niet grappig. Ik respecteer alle meningen, maar ik vind dat iemand ook de kunst moet waarderen die zit in het maken van een lied. Dit is niet ''hoe-beledig-ik-een-gehele-bevolking'' songfestival.
Naar mijn idee is dat afgelopen edities ook helemaal niet gebeurt dus ik weet ook niet waar dit statement vandaan komt? ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #661 Gepost op: 24-06-2020, 21:54:46 »
Vorige keer waren een paar mensen niet netjes over de etniciteit van mijn inzending.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #662 Gepost op: 24-06-2020, 21:56:27 »
Er was iemand die dat expres deed zodat ik mijn Most Wanted opdracht (speech waarin ik vertel hoe geweldig ZGZG is) beter kon uitvoeren.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #663 Gepost op: 24-06-2020, 22:19:48 »
Iets heel anders:

Vind jij het Song Contest nou heel leuk, dan kun je je nu inschrijven voor de Discord Editie!  ::bravo::

Voor wie niet weet wat Discord is:
Het is een programma om met mensen te chatten. De rovers van Most Wanted hebben bijvoorbeeld ook via dit programma met elkaar gechat, heel handig dus!  :D

We hebben al 14 aanmeldingen, waaronder mensen van RN. Het thema is Junior!

Hier is de server:
https://discord.gg/QWr2Dr

Als je eenmaal een account hebt wijst alles zich vanzelf.

Ik zie jullie daar!  ;)

Ik heb toestemming om dit te posten.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #664 Gepost op: 24-06-2020, 23:47:04 »
Ik vind het er wel een beetje bijhoren dat we elkaars keuzes afzeiken. Ik bedoel dat doen we toch ook allemaal bij het Eurovisie Songfestival? ::nieuwsgierig::
Dit  ::jaja::

En wil nog even reageren op dit:
Dus asjeblieft geen racistische & homofobische grappen naar de artiesten toe, die zijn echt niet grappig.
Sorry Sanmol, maar hier sla je echt de plank mis. Ja, Convans kan zeker een bittere bettie zijn, maar om hem een homofoob te noemen? Nee, dat kun je niet maken.

Op dit forum weet vrijwel iedereen dat ik homo ben, heb ik mijn persoonlijke verhalen met betrekking tot dat "aspect" van mijn leven gedeeld en is daar alleen maar met liefde op gereageerd. Ik heb met Convans in een forumspel gezeten waarin we elkaar niet uit konden staan op sommige momenten, maar waarin we zeker ook leuk PM contact hadden op bepaalde momenten. Ook na dat spel hebben we voornamelijk in topics nog goed contact gehad. Als Convans daadwerkelijk homofoob was, was zoiets echt niet gebeurd, want ondanks onze strijd en onenigheden  in forumspellen zo nu en dan, blijft hij één van de mensen die me het meest bij is gebleven  ::sorry::  ::hug::
Frankje Lapi

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #665 Gepost op: 24-06-2020, 23:55:41 »
En wil nog even reageren op dit:Sorry Sanmol, maar hier sla je echt de plank mis. Ja, Convans kan zeker een bittere bettie zijn, maar om hem een homofoob te noemen? Nee, dat kun je niet maken.

Dit is een misverstand denk ik. Ik bedoelde niet dat Convans homofoob is  ::rofl::. Ik zei alleen dat ik zulke reacties liever niet lees dat was meer publiekelijk bedoelt naar iedereen. Ik vind Convans juist een heel aardig persoon op het forum  ::bravo::.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #666 Gepost op: 24-06-2020, 23:59:19 »
Sanmol strooit nu eenmaal graag met het woord homofoob, toch Robbie ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #667 Gepost op: 25-06-2020, 00:01:33 »
Sanmol strooit nu eenmaal graag met het woord homofoob, toch Robbie ;D

Oh shut up Farrah Moan. Altijd olie op het vuur gooien wanneer het niet over jou gaat. Als je nog steeds die ''villain'' - edit op mij wil gooien. So be it. Dit is letterlijk de tweede keer dat je mijn naam in jouw mond gooit terwijl je er niks mee te maken hebt. Ik vraag je vriendelijk om daarmee te stoppen. Dankje.
« Laatst bewerkt op: 25-06-2020, 00:03:25 door Sanmol »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #668 Gepost op: 25-06-2020, 00:05:46 »
Farrah Moan  ::rofl::

Ach, we kunnen er maar beter om lachen, net als D&D in de kelder. All in the past.

Ik wou eigenlijk net komen vragen wie deze sanmol is en wat ie met de vorige gedaan heeft. Je komt (gelukkig) toch wat anders over dan enkele maanden geleden.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #669 Gepost op: 25-06-2020, 00:07:21 »
Dit is een misverstand denk ik. Ik bedoelde niet dat Convans homofoob is  ::rofl::. Ik zei alleen dat ik zulke reacties liever niet lees dat was meer publiekelijk bedoelt naar iedereen. Ik vind Convans juist een heel aardig persoon op het forum  ::bravo::.
Je weet zelf ook dat wat je nu zegt niet waar is  ::ohno::

Slaaplekker iig allemaal  ::sorry::
Frankje Lapi

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #670 Gepost op: 25-06-2020, 00:23:43 »
Lol ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #671 Gepost op: 25-06-2020, 00:31:26 »
Haha bedankt om me te verdedigen Frank! En jij lijkt me een zeer interessant figuur Sanmol, ik had graag een WIDM spel met je gespeeld  ::hypocriet::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #672 Gepost op: 25-06-2020, 00:35:47 »
Ik wou eigenlijk net komen vragen wie deze sanmol is en wat ie met de vorige gedaan heeft. Je komt (gelukkig) toch wat anders over dan enkele maanden geleden.

Dankje babe  ::hug::. In WIDM online speelde ik een ''character'' zoals ik toen ook heb uitgelegd. Mijn tactiek was om chaos te creëren, want dat is de drama die we allemaal willen zien. We're gays after all haha. Ik ben eigenlijk héél aardig geloof mij - een miss congeniality soms, maar met een sharp tongue dat geef ik toe. Het is dat Frank mij specifiek vroeg om mee te doen aan dit jubileum versie, want anders had ik dat eigenlijk niet gedaan. Ik pas niet tussen de mensen hier. Ik ben anders, dat weet ik. I'm quirky en weird. De enige die hier het meest dichtstbij komt is Brent. Ik doe niet mee om te winnen. Ik probeer de artiest te laten zien aan een andere demografie dan wat dat normaal is. De kunst sector word over het algemeen altijd ondergewaardeerd in Nederland. Mensen steken al hun passie in het visueel maken van een creatief idee. Er gaat zoveel tijd in zitten, maar veel mensen hebben dit vaak niet door. Het maken van een schilderij, kledingstuk of zelfs een lied kost soms wel jarenlang: het is oprecht een lang proces. Ik ben bang dat als we een lied volledig gaan afkraken dat we dan discredit geven aan de artiest. Op het andere forum waar ik ook opzat werd vaak negatief gediscussieerd over modellen van reality shows van over de hele wereld. Het kwam dan wel eens voor dat als dan een model zichzelf googelde dat ze die negatieve comments over zichzelf lazen op het forum. Wat natuurlijk niet een fijn gevoel geeft als jij dat model bent. Stel je voor je bent nog een relatieve onbekende indie zanger en je googelt jouw eigen naam en komt terecht op dit forum. Je leest dat iedereen jouw muziek ''klote'' vind en ze vinden jou ook nog eens ''er lelijk uit zien'' dan kan ik me niet voorstellen dat dat een fijn gevoel geeft. Nu snap ik dat we hier in het Nederlands praten, dus de kans dat de artiest zichzelf hier vind is klein, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om iets negatiefs te zeggen over het lied of de persoon. We zijn vaak niet gewend aan bepaalde culturen of klanken, maar het enige wat ik aan mensen vraag is om met een open mind te luisteren en de artistieke gedachte te waarden van het lied. Ik respecteer iedereen zijn mening ook als je die van mij niet respecteerd, maar ik vraag echt niet om veel maar liefde. Liefde voor de wereld.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #673 Gepost op: 25-06-2020, 10:29:47 »
Oh, je was in character, daarom zocht je natuurlijk ook na het spel nog ruzie met D*N en mij ::ok::

Dit is een songfestival. Het afzeiken van elkaars nummers is inherent aan het spel. Als je dat niet aanstaat, moet je niet meedoen. En nee, natuurlijk zijn beledigende opmerkingen over ras of seksualiteit niet oké. Dat doet ook niemand.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #674 Gepost op: 25-06-2020, 10:46:06 »
We zijn allemaal volwassen mensen
;D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #675 Gepost op: 25-06-2020, 10:47:47 »
Oh, je was in character, daarom zocht je natuurlijk ook na het spel nog ruzie met D*N en mij ::ok::
Ja dit, sanmol, toen je er uit lag was je nog steeds heel erg in character dan. Ik heb je zelfs op mijn negeerlijst gehad tot 2 of 3 weken geleden. Because I just could not.

Citaat
Dit is een songfestival. Het afzeiken van elkaars nummers is inherent aan het spel. Als je dat niet aanstaat, moet je niet meedoen. En nee, natuurlijk zijn beledigende opmerkingen over ras of seksualiteit niet oké. Dat doet ook niemand.
Die stomme hetero blanke zangers!  >:( ;D
Nee het hoort er inderdaad bij, tot op zeker niveau. Maar wat Brent ook al aan gaf vind ik ook het ook leuk dat liedjes niet zomaar weggestemd moeten worden op het luisteravondje, want ieder nummer verdient inderdaad een fair shot.

Daarover gesproken, ik ga er toch niet bij kunnen zijn. Vergeten, maar had al iets anders afgesproken vanavond. Jammer, want het was echt leuk vorige keer. Maar ik zal het in m'n eentje moeten luisteren...  :\'(

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #676 Gepost op: 25-06-2020, 11:40:55 »
Ik ben ook altijd wel kritisch op liedjes, maar nooit op de man/vrouw/band/act.

Ik ga de luister party aan mij voorbij laten gaan, ik vrees dat ik me toch onbedoeld laat beinvloeden en dat wil ik voorkomen. En misschien ben ik stiekem bang om nu al te weten wat sommigen van mijn nr vinden :-X

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #677 Gepost op: 25-06-2020, 11:43:34 »
Ik vat een groot deel van de discussie hierboven niet: ik mis volgens mij een heleboel context om dit te kunnen volgen. ::)

Wat het commentaar op de liedjes betreft: ik vind het een beetje dubbel. Het hoeft allemaal zeker niet poeslief, maar écht afzeiken vind ik ook niet leuk en is wat mij betreft niet per se inherent onderdeel van het spel.

Wat er wél bijhoort (en ook juist leuk is), is met enige spot een beetje vileine opmerkingen maken over de inzendingen die je niet goed vindt. De scheidslijn tussen afzeiken en vileine opmerkingen kan soms heel dun zijn, maar humor en een beetje lichtvoetigheid is hierbij wel belangrijk. De negativiteit moet niet teveel overheersen. Ook bij nummers die je zelf niet mooi vindt, is het goed te bedenken dat degene die het heeft ingezonden het waarschijnlijk wel mooi vond... Maar goed, ik geef direct toe dat die balans soms heel moeilijk is en dat het best kan voorkomen dat een grappig bedoeld commentaar door een ander toch als afzeiken wordt ervaren.
« Laatst bewerkt op: 25-06-2020, 11:45:08 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #678 Gepost op: 25-06-2020, 11:52:46 »
Sanmol, we kunnen best alles achter ons laten en opnieuw beginnen, ben ik helemaal voor, maar dat moet ook wel van beide kanten komen.

Het komt raar over dat je weken terug o.a. mij bleef aanvallen op niets en vervolgens toen je weg ging tegen mensen ging zeggen dat ik je zou hebben "weggepest". Nu kom je hier ook jezelf als grote verzoener tegen racistische en homofobe opmerkingen neerzetten terwijl deze opmerkingen er helemaal niet zijn.

Die stomme hetero blanke zangers!  >:( ;D
Hey! Mijn beef met hun is vooral dat ze elke editie winnen ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #679 Gepost op: 25-06-2020, 12:02:52 »
Ik heb nu ongeveer 20 nummers geluisterd en ik moet zeggen: positief verrast. Pas 5 onvoldoendes en de rest maakt kans op punten. Er is nog geen nummer dat eruit springt. Als de rest ook zo gelijkwaardig is, gaat punten delen nog best moeilijk worden :P