Auteur Topic: Reality Song Contest-editie 20  (gelezen 268712 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #680 Gepost op: 25-06-2020, 12:05:26 »
Ik ga de luister party aan mij voorbij laten gaan, ik vrees dat ik me toch onbedoeld laat beinvloeden en dat wil ik voorkomen. En misschien ben ik stiekem bang om nu al te weten wat sommigen van mijn nr vinden :-X
Same! Maar wel veel plezier voor iedereen die wel komt.  ::jaja::

Overigens, heb net even voor de grap gekeken naar alle winnaars van het RSF en dit viel me op:
(het getal stelt de editie voor)

1 man
2 vrouw
3 vrouw
4 mannengroep
5 mannengroep
6 vrouw
7 vrouw
8 man
9 mannengroep
10 man
11 vrouw
12 mannengroep
13 mannengroep
14 man
15 man
16 man
17 man
18 mannengroep
19 man

5x een vrouw gewonnen, laatste keer was in het voorjaar van 2016.

Dus, tijd voor meer vrouwen als winnaar  ::hypocriet::
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #681 Gepost op: 25-06-2020, 12:12:14 »
Same! Maar wel veel plezier voor iedereen die wel komt.  ::jaja::

Overigens, heb net even voor de grap gekeken naar alle winnaars van het RSF en dit viel me op:
(het getal stelt de editie voor)

1 man
2 vrouw
3 vrouw
4 mannengroep
5 mannengroep
6 vrouw
7 vrouw
8 man
9 mannengroep
10 man
11 vrouw
12 mannengroep
13 mannengroep
14 man
15 man
16 man
17 man
18 mannengroep
19 man

5x een vrouw gewonnen, laatste keer was in het voorjaar van 2016.

Dus, tijd voor meer vrouwen als winnaar  ::hypocriet::

Zou ook wel interessant zijn om te zien hoeveel van elk van deze zes categorieën meedeed elke editie, maar dat is natuurlijk een pak meer werk dan dit lijstje

1. man
2. vrouw
3. mannengroep
4. vrouwengroep
5. gemengd (bijv. een duet of een groep zoals ABBA)
6. anders (zoals bijv. Conchita Wurst)
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #682 Gepost op: 25-06-2020, 12:18:34 »
Zeker waar  ::jaja:: heb ik alleen geen tijd voor  ;D
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #683 Gepost op: 25-06-2020, 12:37:33 »
Ik heb even snel gekeken naar deze editie. Er kunnen dus wat kleine foutjes in zitten

bands met 1 zanger heb ik over het algemeen gerekend als solo. bands waarvan voor mij niet direct duidelijk was of er een of meerdere zangers zijn heb ik gerekend bij de groepen

ik zie:

10x man
13x vrouw
10x mannengroep
7x gemengd

En geen vrouwengroepen of mensen van een ander geslacht dan man of vrouw.
Wit is ook een kleur!

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #684 Gepost op: 25-06-2020, 12:58:21 »
Een keer een vrouweneditie zou natuurlijk ook wel leuk kunnen zijn. Dan heb je sowieso niet de hetero, blanke man met gitaar als winnaar. ;D
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #685 Gepost op: 25-06-2020, 13:05:01 »
Een keer een vrouweneditie zou natuurlijk ook wel leuk kunnen zijn. Dan heb je sowieso niet de hetero, blanke man met gitaar als winnaar. ;D

Ik heb wel een hetero blanke vrouw met gitaar die goed zal scoren  ::trots::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #686 Gepost op: 25-06-2020, 13:26:24 »
Same! Maar wel veel plezier voor iedereen die wel komt.  ::jaja::

Overigens, heb net even voor de grap gekeken naar alle winnaars van het RSF en dit viel me op:
(het getal stelt de editie voor)

1 man
2 vrouw
3 vrouw
4 mannengroep
5 mannengroep
6 vrouw
7 vrouw
8 man
9 mannengroep
10 man
11 vrouw
12 mannengroep
13 mannengroep
14 man
15 man
16 man
17 man
18 mannengroep
19 man

5x een vrouw gewonnen, laatste keer was in het voorjaar van 2016.

Dus, tijd voor meer vrouwen als winnaar  ::hypocriet::

Interessant, dus mijn inzending Laleh is nog altijd de laatste vrouwelijke winnares van het RN-songfestival.  :D Overigens heeft zij haar wortels in Iran liggen, dus je kunt discussiëren over welke huidskleur je aan haar wilt toeschrijven, als je dat relevant vindt. (dat geldt ook voor Indila, editie 7, die Algerijnse, Indiase, Egyptische en Cambodjaanse wortels heeft) Ik heb trouwens geen enkel idee van de seksuele geaardheid van alle artiesten: dat valt in veel gevallen volgens mij ook helemaal niet te achterhalen, al zou je dat willen.
« Laatst bewerkt op: 25-06-2020, 13:35:41 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #687 Gepost op: 25-06-2020, 14:47:01 »
ik vind je echt een lieverd Sanmol ::bravo:: Snap je grote deels ook wel, voel me ook vaak genoeg de weirde dude Die iets te veel mood switchtjes heeft en snel boos is. En dan ben ik ook nog Autistisch. Maar hier op het forum is iedereen gelijk en is het meestal een grote vriendengroep (ookal hebben Convans en ik veel mot :-*) En snap ook dat je het beste wil voor jje liedje en artiest, Alleen het afzeiken hoort er bij, bv dat ik hongarije verschrikkelijk vond (spacy<3) Dat doen we ook bij het echte songfestival, Maar de artiest zou vast hun best hebben gedaan tuurlijk, Alleen ik vind het dan gewoon 3 keer niks .
En volgensmij is er nog nooit een homofobe of racistische opmerking tegen artiesten of nummers uitgesproken hier, Ik vind K-pop verschrikkelijk grote deels, maar dat betekent niet dat ik iets tegen mensen uit Korea heb.

Liefde voor iedereen laten we er gewoon een leuk songfestival van maken en dat iedereen zijn of haar verschrikkelijke of top smaak laat horen ::bravo::

chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #688 Gepost op: 25-06-2020, 14:54:34 »
Liefde voor iedereen laten we er gewoon een leuk songfestival van maken en dat iedereen zijn of haar verschrikkelijke of top smaak laat horen ::bravo::


Amen, want dat is waar ik voor meedoe (leuke muziek leren kennen, maar ook gewoon dingen compleet belachelijk maken, die een ander wel goed vindt).

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #689 Gepost op: 25-06-2020, 14:55:39 »
Dankje babe  ::hug::. In WIDM online speelde ik een ''character'' zoals ik toen ook heb uitgelegd. Mijn tactiek was om chaos te creëren, want dat is de drama die we allemaal willen zien. We're gays after all haha. Ik ben eigenlijk héél aardig geloof mij - een miss congeniality soms, maar met een sharp tongue dat geef ik toe. Het is dat Frank mij specifiek vroeg om mee te doen aan dit jubileum versie, want anders had ik dat eigenlijk niet gedaan. Ik pas niet tussen de mensen hier. Ik ben anders, dat weet ik. I'm quirky en weird. De enige die hier het meest dichtstbij komt is Brent. Ik doe niet mee om te winnen. Ik probeer de artiest te laten zien aan een andere demografie dan wat dat normaal is. De kunst sector word over het algemeen altijd ondergewaardeerd in Nederland. Mensen steken al hun passie in het visueel maken van een creatief idee. Er gaat zoveel tijd in zitten, maar veel mensen hebben dit vaak niet door. Het maken van een schilderij, kledingstuk of zelfs een lied kost soms wel jarenlang: het is oprecht een lang proces. Ik ben bang dat als we een lied volledig gaan afkraken dat we dan discredit geven aan de artiest. Op het andere forum waar ik ook opzat werd vaak negatief gediscussieerd over modellen van reality shows van over de hele wereld. Het kwam dan wel eens voor dat als dan een model zichzelf googelde dat ze die negatieve comments over zichzelf lazen op het forum. Wat natuurlijk niet een fijn gevoel geeft als jij dat model bent. Stel je voor je bent nog een relatieve onbekende indie zanger en je googelt jouw eigen naam en komt terecht op dit forum. Je leest dat iedereen jouw muziek ''klote'' vind en ze vinden jou ook nog eens ''er lelijk uit zien'' dan kan ik me niet voorstellen dat dat een fijn gevoel geeft. Nu snap ik dat we hier in het Nederlands praten, dus de kans dat de artiest zichzelf hier vind is klein, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om iets negatiefs te zeggen over het lied of de persoon. We zijn vaak niet gewend aan bepaalde culturen of klanken, maar het enige wat ik aan mensen vraag is om met een open mind te luisteren en de artistieke gedachte te waarden van het lied. Ik respecteer iedereen zijn mening ook als je die van mij niet respecteerd, maar ik vraag echt niet om veel maar liefde. Liefde voor de wereld.


Ik vind het een heel mooi bericht, maar wel een beetje hypocriet van iemand die zelf constant ons allemaal afkraakt? En dan zeg je er steeds bij dat we dat met een knipoog moeten opvatten, maar dat geldt ook voor ons commentaar op de artiesten.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #690 Gepost op: 25-06-2020, 14:57:03 »
maar ook gewoon dingen compleet belachelijk maken, die een ander wel goed vindt.
Of positief zijn over iets wat iedereen belachelijk vindt. ::fluit::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #691 Gepost op: 25-06-2020, 14:58:56 »
Of positief zijn over iets wat iedereen belachelijk vindt. ::fluit::
::rofl::  ::rofl:: ook zonder Most Wanted?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #692 Gepost op: 25-06-2020, 15:00:59 »
Volgens mij heb ik de laatste 3 edities in totaal maximaal 2 onvoldoendes gegeven. (en sommige geen cijfers ivm veel te bekende artiest of eerdere deelname)

Maar het blijft toch heerlijk om Spacy af te kraken nadat hij punten aan je eigen land heeft gegeven.  ::hypocriet::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #693 Gepost op: 25-06-2020, 15:01:15 »
Het zal vast nog eens gebeuren deze editie.  ::hypocriet:: Dus ik kan het zonder Most Wanted.  ::rofl:: Er staan voor een paar landen puntjes klaar die het rechterrijtje niet gaan halen.  ;D

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #694 Gepost op: 25-06-2020, 15:09:46 »
De Toondoof prijs alvast voor Jacco
chipsverslaafde <3

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #695 Gepost op: 25-06-2020, 15:22:40 »
De Toondoof prijs alvast voor Jacco

Die noemen we tegenwoordig de SpacyColours-award.
Dat krijg je als je hem 3x op rij wint  >:D  ;)
klaar voor de strijd

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #696 Gepost op: 25-06-2020, 15:32:31 »
 ::rofl::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #697 Gepost op: 25-06-2020, 16:22:39 »
Wat een eer ;D

Hey Spacy zullen we ook wedden dat jij mij geen punten gaat geven? :P
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #698 Gepost op: 25-06-2020, 18:03:50 »
Lieve mensen, de live listening zal donderdag 25 juni doorgaan om 20u00 op BeatSense

Mag ik jullie er attent op maken dat het niet de bedoeling is om liedjes te downvoten om ze te skippen gedurende de live listening? Dat is asociaal en niet leuk voor de inzender, gelieve hiermee rekening te houden!

Hopelijk tot dan! ::bravo::
Nog twee uurtjes, jongelui!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #699 Gepost op: 25-06-2020, 18:13:28 »
I'm quirky en weird. De enige die hier het meest dichtstbij komt is Brent.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE