Auteur Topic: De Zwakste Schakel Seizoen 7  (gelezen 55753 keer)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1160 Gepost op: 7-01-2021, 20:58:13 »
Jammer, KingLennart! Bedankt voor het mooie spel!  ::bravo::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1161 Gepost op: 7-01-2021, 21:02:40 »
Oef! Die had ik niet verwacht! Goed gespeeld KingLennart ::bravo::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1162 Gepost op: 7-01-2021, 21:04:02 »
Blijft leuk om te zien dat je nog steeds denkt dat ik vele rondes op je gestemd heb. De laatste twee rondes kwam je daar echter pas voor in aanmerking. Ik denk dat ik best vrijgevig ben geweest door mijn stem eerst aan anderen te geven. Sterker nog: de eerste 5 of wat rondes overwoog ik je niet eens!  ::ok:: En nee, ik overwoog je ook niet als sterkste schakel, om de reden die ik eerder al aangaf: ik kijk naar de prestaties, niet naar tactiek. Vervelend als dat je dwarszit (en begrijpelijk, als je je eigen stemmen baseerde op tactiek), maar ik denk dat ik het spel toch anders speelde dan jij. En een extra leuk weetje: de stem waarin werd geïmpliceerd dat je antwoorden hebt opgezocht, kwam niet van mij wat je waarschijnlijk wel dacht ::)

Ik duidde meer op de opmerkingen die jij naar mijn hoofd hebt gegooid in dit spel. Vind het persoonlijk niet echt netjes om te zeggen dat iemand "niet zijn plek" verdient voor wat voor reden dan ook. Ik hou het spel graag spannend en wou winnen, dus speelde ik de finale het liefst tegen spelers waar ik tegen kon winnen. Die reden heb ik ook verteld, en dat vind ik alsnog een valide reden. Iedereen had dat gedaan als je in mijn positie zat. Jij had de luxe positie dat je nooit echt in gevaar bent geweest, dus ik vind dat je dan ook niet moet gaan piepen hoe moeilijk het allemaal is geweest.

@KingLennart vind het echt zo jammer dat je nu naar huis moet. Wat had ik jou graag zien winnen  ::bravo::. Je was een hele leuke speler en hopelijk praten we ook nog eens buiten dit spel.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1163 Gepost op: 7-01-2021, 21:22:45 »
Kunnen jullie deze discussie gezellig met z'n tweeën bespreken? Dan houden we het hier bij het spelletje ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1164 Gepost op: 7-01-2021, 21:24:02 »
Lieve jongelui,

Normaal geven alleen winnaars een speech maar voor deze keer doet deze nummer 3 dat ook...

 ::hug::

Ik was heel even teleurgesteld, moest even slikken. Maar dat heeft inmiddels plaatsgemaakt voor trots. Ik vond dit zo waanzinnig dit spel!

Te meer omdat dit spel mij de afgelopen weken even van mijn realiteit af heeft geleid. Een periode die ontzettend zwaar voor mij was. En nog is overigens.

Wat er aan de hand was/is hou ik voor mezelf, alleen Tim is op de hoogte (dank voor je luisterende oor Tim!). Maar geloof me: het is heftig genoeg. Ik ben daardoor in het spel ook bv degene geweest die even uitstel van de speedronde vroeg tot na de deadline.

Zeven rondes lang geen enkele stem als Zwakste Schakel gehad en er dan met de helft van de stemmen uitvliegen... het zij zo! Maar ik ben niet de enige sterke speler die er uit is gevlogen na één zeperd... wat dat betreft is dit spel echt geniaal. Je kunt zo sterk zijn als je wil, maar één verkeerde beweging en je bent er geweest. Tis net lid zijn van de Siciliaanse maffia...

Enigma en ViWiRu, jullie verdienen deze finale! Heel veel succes, maak de finale net zo spannend als deze uitslag... ik heb me gadsakke 3x moeten verschonen  ::rofl::

Tim dank voor je organisatie, je bent briljant!!

En voor iedereen: I'll be back. Misschien als deelnemer, misschien als organisator.

Dank jullie wel!  ::bravo::

Lennart
« Laatst bewerkt op: 7-01-2021, 21:32:18 door KingLennart »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1165 Gepost op: 7-01-2021, 21:28:09 »
Lennert, dank voor je mooie woorden ::bravo::

Fijn om te horen dat je genoten hebt en dat een mooie afleiding was ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1166 Gepost op: 7-01-2021, 21:29:33 »
Prachtige speech KingLennart en dank voor je openheid  ::bravo::

My fall will be for you

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1167 Gepost op: 7-01-2021, 21:30:22 »
Mooi om te horen, KingLennart! En fijn dat het je gedachten even kon verzetten de afgelopen weken. Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat!  ::bravo::

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1168 Gepost op: 7-01-2021, 21:46:31 »
Lieve jongelui,

Normaal geven alleen winnaars een speech maar voor deze keer doet deze nummer 3 dat ook...

 ::hug::

Ik was heel even teleurgesteld, moest even slikken. Maar dat heeft inmiddels plaatsgemaakt voor trots. Ik vond dit zo waanzinnig dit spel!

Te meer omdat dit spel mij de afgelopen weken even van mijn realiteit af heeft geleid. Een periode die ontzettend zwaar voor mij was. En nog is overigens.

Wat er aan de hand was/is hou ik voor mezelf, alleen Tim is op de hoogte (dank voor je luisterende oor Tim!). Maar geloof me: het is heftig genoeg. Ik ben daardoor in het spel ook bv degene geweest die even uitstel van de speedronde vroeg tot na de deadline.

Zeven rondes lang geen enkele stem als Zwakste Schakel gehad en er dan met de helft van de stemmen uitvliegen... het zij zo! Maar ik ben niet de enige sterke speler die er uit is gevlogen na één zeperd... wat dat betreft is dit spel echt geniaal. Je kunt zo sterk zijn als je wil, maar één verkeerde beweging en je bent er geweest. Tis net lid zijn van de Siciliaanse maffia...

Enigma en ViWiRu, jullie verdienen deze finale! Heel veel succes, maak de finale net zo spannend als deze uitslag... ik heb me gadsakke 3x moeten verschonen  ::rofl::

Tim dank voor je organisatie, je bent briljant!!

En voor iedereen: I'll be back. Misschien als deelnemer, misschien als organisator.

Dank jullie wel!  ::bravo::

Lennart

Mooie woorden Lennart! I know the feeling om door zo'n zeperd opeens af te moeten vallen. Mocht je ooit een luisterend oor willen dan kan je me altijd een bericht sturen

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1169 Gepost op: 7-01-2021, 22:08:00 »
Sorry voor de korte delay.

Finale
Enigma TV en ViWiRu. Het is tijd voor de finale. Zoals ik al aangaf spelen de finale geen algemene en speciale ronde. We spelen alleen de speedronde.

Het is echter de finale dus we spelen wel een speciale editie van de speedronde. Geen 5 vragen maar 25 vragen. En ik heb de leukste vragen voor het laatst bewaard ;D

Finalisten, bereid jullie voor op de heftigste speedronde die jullie poot gespeeld hebben. Vanaf morgenmiddag 15.00 uur is de speedronde aan te vragen. De deadline is Maandag 19.59 uur. Ik post morgen voordat we starten de laatste info over de werking van de super-speedronde zelf en hoe er gewonnen kan worden.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1170 Gepost op: 7-01-2021, 22:27:57 »
Ohhhhhhhh die ronde zou op mijn lijf geschreven zijn geweest!!! Mag ik hem ook maken voor de fun?

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1171 Gepost op: 7-01-2021, 22:29:04 »
Ohhhhhhhh die ronde zou op mijn lijf geschreven zijn geweest!!! Mag ik hem ook maken voor de fun?

DIBS!
My fall will be for you

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1172 Gepost op: 7-01-2021, 22:31:09 »
Dit gaat heftig worden!
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1173 Gepost op: 7-01-2021, 22:31:24 »
Uiteraard. Als het tijdtechnisch uitkomt geen probleem ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1174 Gepost op: 7-01-2021, 22:57:00 »
Succes, ViWiRu!  ;D

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1175 Gepost op: 7-01-2021, 23:16:10 »
Succes, ViWiRu!  ;D

Van hetzelfde  ;D
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1176 Gepost op: 7-01-2021, 23:20:57 »
Kleine spoiler: deze keer ga ik wel tussentijds banken hoor.


Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1177 Gepost op: 8-01-2021, 15:06:10 »
Extra uitleg Speedronde
Finalisten. De finale speedronde staat op het spel. In deze finale speedronde krijgen jullie 25 willekeurige vragen. De regels van de reguliere speelronde blijven hetzelfde. Toch veranderen er een aantal dingen, namelijk hoe er gewonnen kan worden.

Hoe kan er gewonnen worden.
  • De finale bestaat uit 25 vragen. Elke vraag die goed wordt beantwoord levert 2 punten op.
  • Banken kan ook lucratief zijn. Voor elke 100 euro die een speler bankt, wordt 1 punt verdiend
  • 5 bonuspunt wordt verdiend indien iemand de 1000 euro aantikt (oftewel 10 vragen achter elkaar goed beantwoorden zonder te banken en we weer terug naar trede 1 gaan.
  • Aan het eind wordt het aantal punten van elke speler opgeteld. De finalist met de meeste punten wint het spel.
  • Indien beide finalisten evenveel punten heeft, wordt eerst gekeken wie de meeste vragen goed heeft. Is dit ook gelijk, dan wordt gekeken wie het meeste geld gebankt heeft. Is dit ook gelijk, dan volgt een shoot-outvraag.

De ladder is ook anders. Dit keer werken we met deze ladder
100
200
300
400
500
600
700
800
900
1000.

Finalisten. De finale speedronde is via de PM aan te vragen. Houdt er rekening mee dat dit circa 30 a 60 minuten max kan duren. In ieder geval heel veel succes toegewenst. ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1178 Gepost op: 8-01-2021, 15:38:30 »
Succes allebei  ::ok::

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1179 Gepost op: 8-01-2021, 19:07:18 »
Nou, het zit erop hoor...  :o