Auteur Topic: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]  (gelezen 89051 keer)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1700 Gepost op: 5-04-2021, 21:45:56 »
Aflevering 9 - Opdracht 2 (vervolg)

Inmiddels hebben zowel LdHmolletje, KingLennart als ViWiRu een zin van 15 woorden gekozen. Daarnaast heb ik jullie ook gevraagd om elk twee forumleden te benaderen om jullie te helpen. Het is belangrijk dat jullie dit voor elkaar geheim hebben gehouden, want het is de bedoeling dat jullie van elkaar raden welke zin jullie hebben gekozen. Uiteraard gaan we jullie niet willekeurig laten gokken, dat is onmogelijk. Daarom hebben we om te beginnen de zinstructuur voor jullie klaargezet:

De zin van ViWiRu:

Een _____ pakte de _____ en _____ terwijl zijn _____     _____ over hun _____     _____

De zin van LdHmolletje:

Ik haalde met mijn _____     _____     _____ de _____ van _____ uit een _____     _____

De zin van KingLennart:

Het _____ door de _____ van _____ van _____ aan de _____ bleek een _____



Instructies voor de opdracht:

- Per privébericht ontvangen jullie de ontbrekende woorden uit jullie eigen zin. Die woorden moeten de komende dagen op het forum geplaatst worden.
- Elk van jullie helpers krijgt van jullie twee woorden die zij moeten verwerken in één van hun posts de komende dagen.
- Zelf verwerken jullie de resterende woorden in jullie eigen posts.
- De woorden moeten geplaatst zijn in de forums onder de categorieën "Realityseries", "TV & Realityseries Light" en "Offtopic".
- Zodra het woord is geplaatst stuur je per privébericht de link van het bericht naar de spelleider (LuchtManiak).
- De woorden mogen niet verborgen worden. Oftewel: niet onder spoilers, in een kleine lettertype, etc. Daarnaast mogen ze niet verborgen worden in een lange spui van random woorden. Ze moeten op een normale manier in een post gebruikt worden (lopende zin of bijv. als woord bij het spel woordenslang).
- Voor woensdag 7 april (16:00) moeten er ten minste drie woorden uit jouw zin op het forum geplaatst zijn.
- Uiterlijk vrijdag 9 april (12:00) dienen alle woorden uit jouw zin op het forum geplaatst te zien.
- Tot zaterdag 10 april (12:00) hebben jullie de gelegenheid om de zinnen te raden. Het raden van een zin doe je per privébericht.
- Bij nadere vragen over/interpretaties van de spelregels: laat het mij weten en dan geef ik in dit topic duidelijkheid aan iedereen.

Kom je er niet uit?

- Dan kan je in dit topic een aanwijzing vragen.
- Aanwijzingen vraag je in dit topic aan. De aanwijzing krijg je per privébericht toegestuurd.
- Een aanwijzing naar één woord kost 5 punten. Je mag zelf kiezen over welk woord je een aanwijzing wilt.
- Een aanwijzing over één helper kost 10 punten. De aanwijzing gaat over de helper van wie je de minste woorden geraden hebt. Als dat gelijk is wordt dit willekeurig bepaald door de spelleider.



Puntentelling:

- De kandidaat met de meeste punten wint en bereikt de finale van aflevering 9 van Miljoenenjacht.
- Elke kandidaat heeft per zin één gelegenheid om die zin te raden. Elk woord in de zin dat goed geraden is levert 10 punten op. Wanneer de zin volledig goed geraden is levert dit een bonus van 25 punten op.
- Bij een gelijkspel wordt er eerst gekeken naar hoeveel woorden er uit de eigen zinnen van de kandidaten geraden zijn. De kandidaat uit wiens zin de minste woorden geraden zijn wint.
- Is dat ook gelijk? Dan wint de kandidaat die als snelste de antwoorden instuurde.

Veel succes!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1701 Gepost op: 5-04-2021, 22:32:22 »
Als antwoord op een vraag: elk woord moet in een aparte post. Combineren van meerdere woorden in 1 post is niet toegestaan.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1702 Gepost op: 6-04-2021, 11:34:23 »
Via pb werd gevraagd of helpers mogen helpen met woorden zoeken. Dat mag zeker.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1703 Gepost op: 9-04-2021, 13:55:51 »
Ik wil graag een aanwijzing vragen naar één van de helpers van LdHmolletje. Anders is deze opdracht iets te moeilijk  ::rofl::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1704 Gepost op: 9-04-2021, 14:56:16 »
Ter verduidelijking: de deadline is morgen om 12:00 ‘s middags.

Ik wil graag een aanwijzing vragen naar één van de helpers van LdHmolletje. Anders is deze opdracht iets te moeilijk  ::rofl::

Check, komt eraan!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1705 Gepost op: 9-04-2021, 15:39:09 »
Alle woorden op één na zijn op het forum geplaatst. Het woord dat niet geplaatst is is: souschef. Het betreffende team krijgt 5 strafpunten. We vertellen niet bij welke zin dit woord hoort.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1706 Gepost op: 9-04-2021, 17:17:39 »
Ik kom er echt niet uit. Mag ik een aanwijzing naar de helpers van ViWiRu?

Erg moeilijke opdracht!! Niet mijn ding  ::ohno::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1707 Gepost op: 9-04-2021, 17:23:25 »
Het is inderdaad een erg moeilijke opdracht. Ik zou ook graag een aanwijzing willen hebben, en wel naar een van de helpers van KingLennart!

Ik moet wel… Ik moet vanavond de oplossingen inleveren aangezien ik morgen weer mag gaan werken...
« Laatst bewerkt op: 9-04-2021, 17:32:56 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1708 Gepost op: 9-04-2021, 19:13:20 »
Gelukkig hebben jullie hier ook moeite mee. En een aanwijzing naar een persoon maakt het ook niet makkelijker. Of ik zie iets over het hoofd  ::rofl::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1709 Gepost op: 9-04-2021, 20:00:52 »
Ik wacht met smart op mijn aanwijzing... Want op dit moment kan iedereen een helper zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1710 Gepost op: 9-04-2021, 20:14:49 »
Aangezien de opdracht erg moeilijk wordt gevonden doe ik een voorstel. Ik post vanavond hier in welke topics er woorden gepost zijn. Zonder daarbij aan te geven welke topics bij welke zinnen horen. Dan stel ik de deadline uit tot zondagochtend 12:00.

Als jullie hier bezwaar tegen hebben hoor ik het graag vanavond voor 22:30.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1711 Gepost op: 9-04-2021, 20:26:02 »
Ik stem zeker voor! Dat geeft net wat meer rust!
Ich bin ein Bärliner!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1712 Gepost op: 9-04-2021, 20:42:20 »
Ik ben ook voor, alleen heb ik wel één opmerking erbij. Ik weet eigenlijk helemaal niet of dit van toepassing is op één van ons maar misschien even op letten Luchtmaniak.

Ik zat te denken: stel dat er in een topic maar één bericht is geplaatst sinds de start van deze opdracht dan weten de andere twee direct om welk bericht het gaat. LdH en ik hebben allebei 7 gaten in de zin, maar stel het is een bericht van Lennart, gaat het wel snel bij hem met maar 6 gaten in de zin.
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1713 Gepost op: 9-04-2021, 21:27:07 »
Ik ben ook voor!!


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1715 Gepost op: 9-04-2021, 22:51:36 »
Ik vermoed dat aflevering 10 nog even op zich laat wachten? ;D

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1716 Gepost op: 9-04-2021, 22:54:48 »
Dus aflevering 10 wordt ook nog even uitgesteld :D

De inschrijving van aflevering 10 van Miljoenenjacht is geopend tot zondag 11 april (13:00)

1. Wouterv (op wanhoop van zege)
2. Michael90
3. Daisy
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1717 Gepost op: 9-04-2021, 23:10:04 »


De inschrijving van aflevering 10 van Miljoenenjacht is geopend tot zondag 11 april (13:00)

1. Wouterv (op wanhoop van zege)
2. Michael90
3. Daisy
4. Swifty
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Ik heb weer tijd!
Keep calm and eat chocolates!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1718 Gepost op: 11-04-2021, 12:45:14 »
De inschrijving van aflevering 10 van Miljoenenjacht is geopend tot zondag 11 april (13:00)

1. Wouterv (op wanhoop van zege)
2. Michael90
3. Daisy
4. Swifty
5. ViWiRu
6.
7.
8.
9.
10.

Mocht ik de vorige ronde niet gewonnen hebben, probeer ik het nogmaals
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1719 Gepost op: 11-04-2021, 13:14:08 »
De uitslag is bekend! Eerst ga ik de helpers onthullen en bedanken. Over drie van hen is een hint verstuurd, de andere drie moesten de kandidaten zelf opspeuren. Ik ben met team KingLennart. Zijn eerste helper was...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De tweede helper van KingLennart had LdHmolletje wellicht moeten kunnen vinden. Daarvoor ontving hij namelijk de volgende hint:



Lennart werd geholpen door niemand minder dan...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dan gaan we door naar de helpers van team ViWiRu. Allereerst de kandidaat waarover geen hint gegeven is. Dat was...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Over de tweede helper van ViWiRu is de volgende hint gegeven aan KingLennart:



Dit had je op het spoor kunnen brengen van...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dan ten slotte naar LdH's helpers. Dit was allereerst...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De aanwijzing die ViWiRu kreeg over LdH's helper was kort maar krachtig. Deze luidde:

Kabel

Dit kleurtje dat de globale moderators trots dragen, in combinatie met het synoniem van het woord 'draad' hadden je moeten leiden naar...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik wil jullie alle zes enorm bedanken voor jullie inspanningen  ::bravo::  Als dank krijgen jullie elk een cadeaubon van €500,- per geplaatst woord. Deze cadeaubon mogen jullie optellen bij jullie finalebedrag (mochten jullie een score in de finale neerzetten of neergezet hebben). Dit levert dus sowieso het volgende op:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)