'Hello, is it me you're looking for?' - Lionel Richie
Wat fijn en heerlijk om hier weer te zijn. Fijn dat Frank ook steeds mijn stoel kan warm houden als ik er even niet ben!

-----------------------------------------
Laat ik meteen overgaan tot de orde van de dag: De nominaties!
Ik neem jullie even mee in mijn spel tot op heden. Zie dit als een verkapte biecht, aangezien ik zeer slecht ben in biechten. Pas één keer gedaan, maar ik hoop later vandaag even een uitgebreide biecht te schrijven (dit roep ik al een paar dagen dus pin me er niet op vast).
Mijn enige bondgenoot waarmee ik begon moest in ronnde 1 het spel verlaten. Ricardo, was de enige waarmee ik een bondje had gesmeed. Zoals velen vast weten heb ik een goede band met Frank, maar we hebben nooit met elkaar afgesproken elkaar te beschermen en dit is dus altijd automatisch gegaan. Echter werd al vrij snel duidelijk tijdens ronde 1 dat er een vijftal was die een eigen groep waren gestart. De overige vier kandidaten zochten elkaar op, om geen losse flodders te zijn. Samen met Frank, Rob en Insanis begonnen wij te kijken naar het vijftal en was ons doel dit vijftal verzwakken. Uiteraard is dit grotendeels gelukt, want Wouter en PB hebben het spel inmiddels verlaten. Echter vroegen mensen zich weleens af waarom ik niet meer gefocust was op de andere drie.
Daar heb ik eigenlijk een simpel antwoord voor: er waren grote breuken te zien in het viertal. Insanis was continu bezig met het zeuren op de nominaties van Frank en mij. Hen was het er nooit mee eens en bleef er, tot het irritante aan toe in mijn ogen, op doorzeuren. En zeuren mag, maar wanneer ik je constant bescherm voor de nominaties dan vind ik dat je soms beter kan accepteren dat ik iets anders kies. Ik ben de groep dan ook uitgestapt omdat ik vond dat Insanis mijn spelplezier niet ten goede kwam.
Ook hebben we Frank nog. De vriendelijke knaap met wie ik een soort staakt-het-vuren heb. Maar ja dat is momenteel wel de sterkste speler in mijn ogen. Zowel qua sociaal spel als in de opdrachten. Ooit zal hij ook het spel moeten verlaten. Ondanks dat ik hem het zeker gun.
En dan hebben we B&W. Een van de gevaarlijkste spelers in ieder spel waarin hij meedoet. En ook dit keer blijkt dat. Hij presteert prima en loopt fluitend door de competitie heen. Echter ben ik er wel achtergekomen dat hij informatie niet in de groep deelt, waarin ik altijd eerlijk ben geweest. Hierdoor is ook mijn vertrouwen in Rob zoek.
In dit spel waar vertrouwen een grote rol speelt, ben ik dus tot de conclusie gekomen dat ik mij liever aansluit bij het andere drietal. Nu PieterBasje als lek van de groep weg is, denk ik dat er nog steeds een solide basis staat met de mannen Chip, Jacco en Bjorn. Ik kies dus hun kant en zal daarom, voor het eerst, niet een van deze mannen nomineren.
Mijn nominaties zijn dus:
Insanis, want mijn spelplezier daalt flink zo lang Insanis nog in het spel zit. Ik vind dat je echt wel een mening mag hebben, maar doordrammen is mijn ogen gewoon niet de juiste manier.
en
B&W, die mijn vertrouwen heeft geschaad door belangrijke informatie achter te houden. Ik heb hier bewijzen van en ik vind dat deze informatie in een bondje gewoon gedeeld moet worden.
Succes!