Auteur Topic: [MO20] MolTalk  (gelezen 91693 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #260 Gepost op: 12-05-2020, 15:55:06 »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #261 Gepost op: 12-05-2020, 15:57:15 »
(Ik noem jou Sofie van den Enk omdat zij ook zo’n irritante winnares was)

Maar dat is JOUW mening. Sofie was heel slim in het spel!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #262 Gepost op: 13-05-2020, 14:52:03 »
Chardo, ik heb je tien geboden meteen boven m'n bed gehangen, met de aantekeningen van Robbie erbij. Nu studeer ik ze elke dag zodat ik ooit misschien ook nog wel eens de finale van een molspel kan halen! :D Thanks! ::bravo::

Ik ben blij dat je mijn geniale vraag verstaan hebt en al volledig beantwoord hebt, ondanks de afleiding van oud-kandidaten die door het beeld lopen! Ik vind de meeste van jouw vergelijkingen spot-on.

Zo, en dan mag nu Robbie iedere kandidaat gaan vergelijken met een bordspel. Succes! ;D

Het is jammer dat onze mol alweer ondergronds is gedoken, ik had nog wel wat brandende vragen voor hem.

Maar voor jullie heb ik ook nog genoeg te vragen!

Wat vonden jullie van de winstjokers? En de rol van de actieve kijkers?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #263 Gepost op: 13-05-2020, 17:28:40 »
Sorry, zit midden in mijn tentamens  :-X

Maar ik ben er hoor, ben alleen misschien wat later met het antwoorden van de vragen ;)

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #264 Gepost op: 13-05-2020, 17:42:07 »
En de beste vond ik het opblijven om op het hele uur te posten om te vragen hoe lang het naar Vermillion Lake was. Hierdoor kwam ie als goede kandidaat over want "wauw kijk hem eens even z'n best doen", maar het was eigenlijk ter afleiding om ons naar de verkeerde plaats te leiden en volgens mij heeft niemand het nog echt in vraag gesteld.

Bijna gezweet bij deze opdracht  ::schaam::

Ik was er al eerder aan begonnen in de nacht maar die eerste keer mislukte, dus ik gaf al bijna de moed op dat het zou lukken. En toen mijn site extreem lang aan het laden was toen ik voor de derde keer op verzenden drukte (om 04:00 uur!) dacht ik echt dat ik nog een uur moet wachten. Ik had ook echt helemaal niks te doen in die nacht dus ik heb drie uur lang lopen zeggen in mezelf "Dit moet lukken... dit moet lukken.... dit moet lukken"  ::rofl::

En ik was heel benieuwd naar jullie reacties de volgende dag omdat ik bang voor commentaar was, maar thank god was iedereen positief  ;D

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #265 Gepost op: 13-05-2020, 17:46:06 »
Jij was er steeds in de nacht dus zo opvallend was het niet ::)

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #266 Gepost op: 13-05-2020, 17:51:40 »
Jij was er steeds in de nacht dus zo opvallend was het niet ::)
Dat was het niet nee, maar het kiezen voor Vermoljoen terwijl op mijn naam al eens gepost was wel

Vooral aangezien achteraf bleek dat de mijne goed was en die van Vermoljoen natuurlijk fout

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #267 Gepost op: 13-05-2020, 18:49:31 »
Maar voor jullie heb ik ook nog genoeg te vragen!

Wat vonden jullie van de winstjokers? En de rol van de actieve kijkers?

Ik vond het heel slim van D*N om de waarde van jokers zo hoog te maken, door de schaarste ervan. Uit mijn hoofd had alleen Weer Koeien drie jokers als beloning en kon je ze verder alleen vergaren door inderdaad het meeste geld te verdienen of door als hulpmol te worden uitgeloot.

Mensen onderschatten echt die jokers trouwens. Zeker aan het begin is een joker, temeer je goed spreidt, bijna een vrijstelling. En die hadden zelfs MollenvangR en Michael kunnen helpen aan een groen scherm in plaats van het rood dat ze toen kregen. Ik moet hierbij ook wel vermelden een beetje hypocriet te zijn, want ik heb mijn twee jokers van aflevering 4 ook niet meteen ingezet. Eigenlijk kun je ze beter vroeg inzetten dan laat, want tegen het einde aan weet je wellicht wel wie de Mol is. Als je het nog niet zeker weet, zet die joker in, en als je nog sterk spreidt, zet 'm zeker in.

Tegelijkertijd is een verdenking aan het begin handiger dan een joker. Dus of je die joker aan het begin moet verdienen is een afweging. Ik vond de kans met een grote groep te klein om me daar op te richten. Vooral met Lucy en Michael in het spel. En die ene joker die ik wel heb gewonnen, dat was puur door het geluk dat ik twee keer in het winnende team zat. Hoewel ik in aflevering 7 wel gelijk stond met Robbie en ook gericht was die joker te winnen, maar hij won de loting toen.

Lang verhaal kort, ik vind het een heel goed geďmplementeerd spelelement.

--------------

Die actieve kijkers, dat was ook erg goed bedacht. Ik dacht eigenlijk dat het altijd zo gespeeld werd hier, omdat er zat forummers zijn die mee willen doen, maar dat zal dan niet zo zijn.

Het maakt dat er veel meer mogelijk is voor opdrachten. Die marktkraamopdracht, als kandidaat heb ik er een hekel aan, maar vanuit organisatorisch oogpunt vind ik het briljant. Het voelde als een bom die plots afging. Ik was deze manier van spelen zeker niet gewend. Ook opdrachten als Rijstvelden, Tijdslot, Damn It en Bollywood Dance waren niet mogelijk geweest zonder de kijkers. En los van de mogelijkheden die het creëert, is het voor zo'n kijker ook veel leuker om interactie met het spel te hebben in plaats van passief aan de zijlijn te staan. Bovendien is de eerste afvaller trouwens nog even teruggekomen voor een spelletje, een schrale troost voor Tim.


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #268 Gepost op: 13-05-2020, 23:27:34 »
Zo, en dan mag nu Robbie iedere kandidaat gaan vergelijken met een bordspel. Succes! ;D
Challenge accepted!  ;D
Al kan ik hier natuurlijk neerzetten wat ik wil, want de meesten gaan die spellen toch niet kennen.  ::hypocriet::

Moet er wel eens over nadenken. De enige die meteen te binnen springt is ook meteen heel voor de hand liggend:

Timvdons is...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Oh en Samol is uiteraard:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De rest komt nog!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #269 Gepost op: 13-05-2020, 23:28:47 »
Waarom zag ik deze aankomen ::)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #270 Gepost op: 13-05-2020, 23:52:38 »
Ben benieuwd naar de rest. Voorlopig goede keuzes ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #271 Gepost op: 14-05-2020, 19:09:56 »
Inderdaad. Ik ben ook heel benieuwd naar welk spel ik ben!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #272 Gepost op: 15-05-2020, 15:35:09 »

Ik zal mezelf niet linken aan een Pokémon, want dat is niet aan mij. Ook zal ik Chardo, robindtc en Robbieazerty ook nog niet linken aan een Pokémon, omdat ik in mijn uitleg dan zal zeggen wie ik verdenk van het zijn van de Mol, en dat is natuurlijk ten strengste verboden. Hun spirit Pokémon zal volgen na de ontknoping!


Ik wacht hier trouwens nog steeds op! En op zijn beurt, zal ik hem dan ook maar een Pokémon toekennen.



Lodewijk Backer is niemand minder dan Slowking. Kenmerkend om zijn trage maar intelligente karakter. Lodewijk is echt niet zo langzaam in zijn dagelijks bestaan hoor, maar die testtijden blijven een icoon onder zijn naam. Bovendien was Lodewijk de enige kandidaat die zijn biechten heeft ingesproken. En laat Slowking nou net ook een van de weinige Pokémon zijn die de mensentaal kan spreken.

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #273 Gepost op: 16-05-2020, 14:13:52 »
En Lodewijk
is natuuuuuurlijk Patrick Martens. Jokers stelen, topito's graaien in tassen, met een zaklamp in de nacht voor de presentator gaan staan. En iemand die wel aanwezig is in de groep en wat gespeelde hysterie in de groep kan aanwakkeren.
Het kon ook niet anders! Ik kan me nog goed herinneren dat er een opdracht was in aflevering 1 of 2 en Dennis samen met Patrick iets met vlaggen moest gaan gebaren naar Georgina en dat Patrick er helemaal niets van snapte, terwijl Dennis er als Mol lekker in mee ging. Zo zie ik mezelf ook vaak in dit soort spellen, soms doe ik echt oliedomme dingen waarvan ik mezelf achteraf afvraag wat ik aan het doen was.


Ik wacht hier trouwens nog steeds op! En op zijn beurt, zal ik hem dan ook maar een Pokémon toekennen.



Lodewijk Backer is niemand minder dan Slowking. Kenmerkend om zijn trage maar intelligente karakter. Lodewijk is echt niet zo langzaam in zijn dagelijks bestaan hoor, maar die testtijden blijven een icoon onder zijn naam. Bovendien was Lodewijk de enige kandidaat die zijn biechten heeft ingesproken. En laat Slowking nou net ook een van de weinige Pokémon zijn die de mensentaal kan spreken.
Je hebt gelijk! Ik was het helemaal vergeten. Eerst kwam er stoom uit mijn oren toen ik zag dat je me met Slowking vergelijkt, maar de uitleg maakt alles goed.




Robbieazerty doet me echt aan Beartic denken met nog persoonlijkheidskenmerken van zijn pre-evolutie Cubchoo. De uitleg die hierbij volgt zal jullie versteld doen staan. Allerleerst de Ice-typing: Robbieazerty heeft aangegeven niet veel bondjes aan te willen gaan in het spel, omdat hij daar het nut niet zo van in zag (correct me if I'm wrong), wat ik wel een beetje ijzig vind overkomen. Natuurlijk staan Ice-types ook bekend om hun koele karakter, wat verklaart waarom Robbieazerty de Mol ontmaskerd heeft en finalist is geworden. Op dat gebied laat hij zich leiden door de feiten en niet door zijn emoties. Dat brengt mij ook tot de toevoeging van Cubchoo. Dit ijsbeertje heeft een grote snottebel aan zijn neus, waardoor hij er wat verlegen en gevoelig uitziet. Robbieazerty heeft aangegeven in het begin van het spel zich niet op zijn gemak te voelen en het bewijs daarvan is te zien in zijn fittie met Brent toen Brent hem (redelijk onterecht) aansprak op zijn coronabericht. Echter is Robbieazerty daarna geëvolueerd in een krachtige Beartic met een machtige baard, die wij wekelijks kunnen aanschouwen in een nieuwe aflevering van zijn hoe-eet-ik-appelmoes-serie op YouTube.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2020, 14:16:28 door Lodewijk Backer »

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #274 Gepost op: 16-05-2020, 14:14:01 »

Voor Chardo wilde ik sowieso een Psychic-type, omdat hij extreem goed en diep nadacht over dit spel. Hij hield rekening met alle mogelijke scenario's en probeerde actief het spel naar zijn hand te zetten door andere kandidaten bepaalde dingen te vertellen of juist niet te vertellen. Eerst wilde ik een Fire/Psychic-Pokémon kiezen, omdat Chardo bekend staat om zijn vurige karakter, maar dat valt eigenlijk wel mee. Zo'n heethoofd is hij nou ook weer niet, want het wordt vooral door ons uitvergroot dat hij dat is. Dus Fire was out (en ik kies sowieso niet Arcanine, zijn favoriete Pokémon na Delcatty, want daar lijkt hij totaal niet op!). En toen viel mijn oog op Mewtwo. Natuurlijk Mewtwo! Eén van zijn mains in Smash Ultimate, hij deelt zijn verjaardag met Mewtwo, Mewtwo is door mensen gemaakt (net als Chardo) en Mewtwo kan nogal koud en berekenend overkomen. Verder was Mewtwo veruit de sterkste Pokémon van de eerste generatie games en nog steeds is het een sterke Pokémon. Dit relateert goed aan het feit dat Chardo de terechte winnaar van deze WidMO-editie is geworden. Echter staat Mewtwo erom bekend alles alleen te willen doen en dat komt niet overeen met Chardo. Chardo heeft zich heel sociaal opgesteld in dit spel en dat heeft hem zeker geholpen om de winst te behalen (hiermee wil ik niet zeggen dat het door mij komt, maar ik bedoel het feit dat hij informatie deelt en ontvangen heeft). En daarnaast is hij natuurlijk veel aardiger dan die koude Mewtwo.




Voor robindtc ligt het voor de hand om een Mol-Pokémon te kiezen zoals Drilbur of Excadrill (Diglett en Dugtrio lijken echt niet op mollen), dus dat doe ik bewust niet. Ik heb namelijk voor Vaporeon gekozen. Dit lijkt misschien een onverwachte keuze en ik zie mensen al woest een reactie typen, maar alles zal duidelijk worden nadat jullie de verklaring gelezen hebben. Vaporeon staat erom bekend dat hij zich in water onzichtbaar kan maken, wat perfect overeen komt met robindtc's rol als Mol. Vooral aan het begin van het spel waande hij zich onzichtbaar tussen de rest van de kandidaten, omdat niemand hem doorhad (alleen Vermoljoen, maar was dat echt een duidelijke overtuiging?). Later in het spel toen het duidelijker werd dat meerdere mensen hem als hoofdverdachte hadden, werd robindtc iets te enthousiast met zijn waterige onzichtbaarheidsmantel. Hij heeft namelijk in de laatste afleveringen niet heel veel meer van zichzelf laten zien. Dit had natuurlijk een persoonlijke reden en daar spreek ik hem zeker niet op aan, maar op twee manieren onzichtbaar zijn past wel goed in het Vaporeon-verhaal.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2020, 14:17:33 door Lodewijk Backer »

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #275 Gepost op: 16-05-2020, 14:36:20 »
Robbieazerty heeft aangegeven in het begin van het spel zich niet op zijn gemak te voelen en het bewijs daarvan is te zien in zijn fittie met Brent toen Brent hem (redelijk onterecht) aansprak op zijn coronabericht
De manier waarop ik hem aansprak was misschien niet de meest ethische manier, maar het was zeker volledig terecht om het aan te kaarten. Zeker als je kijkt naar hoe ons leven nog steeds in de ban van het virus is.

Dat je je eigen mening er twee maanden na datum nog tussen moet spuien, dat vind ik wel weer jammer. Iets met oude koeien en een gracht, maar jij bent een trage Slowking dus dat vergeef ik je wel!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #276 Gepost op: 16-05-2020, 15:14:55 »
De manier waarop ik hem aansprak was misschien niet de meest ethische manier, maar het was zeker volledig terecht om het aan te kaarten. Zeker als je kijkt naar hoe ons leven nog steeds in de ban van het virus is.

Dat je je eigen mening er twee maanden na datum nog tussen moet spuien, dat vind ik wel weer jammer. Iets met oude koeien en een gracht, maar jij bent een trage Slowking dus dat vergeef ik je wel!
Als een echte gentleman leek het me een goed idee om me er niet mee te bemoeien toen jullie twee heethoofden aan het uitvechten waren wie er gelijk had. Ik dacht dat er nu genoeg tijd over was gegaan en het geen gevoelig onderwerp meer was zodat ik er iets over mocht zeggen, want ik was duidelijk het morele kompas deze editie!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #277 Gepost op: 16-05-2020, 15:17:11 »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #278 Gepost op: 16-05-2020, 15:41:24 »
« Laatst bewerkt op: 16-05-2020, 15:42:55 door Lodewijk Backer »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #279 Gepost op: 16-05-2020, 16:42:37 »


Laten we inderdaad geen oude koeien uit de sloot halen!

Ik vind het al geniaal dat Robbie daadwerkelijk bordspel-vergelijkingen is gaan doen en ben heel erg benieuwd naar de rest van de lijst! ;D

Robin: Zijn er dingen die je onderschat hebt aan het mol zijn? Is mol zijn nou iets moeilijks? Is het spannend? Heb je nog tips voor toekomstige mollen?

Chardo: Even een bruggetje want er staat alweer een nieuwe editie voor de deur (voor wie het nog niet gelezen heeft, check de bar!). Dit keer ga jij Moltalk presenteren! ::bravo:: Hoe ga jij dat aanpakken? :)

En wat vond je van de Moltalk in deze editie? Heeft het iets toegevoegd aan het spel? En hoe deed ik het als presentator? ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: (feedback van anderen is ook welkom ;D)
Sky might be falling but remember you can fly