Auteur Topic: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'  (gelezen 3810 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Gepost op: 11-12-2021, 20:55:11 »
"Dit kunnen we, wij zijn de beste rovers op Realitynet"
"We moeten dit wel goed aanpakken, wat is het plan?"
Zo goed hoeft het plan niet te zijn, het zijn slechts flopstars die we moeten ontwijken"
"Jungens, ik heb een perfect plan. Dit gaan die losers nooit doorhebben"
"Als we maar geld krijgen, ik heb nog meer te doen!"




Allstar finalisten! Heerlijk om dat te zeggen. De rovers zijn terug op Realitynet! De finale van widmonline 2021 doen we nog eens grandioos over. Maar gezien slechts Convans, Belg en ondertekende deze opdracht hebben gespeeld, is hij voor iedereen nieuw. Vijf rovers hebben een goed bedrag uit onze pot gestolen: 4.000 euro! Aan jullie om jullie, inmiddels succesvolle, carrière als rechercheur voort te zetten naar het directe politie werk. Elke ronde voeren de vijf rovers een geheime opdracht uit op het Realitynet forum of in de Realitynet Discord Server. Deze verdachte opdrachten gaan jullie helpen om de juiste mensen te arresteren. Ze komen elke avond bij elkaar om de opdrachten te verdelen maar ook om drie geldzakjes te verdelen. Eentje van 250 euro, eentje van 500 euro en eentje van 750 euro. Vangen jullie een rover met een zakje geld, dan is dat geld voor jullie. Daarnaast gaan jullie ook moeten bewijzen dat deze rovers schuldig zijn aan criminaliteit! Als jullie hen arresteren voor de juiste geheime opdrachten dan winnen jullie er 100 euro per juist geheim bij. Dat kan de pot doen oplopen!

Praktisch

De rovers voeren hun opdrachten uit tussen 20:00 en 20:00. Vanaf vanavond 20:00 zijn de eerste opdrachten begonnen.
Jullie krijgen tussen 20:00 en 21:00 de tijd om iemand te verhoren (mag ook eerder starten) en om iemand te arresteren voor 21:00. Vervolgens gaan de volgende opdrachten van start!

Jullie moeten bij het arresteren gelijk de acties van deze persoon noemen. Bij de eerste avond één actie, bij de tweede avond twee acties etc. De actie mag alleen van de persoon zijn die jullie die avond arresteren en levert 100 euro op per juiste actie.

Deadlines
Zondag 21:00
Maandag 21:00
Dinsdag 21:00
Woensdag 21:00
Donderdag 21:00




Nog vragen? ;D Speur ze!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #1 Gepost op: 11-12-2021, 21:29:13 »
Jaaa leuk! ::bravo::

Ik ben volgens mij bekender met Discord dan jullie, dus ik zal dat in ieder geval in de gaten houden!

Kennen jullie dit spel? Ik heb het nooit zelf meegemaakt maar ben er wel grofweg bekend mee.

Er is trouwens 4000 euro gestolen, maar wij kunnen slechts 1500 euro (plus 100 per juist geraden opdracht) verdienen. Houden Convans, belg en D*N het overige geld gewoon zelf of is er nog een andere manier om dit te verdienen?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #2 Gepost op: 11-12-2021, 21:40:01 »

Kennen jullie dit spel? Ik heb het nooit zelf meegemaakt maar ben er wel grofweg bekend mee.

Ik zal de opdracht van vorig seizoen nog even doornemen, maar denk ik het wel te begrijpen ja ;)

En als kersverse discorder ken ik die discord inmiddels van buiten natuurlijk ::hypocriet::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #3 Gepost op: 11-12-2021, 21:44:08 »
Sowieso een goed idee om alles/iedereen door meerdere mensen te laten checken :)

Zullen we even een overzichtje proberen te maken van mensen die actief zijn in de Discord server en/of Relaxhoek en/of die iets met WIDMO te maken hebben? Iemand als Molest (die ik nu toevallig online zie) zal niet benaderd zijn.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #4 Gepost op: 11-12-2021, 21:45:44 »
Super leuk :D

Ik heb de versie van Spacy met veel plezier gevolgd (maar zelf toen niet meegespeurd oid.), dus ik ben er zeker bekend mee.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #5 Gepost op: 11-12-2021, 22:09:07 »
Sowieso een goed idee om alles/iedereen door meerdere mensen te laten checken :)

Zullen we even een overzichtje proberen te maken van mensen die actief zijn in de Discord server en/of Relaxhoek en/of die iets met WIDMO te maken hebben? Iemand als Molest (die ik nu toevallig online zie) zal niet benaderd zijn.

Lijkt mij een goed idee HIDM! Mensen die het spel volgen/in het all star ding gepost hebben/kraampjes hadden:
Sanmol
Brent
Lodewijk
Lucy
de_witte
SpacyColours
miek1999
hillo
Lan
Robbieazerty
Gras is groen
Brtdm
D*N
MollenvangR
Molduck
Dannyb1994
Luchtmaniak
Nieky
TimvDons

Even een paar die ik zo snel kon bedenken maar voeg vooral toe!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #6 Gepost op: 12-12-2021, 11:38:15 »
 ::ok::

Zijn jullie tussen 20 en 21 uur beschikbaar vanavond? Mij is wel wat opgevallen maar het lijkt me slim als we hier zo min mogelijk weggeven. Mochten we rovers op het spoor zijn dan hoeven ze dat tot het laatste moment niet te weten.

Misschien kunnen we ergens tussen 19 en 20 samenkomen en bespreken wat we deze eerste dag hebben gevonden?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #7 Gepost op: 12-12-2021, 12:51:12 »
::ok::

Zijn jullie tussen 20 en 21 uur beschikbaar vanavond? Mij is wel wat opgevallen maar het lijkt me slim als we hier zo min mogelijk weggeven. Mochten we rovers op het spoor zijn dan hoeven ze dat tot het laatste moment niet te weten.

Misschien kunnen we ergens tussen 19 en 20 samenkomen en bespreken wat we deze eerste dag hebben gevonden?
Ja ik ben beschikbaar dan, ik heb denk ik ook wat gezien ::ok::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #8 Gepost op: 12-12-2021, 13:29:49 »
Ik ben ook beschikbaar tussen 8 en 9. Tussen 7 en 8 is vaak lastig voor mij aangezien ik dan vaak nog kinderen op bed aan het leggen ben. Afhankelijk van hoe snel dat gaat, ben ik er ook.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #9 Gepost op: 12-12-2021, 13:46:02 »
Helemaal goed, tot vanavond.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #10 Gepost op: 12-12-2021, 14:00:03 »
Even ter check. Bij de originele most wanted, mocht er alleen door de rovers in dit topic overlegd worden. Is dat nu ook zo of mogen we elkaar privé hierover ook spreken?

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #11 Gepost op: 12-12-2021, 15:34:04 »
Even ter check. Bij de originele most wanted, mocht er alleen door de rovers in dit topic overlegd worden. Is dat nu ook zo of mogen we elkaar privé hierover ook spreken?

Beetje raar verwoord, maar wel goeie vraag :P Mogen we inderdaad buiten dit topic per pm ofzo overleggen?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #12 Gepost op: 12-12-2021, 15:58:39 »
Beetje raar verwoord, maar wel goeie vraag :P Mogen we inderdaad buiten dit topic per pm ofzo overleggen?
Ja waar ik rovers zei, bedoelde ik ook eigenlijk wij als rechercheurs uiteraard ;)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #13 Gepost op: 12-12-2021, 16:40:57 »
Chardo en JaccoS kunnen we in ieder geval afstrepen als mogelijke rovers ::tandpastasmiley::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #14 Gepost op: 12-12-2021, 18:25:17 »
Overleg alleen in dit topic ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #15 Gepost op: 12-12-2021, 18:29:59 »
Overleg alleen in dit topic ::jaja::

Dank je voor de opheldering D*N



Hoe gaan we dit straks om 7 uur doen? Ik heb er een paar in het vizier op dit moment waarvan een heel duidelijk is denk ik, maar weet niet of we om 7 al alles op tafel willen gooien. Hoe zien jullie dit?
« Laatst bewerkt op: 12-12-2021, 18:32:05 door catshee »

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #16 Gepost op: 12-12-2021, 18:42:37 »
Ik stel voor om slechts 1 naam te noemen en pas een nieuwe als we het daar niet over eens worden.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #17 Gepost op: 12-12-2021, 18:44:08 »
Ik stel voor om slechts 1 naam te noemen en pas een nieuwe als we het daar niet over eens worden.

Goed plan ::ok::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #18 Gepost op: 12-12-2021, 19:08:31 »
Goed plan ::ok::
Noem jij vandaag als eerste een naam?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #19 Gepost op: 12-12-2021, 19:14:23 »
Kan, voor mij was vandaag de meest duidelijke grasisgroen die in 6 verschillende berichten een hartje gebruikte. Ik vind 6 wel een raar aantal, wellicht moest ze er minder doen maar het leek me wel heel duidelijk bewust gedaan ook omdat het hartje in sommige posts gewoon niet logisch was.