Auteur Topic: [MO21] Opdracht 5.4 – Het Middeleeuwse festival - [Piata Cetatii -Sighişoara]  (gelezen 1430 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021


Opdracht 5.4 – Het Middeleeuwse festival - [Piata Cetatii -Sighişoara] [Max € 2.400]

Vrienden,

Sighişoara is naast de stad van Vlad Dracula, ook een stad die terug doet denken aan ver vervlogen tijden. Dit stadje staat bol van de Middeleeuwse constructies en is daarom opgenomen op de UNESCO Werelderfgoedlijst. Jaarlijks vindt hier een Middeleeuws festival plaats, waarin de lokale bevolking verkleed is als Middeleeuwse personages. In deze opdracht gaan jullie ook een sprong terug in de tijd maken en je onderdompelen in de gebruiken van de Middeleeuwen.

In eerdere seizoenen maakten wij wel eens gebruik van zogeheten actie opdrachten. Ter gelegenheid van het lustrum van Widmo, brengen we dit concept eenmalig terug. Actieopdrachten zijn opdrachten waarin wij van jullie niet veel activiteit verwachten. Het enige dat jullie moeten doen is jezelf onderverdelen in onderstaande groepen en voor dinsdagavond 4 mei - 21..00 uur het actie formulier naar ons te pm’en met de titel [MO21] Opdracht 5.4. Met de input uit jullie actie formulieren, gaan wij een verhaal te schrijven waarin we het verloop van de opdracht laten zien. Daarin verwerken wij zo goed mogelijk jullie suggesties.

Voor het geval je even wat voorbeelden wilt zien van eerdere actiespellen zie dan onderstaande links:
https://www.realitynet.org/forum/?topic=56032.0 (2015)
https://www.realitynet.org/forum/?topic=60555.20 (2017)

Actie opdrachten zijn de laatste jaren langzaam verdwenen uit Widmo, maar vanwege het jubileum hebben we besloten deze nog ιιn keer terug te brengen. De actie opdracht is ideaal om locaties en situaties waar we eigenlijk online niet veel mee kunnen, toch naar Widmo te brengen. En wie goed leest, zal misschien hier wel de sleutel vinden met het antwoord op die ene vraag… 

Let op: beschrijf jouw acties zo uitgebreid mogelijk en deel dit verder met niemand. Wij zullen zo goed mogelijk ons best doen jullie suggesties te verwerken in het verhaal.

Verdeel jullie eerst even in vier groepen:
1. Twee vechtersbazen
-
-

2. Twee mensen met een goed richtingsgevoel
-
-

3. Twee mensen die zin hebben in een steekspel
-
-

4. Twee mensen die een dubbelrol wil spelen
-
-

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Uitleg

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dϊh
Convans en ik hebben een uitstekend richtingsgevoel  ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Convans en ik hebben een uitstekend richtingsgevoel  ::hypocriet::

Laten we dat maar even niet doen na jullie fiasco in Kopenhagen.

Ik heb wel echt een heel goed richtingsgevoel, ze noemen mij weleens de TimTim. Daarnaast moet je wel richtingsgevoel hebben om een opdracht te maken waar je Dennis en Convans in laat verdwalen  ::joehoe::
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Convans

  • Forumlid
Ik ben 1 en al actie!

Het maakt mij echt weinig uit, ik kan in elke groep uitblinken!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Ik zou wel een dubbelrol willen spelen ::jaja:: oh nee verkeerde topic!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Ik wil in de groep richtingsgevoel!!

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Ik wil in de groep richtingsgevoel!!
Wij een keertje samen? Nog niet vaak samengewerkt, maar wel het gevoel dat we dit kunnen rocken.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dϊh
Nou dan heb ik wel zin om te vechten of te steken of beide? In ieder geval iets waar ik mijn innerlijke agressie kwijt kan  ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Wij een keertje samen? Nog niet vaak samengewerkt, maar wel het gevoel dat we dit kunnen rocken.
Ja dat lijkt me wel wat!!  ::jaja:: ::ok::

Offline belg

  • Forumlid
Nou dan heb ik wel zin om te vechten of te steken of beide? In ieder geval iets waar ik mijn innerlijke agressie kwijt kan  ::hypocriet::

Gaan wij een keer samen?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Het zou trouwens ideaal zijn als jullie vanavond een verdeling hebben. Dan hebben jullie ongeveer 2 dagen om het formulier op te sturen en kunnen wij het verhaal schrijven zodat dat donderdagavond online komt :)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik heb iedereens reactie een beetje samen proberen te vatten. Is dit iets? Het lijkt mij namelijk leuk een opdracht met Larikoek te doen.

1. Twee vechtersbazen
- D*N
- belg

2. Twee mensen met een goed richtingsgevoel
- KingLennart
- Aurynn

3. Twee mensen die zin hebben in een steekspel
- Larikoek
- LuchtManiak

4. Twee mensen die een dubbelrol wil spelen
- JaccoS
- Convans

Offline belg

  • Forumlid
Prima voor mij

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
 ::ok::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
D'accord!  ::ok::

Offline belg

  • Forumlid
1. Twee vechtersbazen
- D*N
- belg

2. Twee mensen met een goed richtingsgevoel
- KingLennart
- Aurynn

3. Twee mensen die zin hebben in een steekspel
- Larikoek
- LuchtManiak

4. Twee mensen die een dubbelrol wil spelen
- JaccoS
- Convans


Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
1. Twee vechtersbazen
- D*N
- belg

2. Twee mensen met een goed richtingsgevoel
- KingLennart
- Aurynn

3. Twee mensen die zin hebben in een steekspel
- Larikoek
- LuchtManiak

4. Twee mensen die een dubbelrol wil spelen
- JaccoS
- Convans

Offline Convans

  • Forumlid
1. Twee vechtersbazen
- D*N
- belg

2. Twee mensen met een goed richtingsgevoel
- KingLennart
- Aurynn

3. Twee mensen die zin hebben in een steekspel
- Larikoek
- LuchtManiak

4. Twee mensen die een dubbelrol wil spelen
- JaccoS
- Convans

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021

1. Vechtersbazen,
Jullie krijgen een Middeleeuwse outfit (met bijbehorend masker) aan en krijgen een workshop vechten met zwaard en schild. Doel van de workshop is jullie voor te bereiden op de demonstratie die gegeven zal worden aan het toegestroomde publiek. Vanaf het balkon kijkt een expert mee naar de demonstratie en moet aanwijzen wie hij denkt dat de twee gastvechters zijn. Per kandidaat die hij NIET weet aan te wijzen, verdienen jullie 300 euro voor de pot. (max 600 euro)

Formulier
Ik ga wel/niet mollen bij deze opdracht
Indien je WEL mollen hebt ingevuld, hoe ga je dat dan doen? (zowel tijdens de workshop als tijdens de opdracht)


2. Twee mensen met een goed gevoel voor richting 

Vrienden,
Jullie gaan een workshop pijl- en boogschieten volgen, met als doel straks zoveel mogelijk pijlen op het target af te vuren. In totaal krijgen jullie 6 pijlen per persoon en elke pijl die jullie raak schieten is 50 euro per stuk waard (max 600 euro)

Formulier
Ik ga wel/niet mollen bij deze opdracht
Indien je WEL mollen hebt ingevuld, hoe ga je dat dan doen? (zowel tijdens de workshop als tijdens de opdracht)


3. Twee mensen die zin hebben in een steekspel

Vrienden,

Jullie gaan vanmiddag een workshop ringsteken te paard volgen. Doel van de workshop is mee te doen aan de jaarlijkse kampioenschappen ringsteken die plaatsvinden als afsluiting van het Middeleeuwse festival. In totaal moeten de deelnemers een parcours afleggen waarbij ze 30 ringen kunnen steken. Elke ring die jullie weten te verzamelen, is 20 euro waard. (max 600 euro)

Formulier
Ik ga wel/niet mollen bij deze opdracht
Indien je WEL mollen hebt ingevuld, hoe ga je dat dan doen? (zowel tijdens de workshop als tijdens de opdracht)


4. Twee kandidaten die de rol van zijn of haar leven wil spelen

Beste vrienden,

Jullie spelen vandaag een dubbelrol. Naast kandidaat van Wie is de mol Online 2021, ben jij voor even Graaf Vlad Dracula. Jullie zullen een metamorfose ondergaan en worden getransformeerd tot de man die hier geboren is. Doel van deze metamorfose is deelname een de Vlad Dracula contest. Het publiek zal stemmen op degene die zich dit jaar het beste kan inleven in de man die Sighisoara op de kaart heeft gezet. De locals zullen jullie informeren over zijn doen en laten zoals zijn manier van bewegen en zijn houding. In totaal zijn er 10 deelnemers dit jaar. Ieder van jullie die in de top 3 eindigt, verdient 300 euro. 

Formulier
Ik ga wel/niet mollen bij deze opdracht (wil je in de top 3 eindigen of niet? En hoe ga je dat doen)
Indien je WEL mollen hebt ingevuld, hoe ga je dat dan doen? (zowel tijdens de workshop als tijdens de opdracht, hoe zou je je gedragen tijdens de verkiezing)

We willen van alle kandidaten graag het formulier ontvangen voor dinsdagavond 4 mei - 21.00 uur. Probeer daarin zo goed mogelijk jouw gedrag/acties te beschrijven. Stuur deze naar ons toe met de titel [MO21] Opdracht 5.4