Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 150691 keer)

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #320 Gepost op: 29-01-2022, 10:44:27 »
Het roer gaat weer om. Ik ga voor Thomas, ook  al denkt een meerderheid dat hij afvalt🤪…..
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 17:51:00 door Lonneke*L »

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #321 Gepost op: 29-01-2022, 10:49:56 »
Kim-Lian

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 29-01-2022, 10:57:35 »
Ik heb wensmollen genoeg! ;D Maar ik hou het op Kim. Ik kende haar niet, maar ik vind haar hele optreden iets gemaakts of geacteerds hebben. Daarbij lijkt het alsof ze niet helemaal op haar gemak is. De anderen stralen veel meer ontspanning en plezier uit. Dus voorlopig:

1. Kim-Lian
2. Fresia / Hila
4. Laetitia / Everon
6. Thomas
7. Sahil

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #323 Gepost op: 29-01-2022, 12:11:51 »
Ik ben het er wel mee eens dat Kim-Lian iets gemaaks heeft en haar acties zijn ook behoorlijk mols te noemen. Toch houd ik er nog steeds rekening mee (misschien dat ik daar te eigenwijs in ben hoor  ;) ) dat dit een dwaalspoor is. Maar ze kan nog zeker de mol zijn!

Komende aflevering wil ik ook Laetitia en Thomas wat meer in de gaten gaan houden, al denk ik dat zij het eigenlijk niet kunnen zijn. We gaan het zien. Veel plezier vanavond iedereen!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 29-01-2022, 13:47:04 »
Ik heb geen goed gevoel meer bij Kim-Lian als Mol. Ze wordt mij te langdurig verdacht gemaakt. Ik stap over naar Everon. Zijn grootste slag heeft hij dan direct bij de eerste executie geslagen. Die -5000 euro heeft hij indirect voor elkaar gekregen door zich voor te doen als iemand die hoog in z’n emoties zit en slecht tegen stress kan. Ik denk dat dit een vooropgezet plan is geweest en dat de WIDM-crew er bewust voor heeft gekozen om de minst verdachte kandidaat een extra vrijstelling weg te laten geven. Ik vind het wat vreemd om zomaar een tweede vrijstelling in het spel te brengen, maar een latente Molactie van Everon kan in mijn optiek de achterliggende reden zijn. Dat Glen in Niet de Mol zegt: ‘You don’t know shit’, vind ik hier ook goed bij passen. Mocht Everon de Mol zijn, dan weet Glen dat hij – net als veel kijkers – door Everon enorm om de tuin is geleid. Door Glens beslissing, aangespoord door Everons emotionele gedrag, gaat zelfs 5000 euro uit de pot, maar Glen kan deze wending natuurlijk nog niet prijsgeven.

De titel van de eerste aflevering lijkt me ook te wijzen naar Everon als Mol. Bij het intropraatje van afl. 2 zegt Rik: ‘Als een van die twee [Glen of Everon] de Mol is, dan gaat er in de finale 5000 euro uit de pot. De tijd zal het leren.’

Everon lijkt me een liefhebber van basketbal. Hij draagt bij de laseropdracht een ‘jumpman’-shirt met de beeltenis van basketballer Michael Jordan. Everon is ook ooit op de foto gegaan in een jersey van Deron Williams. Ik kan me goed voorstellen dat hij blijkbaar gesteld is op deze spelers. Wat ik echter minder voor de hand vind liggen, is dat hij in afl. 1 een shirt aanheeft van Larry Bird. Ik zie te weinig aanknopingspunten waarom hij fan zou zijn van ‘boerenkinkel’ Bird (een bijnaam van Larry is The Hick From French Lick, ‘de Boerenkinkel uit French Lick’). Deze basketballer beëindigde zijn carričre bovendien al toen Everon nog maar circa tien jaar oud was. Ik vind het dan eigenlijk waarschijnlijker dat het shirt een hint is (de tweekoppige Bird van Albanië, 11 + 22 = 33).

Het stemgedrag van Everon vind ik daarnaast beter passen bij een Mol wanneer ik dit vergelijk met dat van Kim-Lian. Zij heeft Everon vanaf het begin al erg op de korrel en wijkt hier vrijwel niet van af. Ik denk dat een Mol in het begin meestal niet zo uitgesproken is en pas later een ‘koppeltje’ vormt met een finalist.

Mocht de overgebleven Golden Boy uiteindelijk de Mol met het gouden masker zijn, dan is hij vermoedelijk een Mol van mindgames en niet van gewaagde acties.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: 29-01-2022, 14:07:55 »
Daar ben ik het ook mee eens, @Molzkovicz.

Ik durf nog niet heel diep in een tunnel te duiken, maar Everon blijft bij mij wel op 1 staan, om wat jij zegt. Maar het ligt wel dicht bij elkaar, de montage maakt het ons niet makkelijk.
En daarnaast zou het mij ook nog steeds niet verbazen, als hij geld heeft verduisterd na 'Waar rook is...'.  (ondanks dat het geldbedrag toch nog lijkt te kloppen, dus eigenlijk wat onzinnig gedacht van mij. Maar toch) ;)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #326 Gepost op: 29-01-2022, 19:24:34 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 5:

Offline Blip

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #327 Gepost op: 29-01-2022, 19:52:31 »
Had deze week vrijaf genomen van het forum en heb daarom geen nieuwe inzichten opgedaan. Ik blijf nog even bij Fresia.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline gamemoljagt

• Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 29-01-2022, 20:09:00 »
Ik weet het niet meer. Mijn gevoel zegt Everon en mijn hoofd zegt Fresia. Het zal allebei wel niet kloppen. Maar Everon is zo kil, zo koel. KL is te voor de hand liggend.
Thomas mag het gewoon niet zijn. Hij wil de winnaar worden. Hila is een twijfeltje.
Sahil krijg ik helemaal geen hoogte van. En Leatitia ... tja, ze blijft wel heel erg onder de monitor / lees ... de grond.
Kom pas uit de duisternis als je het verdraaid lekkere eten zingend kunt vinden. Wat is een tunnel?

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
« Reactie #329 Gepost op: 29-01-2022, 20:23:47 »
Geen idee, niemand heeft nog gemold. Ik gok Sahil

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 29-01-2022, 21:39:50 »
Kim Lian 100% ::vergroot::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 29-01-2022, 21:43:10 »
1. Everon
2. Kim-Lian
3. Fresia

Waarbij het voor mij vooral tussen Everon en Kim-Lian gaat. Kim-Lian heeft hele rare verdachte en opvallende acties. Everon zie ik meer als een sluipmol; ik denk toch dat hij het moet zijn als ik alles afweeg.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #332 Gepost op: 29-01-2022, 21:47:59 »
Ik steek mijn kop in het zand voor logische argumenten en ga door met Sahil als mol, of weer terug naar Everon.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 29-01-2022, 22:05:42 »
Everon en Kim-Lian stijgen allebei, maar ik blijf vooralsnog bij Fresia. De rest is het niet.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #334 Gepost op: 29-01-2022, 22:54:12 »
Grappig dat Thomas nog 0 stemmen heeft. Hij wilde nota bene opgeven toen de adelaar gebroken was.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 29-01-2022, 22:54:28 »
1 > Everon
2 > Laetitia

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 29-01-2022, 23:11:44 »
Het zal niet verrassen: Laetitia.

Offline Joey94

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 29-01-2022, 23:14:08 »
1. Kim-Lian
2. Laetitia
3. Everon

De rest geloof ik eigenlijk niet meer in.

Offline DigiMol

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 29-01-2022, 23:16:40 »
1. Laetitia
2. Everon
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 29-01-2022, 23:25:16 »